Algemene Discussie

Beantwoorden

Re: Nieuwe EU cookie wetgeving

Zijn geen apps, maar is wel heel simpel te blokkeren (is namelijk JAVA based). 'Onschuldige hackers', defineer?

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
NipponExpress
Bericht 12 van 24 (208 Weergaven)

geohot, graf chokolo...

Ahhh Geoh0t. Loopt tegen alles aan te schoppen, maar ondertussen wel bij Facebook gewerkt :smileytongue:
En hij werd niet gezocht door de politie of iets dergelijks, maar door Sony :smileywink:

Level 5

Level 5
y0uknOwWh01aM
Bericht 14 van 24 (199 Weergaven)

[ Bewerkt ]

Politie hoeft ook niet persé, het was maar een voorbeeld.
Maar waarom hij bij Facebook heeft gewerkt en niet bij Sony is omdat Facebook hem niet behandeld als vuil.

Mja, zou kunnen. Geen idee. Anyways, volgens mij zijn we redelijk van het oorspronkelijke onderwerp afgegaan :smileyhappy:

Level 5

Level 5
y0uknOwWh01aM
Bericht 16 van 24 (183 Weergaven)

Ik heb er wat over opgezocht.

The EU has passed a law requiring internet users' consent before cookies can be placed on their machines. The development could have huge implications for the online advertising industry, much of which uses cookies for functions such as ad targeting and audience segmentation.

[..]

The amended directive will now state that national governments must "ensure that the storing of information, or the gaining of access to information already stored, in the terminal equipment of a subscriber or user is only allowed on condition that the subscriber or user concerned has given his/her consent, having been provided with clear and comprehensive information."

Cookies without user consent would only be allowed when they are "strictly necessary" to provide a service "explicitly requested" by the user such as storing shopping cart information on e-commerce sites, for example.

pAvax schreef:

Een vraag om over na te denken: Hoe onthoudt een website of je het hebt geaccepteerd of niet? Anders krijg je -elke- keer weer die woezelige melding... En ja, dat stoort mij :smileywink:

However, IAB Europe Vice President Kimon Zorbas suggests that consent could be given through users' browser settings in much the same way some users already manage their cookies. That might enable users to express consent permanently, eliminating the need for pop-ups and other disruptions to user experience the directive might cause.

Bron; http://www.clickz.com/clickz/news/1700584/eu-adopts-law-requiring-user-consent-cookies

Maar ik vind nog steeds nergens iets over LSO's.....

Dan mag hij mij gaan vertellen hoe ik dat kan instellen op mijn browser :smileyhappy:

Level 5

Level 5
y0uknOwWh01aM
Bericht 18 van 24 (169 Weergaven)

[ Bewerkt ]

Hm.. ja.. Ik weet dat er een optie is in Firefox die heet "Tell websites I do not want to be tracked." Maar daar heb je natuurlijk niet alle cookies mee. Ook neem ik aan dat ze add-ons niet meerekenen als browserinstellingen.

Datt is in mijn ogen fout. Het zou alleen moeten meegerekend wanneer het ook zonder add-ons kan. Tsk.

Beta Tester
forkless
Bericht 20 van 24 (126 Weergaven)

y0uknOwWh01aM schreef:

*snip*

Cookies without user consent would only be allowed when they are "strictly necessary" to provide a service "explicitly requested" by the user such as storing shopping cart information on e-commerce sites, for example.

*snip*

M.a.w. De webtrends cookies die gezet worden door het lithium domein (de web app waarop dit forum draait) worden als niet essentieel beschouwd en zijn als zodanig onderhevig aan de nieuwe wetgeving. Het is een nogal achterlijke wetgeving... maar goed boetes tot maximaal €500.000 doen mij wel harder rennen :smileytongue: (Met dank aan de nederlandse regering, die zelf ook nog voor geen zak voldoet). xD

You're at the zoo, you have a popsicle. How can you be unhappy?

- Dewey

Nothing shows man's character more than by what they find ridiculous.
- Johann Wolfgang Von Goethe

I used to be cool.
- forkless

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Heb jij recentelijk een kudo gegeven? :)

Wedstrijden

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011

"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island

Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw

"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone

Duke: "Who are you? My evil twin?"

Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour

Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws