Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 41

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
27 jan 2018
Door spiral78

spiral78

• MVP
99%
08 Rang
voortgang

[Community Review] Bleed

[ Bewerkt ]
1 reactie 356 Weergaven bewerkt 27-01-2018
27 jan 2018
Door spiral78

header.jpg

yay.png  nay.jpg
Unieke besturingsopties Korte gameplay 1.5 uur
Lokale co-op voor 2 spelers Maar 7 levels

4 moeilijkheidsgraden met telkens een

andere mix van vijanden en eindbazen

Niet alle trofeeën zijn weggelegd voor

een casual gamer, best pittig.

Arcade 2D style en sound  

Intro:

Bleed is een game van Bootdisk Revolution onder leiding van Ian Campbell een 30-jarige Indie-ontwikkelaar uit Toronto, Ontario. Ian heeft altijd al graag games willen maken en sinds hij van XNA hoorde dat nobodys dit ook konden. XNA (XNA’s Not Acronymed) Game Studio Express is een door Microsoft ontwikkelde en in december 2006 uitgebrachte game-ontwikkelomgeving, voornamelijk bedoeld voor studenten en hobbyisten. Het programma heeft sindsdien ongeveer 25 kleine indie games uitgebracht, zowel solo- als samenwerkingsprogramma’s, en daarnaast een aantal grotere projecten. Op de site van Bootdisk Revolution staan ook een aantal free play indie games voor de pc als je van Bleed niet genoeg kunt krijgen.

logo.png

Verhaal:

Wryn is een meisje met een groot arsenaal en grote dromen. Ze wil de ultieme videogame-heldin worden! Help haar om de grootste helden aller tijden uit te schakelen om de titel voor zichzelf op te eisen en de wereld te laten zien hoe een echte heldin eruit ziet! Bleed is een retro style 2D game met een arcade sound die we nog allemaal kennen van de oudere consoles zoals de Sega en Nes.

Voor sommigen zal het misschien afschrikken, maar als je eenmaal bezig bent aan de game zal dit je niet weerhouden.

Bleed is een actie-platformer gericht op stijlvol, acrobatisch ontwijken en soepele, uitdagende gameplay. Prachtig in al zijn eenvoud het gaat om jou en je vaardigheden tegen zeven levels vol vijanden, obstakels, halsbrekende toeren en vindingrijke eindbazen!

BLEED_20180116183122.jpg

Gameplay:

De game bevat 7 niveaus met elk op het einde van het level een eindbaas om te verslaan. Je kunt elk niveau op je eigen moeilijkheidsgraad spelen naar gewenst makkelijk, normaal , Moeilijk en Hard, daardoor maak je het spel een stuk moeilijker en leuker. Als je de game op makkelijk zal spelen ben je er een 1 tot 1,5 uur mee bezig wat ik jammer genoeg wel kort vindt. Om alle trofeeën te halen dan moet je toch alles uit de kast halen en zal je veel levens kosten en dan brengt de gameplay tot 5,5 uur. En eerlijk gezegd zal het mij niet lukken om Bleed platinum te krijgen, op het makkelijke en normale niveau ben ik al heel wat levens verloren.

De levels hebben ook allemaal een thema, wat het wel verrassend maakt waar je steeds weer in terecht komt. Vijanden zijn divers, en passen goed bij de niveaus en de ene is makkelijker dan de andere. Ik wil niet al teveel verklappen wat je tegenkomt omdat het eenmaal maar 7 levels zijn en met de screenshots heb ik al genoeg laten zien. Om meer uit de game te halen dan zal je de trophy list moeten raadplegen om de levels uitdagender te maken. Elk level heeft secret missions trofeeën en je moet er zelf erachter zien te komen hoe deze te behalen vallen. Dit is een leuke toevoeging en sommige behaalde ik al voordat ik het wist. Als je de moed hebt opgegeven en er niet uitkomt dan zal internet een grote oplossing zijn, maar denk eerst logisch na voordat je dit doet.

BLEED_20180120103118.jpg

Doordat je punten verzamelt in het spel kun je in de shop extra items, zoals andere wapens kopen waardoor je het spel iets makkelijker kunt maken.. De shop biedt vanalles van een extra leven tot een laser, vlammenwerper en nog meer leuke toevoegingen. Je kunt tijdens een level enkel 2 wapens dragen, mocht deze niet schikken dan kun je in het option menu wisselen.

Als extra’s naast de game is er nog een challenge en arcade mode.

Bij de challenge mode kun je het opnemen tegen 3 eerdere bosses tegelijkertijd op elk gewenst moeilijkheidsniveau. En bij de arcade mode kun je kijken hoe ver je komt met één leven die je hebt en dit ook op elk gewenst moeilijkheidsniveau.

Ik zou zeggen Mission Impossible.

BLEED_20180120110024.jpg

Het besturingssysteem is uniek en daardoor verwar ik mezelf wel eens. Doordat je eigenlijk alleen de Linker analoge stick (bewegen), L1 en R1 (wapens selecteren), L2 (slowmotion), R2 (springen) en Rechter analoge stick (schieten) knoppen nodig hebt in het spel zul je zeggen dat dit simpel is. Ik moest er flink aan wennen maar doordat je Bleed op makkelijk kunt spelen zou ik zeggen dat dit niveau een opwarm fase is.

Conclusie:

Bleed is een leuke 2D game in arcade stijl bomvol actie. Als je van dit soort games kan je veel gameplezier ervaren op verschillende moeilijkheidsniveaus. Voor de casual gamers zal het pittig zijn als op je hoger niveau de strijd aan gaat en zal je veel levens kosten. Bleed 2 zal binnenkort ook verschijnen hierin kruip je opnieuw in de huid van Wryen voor een nieuw actieavontuur.

BLEED_20180120100905.jpg

bleed store.jpg

Bleed kun je hier vinden in de store

Als je nog van meer arcade actie houd is Seraph misschien iets voor jou.

Seraph.jpg

Seraph kun je hier vinden in de store.

Of hou je meer van een soort Castlevania van vroeger

dan is Cursed Castilla (Maldita Castilla ex) wat voor jou.

cursed.jpg

Cursed Castilla (Maldita Castilla ex) kun je hier vinden in de store.

Tevens kun je het review lezen hiervan op het forum.

Beantwoorden
0 Kudos
reactie
LABELS: PS4
Life is Simple!

--------------------------------
Nederland - 020 709 5025
België - 02 588 42 40

Ma t/m Vrij 09:30-19:30

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution