Final Fantasy

Beantwoorden

Level 3

Level 3
VioletGiant
Bericht 61 van 67 (579 Weergaven)

Re: wat vond je van FFXIII?

Ja, ik zag die in de lijst staan van Xfire games.

Ik dacht FFVII(I) op de pc?

Ik ben nu bij de tweede reactor. :smileyhappy:

Ik ga denk ik wel FFIX voor de ps3 halen, als die op de store komt.

Image and video hosting by TinyPic
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Member

Member
Progressive-T
Bericht 62 van 67 (562 Weergaven)

Mij kan je ook indelen in het kamp van zij die teleurgesteld zijn.

FF XIII is zeker geen slécht spel, maar naar FF-normen is het allemaal een beetje kaal en geplukt.

Zelfs FF X-2 gaf me meer voldoening en dat wil véél zeggen.

Er zijn verscheidene aspecten aan het spel die beter hadden gekund.

Het feit dat het spel heel erg liniair is hoeft niet per sé een groot struikelblok te zijn (FF X was dat ook en dat was een goeie game), maar ik had toch graag gezien dat er wat meer side quests in het spel zaten. Nu krijgen we gewoon een 60-tal hunt missions bijna op het einde van het spel en that's it. Wat wél stoort aan die liniariteit is het feit dat je werkelijk op geen enkel moment iets anders kan doen. Het werkte verstikkend en ik was aan het wachten op een moment waar ik eens een andere kant kon uitgaan dan waar het verhaal me leidde. Voor mijn part brengen ze de overworld map terug. Sinds FF X mis ik die eigenlijk wel. Het brengt extra diepte aan een spel.

Het battle systeem is flashy en alles gaat rap, maar ik ben er geen echte fan van.

Ik blijf voorlopig een aanhanger van het oude turn based systeem, waar je alle acties zélf bepaalde.

Je moest toen soms echt een strategie uitdokteren om voorbij een vijand te geraken. In FF XIII gebruik je gewoon Libra en de auto battle functie doet de rest. Het enige dat je moet doen is je Paradigms aanpassen.

Over het verhaal ben ik ook niet echt lyrisch. Het sleept me gewoon niet mee, ik voel niet echt sympathie voor de personages. Kortom, ik vind het nogal boring.

Dat Square Enix wil innoveren vind ik echter een goede zaak. Het houdt de serie fris. Alleen moet men er voor zorgen dat wat men verandert de zaak naar een hoger niveau tilt en dat wil, voor mijn part althans, nog niet echt goed lukken.

Mijn conclusie omtrent FF XIII is: -) liniariteit? ça va, maar zorg tijdig voor genoeg side quests.

-) Maak de gevechten niet (te) automatisch.

fantasyfreak
Bericht 63 van 67 (558 Weergaven)

over je laatste zin kan ik alleen maar zeggen :

dan zet je de auto-battle uit :smileyvery-happy: dan kan je zelf je aanvallen bepalen :smileytongue:

2 voorbeelden waarom dat handiger is :

Sentinel

Als je met een Sentinel auto-battle doet krijg je meestal een rij vol met "provoke" of iets om de tegenstander uit te dagen.

Vind het zelf nutteloos, dus via abilities doe ik gewoon 2x provoke en voor de rest entrench. Scheelt toch wel weer. Daarbij als je een tegenstander ziet opladen voor een sterke aanval moet je vaak meteen een verdediging doen, maar met auto-battle verspil je je balkjes met provoken. :smileywink:

Ravager

Als een tegenstander bijv. zwak is voor thunder en je doet auto battle dan krijg je meestal een rij vol met thunder. Bij abilities kan je zelf je aanvallen kiezen en ik koos dan bijv. voor 1x thundaga en nog een paar keer thunder of thundara. Thundaga kan namelijk je tegenstanders de lucht in krijgen soms, maar via auto battle zal je deze aanval niet krijgen tenzij er toevallig veel tegenstanders omheen lopen :smileywink:

Level 3

Level 3
VioletGiant
Bericht 64 van 67 (535 Weergaven)

Ik ben ook best wel teleurgesteld in FFXIII.

Ik vestig mijn hoop nu maar op Versus.

Level 2

Level 2
Heruva
Bericht 65 van 67 (523 Weergaven)

Hello iedereen, ik heb er nu zo een 45 - 50 uur opzitten en ben pas aan Archlyte Steppe belandt.

Alle D class missions voltooid en een paar rank c missions.

Ok, het eerste dat me opviel is toch wel dat claustrofobisch gevoel van FFX dat terugkwam.

Maar dat was enkel heel in het begin. Ik vind nogal dat er een grote beperking is aan vrije beweging (toch zeker als je van FFXII komt) maar het stoort verre van zo hard niet als bij FFX.

Graphics zijn top, gameplay is wennen maar zeker top alhoewel er beter is geweest.

Paradigms zijn leuk maar ik hekel toch een beetje het systeem.

Auto-battle bevat te veel foute keuzes (die minder zwaar doorwegen naarmate je team sterker wordt) en manueel je keuzes doorvoeren duurt gewoonweg te lang soms.

Maar toch, het kan me zeker wel bekoren.

Persoonlijk vond ik tot nogtoe FFVII en FFXII de beste.

FFXIII is zeker top maar volgens mij is het toch duidelijk dat dit de eerste FF op de ps3 is en dat ze het wat onzeker hebben aangepakt. FFXII was groter, gameplay was echt ferm, alle missions, beastiary, items waren de max. Deze FFXIII lijkt me gewoon een introductie tot de ps3 te zijn zoals FFX dat was voor de ps2.

Anyways, FF rocks. I speel het enorm graag en ik kan al niet meer wachten tot de volgende (niet FFXIV want maandelijks betalen zit er voor mij niet in)

greetz

Level 3

Level 3
VioletGiant
Bericht 66 van 67 (515 Weergaven)

Het enige wat ik nog over FFXIII kan zeggen is: *snip* Micro$oft.

Level 3

Level 3
Turk_Askeri
Bericht 67 van 67 (289 Weergaven)

had ik me kunne voorstelle

na 30-40 uur spele heb ik er al genoeg van

blijft niet boeien

geloof me met moeite heb ik zoveel ure gespeeld

tijdens ramadan hele nacht spele en dan ete en dan slape

ik wil ff 12 nog uitspele maar is te moeilijk ben bijna op et einde tho

Reggaeton
Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Heb jij recentelijk een kudo gegeven? :)

Wedstrijden

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011

"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island

Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw

"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone

Duke: "Who are you? My evil twin?"

Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour

Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws