Beantwoorden
Member
darkdragon29
Bericht 1 van 7 (1.846 Weergaven)

Retro consoles en game's

De naam zecht het al een beetje zelf

welke consoles heb je zoal gehad en welke game's vond je het herinneren waard

ik zal beginnen

1) atari- leuke console voor die periode -> game's pacman, pong, alien invasion :-) waar is den tijd

2) nintendo 8bit - hier heb ik heel wat uren op versleten -> game's supper mario bros 1,2,3

3) playstation one- hier had ik supper veel game's voor en dus veel tijd ingestoken (voor mij de beste console) game's: dino crisis, parasite eve 1 en 2, gran turismo, resident evil, destruction derby, formula one 97 (beste in de formulle 1 serie) crach bandigoot, cool boarders 3, tony hawk skateboarding enz

4) playstion2 deze heb ik niet lang gehad wegens huiselijke problemen, game's, need for speed hot persuit 2, gran turismo 3(denk ik) a spec

5) xbox heb ik ook even gehad leuk dat je mp3 muziek kon spelen in je game's, game's midnichtclub 3 dub edition

6) playstion 3 heb ik vanaf het begin dat ie uitkwam, game's Gta 4, gran turismo 5, medal of honor airborne, blazing angels, resistance fall of man, saints row 2, uncharted, falout 3

7) pc ( op dit platform speel ik heel lang maar de ps3 heeft daar wat verandiring in gebracht)

game's, doom 1,2 en 95, hexen, wolfenstein, medal of honor alaid assult en pasific assult, comand and concuar 1,2 en red alert en last but not least world of warcraft

ziezo dat is zo mijn geschiedenis

conclusie de ps one vond ik het beste platform tot nu toe en op de pc heb ik wat uren verspeelt maar de ps3 is nu mijn ding(reden gratis online gaming en veel vrienden die samen spelen)

zo heb jij nog game's waarvan je zecht wow die was wel goed deel met ons

groetjes

plays:
saintsrow 2
resistance fall of man
resistance 2
call of duty MW2
Delen
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Re: Retro consoles en game's

Oei, dat wordt even graven in mijn geheugen :smileytongue:

NES: Eerste spelconsole die ik en mn broers met sinterklaas kregen. Ik denk dat ik zo'n 3 - 4 jaar "oud" was. Memorabele games zijn natuurlijk Mario + Duckhunt. Kirby's Adventure, Turtles 2 en Tiny Toon's Adventures. Mn broer heeft sinds kort via ebay een NES op de kop getikt voor 15 euro en daar heb ik ondertussen toch weer wat uurtjes mee gespeeld.

SNES: De NES vroeger verkocht en van dat geld + een beetje extra een SNES gekocht. Natuurlijk veel Mario Kart en Mario Allstars gespeeld. Biker Mice From Mars heb ik ook grijs gespeeld (race-game) en games als F-Zero, Donkey Kong, Star Fox, Killer Instinct en Street Fighter 2. Één van de laatste games die ik gekocht heb voor de SNES is Super Mario World 2: Yoshi's Island en ook die heb ik grijs gespeeld.

Gameboy (de oude grijze :smileytongue:): Tetris, Dark Wing Duck, the Lion King en de Smurfen. Eigenlijk speelde ik hier alleen op in de vakantie of in de auto aangezien deze van mijn broer was :smileytongue: (ik vergeet toch een paar games merk ik maar zou niet weten welke :smileysurprised:)

Gameboy Color: Zelfde games als de gameboy maar ook nog de verschillende Pokémon versies (Blue, Yellow, Silver en Gold). Super games en eerlijk gezegd zou ik wel een NDS willen halen puur voor Pokémon :smileytongue:. Dus Sony, rip die franchise en make it your own

Playstation: Ik zat te twijfelen tussen een PSX en een N64 maar uiteindelijk de toch voor de PSX gekozen. Deze heb ik tweedehands gekocht en was toen omgebouwd om gebrande en regio-vrije games af te spelen. Er zaten dan ook zo'n 26 games bij waaronder Final Fantasy VII en Metal Gear Solid, beide wel originele versies. FF7 heb ik ondertussen al 5x ofzo uitgespeeld waarvan 2x met de meeste dingen unlock'd (gold chocobo, knights of the round). MGS ook belachelijk vaak gespeeld. Verdere memorable games van de PSX zijn Tenchu: Stealth Assassins en Tenchu: Birth of the Assassins (deel 1 en 2), Gran Turismo 2, Syphon Filter 1, Eagle One Harrier Attack, Final Fantasy 8, Final Fantasy 9, Driver 1 en 2, Tomb Raider, Grand Theft Auto (topdown view ftw!), Tekken 3, Marvel vs Capcom 2, Tony Hawk Pro Skater 1 en 2 en ook hier vergeet ik een hele waslijst aan games volgens mij haha.

N64: Mijn broer heeft uiteindelijk de N64 vlak na mijn aanschaf van de PSX gekocht, dus kon ik er alsnog op spelen :smileytongue:. Mario 64, Mario Kart 64, Pokémon Stadium 1 en 2 (wel leuke games opzich, maar behoorlijk prijzig voor die tijd en ook wel behoorlijk moeilijk :/).Kan andere games even niet herrineren maar zal wel komen omdat ik die periode meer op mn PSX aan het spelen was :smileytongue:

Gameboy Advance/Gameboy SP: Die lompe gameboy color kon echt niet meer, dusss een GBA gekocht (later verkocht en een SP versie gekocht (zo'n inklapbare)) met games als Mario Advance 1 en 3 (de Mario bros 2 van de NES en Yoshi's Island die ik al grijs gespeeld had op de SNES). Pokémon Ruby (jaja, weer Pokémon), Kirby's Adventure (re-make van de NES versie), Zelda the Minish Cap, Mario Kart Super Circuit, Mario  Luigi: Super Star Saga (helaas werkt deze niet meer :smileysad:), Classic Nes: Super Mario Bros en volgens mij vergeet ik er weeeeer een paar haha

Playstation 2: Ah de zwarte doos die ik sinds 26 April 2002 net voor 12 uur 's middags heb :smileyvery-happy:. Het was de MGS2 bundel voor een dikke 350 euro. Beste aankoop ever haha. Later Tekken Tag Tournament erbij gekocht en voor mijn afstuderen van de middelbare school had ik Final Fantasy X en Ton Hawk's Pro Skater 3 gekregen. Oh, my, god. Wat een gave games waren/zijn dat :smileyvery-happy:. Hier kan ik net zogoed al mijn games voor de PS2 neergooien want dat zal allemaal pareltjes. Okami, God of War, Tekken 4, Tenchu serie (ook al is de PSX versie beter qua gameplay maarja...) Yakuza, Burnout serie, Gran Turismo, GTA serie (3, vice city en san andreas). Natuurlijk ook de SOCOM serie (alhoewel deel 2 het best blijft) en Guitar Hero reeks(yeahhh). MGS Snake Eater, Killzone, Amplitude, Dragon Quest 8, PES 5, Battlefield 2 en ik stop maar even :smileytongue:. Games als Ico, Fahrenheit en Shadow of the Colossus heb ik helaas nooit gespeeld :smileysurprised:

Xbox: Zelf niet al te vaak op gespeeld omdat ook deze van mijn broer is. Kan eigenlijk geen memorabele game opnoemen die ik daar op gespeeld heb haha, eat that microsoft met je lompe controller!

PSP: Veel aan gehad toen ik elke dag met de trein naar school moest. Games als Wold Tour Soccer 2, Loco Roco, Patapon, MGS Grapical Novel (wanneer komt deel 2 nou eens??), Dynasty Warriors, Worms, God of War, Tekken Dark Resurrection, FF Crisis Core, Petz (*huggles aan Nero*), Buzz Brain Training ding, SOCOM, Dj Max Portable, Tenchu, Lumines, Field Commander en nog wat games. Vele van deze heb ik trouwens gewonnen op het yourpsp forum en ondertussen ook alweer hier :smileysurprised:

Xbox360: Jup, mijn broer had eerder een 360 dan dat ik een PS3 had :smileysad: maarrrrrr och heb ik ook daar weinig op gespeeld :smileytongue:. Gears of War, GTA 4, Assassins Creed etc, noem ze maar op.

Playstation 3: Ahhh de huidige zwarte doos. Momenteel ondertussen alweer een game of 40 en ik vermoed dat ik eind volgend jaar het aantal PS2 games (volgens mij 60 stuks) heb ingehaald :smileytongue:. Metal Gear Solid 4, de Guitar Hero games, Call of Duty, Killzone 2, Mirrors Edge, inFamous, FallOut 3, Folklore, Heavenly Sword, Littlebigplanet, Ninja Gaiden, Rock Band The Beatles, Street Fighter 4, Uncharted 1 en 2, Resistance 1 en 2 en Warhawk. Een kleine greep uit super vette games en dan heb ik het nog niet eens over de downloadable games als Pixeljunk Monsters, Shatter, fl0wer, Critter Crunch en Megaman 9.

Pfieuw, wat een lap text :smileyvery-happy:. Kudos voor de gene die alles gelezen heeft haha :Thumbs:

Delen
Member
darkdragon29
Bericht 3 van 7 (1.821 Weergaven)

haha :Stupid:

en ik die dacht dat mijn text langer was

en ik ben mijn handhelds dan nog vergeten

ik heb ook een gameboy gehad (die grijze)

en een color (pokemon gold silver en emerald)

psp (need for speed rivals, en die game die op carmagedon lijkt maar met die idote clown)

die psp heb ik verkocht omdat de game speelduur te kort was en de headset veel te stil speelde en die control stick afgebroken  was

plays:
saintsrow 2
resistance fall of man
resistance 2
call of duty MW2
Delen
Member
rheyvaerts
Bericht 4 van 7 (1.788 Weergaven)

Heb enkel 2 consoles gehad.

De PSone: m'n eerste console, veel plezier aan beleefd.(toen ik nog klein was) Ik maar een paar spellen. Donald Duck, Kuifje, Jurassic Parc en nog een paar. Heb de console inmiddels verkocht

De PS3: geweldige console, games zoals Killzone 2, NBA 2K10, Mirrors Edge, LittleBigPlanet, ..

En dan de pc, wat geen console is. Niet zoveel op gegamed, nu niet aangezien ik een mac heb.

enkele games zoals, Battlefield 2, Rome: Total War, GRAW 1, NBA Live 2005

Delen
Member
bam94
Bericht 5 van 7 (1.347 Weergaven)

ik heb al de ps one gehad met oa gta 2 dat het herrineren waard was, ook de ps2 met fifa 2001 en dergelijke, maar natuurlijk vanaf de dag dat hij uitkwam de playstation 3 met oa call of duty, gta iv, dirt, nfs, far cry en assasins creed (1 & 2)

(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
('')_('') signature to help him gain world domination.

| Great gamers don't complain about campers, they counter it |
Delen
fantasyfreak
Bericht 6 van 7 (1.324 Weergaven)

haha ik zal maar niet álle games erachter gooien, want dan wordt het lijstje een beetje te lang en met dit mooie weer vlucht ik zo nog even naar buiten :smileytongue:

- oud ding die ik had toen ik 2 was met pacman er op. Zo lang geleden dat ik de naam niet eens weet :smileyvery-happy:

- GameBoy met Donkey Kong en Pokémon Blue

- SNES met games als Super Mario World, Mario Kart en Donkey Kong Country

- N64 met LoZ : Ocarina of Time (en ik moet ook even Golden Eye vermelden ook al had ik die zelf niet)

- PSone met natuurlijk Final Fantasy IX (deeltje 9, want 7 kocht ik toen de PSone het huis uit was)
- GameCube met LoZ : Twilight Princess

- PS2 waar ik uren fun heb beleefd met GTA III en Final Fantasy X

- GBA : SP met ook wat pokémon games en oude FF's

- PSP met FFVII : Crisis Core en Dissidia

- Nintendo DS met FFIII en IV voornamelijk.

- PS3 met FFXIII , Dragon Age, Oblivion , Killzone 2 , CoD en nog genoeg andere games

- PSP Go
- en m'n zusje heeft sinds een halfjaar een Wii in huis, maar daar zou ik niet 1 spel nog van kunnen noemen :smileytongue:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Delen
Member
TURBO-BS
Bericht 7 van 7 (1.304 Weergaven)

- Game boy : Pokémon Emerald, en Fire red
- Nintendo DS : Pokemon Diamond, Nintendogs
- Wii : Pokemon Battle Revolution, Wii sports
- Nintendo DSI : Pokémon Heart Gold
- PS3 : GTA IV, LBP, FFXIII, BFBC2, COD, Killzone, EyePet, AC II, enz....

Het beste van al zijn voor mij toch de DSI en de PS3
Delen
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Volg ook Community Teamleader Pandapandora en Moderator MartyatMax.

Kalender

Wedstrijden

Uitgelicht

PSN Fun Nights