Beantwoorden
04 mei 2012
Member
Playstation Staff

De wet van de aantrekkingskracht.

20 reacties 228 Weergaven Aangemaakt: 04-05-2012

Een stuk over de 'Wet van de aantrekkingskracht' waar ik het eerder over had.

The law of attraction is a pseudoscientific belief or theory, (Het is eerder spiritueel en een feit. Maar dat terzijde) that "like attracts like," and that by focusing on positive or negative thoughts, one can bring about positive or negative results.[1][2][3][4]

For example, writer Lisa Nichols suggests that if a subject opens an envelope expecting to see a bill, the envelope will "confirm" those thoughts and contain a bill when opened. A person who decided to instead expect a check might find a check instead of a bill.

Thomas Troward, who was a strong influence in the New Thought Movement, claimed that thought precedes physical form and that "the action of Mind plants that nucleus which, if allowed to grow undisturbed, will eventually attract to itself all the conditions necessary for its manifestation in outward visible form."[6]

In 1906, William Walker Atkinson (1862–1932) used the phrase in his New Thought Movement book Thought Vibration or the Law of Attraction in the Thought World, stating that "like attracts like."[7] The following year, Elizabeth Towne, the editor of The Nautilus Magazine, a Journal of New Thought, published Bruce MacLelland's prosperity theology book Prosperity Through Thought Force, in which he summarized the principle, stating: "You are what you think, not what you think you are." [8]

The book "The Science of Getting Rich" by Wallace D. Wattles espouses similar principles — that truly believing in the object of your desire and focusing onto it will lead to that object or goal being realized on the material plane (Wattles indicates in the Preface and later chapters of this book that his premise stems from the monistic Hindu view that God pervades everything and can deliver that which we focus on). In addition, the book also indicates that negative thinking will manifest negative results.[9]

The phrase "law of attraction" appeared in the writings of the Theosophical authors William Quan Judge in 1915,[11] and Annie Besant in 1919.[12] Besant compared her version of the 'law of attraction' to gravitation, and said that the law represented a form of karma.

Een video die nog wat uitlegd; http://www.youtube.com/watch?v=baibnEnIvyk

En de eerste 20 minuten van de Documentaire, The Secret; http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8

Die docu heb ik helemaal gezien en hij is echt de moeite waard!

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 1 van 21 (228 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 4

Playstation Staff

Re: De wet van de aantrekkingskracht.

Ok!
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 2 van 21 (225 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 5

Playstation Staff

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 3 van 21 (219 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 4

Playstation Staff

Hebben daar ooit eens een stuk uit gezien tijdens de les godsdienst. 
Ik snap/geloof niet dat je geld kunt 'krijgen' door er iedere dag aan te denken (komt ook voor in de docu.) 

Volg me ook op Twitter: http://twitter.com/axeldc_

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 4 van 21 (209 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

Playstation Staff

nee je kan geen geld krijgen door er de hele dag aan te denken maar door der overna te denken ga je mogelijkheden zien om bv geld te verdienen maar als je er nooit overna denkt ga je het ook niet verdienen

Bericht 5 van 21 (199 Weergaven)
Level 7

Playstation Staff

XxGandhixX schreef:
nee je kan geen geld krijgen door er de hele dag aan te denken maar door der overna te denken ga je mogelijkheden zien om bv geld te verdienen maar als je er nooit overna denkt ga je het ook niet verdienen

En ook dit klopt niet. Net zoals de theorie in de eerste post is dit puur gebaseerd op een stelling die in de praktijk nog nooit bewezen is bij meerdere personen. Denken dat je geld in een envelop zult vinden terwijl er feitelijk een rekening in zit, zal natuurlijk die rekening niet opeens veranderen in een geldbiljet.

En ik denk mijn hele leven al na over mogelijkheden om geld te verdienen, maar de miljoenen staan nog steeds niet op mijn bankrekening. En dan is er in dit land nog altijd ons regime dat ons zware lasten oplegt en onze vrijheden en mogelijkheden inperkt. Gaat niet lukken in dit land, hoe lang je er ook over nadenkt.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 6 van 21 (187 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

Playstation Staff

Am4deos schreef:

XxGandhixX schreef:

En ook dit klopt niet. Net zoals de theorie in de eerste post is dit puur gebaseerd op een stelling die in de praktijk nog nooit bewezen is bij meerdere personen. Denken dat je geld in een envelop zult vinden terwijl er feitelijk een rekening in zit, zal natuurlijk die rekening niet opeens veranderen in een geldbiljet.

En ik denk mijn hele leven al na over mogelijkheden om geld te verdienen, maar de miljoenen staan nog steeds niet op mijn bankrekening. En dan is er in dit land nog altijd ons regime dat ons zware lasten oplegt en onze vrijheden en mogelijkheden inperkt. Gaat niet lukken in dit land, hoe lang je er ook over nadenkt.

je moet er natuurlijk niet alleen aandenken maar ook dingen doen :smileyhappy:

ben je al echt bezig geweest met een van je ideeën, heb je al een plan gemaakt?

dus al die nederlandse bedrijven die nu multinational zijn hebben het mis? eyeworks? score kleding winkels? wil je er nog meer? dus volgens jou komt er nu geen miljoenair meer in NL met een goed lopend bedrijf "want het kan niet in NL?"

sorry maar dat is schuld verschuiven neem je verantwoordelijkheid en zeg dan ik wil het niet!!

als je echt wilt zul je er hard voor moeten werken hoor, en je zult er aan moeten blijven denken en werken elke dag.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 7 van 21 (183 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

Playstation Staff

kan mijn bericht niet aan passen:smileysad: staan nog een paar dingen niet op de goede plek.

je moet er natuurlijk niet alleen aandenken maar ook dingen doen :smileyhappy:

ben je al echt bezig geweest met een van je ideeën, heb je al een plan gemaakt? ben je al bij de bank of andere mensen geweest voor je idee?

Dus al die nederlandse bedrijven die nu multinational zijn hebben het mis?

eyeworks?

score kleding winkels?

wil je er nog meer?

Volgens jou komt er nu geen miljoenair meer in NL met een goed lopend bedrijf "want het kan niet in NL?"

En dan is er in dit land nog altijd ons regime dat ons zware lasten oplegt en onze vrijheden en mogelijkheden inperkt. Gaat niet lukken in dit land, hoe lang je er ook over nadenkt.

sorry maar dat is schuld verschuiven, neem je verantwoordelijkheid, en zeg dan :ik wil het niet!!

Als je echt wilt zul je er hard voor moeten werken hoor, en je zult er aan moeten blijven denken en werken elke dag. Iedereen in je omgeving moet gek worden van je idee en je de grond in boren omdat je idee niet werkt :smileysad: dan moet je geloven in de wet van aantrekkings kracht en in je zelf en je idee dan pas ben je echt bezig.

ik heb zelf een eigen bedrijf ik ben nog geen miljoenair maar ik geloof wel in wie goed doet die goed ontmoet

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 8 van 21 (180 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 5

Playstation Staff

[ Bewerkt ]

@Am4deos
Bovendien ziet het er uit alsof je teveel twijfels hebt over "of het wel werkt". Daar moet je helemaal niet over nadenken. Het enigste waar je over moet nadenken is het eindresultaat zoals jij het wil zien. En niets meer. Blokkeer alle andere gedachtes en twijvels. Hoe beter de gevoelens bij je wens zijn, hoe sneller de wens uit kan komen.
Er zijn een hoop dingen in de wereld waarin de wetenschappelijke geest absoluut niet meewerkt.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 9 van 21 (178 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 4

Playstation Staff

*Denkt hele dag aan Kate Upton* :Blush:
Bericht 10 van 21 (172 Weergaven)