24-05-2012 12:55 AM - bewerkt 24-05-2012 12:57 AM
Ik wil een video uploaden die ik een hele tijd geleden gemaakt heb. Heb ik eerder gedaan op een youtube account van mij, alleen m'n account daar is verwijderd vanwege copyright gejank. Ik denk dat het op vimeo opzich wel kan, maar ik zou ook wel zeker willen weten dat ik hem kan uploaden zonder dat de paranoia platenmaatschappijen gaan kermen. Het gaat om een video waar ik destijds zonder enige reclame ervoor gemaakt te hebben ongeveer 13000 views had voordat hij geblokkeerd werd. (combi van The Last Samurai, 300 en Troy) Verreweg m'n beste muziek video ooit. Zo goed blijkbaar dat een ander het gestolen heeft van mij en zei dat hij de video heeft gemaakt. Stakker....
Maargoed, denken jullie dat het helpt als ik dit stukje tekst van tevoren alvast in de beschrijving zet? Hiermee heb ik een geblokkeerde video weer open gekregen;
"Copyright Disclaimer Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for "fair use" for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non-profit, educational or personal use tips the balance in favor of fair use."

op 24-05-2012 01:50 PM
op 24-05-2012 03:22 PM

op 24-05-2012 03:43 PM
24-05-2012 07:04 PM - bewerkt 24-05-2012 07:06 PM
SchumiFAST schreef:
Als je een piepschuimen Ferrari maakt kan de ontwerper of de licentiehouder van het onderwerp gerust je auto laten vernietigen, of tot een andere overeenkomst komen.
Ok dat is gewoon bizar.. :/ "Only in Belgium"?
Jouw eigendom mag je mee doen wat je wil, als het in dit geval maar niet voor commerciële doeleinden is. Als ik er de schaar in wil zetten, dan mag dat. Dat weet ik al. Alleen platenmaatschappijen en filmstudio's lijken het begrip "eerlijk" niet te kennen. Het enigste wat ik dus wil weten is of het uberhaupt zin heeft om die disclaimer in de beschrijving te zetten. De pest is alleen dat als ik het hier bijvoorbeeld aan een moderator of admin vraag, dan kan ik niet zeker weten of ze een eerlijk antwoord geven of dat ze spreken vanuit "the best interests" van Sony om het zo maar even te noemen. Nou zijn het in dit geval enkel Warner Bros films, maar toch kan ik ze niet vertrouwen. Dus vraag ik het aan jullie. Maar omdat je nu over de regels in België begint weet ik ook niet wat ik nou daarvan moet denken; ik leef in NL en ik gebruik nu Amerikaanse films. Maargoed, het land waar je woont doet er sowieso niet toe, want het internet is een globaal iets. Het internet is eigenlijk meer een land op zichzelf. Wat er toe doet is het land waar je de content vandaan hebt.
"Ik draag mijn gordel niet maar ik ben me er van bewust en ik draag volledige verantwoordelijkheid voor het niet dragen van de gordel."
Dat gaat niet op. Een autogordel is verplicht omdat je bij een ongeluk anders zwaargewond of dood kan raken. Dat is begrijpelijk. Een film-muziekvideo op internet zetten moedigd mensen alleen maar aan om de film te kopen als ze het mooi vinden (ervan uitgaande dat ze de films nog niet hebben gezien). De filmstudio's verliezen er in elk geval niets mee. Als je nou een complete film van A tot Z op internet zet, dan word het toch weer net iets anders. Maar iedereen moet toch begrijpen dat het onmogelijk is om 1 film volledig te zien en begrijpen in +/- 10 minuten waarbij er honderd beelden door elkaar heen lopen van verschillende films. Als je het over de soundtrack heb. Tja, die online zetten is precies hetzelfde als over straat lopen met een radio/portableCD speler in je hand. Niemand boeit dat wat als je dat doet en het mag ook gewoon.

op 24-05-2012 10:06 PM
op 24-05-2012 11:23 PM
CyberDie21 schreef:
Ochjee we zijn weer niet door bij Songfestival...
Onee? Is daar ook een reden voor? Heb niks gevolgd..

op 25-05-2012 09:38 AM
op 25-05-2012 11:29 AM
y0uknOwWh01aM schreef:
SchumiFAST schreef:
Als je een piepschuimen Ferrari maakt kan de ontwerper of de licentiehouder van het onderwerp gerust je auto laten vernietigen, of tot een andere overeenkomst komen.
Ok dat is gewoon bizar.. :/ "Only in Belgium"?Jouw eigendom mag je mee doen wat je wil, als het in dit geval maar niet voor commerciële doeleinden is. Als ik er de schaar in wil zetten, dan mag dat. Dat weet ik al. Alleen platenmaatschappijen en filmstudio's lijken het begrip "eerlijk" niet te kennen. Het enigste wat ik dus wil weten is of het uberhaupt zin heeft om die disclaimer in de beschrijving te zetten. De pest is alleen dat als ik het hier bijvoorbeeld aan een moderator of admin vraag, dan kan ik niet zeker weten of ze een eerlijk antwoord geven of dat ze spreken vanuit "the best interests" van Sony om het zo maar even te noemen. Nou zijn het in dit geval enkel Warner Bros films, maar toch kan ik ze niet vertrouwen. Dus vraag ik het aan jullie. Maar omdat je nu over de regels in België begint weet ik ook niet wat ik nou daarvan moet denken; ik leef in NL en ik gebruik nu Amerikaanse films. Maargoed, het land waar je woont doet er sowieso niet toe, want het internet is een globaal iets. Het internet is eigenlijk meer een land op zichzelf. Wat er toe doet is het land waar je de content vandaan hebt.
"Ik draag mijn gordel niet maar ik ben me er van bewust en ik draag volledige verantwoordelijkheid voor het niet dragen van de gordel."
Dat gaat niet op. Een autogordel is verplicht omdat je bij een ongeluk anders zwaargewond of dood kan raken. Dat is begrijpelijk. Een film-muziekvideo op internet zetten moedigd mensen alleen maar aan om de film te kopen als ze het mooi vinden (ervan uitgaande dat ze de films nog niet hebben gezien). De filmstudio's verliezen er in elk geval niets mee. Als je nou een complete film van A tot Z op internet zet, dan word het toch weer net iets anders. Maar iedereen moet toch begrijpen dat het onmogelijk is om 1 film volledig te zien en begrijpen in +/- 10 minuten waarbij er honderd beelden door elkaar heen lopen van verschillende films. Als je het over de soundtrack heb. Tja, die online zetten is precies hetzelfde als over straat lopen met een radio/portableCD speler in je hand. Niemand boeit dat wat als je dat doet en het mag ook gewoon.
Jamaja, ik wil niet met discussiëren of dit allemaal goed of slecht is. Ik wil je er gewoon op wijzen dat je niet onderuit kan van deze wetten zonder een toestemming van de makers.
Het internet is trouwens geen land op zichzelf. Wetten zijn zelden internationaal, zelfs niet ees Europees. Ik ben niet helemaal zeker maar volgens mij maakt het helemaal niet uit in welk land de film is gemaakt. Zij klagen jou aan, en als je iemand aanklaagt moet je naar een rechtbank stappen in het land waar de aangeklaagde is gevestigd, of waar het misdrijf gepleegd is. Alsook het land waar de website waarop je het post gehost wordt, of waar ze een vestiging hebben. Die moderators van o.a. Youtube verwijderen een filmpje als er geklaagd wordt om te vermijden dat zij ook aangeklaagd worden dacht ik.
25-05-2012 11:46 AM - bewerkt 25-05-2012 11:55 AM
SchumiFAST schreef:
y0uknOwWh01aM schreef:
SchumiFAST schreef:
Ok dat is gewoon bizar.. :/ "Only in Belgium"?Jouw eigendom mag je mee doen wat je wil, als het in dit geval maar niet voor commerciële doeleinden is. Als ik er de schaar in wil zetten, dan mag dat. Dat weet ik al. Alleen platenmaatschappijen en filmstudio's lijken het begrip "eerlijk" niet te kennen. Het enigste wat ik dus wil weten is of het uberhaupt zin heeft om die disclaimer in de beschrijving te zetten. De pest is alleen dat als ik het hier bijvoorbeeld aan een moderator of admin vraag, dan kan ik niet zeker weten of ze een eerlijk antwoord geven of dat ze spreken vanuit "the best interests" van Sony om het zo maar even te noemen. Nou zijn het in dit geval enkel Warner Bros films, maar toch kan ik ze niet vertrouwen. Dus vraag ik het aan jullie. Maar omdat je nu over de regels in België begint weet ik ook niet wat ik nou daarvan moet denken; ik leef in NL en ik gebruik nu Amerikaanse films. Maargoed, het land waar je woont doet er sowieso niet toe, want het internet is een globaal iets. Het internet is eigenlijk meer een land op zichzelf. Wat er toe doet is het land waar je de content vandaan hebt.
Jamaja, ik wil niet met discussiëren of dit allemaal goed of slecht is. Ik wil je er gewoon op wijzen dat je niet onderuit kan van deze wetten zonder een toestemming van de makers.
Het internet is trouwens geen land op zichzelf. Wetten zijn zelden internationaal, zelfs niet ees Europees. Ik ben niet helemaal zeker maar volgens mij maakt het helemaal niet uit in welk land de film is gemaakt. Zij klagen jou aan, en als je iemand aanklaagt moet je naar een rechtbank stappen in het land waar de aangeklaagde is gevestigd, of waar het misdrijf gepleegd is. Alsook het land waar de website waarop je het post gehost wordt, of waar ze een vestiging hebben. Die moderators van o.a. Youtube verwijderen een filmpje als er geklaagd wordt om te vermijden dat zij ook aangeklaagd worden dacht ik.
Weet dat het geen misbruik maken van is, maar het is niet meer dan eerlijk. Je komt wel een beetje over alsof je zelf bij een platenmaatschappij werkt. Maarja, ik doe gewoon wat goed voelt. Ik zet hem gewoon online en ik zie wel hoe lang de video overleeft.
Angershock schreef:
y0uknOwWh01aM schreef:
CyberDie21 schreef:
Ochjee we zijn weer niet door bij Songfestival...
Onee? Is daar ook een reden voor? Heb niks gevolgd..
Jazeker, het is namelijk al 8 jaar een balkanfeestje waarbij wij niet uitgenodigd zijn.
Ik heb er even wat van kunnen opzoeken. Ben alle nummers langsgegaan en ik moet zeggen, eerlijk is eerlijk, vaktechnisch is NL gewoon de slechtste. Het geluid was gewoon echt niet goed.

| Onderwerp | AUTEUR | LAATSTE POST |
|---|---|---|
Verplaatst:
playstatio
| ||
Verplaatst:
time-out-s
| ||
"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011
"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island
Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw
"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone
Duke: "Who are you? My evil twin?"
Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour
Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)
Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!
Website ©2013 Sony Computer Entertainment Europe
Alle inhoud, speltitels, handelsnamen en/of handelsimago's, handelsmerken, illustraties en aanverwante beelden zijn de handelmerken en/of het auteursrechtelijk materiaal van hun respectievelijke eigenaars. Alle rechten zijn voorbehouden.[meer info]
%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Beta-Trial-Information/td-p/11386362
best_shooter.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Introducing-Best-of-PlayStation/td-p/13741979
best_driver.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Introducing-Best-of-PlayStation/td-p/13741979
best_performer.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Introducing-Best-of-PlayStation/td-p/13741979
best_footballer.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Introducing-Best-of-PlayStation/td-p/13741979
best_fighter.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Introducing-Best-of-PlayStation/td-p/13741979
best_creator.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Introducing-Best-of-PlayStation/td-p/13741979
best_action_player.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Announcements/Introducing-Best-of-PlayStation/td-p/13741979
dev2.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Website-and-Forum-Help-Feedback/Producer-and-Developer-Ranks/td-p/18407352
trophy.gif%%http://community.eu.playstation.com/t5/Website-and-Forum-Help-Feedback/The-Community-Awards-FAQ/td-p/18407096
PSlogoSM.png%%http://community.eu.playstation.com/t5/Website-and-Forum-Help-Feedback/Online-Support-Coordinator-rank/td-p/18414870