Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

Ik heb een PSN account

Welkom terug!

Ik ben nieuw!

Het duurt slecht een minuut of twee.

• 109

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

24 jul 2008
Door Sslust

Sslust

• Award Winner
96%
02 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post

BUZZ!: Quiz TV – Veelgestelde vragen

12 reacties 4.891 Weergaven Aangemaakt: 24-07-2008
BUZZ!: Quiz TV – Veelgestelde vragen,

Waarom wordt dezelfde vraag soms meer dan een keer weergegeven?

Voor de PS2 maakten we gebruik van de interne klok en een memory card (geheugenkaart) om herhaling te voorkomen. Voor de PS3 maken we gebruik van de harde schijf. We houden bij welke vragen je hebt gezien, waardoor voorrang kan worden gegeven aan nieuwe vragen, maar als telkens dezelfde subcategorieën worden gekozen, raken we natuurlijk snel door bepaalde vragen heen.
Wanneer een Sofa tegen Sofa-spel wordt gespeeld, worden de vragen gekozen door de host-PS3. Dit betekent dat de host de vragen waarschijnlijk niet heeft gezien, maar de overige spelers misschien wel. Wij zijn momenteel bezig met het ontwikkelen van code voor de kruisverwijzing van vragen, wat we wellicht aan een toekomstige patch zullen toevoegen.

Waarom is het Sofa tegen Sofa-spel kort?

Relentless beschouwt Buzz! als een gezinsspel, dat meestal wordt gespeeld met vrienden en familie. Wij denken dat de meest gespeelde spelmodus de normale offline spelmodus is, dus aan die modus hebben we de meeste aandacht besteedt. Dit betekent echter niet dat we online spelen niet zullen verbeteren: Sofa tegen Sofa is populairder gebleken dan we hadden gedacht, dus we onderzoeken nu mogelijkheden om dit uit te breiden.

Waarom kan ik maar één zoemer gebruiken in Sofa tegen Sofa?

Sofa tegen Sofa is ontworpen als een modus om twee teams tegen elkaar uit te laten komen: zoiets als om te laten zien welke huiskamer het beste is!  We zijn er dus altijd vanuit gegaan dat één teamlid in samenspraak met de rest van het team de antwoorden zou geven. Het was nooit de bedoeling dat een team zou worden vertegenwoordigd door meerdere spelers op één PS3.
Zoals je misschien al hebt kunnen lezen, wordt er een patch ontwikkeld voor het spel waarmee alle zoemers kunnen reageren op de vraag (de snelste telt, dus zorg dat je het niet fout hebt!).  Maar voor nu wordt je team vertegenwoordigd door slechts één deelnemer.

Waarom kan ik alleen quizzen schrijven met maar acht vragen?

De inhoud moet binnen het spel passen, waar elke ronde uit 8 vragen bestaat. Als we de rondes niet precies op deze manier zouden indelen, zou je spelervaring wel eens heel ongelijk en oneerlijk kunnen verlopen.
Maar dat betekent natuurlijk niet dat je geen langere quizzen kunt maken door het aantal MyBuzz!-rondes uit te breiden. Hiervoor hebben we een afspeellijstfunctie ontwikkeld. Het is nu heel gemakkelijk om verschillende quizzen achter elkaar te plakken, om ze allemaal in één spel af te spelen en vervolgens de afspeellijst te delen met andere spelers.

Wat gebeurt er indien er een vraag fout is in een MyBuzz!-quiz?

In MyBuzz! kunnen deelnemers de quiz beoordelen en opmerkingen achterlaten op de website, die de maker ervan kan lezen.  Op die manier is het aan de maker om te bepalen of het antwoord goed of fout is en om wijzigingen aan te brengen om de populariteit weer te laten toenemen. 

Waarom kan ik de moeilijkheid van een MyBuzz!-quiz niet beoordelen?

Het beoordelingssysteem werkt goed en is niet te opdringerig. We wilden niet nog een beoordelingssysteem introduceren, omdat dit te veel zou afleiden van het daadwerkelijke spel. We houden bij hoeveel vragen er goed worden beantwoord in een quiz, maar gebruiken deze gegevens momenteel niet om de moeilijkheid van een quiz te catalogiseren. Als je de maker bent van een MyBuzz!-quiz, raden wij je aan om de moeilijkheid te laten doorschemeren in de titel of beschrijving van de quiz, bijv. “Spelling voor beginners” of “Metal Gear Solid 4 voor gevorderden”.

Waarom kan ik geen MyBuzz!-quizzen inzetten in de rest van het spel?

Het aanpassen van vragen voor verschillende soorten rondes is heel ingewikkeld.  In sommige gevallen (zoals in Punten stelen) moeten de afbeeldingen kloppen, in andere gevallen (Wie heeft de bom, Taart!…) kan de volgorde van vragen blijven doorgaan.  Wij wilden het maken van quizzen simpel en leuk houden, dus hebben we de vragen beperkt tot Wie is het snelst, waarvan wij denken dat het een gemakkelijk en bijzonder leuk rondetype is.

Waarom kan ik geen afbeeldingen toevoegen aan MyBuzz!-quizzen?

Zoals de juristen van YouTube je al laten weten: zodra mensen materiaal gaan toevoegen waarvoor zij mogelijk geen auteursrecht bezitten, wordt het een ingewikkelde situatie!

Waar is Rose gebleven?

Uit onze doelgroepen werd duidelijk dat mensen de uitleg van de regels altijd oversloegen, dus toen we besloten deze weg te laten was er eigenlijk geen rol meer weggelegd voor Rose. Zij is nu haar eigen dingen aan het doen, maar keert mogelijk terug in toekomstige spellen.

Waarom kan iedereen mijn antwoorden zien in Wat is waar?

Wij wilden dat deelnemers dit gebruikten als bluf, omdat we dat zo leuk vonden in onze Sofa tegen Sofa-spellen! We hebben echter vernomen dat, om wat voor redenen dan ook, niet iedereen dit leuk vond, dus we zijn aan het kijken om dit in een toekomstige patch aan te passen.

Ik heb een quiz-pack gedownload van PSN Store. Wordt deze gebruikt in Sofa tegen Sofa?

Onze matchmaker zal je proberen te koppelen aan deelnemers met een vergelijkbare set vragen. Daarom zullen deze vragen dus alleen worden gebruikt in een Sofa tegen Sofa-spel indien we drie andere deelnemers met dezelfde set hebben gevonden.

Ik heb een quiz-pack gedownload en geïnstalleerd. Waar is deze naar toe gegaan?

De quiz-packs worden geïnstalleerd in het desbetreffende kanaal; de Rock Legends-pack zal worden geïnstalleerd in het Muziekkanaal. Je kunt deze specifieke pack ook spelen door ernaar te bladeren in de kanalencarrousel.

Wordt “functie X” nog aangepakt in een patch?

We zijn heel blij dat we van Sony na het uitbrengen van het spel door zijn mogen gaan met het toevoegen en verbeteren van dingen. Er zijn verder geen bugs bekend, maar de patches zijn puur alleen om spelverloop toe te voegen of aan te passen. Wij hebben een lijst van alle wijzigingen die we na de release gewijzigd zouden willen zien, en we luisteren ook naar wat jullie graag anders zouden willen of aan het spel zouden willen toevoegen. Wij werken hiermee in nauwe samenwerking met Sony.
We zullen informatie vrijgeven over geplande updates en patches zodra we zeker weten dat ze klaar zijn om niemand teleur te stellen.

Waarom zijn de Buzzers niet Bluetooth?

PS3 heeft zeven beschikbare Bluetooth-kanalen waarvan er een aantal worden gebruikt door de controllers. Indien de draadloze Buzzers Bluetooth zouden gebruiken, konden er geen acht deelnemers draadloos spelen.

Waarom kan ik geen andere spellen besturen zolang de USB-dongle in mijn PS3 zit?

PS3 wijst USB-apparaten automatisch toe als Controller 1. Sommige spellen, zoals Metal Gear Solid 4, vereisen dat de SIXAXIS wordt geconfigureerd als Controller 1. Om dit probleem op te lossen moet de dongle van de zoemers worden verwijderd of de SIXAXIS opnieuw geconfigureerd op Controller 1 door op de PlayStation-toets te drukken.

Zullen voice- en videochat worden geïntroduceerd in een geplande patch?

Dit is zeker iets wat we zo snel mogelijk willen introduceren, maar er staat nog geen definitieve datum vast voor deze patch.

0 Kudos
LABELS:
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer
02
/16

HoefMeistert

96%
02 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
HoefMeistert
geaccepteerde oplossing

--Quote-- 

Zullen voice- en videochat worden geïntroduceerd in een geplande patch?
Dit is zeker iets wat we zo snel mogelijk willen introduceren, maar er staat nog geen definitieve datum vast voor deze patch.

--end Quote--

Komt dit in de "eerste" patch. Had vorige week ergens gelezen (http://community.eu.playstation.com/playstationeu/board/message?board.id=bEN_g_gen_buzz&thread.id=11...) dat er zeer binnenkort een patch kwam met diverse verbeteringen en trophy ondersteuning.

Bericht bewerkt door HoefMeistert op 25-07-2008 02:06 PM
0 Kudos

Re: BUZZ!: Quiz TV – Veelgestelde vragen

[ Bewerkt ]
02
/16

vossynl

60%
02 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
vossynl
geaccepteerde oplossing

PS3 heeft zeven beschikbare Bluetooth-kanalen waarvan er een aantal worden gebruikt door de controllers. Indien de draadloze Buzzers Bluetooth zouden gebruiken, konden er geen acht deelnemers draadloos spelen.

Is het dus mogelijk om het met 8 spelers te spelen?

0 Kudos

02
/16

nawousa

25%
02 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
nawousa
geaccepteerde oplossing
Ja, spelen met 8 buzzers is mogelijk. Alleen volgens mij zijn de spellen dan nog korter dan als je met 4 buzzers speelt. Dat vind ik raar en erg jammer
0 Kudos

02
/16

MrGhost2000

20%
02 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
MrGhost2000
geaccepteerde oplossing

De bijbehorende USB-dongle is kapotgegaan (vraag me niet hoe).

Nu heb ik het al geprobeerd met de usb-dongle bij de logic3-remote maar dit lijkt niet te werken.

Waar kan ik een usb-dongle kopen die wel werkt met Buzz Quiz TV?

0 Kudos

02
/16

bvanhoeven

59%
02 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
bvanhoeven
geaccepteerde oplossing
Ik probeer een eigen quiz te maken en ik heb ingelogd en als ik dan klik op 'Quiz Maken' dan krijg ik alleen een leeg wit stuk in mijn beeld. Kan iemand mij helpen?
0 Kudos

Buzz Eigen Quiz Maken

02
/16

byebyebaby13

51%
02 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
byebyebaby13
geaccepteerde oplossing

Op de Playstation 2 was het mogelijk om meer rondes of minder rondes te kiezen.

Komt er ook zoiets op de PS3? Het lijkt me namelijk helemaal super als je bepaalde rondes kan weghalen of zelfs bepaalde rondes veel langer te laten duren.

0 Kudos

02
/16

SPeeDRaZoR3

92%
02 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
SPeeDRaZoR3
geaccepteerde oplossing

Ja je eigen rondes bepalen vind ik een betere verbetering dan alles wat in de eerste post is beschreven. Dat bluffen vind ik juist wel leuk als je speelt tegen mensen die het antwoord echt niet weten. Verder is wel leuk om te weten waarom je perse een dongle nodig hebt, al had ik liever gezien dat als je niet met meer dan 4 mensen speelt je niet perse de dongle erin moet stoppen. 2x controller 1x headset 4x buzz precies 7 :)

Verder voice support zou wel beter zijn.

0 Kudos

02
/16

roarelli

22%
02 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
roarelli
geaccepteerde oplossing

hallo

ik heb een vraag

hoe kan je een naam toevoegen in de lijst van het spel (als je een personage moet kiezen)

ik heb een ps3 en het spel buzz world quiz

ik hoop dat iemand dit weet

0 Kudos

02
/16

IjzerenRinus

60%
02 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
IjzerenRinus
geaccepteerde oplossing

2 opties:

1) helaas het kan niet

2) het kan wel maar ik weet niet hoe

0 Kudos

02
/16

Gesus1981

21%
02 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Gesus1981
geaccepteerde oplossing

Hallo,

Kan je een zelfgemaakte quiz, ook offline spelen?

Ik heb namelijk niet altijd toegang tot internet...

0 Kudos

Beta Tester
09
/16

pandapandora

• Beta Tester
99%
09 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
pandapandora
geaccepteerde oplossing
Hoi Gesus!

Je kunt je zelfgemaakte quizzes gewoon offline spelen alleen of met je vrienden. Je hoeft namelijk niet online om deze te kunnen spelen omdat je niet met andere spelers online tegelijk kunt spelen, maar alleen met vrienden vanaf dezelfde console. :)
0 Kudos

02
/16
24%
02 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
jeffreyvandenbos
geaccepteerde oplossing

Wellicht dat ik er overheen gelezen heb maar mijn buzz controlers connecten niet meer.

Bat, vervangen , opnieuw gepaired maar blijf de melding krijgen: geen buzz-zoemers gedetecteerd.

Tijdens opstarten knipperen de controlers 8X dus dan zouden ze moeten werken.

Kan iemand mij helpen?

MVG,

Jeffrey

0 Kudos

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer