Beantwoorden
Level 7

Playstation Staff

Re: elke dag een positief bericht:)

Wat ik gebruik als stimulans, of als postief bericht, moest het weer zo'n rotdag geweest zijn waar alles maar dan ook alles tegenvalt. Dan zet ik Peter Blanker - Het Is Moeilijk Bescheiden Te Blijven op, werkt altijd om je direct weer goed te voelen. Al moet je je dan wel echt slecht voelen, ander geef je een verkeerd beeld.

:Lol:

I do not suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Beta Trial Member since: 07-07-2003
Mac USER , since 28 - 09 - 2006!
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 61 van 69 (310 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

Playstation Staff

Op de site van Management Team stond afgelopen week een verhaal wat enige dagen heeft doorgewerkt in mijn eigen hoofd. Ik vond het verhelderend en inspirerend.

De Amerikaanse psychologe Carol Dweck legt kinderen puzzels voor in oplopende moeilijkheidsgraad. De ene groep krijgt waardering voor het oplossen van puzzels. De andere groep krijgt waardering voor het bezig zijn met het oplossen en het overwinnen van de moeilijkheden.

Vervolgens mogen beide groepen kinderen moeilijkere puzzels op gaan lossen.

De groep die waardering kreeg voor hun intelligentie,

willen liever de gemakkelijke puzzels blijven oplossen.

De groep die gewaardeerd wordt voor inzet en groei willen wel de moeilijkere puzzels oplossen.

Zij halen blijkbaar voldoening uit het werken aan iets moeilijks.

Zij willen vooruitgang boeken.

Zij worden immers gewaardeerd om het overwinnen van moeilijkheden.

Door op groei en op inzet te belonen breng je de open denker in jezelf en anderen tot bloei.

Alles wat je aandacht en waardering geeft, groeit.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 62 van 69 (303 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

Playstation Staff

Inmiddels ben ik al enkele maanden bezig met mijn mantra ‘ik wil gezond leven’. En het gaat goed. Ik ben vele kilo’s kwijt en begin er al weer wat sportiever uit te zien. Tijd om even een tipje van de sluier op te lichten. Figuurlijk gezien. :)

Gezond leven betekent voor mij gezond eten

en regelmatig lichaamsbeweging.

Ik ben gaan sporten op mijn eigen manier.

Ik heb gelezen en inmiddels ervaren dat dagelijks meerdere

malen kort sporten wonderen doet.

Ik noem het microsport.

Waarom doet het wonderen?

Mijn hartslag gaat door het microsporten omhoog tot ongeveer 140.

In rust duurt het even voordat je hartslag weer lager is.

Kortom, lang plezier voor het verbranden van calorieën.

Microsporten kun je overal en altijd doen als je enkele minuten over hebt.

Bijvoorbeeld als je staat te koken,

gewoon even op de plaats rennen, springen, opdrukken.

Gezond leven betekent keuzes maken die bij je passen.

Doen wat je leuk vindt en wat je vol kunt houden.

Ik wens je een goede gezondheid.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 63 van 69 (299 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

Playstation Staff

Een glimlach opzetten geeft je een ander gevoel. Hard lachen is goed voor ons hele lichaam. Het ontspant en maakt de juiste stoffen aan.

Wat ga je vandaag doen voor de mooie lach en de talrijke glimlachen? Een humoristische film kijken, zomaar glimlachen naar een vreemde, een youtube-filmpje van je favoriete cabaretier, het contact met vrienden waar je mee kunt lachen… Welke opties heb je vandaag nog meer?

Uit onderzoek blijkt dat we veel meer lachen als we in gezelschap zijn. Je lach werkt aanstekelijk. Lachen verbindt mensen en verhoogt de sfeer. Gebruik je glimlach, het is de goedkoopste investering die je kunt doen.
En het levert je veel op…

~ Soms kan je plezier de bron van je glimlach zijn, maar soms kan de glimlach de bron van je plezier zijn. (Thich Nhat Hanh)

~ Geef vandaag je glimlach aan een vreemde. Het is mogelijk de enige zonneschijn die hij vandaag ziet.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 64 van 69 (294 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

Playstation Staff

Een Argentijnse professionele golfer won een groot tournooi. Enige tijd nadat hij het prijzengeld en de felicitaties in ontvangst had genomen, verliet hij het clubgebouw.Toen hij naar zijn auto liep kwam er een vrouw naar hem toe met een hartverscheurend verhaal. Haar baby was ernstig ziek en zou komen te overlijden. En ze wist niet hoe ze de dokters rekeningen kon betalen. De golfer streek over zijn hart en schreef een cheque uit voor de vrouw. ‘Veel sterkte met de baby’.

De daaropvolgende week ontmoette de golfer een official van de nationale golf vereniging. De official zei: ‘Klopt het dat je een jonge vrouw geld hebt gegeven vorige week?’ De golfer knikte bevestigend. ‘Welnu,’ zei de official ‘ik heb nieuws voor je. Ze heeft geen zieke baby. Ze heeft je bedrogen.’

‘Je bedoelt dat er geen baby is die dood aan het gaan is?’
‘Klopt’ zei de official.

‘Bedankt’ zei de golfer. ‘Dat is het beste nieuws wat ik deze week gehoord heb.’

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 65 van 69 (286 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

Playstation Staff

Hoe vaak denken we gelijk te hebben? Vaak genoeg vind ik het moeilijk om het niet bij het rechte eind te hebben. Fout te zitten. Om dit te ervaren en vooral om ongelijk toe te geven. Aan mezelf en aan anderen…

‘Je hebt gelijk. Jouw gedachte levert meer op. Je hebt dit goed gezien.’

Het is verfrissend om mensen te zien die hun strijd om gelijk loslaten. Mensen, die gelijk hebben, laten varen. En bewust kiezen voor vriendelijk zijn, waardoor ze een oprecht geschenk kunnen geven. Willen we niet allemaal ons gelijk eigenlijk graag loslaten? En eenieder onbeperkte ruimte bieden?

~ Kies je voor gelijk of geluk? (Deepak Chopra)

Er zit een grote kunst in het loslaten van de strijd om gelijk. In het accepteren wat er is en wat eenieder denkt. Ieder heeft zijn eigen weg te gaan en zijn eigen gedachten.

Ik gun ons onbeperkte ruimte.
Ik kies voor vrijheid.
Ik laat los.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 66 van 69 (281 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

Playstation Staff

Hoog in de lucht
Als in een vrije vlucht
Open gespreid en vederlicht
Blik op groei gericht

Flexibel in gedachten
Ruim in verwachten
Vanzelf pieken en dalen
Positief gevoel behalen

Oprecht sereen en klein
Fraai bescheiden zijn
Borrelt het diep van binnen
Energie en krachten winnen

Een duidelijke richting ja
Kompas voor waar ik ga
Mijn bron weet wat ik wil
Maakt mijn fraai verschil

Ik kies en ik onderneem
Zelfrespect wat ik claim

Klopt het puur en intens
Mijn ontluikende wens

Mijn gedroomde wereld raakt verlicht
Zelf veranderen is het bericht

4positiviteit

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 67 van 69 (278 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

Playstation Staff

Het verschil tussen winnen en verliezen is heel vaak... niet opgeven. (Walt Disney)

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 68 van 69 (244 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 4

Playstation Staff

Don't live in the past, thinking about mistakes or changes you made. Think of your life as a book, move forward, close one chapter and open another. Learn from your mistakes, but focus on your future, not on your past.
Community Awards Winner 09
Bericht 69 van 69 (213 Weergaven)