Beantwoorden
Member
blackhat_nl
Bericht 1 van 203 (625 Weergaven)

De Computerhoek

stel hier je vragen over computers en alles wat je eraan kan hangen

hardware, software, linux, windows, mac.

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Re: De Computerhoek

zoals ze zeggen : there is no place like 192.168.0.1 :smileyhappy:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Member
blackhat_nl
Bericht 3 van 203 (617 Weergaven)

fantasyfreak schreef:

zoals ze zeggen : there is no place like 192.168.0.1 :smileyhappy:

eerder 127.0.0.1 :smileytongue:

of als linux gebruiker: there is no place like ~

Ik zit al een tijdje met iets te sukkelen. Geraak er helaas zel niet echt wijs uit.

Mijn probleemje:

Mijn mac is intel bassed. De eerste generatie van mac book pro 17inch. Ik heb onlangs een nieuwe HDD gestoken en office 2008 geherinstalleerd. Ik weet met Pages & Numbers kan je hetzelfde doen. Maar ik moet regelmatig documenten versturen naar mensen met enkel windows :Stupid: en dan is het gemakkelijk dat je hetzelfde programma hebt. Het probleem is echter dat ik office 3 keer verwijderd en opnieuw heb geïnstalleerd maar het probleem blijft hetzelfde. Heb zelfs mijn HDD volledig gewist en van 0 begonnen, geen resultaat. Word crasht telkens bij openen. Excel wil wel werken maar dan krijg ik een fout melding:

Schermafbeelding 2010-05-17 om 14.27.22.png

Als ik dan dat databasehulpprogramma wil openen, dan krijg ik de melding dat het het niet werkt op mijn systeem. Nu als ik word aan de praat krijg (lukt heel soms) krijg ik ook die foutmelding.

Op de mac mini van mijn vader werkt dezelfde office zonder enig probleem.

Iemand enig idee?

I do not suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Beta Trial Member since: 07-07-2003
Mac USER , since 28 - 09 - 2006!
Member
blackhat_nl
Bericht 5 van 203 (608 Weergaven)

[ Bewerkt ]

cd_BE schreef:

Ik zit al een tijdje met iets te sukkelen. Geraak er helaas zel niet echt wijs uit.

Mijn probleemje:

Mijn mac is intel bassed. De eerste generatie van mac book pro 17inch. Ik heb onlangs een nieuwe HDD gestoken en office 2008 geherinstalleerd. Ik weet met Pages & Numbers kan je hetzelfde doen. Maar ik moet regelmatig documenten versturen naar mensen met enkel windows :Stupid: en dan is het gemakkelijk dat je hetzelfde programma hebt. Het probleem is echter dat ik office 3 keer verwijderd en opnieuw heb geïnstalleerd maar het probleem blijft hetzelfde. Heb zelfs mijn HDD volledig gewist en van 0 begonnen, geen resultaat. Word crasht telkens bij openen. Excel wil wel werken maar dan krijg ik een fout melding:

Schermafbeelding 2010-05-17 om 14.27.22.png

Als ik dan dat databasehulpprogramma wil openen, dan krijg ik de melding dat het het niet werkt op mijn systeem. Nu als ik word aan de praat krijg (lukt heel soms) krijg ik ook die foutmelding.

Op de mac mini van mijn vader werkt dezelfde office zonder enig probleem.

Iemand enig idee?

googledegoogle

gevonden op een forum:

Uninstaller van Microsoft verwijdert niet alles van Office.  

De oplossing is; 
Verwijder Office 
Verwijder alle extra folders die relatie hebben met Office, deze vind je in je Library - Application support (en tot slot even met Spotlight zoeken naar Office). 

Als je dit gedaan, prullebak legen, Mac opnieuw opstarten en Office installeren en dan moet het goed gaan.

/pre>

verder kan het blijkbaar ook zijn dat je geen toestemming hebt om de bestanden te openen

of misschien heb je de bestanden verplaatst. probeer een word bestand te openen ip van eerst word zelf

Heb ik al gedaan. Resultaat is hetzelfde.

Maar zal het nog eens proberen. Iets dat niet werkt kan je toch niet kapot maken :Lol:

Member
blackhat_nl
Bericht 7 van 203 (588 Weergaven)

cd_BE schreef:
Heb ik al gedaan. Resultaat is hetzelfde.

Maar zal het nog eens proberen. Iets dat niet werkt kan je toch niet kapot maken :Lol:

heb je alle updates van office geinstalleerd?

volgens de office 2008 site zit bij office een programma dat 'Office Autoupdate' heet

http://www.microsoft.com/mac/help.mspx?CTT=PageView&clr=99-0-0&ep=7&target=ffe35357-8f25-4df8-a0a3-c...

Updates zijn compleet.

Member
blackhat_nl
Bericht 9 van 203 (562 Weergaven)

[ Bewerkt ]

gaat het programma niet gewoon verder als je op ok drukt?

ik kan via google heel weinig vinden over de foutmelding.

als je het echt werkend wil krijgen raad ik je aan om de engelse trial van office 2008 te downloaden

http://www.microsoft.com/mac/products/Office2008/trial-download.mspx

als je dan een foutmelding krijgt is deze in het engels

omdat de engelse versie veel meer gebruikt zullen er meer oplossingen via google te vinden zijn

Daar hoef ik de trial niet voor de downloaden. Dat kan ook met mijn officiële versie.

Denk dat dit probleem niet met google op te lossen is, heb het al tegen echte macprofs voorgelegd en ze stonden ook voor een raadsel. En naar m$ mailen, moet je een code hebben die ik nergens terug vindt; Dus zit vast. :smileysad: