Algemene Discussie

Beantwoorden
MVP
XxGandhixX
Bericht 51 van 69 (248 Weergaven)

Re: elke dag een positief bericht:)

Hoe kun je er voor zorgen dat je echt leeft en geniet?

Een complimentje, een vriendelijk woord, een glimlach en een aardig gebaar.

Ik weet iets goeds van jou.

En ik verras je graag.

Ik bied de ander de ruimte om te bloeien.

Het aanmoedigen en stimuleren van personen die je lief hebt.

Ik wens je succes.

Een knuffel, een innige omhelzing.

Een stevige zoen.

~ Niemand is zo arm dat hij geen glimlach geven kan. En niemand is zo rijk dat hij geen glimlach nodig heeft.

De mooiste uitingen van positiviteit worden gegeven…

En het liefst onbaatzuchtig.

Geven om een ander een plezier te doen.

De betekenis die je aan een ander geeft, heeft enorm veel betekenis. Een beetje liefde geven, is het mooiste wat je vandaag kunt doen.

~ Mensen vergeten misschien wat je gezegd hebt, maar ze zullen niet vergeten hoe ze zich door jou voelen.

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
MVP
XxGandhixX
Bericht 52 van 69 (244 Weergaven)

Richt je aandacht op de kern: Wie ben ik? Investeer in jezelf. Leer jezelf zo goed mogelijk kennen.

~ De twee belangrijkste dagen in je leven zijn: de dag dat je geboren bent en de de dag waarop je uitvindt waarom. (Mark Twain)

~ Als je wat je echt raakt, nog niet gevonden hebt, blijf zoeken.

Zoals met alle zaken van het hart, weet je wanneer je het vindt.

Dus blijf zoeken. Neem geen genoegen. (Steve Jobs)

Als je weet waar je naar verlangt, dan heb je een intern kompas wat je altijd kunt volgen.

Doe de dingen die bij jezelf horen.

Volg je eigen hart en intuïtie.

Doe datgene waar je veel energie van krijgt.

Durf dit te leven en durf grenzen te verleggen.

~ Wat echt de moeite waard is, is ook veel moeite waard.

MVP
XxGandhixX
Bericht 53 van 69 (243 Weergaven)

Soms benadrukken mensen tegen me ‘niet alles is positief’. Uiteraard klopt dat. Voor positiviteit betekent voor mij dat het een uitdaging is om je huidige situatie iets positiever te benaderen.

In mijn ogen is het essentieel om ook tekortkomingen, angsten, fouten en ernstige dingen die je overkomen te accepteren. Acceptatie is soms heel lastig. Het kan wel het begin zijn van een iets positievere insteek. Acceptatie biedt de bodem voor veerkracht.

Vergeven, loslaten, herpakken zijn hele krachtige begrippen. Gebruik de kunst van vrede, voor jezelf en voor anderen.

In Afrika worden stamleden na onverantwoordelijk handelen op symbolische wijze opnieuw verwelkomd in de stam. De andere stamleden gaan in een cirkel om de persoon heen staan. Ze spreken dan oprecht over zijn goede eigenschappen en daden. De persoon in het midden wordt zo herinnerd aan de liefde die in hem leeft. Hij kan zich weer met de mensen om zich heen verbinden.

MVP
XxGandhixX
Bericht 54 van 69 (239 Weergaven)

Hoe mooi kunnen eenvoudige dingen zijn? De dingen die je een lekker gevoel geven. Veel positiviteit komt op deze site dagelijks voorbij. Op basis van enkele kernwoorden per bericht wordt in de rechterbalk automatisch een lijst met woorden gevormd.

Aandacht, begrip, beloning, bewust, bijzonder, blij, delen, echt, emotie, energie, gedachte, geduld, geloof, geniet, genieten, geven, geweldig, glimlach, goed, groei, inspirerend, jezelf, kracht, lekker, leren, leuk, leven, liefde, mooi, omdenken, passie, positief, positiviteit, prettig, relativeren, samen, succes, uitdaging, vandaag, vriendschap, vrijheid, vrolijk, waarderen, wens, zon.

Op een willekeurig moment aandachtig kijkend naar deze positieve woorden.

Het opent mijn gedachten.

Het klinkt als muziek en geeft me energie, een glimlach.

Hoe simpel kan het toch zijn als we gewoon wat meer positieve woorden proberen te gebruiken. Iedere dag en vooral… vandaag.

~ Mensen vergeten misschien wat je gezegd hebt, maar ze zullen niet vergeten hoe ze zich door jou voelen.

~ Wie in zijn hart ruimte maakt voor anderen, zal zelf overal onderdak vinden… (Inayat Khan)

MVP
XxGandhixX
Bericht 55 van 69 (236 Weergaven)

Echt leven en genieten heeft veel te maken met waardering en dankbaarheid.

De zon die op je gezicht neervalt.

Verrast worden door een positief woord of een mooi gebaar.

Het liedje op de radio wat je terugbrengt in mooie herinneringen.

Het lachen van een kind.

Een romantisch avondje.

Slapen in een verschoond bed.

Een warm bubbelbad of lekker languit in de hangmat.

De geur van versgebakken brood, een vrije dag, een behaald succes.

Een complimentje van je baas.

Een mooi bericht van een dierbare of de glimlach van een vreemde.

Het vinden van een koopje.

Gewoon weer een nieuwe dag krijgen…

Bewustzijn en dankbaarheid voor kleine gave dingen, daarin schuilt heel veel positiviteit en plezier.

Mijn vrouw en ik bespreken regelmatig ‘s avonds bij het eten drie positieve dingen van die dag.

Nu dankbaar zijn is goud!

MVP
XxGandhixX
Bericht 56 van 69 (232 Weergaven)

Begin met focussen op je adem en je hart. Als je helemaal gericht bent op het gevoel van je eigen hart op dit rustige moment… denk dan aan een persoon van wie je houdt, een persoon waar je warme gevoelens voor hebt. Een persoon waar je heel graag mee te doen hebt.

Zachtheid en vriendelijkheid verschijnen. Stel je voor hoe je je voelt als je bij deze persoon bent. Laat liefde, begrip, tederheid en compassie tot je komen. Concentreer je op het heerlijke gevoel wat je hebt.

Ga vanuit dit gevoel naar jezelf. Koester jezelf.

Bewonder je eigen liefde en vriendelijkheid. Geniet van de gedachte, de beelden en het gevoel dat ontstaat.

Denk gerust aan een ander die jouw liefde en vriendelijkheid kan gebruiken. Iemand die je goed kent en graag wilt helpen. Iemand die een extra knuffel nodig heeft. Spreek een wens uit voor deze persoon.

Een hele mooie meditatie voor positiviteit… Heb je er ervaring mee, laat het gerust even weten!

Bron: Positivity, Barbara Fredrickson, Loving-kindness-meditatie

MVP
XxGandhixX
Bericht 57 van 69 (228 Weergaven)

Sommige mensen kunnen ontzettend genieten van het plannen van een vakantie. Het uitzoeken, boeken wordt een vorm van verheugen op. Ik kijk er naar uit.

Sommige mensen kunnen van het begin tot het eind heerlijk genieten van een mooie reis. De vrijheid, de nieuwe omgeving, het samen zijn. Lekker eten, ontspanning, leuke dingen doen.

Sommige mensen kunnen met een grote glimlach denken aan hun laatste vakantie. De foto’s of film brengen daarbij de herinnering levendig in beeld. Ze herbeleven alle gevoelens. De geuren en smaken. De woorden en plaatjes.

En wat is het eigenlijk toch mooi als je drie keer tot sommige mensen kunt behoren… Als je tegen jezelf kunt zeggen:
Ik heb er zin in.
Ik geniet.
Het was geweldig.
Een optimalistische benadering. Je haalt alles uit een ervaring. Drie keer genot. Vooraf, tijdens en na. Je oprechte plezier beleef je intens.

Je verdient het om te genieten van je mooie momenten.

NipponExpress
Bericht 58 van 69 (224 Weergaven)

Ja ik heb zin in vakantie :smileyhappy:
MVP
XxGandhixX
Bericht 59 van 69 (210 Weergaven)

Gebeurt er iets negatiefs, denk het om. Maak gerust een vrolijk praatje terwijl je in de rij staat te wachten. Bel iemand op als je in de file staat. Je kunt vele vervelende situaties op een mooie, creatieve manier ombuigen naar iets leuks.

Ik irriteerde me regelmatig aan de aanbieding van de week die bij de kassa van het tankstation wordt ingewreven. “Wilt u nog gebruik maken van de weekaanbieding, lekkere kauwgums?” Ik vroeg vervolgens met een glimlach of de kauwgums ook echt lekker waren. Dat wisten ze eigenlijk niet en al lachend vervolgde ik mijn weg.

In de auto kan ik me ook wel eens storen aan automobilisten die niet handsfree bellen. Laatst zag ik een vrouwtje naast me in de file gelukkig haar oortje in doen. Een minuut later zat ze te schaterlachen. Dat gaf mij uiteraard ook direct een prettig gevoel. Heerlijk om mensen positief te zien.

MVP
XxGandhixX
Bericht 60 van 69 (200 Weergaven)

[ Bewerkt ]

Hoe denk jij over jezelf?

Het is een kunst dingen te doen, te ontwikkelen waar je zelf trots op bent.

Zaken die je eigen waarde doen stijgen.

Bij het begin van de lente de grote schoonmaak in huis doen, kan je een bijzonder goed gevoel geven.

Een opgeruimd gevoel

. Dat vervelende klusje heb je toch mooi gedaan.

Werken aan je eigen toekomst, je persoonlijke ontwikkeling door te studeren

. Je eigen dromen realiseren door actie te ondernemen.

Het behalen van grensverleggende resultaten geeft je een gave kick

. Lief zijn, aardig zijn, iemand verrassen, werken aan een betere leefomgeving, een toekomst voor je kinderen… Lang leve de daden die een dikke plus zijn voor je eigen waarde, de waarde die je jezelf toekent.

Hoe lekkerder je in je vel zit, hoe meer je kunt doen om trots op te zijn.

Stem je daden af op je eigen humeur.

Zet een stap in de juiste richting.

Dat is een stimulans voor je eigen waarde.

Ik kan het.

Ik doe het.

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Heb jij recentelijk een kudo gegeven? :)

Wedstrijden

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011

"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island

Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw

"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone

Duke: "Who are you? My evil twin?"

Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour

Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws