Algemene Discussie

Beantwoorden

LG onthult dvd-speler voor Blu-ray en hd-dvd

LG Electronics onthult volgende week zijn eerste dvd-speler die zowel dvd's met de standaarden hd-dvd als Blu-ray afspeelt. Het nieuwe apparaat wordt onthuld op de Consumer Electronics Show die volgende week in Las Vegas plaatsvindt, zo heeft het bedrijf donderdag aangekondigd. Nog in de eerste helft van dit jaar moet de geavanceerde dvd-speler op de Amerikaanse markt verschijnen. Over de prijs is nog niets bekend. Een gecombineerde dvd-speler die beide standaarden kan lezen, betekent mogelijk een doorbraak in de strijd tussen de beide dvd-formaten. Op dit moment proberen bedrijven die één van de twee standaarden ondersteunen met alle macht 'hun standaard' tot de marktstandaard te krijgen. Blu-ray, de technologie waarbij een dvd 25 GB aan data kan bevatten, wordt gesteund door onder meer Sony en Matsushi ta Electric. De hd-dvd-standaard wordt gepromoot door Toshiba en enkele grote filmmaatschappijen. Een hd-dvd-schijf kan 15 GB aan data opslaan. Eerder dit jaar bracht LG Electronics al een Blu-ray-speler uit. Onlangs kondigde het bedrijf ook aan te werken aan een hd-dvd-speler. Maar nu komt er dus een speler aan die met beide formaten overweg kan. Ook Samsung heeft aangekondigd dat het een dvd-speler voor zowel hd-dvd als Blu-ray wil ontwikkelen.

The Prophet - [E-G] Elite Gamers - www.elite-gamers.eu
Another Day Another Night - Twitter - Facebook
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Member

Member
[WinningLOSER]
Bericht 2 van 7 (148 Weergaven)

Re: LG onthult dvd-speler voor Blu-ray en hd-dvd

Nice, maar vergeet niet even je bron erbij te vermelden :smileywink:

Member

Member
[Mr Level]
Bericht 3 van 7 (148 Weergaven)

Nice, maar vergeet niet even je bron erbij te vermelden :smileywink:
Bron: Duim :smileyvery-happy: nee nee grapke!

Is al redelijk snel vind ik, maar misschien wel dé toekomst?? Word de prijs dan ook "voorgesteld"?

Member

Member
[OwNaGe]
Bericht 4 van 7 (148 Weergaven)

Ik had de berichten ook al gelezen, maar denk niet dat de prijs onder doet aan een BD of HD-dvd .
Prijs zal mss nog wel hoger ligge, maar daar is nog niets over bekend

Member

Member
[Spriteboy]
Bericht 5 van 7 (148 Weergaven)

Een blu-ray speler op zich kost al 1.000 euro. Hoeveel gaat dan een blu-ray + hd dvd speler kosten ? 1.800 euro ? Als je er zoveel voor over hebt ben je wel goed gek :smileyhappy:

De goedkoopste blu-ray speler komt (normaal gezien) uit in maart. €600 gemaakt door Sony. En heeft de naam PS3. Moest je het nog niet weten :smileyvery-happy: Strategisch zou het beter zijn als deze combo-speler goedkoper op de markt komt. Maar ik betwijfel het.

I do not suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Beta Trial Member since: 07-07-2003
Mac USER , since 28 - 09 - 2006!

Member

Member
[B-BOB]
Bericht 7 van 7 (148 Weergaven)

Vraag me niet waar ik het gehoord en gelezen heb (het artikel op tweakers.nl onderandere, maar ik heb nog andere en betere bronnen), maar ik dacht te weten dat het over een PC drive gaat, en dat het enkel om een "lezer" gaat en niet een "schrijver".

Ook zijn er een aantal licentieovereenkomsten die normaal een combinatie HD-DVD/BD speler verbieden. Er hebben al veel fabrikanten een combitoestel aangekondigd, maar een voor een hebben ze afgehaakt. Ik ben benieuwd hoever LG gaat raken.
Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Heb jij recentelijk een kudo gegeven? :)

Wedstrijden

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011

"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island

Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw

"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone

Duke: "Who are you? My evil twin?"

Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour

Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws