Algemene Discussie

Beantwoorden

Level 3

Level 3
DarkCrusaderBE
Bericht 1 van 177 (204 Weergaven)

EK 2012

Vandaag begint de voetbalgekte weer. Polen opent Euro 2012 tegen Griekenland. (ik had al een topic gemaakt, maar ik vind deze niet meer terug, dus heb ik mijn topic van een ander forum hiernaar gebracht :smileytongue:).

Hieronder zie je de poules:

Poules EK 2012

Groep AGroep BGroep CGroep D
PolenNederlandSpanjeOekraïne
GriekenlandDenemarkenItaliëZweden
RuslandDuitslandIerlandFrankrijk
TsjechiëPortugalKroatië

Engeland

Poolse Stadions

The National Stadion (Warschau)

Het nieuwe nationale stadion van Polen zal gebouwd worden in de hoofdstad Warschau. Het zal gebouwd worden op de plaats waar momenteel het uit 1955 daterende 10th Anniversary Stadium, of Stadion Dziesięciolecin, staat. Het nieuwe stadion in Warschau zou het sportcentrum van de stad moeten worden met ook nog een Olympisch zwembad, een sport auditorium en verschillende commerciële aangelegenheden zoals winkels en resaurants.

• Capaciteit: 55.000 zitjes
  • Kostprijs: 500 miljoen Euro
  • Einde bouw: Juni 2011
  • Veld: Gras
  • Thuisploeg: Poolse nationale team

Baltic Arena (Gdansk)

Baltic Arena of PGE Arena Gdansk zal een nieuw multifunctioneel stadion worden in de stad Gdansk. Het stadion zal gebouwd worden in de vorm van een grote barnsteen, fossiele hars afkomstig van naaldbomen. Verschillende evenementen, concerten, en congressen zullen plaats kunnen vinden in het stadion. Tot de investeringen behoren ook een zwembad, kantoren, winkels, een hotel en een enorme parkeergarage.

• Capaciteit: 44.000 zitjes
  • Kostprijs: 190 miljoen Euro
  • Einde bouw: 2011
  • Thuisploeg: Lechia Gdańsk

Stadion Miejski (Poznań)

Het Miejski stadion, voorheen Stadion Lecha, is een multifunctioneel stadion in de stad Poznań in Polen. Het is geen nieuw stadion maar een volledig gerenoveerd, de vroegere capaciteit van 17.000 zal dan ook drastisch verhoogd worden. Het zal een overkoepelend geheel vormen van een trainingscentrum en een grote parkeerplaats.

• Capaciteit: 46.000 zitjes
  • Kostprijs: 160 miljoen Euro
  • Einde bouw: 2010
  • Thuisploeg: Lech Poznań

Stadion in Maślice (Wroclaw)

De Poolse stad Wroclaw had reeds een stadion, het Olimpische Stadion dat gebouwd werd tussen de twee wereldoorlogen in 1935. Voor het EK van 2012 zal het stadion volledig gerenoveerd worden en aangepast aan de moderne normen. Zo zal het nieuwe stadion plaats bieden voor sport, recreatie, een shoppingcenter, cultuur, kantoren en opleiding.

• Capaciteit: 41.500 zitjes
  • Kostprijs: 160 miljoen Euro
  • Einde bouw: Juni 2011
  • Thuisploeg: Śląsk Wrocław.

Oekraïense stadions

NSK Olimpiyskyi (Kiev).

Het NSK Olimpiyskyi staat ook bekend als het Olimpische Nationale Sportcomplex van Kiev. Het stadion dateert uit 1923 maar werd sindsdien al meerdere keren gerenoveerd. Vroeger had het stadion een capaciteit van 83.450 toeschouwers en gold als één van de grootste ter wereld. Het NSK Olimpiyskyi zal ook plaats bieden voor een atletiekpiste en diverse andere sportevenementen. Verwacht wordt dat de finale van het EK in 2012 hier gespeeld zal worden.

• Capaciteit: 69.000 zitjes
  • Kostprijs:Onbekend
  • Einde bouw: Juli 2011
  • Thuisploeg: FC Dynamo Kiev en Arsenal Kiev

Donbass Arena (Donetsk)

De Donbass Arena ligt in de Oekraïense stad Donetsk en is reeds gebouwd in 2009. Het stadion werd gebouwd ter vervanging van het RSK Olimpiyskiy, dat nog steeds overeind staat en gebruikt wordt door voetbalploeg Metaloerh. Het stadion kreeg van de UEFA 5 sterren toegewezen, dit houdt in dat het aan alle eisen van de UEFA voldoet en zonder aanpassing EK-wedstrijden en Europa League finales mag organiseren.

• Capaciteit: 51.500 zitjes
  • Kostprijs: 176 miljoen Euro
  • Einde bouw: 2009
  • Thuisploeg: FC Sjachtar Donetsk

Lembergstadion (Lviv)

Het Lembergstadion in Lviv is een van de kleinste stadions van EURO 2012. Hoewel de stad reeds twee stadions had werd er dus gekozen voor een nieuw stadion buiten het centrum van de stad. Anders dan de andere stadions van het EK 2012 zal het Lembergstadion veel minder voorzieningen hebben zoals kantoorgebouwen of shoppingcentra.

• Capaciteit: 33.000 zitjes
  • Kostprijs: 85 miljoen Euro
  • Einde bouw: Juli 2011
  • Thuisploeg: Geen

OSK Metalist (Charkov)

Het Olympisch Stadion Complex Metalist in werd reeds gebouwd in 1925 maar werd al verschillende keren gerenoveerd. Bij deze renovaties deden zich ook enkele naamsveranderingen voor zoals Tractorstadion (1926-1940) en Dzerzhinets-stadion (1940-1967).

• Capaciteit: 38.500 zitjes
  • Kostprijs: Onbekend
  • Einde bouw: 2009
  • Thuisploeg: Metalist Charkov

Eerste wedstrijden

Groep A:

8/06

Polen - Griekenland

Rusland - Tsjechië

Groep B:

09/06

Nederland - Denemarken

Portugal - Duitsland

Groep C:

10/06

Spanje - Italië

Ierland - Kroatië

Groep D:

11/06

Frankrijk - Engeland

Oekraïne - Zweden

Wie gaat er volgens jullie winnen?

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Re: EK 2012

Mooi topic, goede post. Kudo voor dat!

Wie gaat er winnen? Ik hoop op Engeland, omdat ik wel zin heb in een groot feest... maar ik denk het niet. Realistisch gezien denk ik dat Frankrijk een goede kans heeft, en wellicht zelfs nog Nederland.

Spanje is sterk, maar mist een paar zeer goede spelers (vooral Puyol)... en dat zal wel een impact hebben.

NipponExpress
Bericht 3 van 177 (194 Weergaven)

Of ze gaan winnen weet ik niet, maar ik ben voor Duitsland en Spanje. Ik hoop in ieder geval dat NL zo snel mogelijk eruit ligt, dan is dat gezeur overal tenminste weer voorbij.

Ikzelf moet niets hebben van die Spanjaarden. Duitsland kan wel leuk voetballen, heeft ook een goed team. Zolang Duitsland-Nederland niet de finale is, mogen de Duitsers van mij best winnen.

Alleen dan zijn de feestelijkheden gelimiteerd in Engeland, en dat is dan wel weer jammer.

Level 3

Level 3
DarkCrusaderBE
Bericht 5 van 177 (185 Weergaven)

[ Bewerkt ]

Idd, de grote kanshebbers zijn in mijn ogen Duitsland en Spanje en Frankrijk misschien als underdog. Maar het kan zijn dat er verrassingen gaan gebeuren (zoals Griekenland 2 EKs geleden).

Persoonlijke voorkeur gaat naar Engeland en Frankrijk.

Engeland, omdat ik de Premier League elke week volg en Frankrijk omdat ik er toch een dichte relatie meeheb (familie) :smileytongue:.

Ik ben eens benieuwd wie er gaat winnen in Groep B, Duitsland wordt groepswinnaar (volgens mij) en de 2de plaats is zowel mogelijk voor NL, als voor Portugal en als voor Denemarken (in mindere mate)

Mja, de Permier League heeft vrij weinig te maken met team Engeland :smileywink: -De beste spelers in de PL zijn... niet echt Engels :smileywink:

MVP
Lijpo
Bericht 7 van 177 (176 Weergaven)

Nederland natuurlijk. Alleen al om zo lang mogelijk in het toernooi te zitten en er lekker gezeurd kan worden

Level 5

Level 5
y0uknOwWh01aM
Bericht 8 van 177 (167 Weergaven)

Ik wou alleen even zeggen.. door recente ontwikkelingen ben ik alleen nog maar voor Spanje.

Level 3

Level 3
DarkCrusaderBE
Bericht 9 van 177 (164 Weergaven)

Toch al 2 redelijk leuke wedstrijden gezien

Polen 1-1 Griekenland: Polen domineerde eerste 30min en viel daarna wat achteruit waardoor Griekenland met 10 man kon gaan aanvallen en scoren. (Griekenland miste nog de penalty en dus de kans op 1-2).

Rusland 4-1 Tsjechië: het oppermachtig Rusland tegen Tsjechië, meer heb ik er niet over te zeggen :smileytongue:

Morgen komen er in ieder geval 2 leuke wedstrijden

Level 4

Level 4
r2d2-007
Bericht 10 van 177 (158 Weergaven)

ik supporter voor spanje en italië, spanje omdat het gewoon supermooi is om zo'n voetbal te mogen bewonderen

italië omdat ik gwn fan ben ervan en ze spelen nog meer dat voetbal van vroeger, ook omdat ze in italie nog zo een beetje spelen met de oudere italiaanse spelers.

ik gokte voor rusland-tjechië 2-1, kzat er tot een kwartier voor tijd recht op maar dan kwam de 4-1 nog

kga toch eens een gokje doen voor morgen en denk dat NL-DEN een 2-0 zal worden en denk ook dat de duitsers met 2-0 gaan winnen, we zulle zien xD

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Wedstrijden

Binnenkort zijn er weer wedstrijden!

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

We zoeken nieuwe game character quotes, ga naar het topic!

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws