Beantwoorden
17 apr 2012

Member

Playstation Staff

BF3 input lag problemen

5 reacties 342 Weergaven Aangemaakt: 17-04-2012

Beste mensen,

Sinds een maand speel ik op mijn nieuwe tv (Sony KDL-46HX720) battlefield 3. Vanaf het begin merk ik dat ik input lag heb, vreemd genoeg heb ik wat aan mijn tv instellingen veranderd en lijkt het nu goed te zijn. Maar nu, als ik in caspain bordor aan het vliegen ben gaat het goed maar wanneer ik laag over de grond vlieg waar alles gebeurd heb ik lag, dit heb ik met ander levels ook.

Als voorbeeld het level Sein crossing speel ik zonder lag problemen.

Het level karg island veel lag na een half uur spelen. Zelfde als caspain bordor.

Het level Noshahr Canals geen lag.

Een zeer vervelend probleem omdat ik deze tv had gekocht om BF 3 hierop goed te spelen, zelf heb ik al een aantal keer contact gezocht met sony over dit probleem en de adviezen om de PS3 naar fabrieksinstellingen te resetten, de tv naar fabrieksinstellingen ect opgevolgd. Het heeft geholpen maar halverwege de game begint het toch weer te laggen.

Nu ben ik zelf geen no-no op dit gebied en ben zelf wat testen gaan uitvoeren. Via pingtest.net heb ik netjes een pingtijd van 2-5ms op mijn ps3, en de instellingen op mijn sony tv staan allemaal uit, en op scene "spel".

Nu speelt dit probleem al een tijd en heb ik verschillende pogingen gewaagd aan de instellingen op mijn tv om dit probleem te verhelpen maar zonder enig resultaat.

Is iemand hier mee bekend, is dit een instellingen of probleem aan mijn tv ? Of is dit een PS3 probleem ? Of een te lage internet connectie ?

Binnen Battlefield 3 heb ik de anti analysing uit staan, dit helpt wel maar met zo'n dure tv zou ik dit niet hoeven uit te zetten ??

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
0 Kudos
Bericht 1 van 6 (342 Weergaven)
0 Kudos
Level 13

Playstation Staff

Re: BF3 input lag problemen

Heb je de poorten van je router ook al goed open gezet ?

0 Kudos
Bericht 2 van 6 (323 Weergaven)
0 Kudos
Member

Playstation Staff

Gister een nieuwe hdmi kabel binnen gekregen van RU-Connect. 1.4 high speed .

Een aantal instellingen aangepast op mijn PS3 en SBM instelling op mijn TV aangezet. Tot mijn grote verbazing geen lag of vertraging meer te merken. Ik was nog niet helemaal overtuigd dus even een andere server joinen. Daarin een lichte vertraging maar niet zichtbaar wanneer ik een druk gevecht had.

En toen, de server gejoined waarin ik meestal speel, heel veel vertraging met drukke stukken en met vliegen.

Ik denk toch dat het aan de server ligt welke ik join, en aan mijn internet connectie dat deze teveel hops dropt wanneer ik op een server speel.

Handige harry, welke poorten zou ik open moeten zetten ? Zou ik mezelf daarmee niet in mijn vingers snijden qua beveiliging ?

Voorlopige conclusie: Ik heb het probleem niet meer wanneer ik een goede server join, jammer is wel dat niet alle servers soepel lopen misschien toch een overweging maken tot een betere internet verbinding.

0 Kudos
Bericht 3 van 6 (319 Weergaven)
0 Kudos
Level 10

Playstation Staff

Ik heb er veel over gehoord dat er input lagg is op de ps3. Door de AA uit te zetten zou het minder moeten werken. Zelf heb ik er geen last van, of niet dat ik het merk.
Hoe heb je je tv aangesloten op je tv? Hoorde zelfs van mensen die via de AV spelen omdat ze zoveel lagg hadden... maar of dat gaat helpen...
0 Kudos
Bericht 4 van 6 (318 Weergaven)
0 Kudos
Member

Playstation Staff

Ik denk toch dat het komt doordat mensen nu zelf servers kunnen maken. Vreemd genoeg had ik gister opgelet welke server ik joinde, servers uit europa had ik meer lag bij dan servers uit west-US. Daarin totaal geen lag..

Mijn PS3 heb ik nu direct met die RU-connect 1.4 hdmi kabel aangesloten op mijn tv.

Zoals jij zegt had ik inderdaad AA ook uitgezet om te testen op sommige servers, maar zonder resultaat. Al mijn tv settings had ik ook uitgezet ook zonder resultaat, maar sinds gister dat ik had opgelet welke server ik joinde totaal geen last van lag meer, of niet merkbare lag.

0 Kudos
Bericht 5 van 6 (316 Weergaven)
0 Kudos
Level 10

Playstation Staff

Dat is dan vreemd te noemen. Dat je op servers die verder weg staan, met een hogere ping je minder lag geven. Zou eerder andersom moeten zijn.

Mooi dat je toch kan spelen op die mooie tv :smileyhappy:
0 Kudos
Bericht 6 van 6 (296 Weergaven)
0 Kudos