op 09-11-2010 11:58 AM
SchumiFAST schreef:
kevin_1606 schreef:station - huis
= 10 min met fiets
= 30-35 min te voet
= 1u01min met de auto! Zo'n fille gehad vandaag! En alle zij- en sluipwegen zaten ook vol!
Gelukkig was er muziek --> dansje achter het stuur
Als ik jou was ging ik gewoonweg altijd met de fiets dan hoor
Ergernis:
- fietspaden zijn hindernissenparcours die op een achtbaan willen gelijken
- fietspaden liggen vol rommel en zijn slecht of niet verlicht (gezellig als je opeens een knal in je stuur voelt en je dan wat glas hoort rinkelen
om nog maar te zwijgen over al die takken die je niet kan zien)
- MAAR HET ERGSTE
![]()
![]()
ik was aan het fietsen, het was er vrij donker en lag vol bladeren en opeens was het fietspad en zat ik 10-30cm lager
ik schrok nogal zenne
Kan me goed voorstellen in zo een situatie dat weinig zien erg vervelend is.
Hier in NL is het precies andersom. Alles is té goed onderhouden. De wegen liggen constant open omdat de gemeente weer wat moet wijzigen, toevoegen of verbeteren, je moet altijd omleidingen volgen om ergens te komen of van die irritante kruipdoor sluipdoor weggetjes vinden. Daar heb ik echt genoeg van..
Ook is alles hier té goed verlicht. Om de zoveel meter een lantaarnpaal. Op de wegen waar ook auto's rijden is dat wel prettig, maar op de losse fietspaden is dat vreselijk irritant. Als ik 's avonds op de fiets zit, wil ik ook het idee hebben dat het 's avonds is. Al die schijnwerpers in me gezicht zit ik niet op te wachten. Fietsen word een 'moeten' in plaats van een 'rust moment' met al dat licht.
Echt vreselijk is dat.
België en Nederland kunnen wat van elkaar leren heb ik zo het idee.

op 09-11-2010 05:39 PM
op 09-11-2010 07:05 PM
spam:
Playstation network: nous avons l'honneur de vous signaler que playstation store va tres bientot emettre des reductions allant jusqu'a 50%, pour feter cet evenement, nous avons l'honneur de vous dire que si vous envoyes ce message a 25 personnes, votre compte sera credite de 50 euros, nous suivons ce mouvement en direct, vous aurez une notification vous prevenant si vous avez envoye les 25 messages, et les 50 euros seront automatiquement credites sur votrew compte playstation. merci et bon jeu
PlayStation Network: we hebben de eer u mede te delen dat de PlayStation Store zal zeer binnenkort kortingen uitgifte tot 50%, om deze gebeurtenis te vieren, zijn wij vereerd om u te vertellen dat als je stuurde dit bericht naar 25 personen Uw account zal 50 euro worden bijgeschreven, hebben we de beweging live volgen, ziet u een waarschuwing als u verzonden 25 berichten en 50 euro zal automatisch worden bijgeschreven op uw rekening playstation. dank u en goed spel
50 euro voor 25 berichten, suuuuure

op 09-11-2010 10:02 PM
NipponExpress schreef:
SchumiFAST schreef:
kevin_1606 schreef:station - huis
= 10 min met fiets
= 30-35 min te voet
= 1u01min met de auto! Zo'n fille gehad vandaag! En alle zij- en sluipwegen zaten ook vol!
Gelukkig was er muziek --> dansje achter het stuur
Als ik jou was ging ik gewoonweg altijd met de fiets dan hoor
Ergernis:
- fietspaden zijn hindernissenparcours die op een achtbaan willen gelijken
- fietspaden liggen vol rommel en zijn slecht of niet verlicht (gezellig als je opeens een knal in je stuur voelt en je dan wat glas hoort rinkelen
om nog maar te zwijgen over al die takken die je niet kan zien)
- MAAR HET ERGSTE
![]()
![]()
ik was aan het fietsen, het was er vrij donker en lag vol bladeren en opeens was het fietspad en zat ik 10-30cm lager
ik schrok nogal zenne
Kan me goed voorstellen in zo een situatie dat weinig zien erg vervelend is.
Hier in NL is het precies andersom. Alles is té goed onderhouden. De wegen liggen constant open omdat de gemeente weer wat moet wijzigen, toevoegen of verbeteren, je moet altijd omleidingen volgen om ergens te komen of van die irritante kruipdoor sluipdoor weggetjes vinden. Daar heb ik echt genoeg van..
Ook is alles hier té goed verlicht. Om de zoveel meter een lantaarnpaal. Op de wegen waar ook auto's rijden is dat wel prettig, maar op de losse fietspaden is dat vreselijk irritant. Als ik 's avonds op de fiets zit, wil ik ook het idee hebben dat het 's avonds is. Al die schijnwerpers in me gezicht zit ik niet op te wachten. Fietsen word een 'moeten' in plaats van een 'rust moment' met al dat licht.
Echt vreselijk is dat.
België en Nederland kunnen wat van elkaar leren heb ik zo het idee.
Die put waar ik in ree kwam omdat er werken waren, ik ree ondertussen eigenlijk in de verkeerde richting omdat het fietspad in mijn richting opengebroken lag. Er stond dan een pijltje omleiding fietsers naar de overkant gericht, maar ik denk dat het pijltje eerder bedoelde dat ik daar de zijstraat moest inrijden. Dat werd me gauw duidelijk toen ik plots in die put ree
Nog verder werd dat fietspad ook gebruikt om de auto's die een baanvak kwijt waren op te laten rijden. In Nederland zou daar nooit sprake van zijn denk ik, maar hier heb je als fietser echt nooit voorrang. Om naar links te gaan op een kruispunt moet je eigenlijk twee keer wachten. Als je een rond punt voorbij moet, moet je hier eigenlijk aan elke zijstraat op dat rond voorrang verlenen aan de auto's
terwijl je in principe op het rond punt zelf bent en voorrang hebt...
Verder zijn de fietspaden hier echt ziek gevaarlijk, vooral de nieuwe zijn gestoord om over te rijden. Als die beboels als je een zijstraat passeert! Het fietspad ligt enkele cm hoger (of 10 in het slechtste geval) de straat en dan passeer je nog goten die bijna nooit zijn toegemaakt. Das best dom als ze zoveel miljoenen investeren in nieuwe fietspaden... Maar het gevaarlijkste van al is toch wel hoe ze getekend zijn door een ingenieurke. De meeste zitten vol met slalommen, en sommige van die slalommen kan je echt niet nemen tegen meer dan 20 per uur. Vaak is er ook een bocht, en aan de binnenkant van die bocht staat dan vlak naast het fietspad een paal van t 'een of 't ander waardoor je je niet kan plat leggen om de bocht te nemen of je plakt met je gezicht tegen die paal, kan je helemaal afremmen...
Ook vaak bij een zijstraat moet je de zijstraat 10m inrijden, oversteken, en weer 10m terugrijden om op de hoofdbaan te komen, maar die bocht zijn dan soms zo scherp (90°) dat je weer al je snelheid kwijt bent, en dan staat er bijvoorbeeld een verkeerslicht in de weg enzo...
Dit heb je dus zo vaak bij NIEUWE fietspaden, en dat snap ik echt niet. Dat kost echt veel, maak het dan toch deftig, het is zelfs goedkoper om ze rechtdoor te laten lopen
Het gaat hier echt niet meer om verkeersveiligheid want welke bestuurder let nu op fietsers 10m in de zijstraat... En daar staan ze dan ook altijd in de weg met hun auto
Zo komen we bij fietspaden die op het laatste halve meterke van de straat zijn geschilderd met een massief wit stippellijntje. Zo lang je geen bus van het openbaar vervoer tegenkomt (andere vrachtwagens en reisbussen zijn in 99% van de gevallen geen hinder) zijn die best veilig hoor. ![]()
En ook als er niemand in de andere richting iemand inhaalt tegen meer dan 120km/u en vergeet dat je dan minder hard moet sturen en daardoor het fietspad ook gebruikt als straat
(maar die kans is kleiner dan op je gezicht gaan door de fietspaden hier)
op 10-11-2010 05:59 PM

op 10-11-2010 07:45 PM
op 11-11-2010 03:56 PM
als iets 10 minuten fietsen is ga ik echt niet de auto pakken
alleen als het regent, maar anders heeft het totaal geen zin
ben dan meer tijd kwijt met parkeren dan iets anders ![]()

op 11-11-2010 04:52 PM
NipponExpress schreef:
Zo, klinkt zo als een lekker zootje.
Ja, het is echt erg hier meestal... Ik vind het echt dom dat de nieuwe dingen die ze hier realiseren nog slechter zijn als het vorige ![]()
De beste fietspaden blijven gewoon die uit asvalt naast de rijbaan die rechtdoor lopen, daar kan je tenminste nog eens goed doortrappen ![]()
op 11-11-2010 05:20 PM
blackhat_nl schreef:als iets 10 minuten fietsen is ga ik echt niet de auto pakken
ben dan meer tijd kwijt met parkeren dan iets anders
Als het een uur fietsen is, ga ik nog steeds op de fiets. Ook als het regent en de kans groot is dat ik als een verzopen kat aankom, ga ik nog steeds op de fiets. ![]()

op 11-11-2010 06:48 PM
NipponExpress schreef:
blackhat_nl schreef:als iets 10 minuten fietsen is ga ik echt niet de auto pakken
ben dan meer tijd kwijt met parkeren dan iets anders
Als het een uur fietsen is, ga ik nog steeds op de fiets. Ook als het regent en de kans groot is dat ik als een verzopen kat aankom, ga ik nog steeds op de fiets.
De laatste 5 jaar ging in altijd (99% van de tijd) met de fiets naar station, ook als het regende dat het niet schoon was, sneeuw, vriezen, ... Ik moest dan "enkel" naar univ.
Nu ik werk heb ik echter geen zin (en het is ook geen zicht) om van smorgens al nat van de regen en/of bezweet mijn werkdag te beginnen. Vandaar dat ik nu mijn voituurke gebruik ipv fiets. Maar als het voor mijn vrije tijd is ga ik wel nog geregeld de fiets nemen hoor (tenzij het echt regent, zou zonde zijn auto daar dan nutteloos laten te staan he
)
|
|
|
|
|
Volg ook Community Teamleader Pandapandora en Moderator MartyatMax.
Website ©2011 Sony Computer Entertainment Europe
Alle inhoud, speltitels, handelsnamen en/of handelsimago's, handelsmerken, illustraties en aanverwante beelden zijn de handelmerken en/of het auteursrechtelijk materiaal van hun respectievelijke eigenaars. Alle rechten zijn voorbehouden.[meer info]