Formula One

Beantwoorden

Level 3

Level 3
Belgian_Stig
Bericht 51 van 62 (457 Weergaven)

Re: f1 2010

[ Bewerkt ]

om dan eens terug over het online coll on race rijden

1 logische reden waarom dit telkens faalt en zowat iedereen de indruk krijgt dat ie er gewoon afgeramd wordt;

simpelde meesten onder ons rijden in cockpit vieuw of de camera net boven de piloot

belangrijk gevolg, je ziet of merkt het niet dat je ingehaald wordt tenzij de persoon die inhaalt met zijn voorwielen tot aan het begin van jouw side pods komt. en dan nog is het meestal al lang te laat om te reageren

het is dus gewoon ronduit verkeerd om aan te nemen dat men dit opzettelijk doet, dit seizoen in F1 al een keer of 2 aangetoond dat dit ook in het echt gebeurd, MAAR het valt onder de noemer van race incident, so be nice to each other please

het grote probleem zit eens te meer bij F1 2010 zelf, de enigste manier om je zicht te beteren is gewoon op de hoogste camera positie te rijden, maar ik denk dat dit toch de absolute minderheid is onder jullie

ikzelf heb F1 2010 gewoon in de hoek gegooid, deze game is volledig ontworpen voor de eigenaars van G25 of playseats, met een controller ben je zowat verplicht om de ABS aan te laten staan evenas de trac control offline race ik genoeg om te weten dat mijn throttle & brake control in mijn voeten zit en niet in mijn vingers, bijgevolg zal ik op de ps3 online altijd slecht racen (tenzij ik toegeef aan geldklopperij en er een paar honderd euro's tegenaan smijt voor een stuurtje of playseat)

en als laatste stop die hele pompend remmend discussie, in de game heeft Am4deos mss gelijk (ik het gehad met F1 2010 dus ik ga het niet meer vergelijken) en in de realiteit is het anders, in mijn eerdere commentaar heb ik ik dit ook duidelijk aangehaald dat er een enorm groot verschil bestaat tussen de realiteit en F1 2010, ga dus niet op elkaar vitten maar leg de schuld waar ze echt ligt en dat is bij Codemasters ze hebben een arcade F1 game gemaakt en geen SIM

wil je een voorbeeld; simpel in Monaco gewoon vol gas de chicane aan het eind vd tunnel eens doorsteken in F1 2010 gaat dit perfect, maar ik denk niet dat zelfs een Kobayashi dit aandurft in het prinsdom...

F1 2010 is niet anders dan een opgefokte versie van F1CE met een paar nieuwe circuits en een nieuw weer systeem, niet meer en niet minder...

@Am4deos; je hebt mss gelijk als je vond dat er een gebrek aan respect is tegenover jou, maar je blijft dan ook volhouden dat jij gelijk hebt, IN F1 2010 is het goed mogelijk dat je 100% gelijk hebt, MAAR als er echt asfalt echt rubber en echte grip aan te pas komt dan deelt elke proffesional z'n bocht in 3 stukjes delen; aanremmen, insturen  en gas geven

het lichtjes de rem te strelen idd men doet dit ook maar steeds 1maal (NIET herhaaldelijk) het ideale voorbeeld is de dubbele linkse Pouhon op Spa waar men net voor het insturen (op volle tanks) ook 1x de rem streelt.

Moet je toch een 2e maal moeten bijstrelen dan betekent het helaas dat je de 1e maal gewoon niet hard genoeg gestreeld hebt

F1 online Racing vd PS3 info www.f1onlineps3.webs.com
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

[ Bewerkt ]

Belgian_Stig schreef:

om dan eens terug over het online coll on race rijden

1 logische reden waarom dit telkens faalt en zowat iedereen de indruk krijgt dat ie er gewoon afgeramd wordt;

simpelde meesten onder ons rijden in cockpit vieuw of de camera net boven de piloot

belangrijk gevolg, je ziet of merkt het niet dat je ingehaald wordt tenzij de persoon die inhaalt met zijn voorwielen tot aan het begin van jouw side pods komt. en dan nog is het meestal al lang te laat om te reageren

het is dus gewoon ronduit verkeerd om aan te nemen dat men dit opzettelijk doet, dit seizoen in F1 al een keer of 2 aangetoond dat dit ook in het echt gebeurd, MAAR het valt onder de noemer van race incident, so be nice to each other please

het grote probleem zit eens te meer bij F1 2010 zelf, de enigste manier om je zicht te beteren is gewoon op de hoogste camera positie te rijden, maar ik denk dat dit toch de absolute minderheid is onder jullie

............

Je hebt wel gelijk dat het voor een deel komt doordat sommigen totaal niet in de gaten hebben wat er naast of achter hun gebeurd, maar er zijn ook gewoon gasten die het bewust met opzet doen. Ik heb al zo vaak online meegemaakt dat ze in de eerste bocht gewoon keihard rechtdoor knallen (Monza, Sao Paulo, Spa, etcetera) dat je echt niet meer kan spreken van een race incident. Dit doen ze gewoon opzettelijk met de bedoeling om de race zoveel mogelijk te verpesten voor degenen die wel netjes proberen te rijden.  

Wel grappig... offline gebeurt het ook weleens dat de A.I. rechtdoor knalt in de eerste bocht. Zie onderstaande replay waar de McLaren van Button mij rechts voorbij schiet in de eerste bocht. Vervolgens zie je hem nog net van de baan schuiven doordat hij veel te laat remde. Het gebeurt dus niet alleen online. :smileywink:

http://www.youtube.com/watch?v=IxFATDwSD1g

Online rij ik altijd met de camera achter de auto vanwege het betere overzicht en doordat het veel ontspannender rijdt. Vanuit de cockpit heb je niet veel zicht in die spiegels en omdat het asfalt maar 5 procent van je beeldscherm inneemt, zul je je moeten concentreren op de visuele aanwijzingen naast of boven de baan om je rempunten te bepalen. Je kan wel met de camera vanuit de cockpit opzij kijken, maar als er iemand naast je zit (niet in de auto, LOL), loopt het in 90 procent van de gevallen alsnog fout af. Dan kies ik liever voor de camera achter de auto.

Heb gelezen dat Codemasters werkt aan een uitgebreide patch om alle bugs en andere storende elementen te verhelpen. Hopelijk wordt het dan iets realistischer.

Level 4

Level 4
matrix0070
Bericht 53 van 62 (447 Weergaven)

Hier zijn de eerste details van de patch :

Fixes
Zoals aangegeven zullen de problemen met corrupte save games aangepakt worden en de bug waarbij de lollipop man je veel te lang ophield in de pitstraat. Ook de bug waarbij sommige AI wagens tijdens een droge race geen pitstop maakten en het probleem dat je vast kon komen te zitten in de pit tijdens een pitstop behoren tot de verleden tijd.

Gameplay updates
Naast fixes voor bugs zijn er ook verschillende updates voor de gameplay. Veel mensen klaagden over de split times die bovenin het scherm worden weergegeven. Hier stond slechts het verschil in rondetijd en niet het gat wat je hebt met de auto voor en achter je. Dit is nu aangepast, zodat dit wel wordt weergegeven. De AI is op een aantal punten verbeterd, zo worden de AI wagens nu meer beïnvloed door schade en zullen ze in hun out- en inlaps niet meer tegen je racen, maar je netjes voorbij laten gaan.

PC specifiek
Er zijn ook een aantal PC specifieke verbeteringen doorgevoerd. Zo is DirectX11 ondersteuning toegevoegd en wordt Eyefinity nu officieel ondersteund. Met deze techniek is het mogelijk om met een set-up van meerdere schermen te spelen. Er zijn verder een aantal zaken geoptimaliseerd voor multicore processors en het saven van replays is verbeterd.

Release
Een voorlopige releasedatum voor de patch is er nog niet. Het team werkt momenteel nog steeds aan bugfixes en verbeteringen en zodra de patch bij Codemasters helemaal klaar en getest is moet deze nog gecertificeerd worden door Microsoft en Sony. Voordat de patch te downloaden zal zijn zullen er waarschijnlijk nog een paar weken voorbij zijn.

Codemasters benadrukt dat dit nog niet alle bugfixes en gameplay verbeteringen zijn. Wil je de voorlopige lijst helemaal lezen, check dan het Codemasters forum.
http://community.codemasters.com/forum/f1-2010-game-1316/432050-f1-2010-patch-news.html

Level 3

Level 3
Belgian_Stig
Bericht 54 van 62 (410 Weergaven)

aha ze beseffen het kennelijk bij CM dat alle updates ter wereld er niet in zullen slagen om F1 2010 deftig te maken....

Level 1

Level 1
DTM_E30_M3
Bericht 55 van 62 (402 Weergaven)

Het is een tof spel.
Er is nog veel ruimte voor verbetering.

Ik was 4 seizoenen ver en plots kan ik mijn spel niet meer laden.

Het eerst volgend spel weer van dat.

Nog iemand dat probleem?

Lekke banden zijn een enorm probleem als je op het hoogste niveau rijdt.

En de intervieuws die je moet geven had ik heel wat meer verwacht. Dit is, saai :-s.

Het racen zelf blijft goed. In de regen is het machtig.

Met een controller is het moeilijk om perfecte rondjes te rijden.

Regelmatig eens een spin door wat hard de curbs te nemen. In het echt kunnen F1 wagens de curbs hard aanvallen. Dat is in dit spel minder het geval.

Ik probeer altijd veel tijd te steken in de voorbereiding om een goede setup te vinden. En dat heeft zijn effect wel.

Image Hosted by PicturePush

Level 3

Level 3
rudykawa
Bericht 56 van 62 (384 Weergaven)

heb genoten van sutil :Stupid:

wel geene slimme driver maar t'was toch zien waard :smileyvery-happy:

Photobucket

Level 3

Level 3
Belgian_Stig
Bericht 57 van 62 (347 Weergaven)

over Sutil

eventjes de waarheid erbij nemen; hij heeft zich 5 strafplaatsen op de grid in Brazilie op de nek gehaald wegens het verzwijgen van remdruk problemen voor de wedstrijdleiding en zodoende was ie een potentieel gevaar voor de andere piloten, dus al bij al heeft ie meer dan deftig gereden zeker als je weet dat ie dus de hele GP met remproblemen zat

Level 4

Level 4
matrix0070
Bericht 58 van 62 (321 Weergaven)

De patch is eindelijk beschikbaar

Ja, maar er zit nog steeds een fout in. Ik rij nu voor het team van Red Bull en in mijn contract staat dat Mark Webber mijn teamgenoot is. Maar op de baan heb ik steeds Sebastian Vettel als teamgenoot. :Confused:

Level 3

Level 3
Belgian_Stig
Bericht 60 van 62 (280 Weergaven)

lol denk je nu echt dat Vettel aan de deur gaan zetten bij RBR???

toch 1 vd zaken waar F1 2010 waarheidsgetrouw blijft....

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Heb jij recentelijk een kudo gegeven? :)

Wedstrijden

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011

"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island

Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw

"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone

Duke: "Who are you? My evil twin?"

Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour

Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Recent nieuws