Algemene Discussie

Beantwoorden
Community Manager
pandapandora
Bericht 1 van 9 (160 Weergaven)

Japans kattencafe in Wenen

[ Bewerkt ]

Japans kattencafe in Wenen

Voor Oostenrijke kattenliefhebbers die geen huisdieren kunnen houden, is er nu eindelijk een manier om toch hun dosis kattenliefde te krijgen. In Wenen is namelijk een speciaal kattencafé geopend.

katcafe.jpg

In Café Neko (Neko is Japans voor kat) zijn klanten te gast bij Sonja, Thomas, Moritz, Luca en Momo. Iedereen die een drankje komt doen in het café mag naar hartelust met ze knuffelen en aan ze zitten. Vanzelfsprekend gaat het hier niet niet om een of ander duister bordeel. De vijf gastheren en -vrouwen zijn namelijk katten, allen afkomstig uit een asiel.

Het gezicht achter Café Neko is de Japanse Takako Ishimitsu, een 47-jarige vrouw die haar vaderland zo'n twintig jaar geleden achterliet om in Oostenrijk te komen wonen. Ze wilde de Oostenrijkers laten kennismaken met de Japanse cultuur en kwam al gauw bij een kattencafé uit.

''Het is goed om Oostenrijk bloot te stellen aan onbekende Japanse concepten'', zegt Takako over haar diervriendelijke horecagelegenheid. ''Ik had meerdere opties, maar dit plan was het makkelijkst om uit te voeren. Tegelijkertijd kan ik hiermee iets doen voor het Weense dierenopvang, die ik al jaren steun.''

Het duurde zo'n drie jaar voordat Ishimitsu de Weense autoriteiten ervan had overtuigd dat al die katten geen gevaar voor de gezondheid van klanten zouden opleveren. Eindelijk kon het café worden geopend en binnen no-time was het een doorslaand succes. ''Bijna alle reacties zijn positief. Een van onze doelen is om mensen die vanwege een allergisch familielid of een drukke baan geen katten nemen toch wat kattengeluk te bezorgen.''

Bron/Filmpje: http://nos.nl/video/372608-wenen-opent-eerste-kattencafe.html

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Level 3

Level 3
blackhat_nl
Bericht 2 van 9 (148 Weergaven)

Re: Japans kattencafe in Wenen

ik dacht eigenlijk aan een ander soort cafe :smileytongue:

In japan zijn die café's trouwen zo populair. omdat veel japanners in appartementen wonen waar huisdieren verboden zijn.

Angershock
Bericht 3 van 9 (144 Weergaven)

pandapandora schreef:
In Café Neko (Neko is Japans voor kat) zijn klanten te gast bij Sonja, Thomas, Moritz, Luca en Momo. Iedereen die een drankje komt doen in het café mag naar hartelust met ze knuffelen en aan ze zitten.

pandapandora schreef:
Vanzelfsprekend gaat het hier niet niet om een of ander duister bordeel. De vijf gastheren en -vrouwen zijn namelijk katten, allen afkomstig uit een asiel.

Image and video hosting by TinyPic
NipponExpress
Bericht 4 van 9 (121 Weergaven)

pandapandora schreef:

Het duurde zo'n drie jaar voordat Ishimitsu de Weense autoriteiten ervan had overtuigd dat al die katten geen gevaar voor de gezondheid van klanten zouden opleveren.

omg.. daar moesten ze uberhaupt over nadenken? :smileytongue:

Angershock
Bericht 5 van 9 (119 Weergaven)

Er wordt natuurlijk eten & drinken geserveerd, als je de boel niet goed schoonhoud wordt het een smerig zooitje.
Image and video hosting by TinyPic
NipponExpress
Bericht 6 van 9 (115 Weergaven)

Katten houden staat gelijk aan goed verzorgen. It goes without saying.

Toch zou ik er niet snel heen gaan :smileytongue:
SchumiFAST
Bericht 8 van 9 (109 Weergaven)

NipponExpress schreef:

Ik denk niet dat de overheid zich zorgen zou maken om de uitwerpselen van de katten. Eerder dat katten kunnen krabben en bijten, per ongeluk bij het spelen. Als iemand daardoor zou bloeden met een bepaalde ziekte en diezelfde kat later hetzelfde doet bij iemand anders dan kan er wel een probleem van komen, niet?

NipponExpress
Bericht 9 van 9 (107 Weergaven)

[ Bewerkt ]

SchumiFAST schreef:

NipponExpress schreef:

Ik denk niet dat de overheid zich zorgen zou maken om de uitwerpselen van de katten. Eerder dat katten kunnen krabben en bijten, per ongeluk bij het spelen. Als iemand daardoor zou bloeden met een bepaalde ziekte en diezelfde kat later hetzelfde doet bij iemand anders dan kan er wel een probleem van komen, niet?

Nee, normaal gesproken gebeurd dat echt niet. In al die tijd dat ik bij m'n ouders woonde (hun hebben meerdere katten) is er maar 1 keer geweest dat zo'n beest me beet. En dat is de keer dat ik hem aan het pesten was. :smileytongue: Er gebeurd echt nooit wat met katten, tenzij je ze verwaarloost.

Ik denk ook dat iedereen die naar een kattencafe gaat van dieren houd en dan kan er al niks fout gaan.

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Heb jij recentelijk een kudo gegeven? :)

Wedstrijden

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011

"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island

Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw

"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone

Duke: "Who are you? My evil twin?"

Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour

Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws