Tribal Knowledge Base / Tribal Kennisbank FAQ

Gestart ‎26-03-2013 door
Gewijzigd ‎01-04-2013 door

Onze eerste Forum Knowledge Base (zie het als een wiki) vind je hier, voor Game reviews en tips & tricks. Hier kun je dus je eigen artikelen maken met tips en tricks voor andere leden en je reviews plaatsen!

Wat is de Forum Knowledge Base?

De Forum Knowledge Base is een kennisbank die je als community samen schrijft, bewerkt en onderhoud. De inhoud, die door de community wordt gemaakt, heeft meer informatie en details dan de gemiddelde forum post.

Wat is het verschil met een normale forum post?

Soms maken mensen fouten of dingen veranderen – dit is een goede manier om de inhoud actueel te houden. Als je een verouderd, verwarrend of onduidelijk artikel tegenkomt, kun je het makkelijk bewerken. Het commentaar en de suggesties die in een bewerking worden gegeven zorgen ervoor dat een groot deel van de community de kennisbank kan verbeteren en onderhouden. Als de auteur van het artikel een voorgestelde bewerking gebruikt, krijgt de bijdrager hier credit voor.

Hoe maak ik een nieuw artikel?

Op de Knowledge Base pagina vind je de lijst met artikelen, daar klik je op “nieuw topic”. Je komt dan op de pagina terecht waar je berichten kunt bewerken. Als je tevreden bent met je artikel klik je op “opslaan & publiceren”.

Nieuw Topic.jpg

Hoe zend ik een bewerking in?

De auteur van het originele artikel beheert het document. Alle ingezonden bewerkingen moeten eerst worden goedgekeurd door de beheerder van de orginele post of door iemand van het Community Team. Als de bewerking wordt goedgekeurd krijgt de bijdrager hier credit voor in de lijst van bijdragers.

• Om te beginnen, moet je eerst op “bewerken” klikken

Bewerken2.jpg

• Als je klaar bent met het schrijven van de voorgestelde veranderingen, klik je op “opslaan & controle aanvragen”

Opslaan en Controle Aanvragen2.jpg

Het artikel wordt dan verzonden naar de beheerder van het document voor goedkeuring.

Hoe weet ik of een inzending voor het bewerken van mijn artikel is verstuurd?

Ga hiervoor naar de tab “mijn profiel” bovenaan in het forum en waar je de notificatie kunt inschakelen.

• Op de pagina van “mijn profiel” selecteer je de tab "abonnementen en bladwijzers"

Abonnementen en bladwijzers.jpg

• De opties daarin zijn automatisch uitgeschakeld, je moet deze dus aanzetten om notificaties van bewerkingen te ontvangen (zie hieronder)

Notificaties & Bewerkingen.jpg

Hoe keur ik een bewerking van mijn document goed?

• Op de pagina met berichten selecteer je “Knowledge Base artikeldashboard” bij het menu "bord opties"

Artikeldash.jpg

• Selecteer de tab “niet gepubliceerde revisies”

Niet gepubliceerde revisies.jpg

• Selecteer het artikel dat je wilt bewerken. Als je tevreden bent met de aanpassingen, klik je op “publiceer”

Publiceren.jpg

Hoe kan ik iets rapporteren?

Als je inhoudelijk iets hebt gezien dat de huiregels overtreed, dan kun je dit rapporteren door “rapporteren aan een moderator” te selecteren via het menu "artikelopties" (zie hieronder).

Rapporteren.jpg

Tribal Knowledge Base / Tribal Kennisbank FAQ

gestart door Beta Tester pandapandora op ‎26-03-2013 11:24 AM - laatst bewerkt op ‎01-04-2013 16:55 PM door specuwazig
Aankondigingen
Smiley face
Welkom op de Officiële PlayStation Forums!

Hoi Anonymous!

Nieuws & Wedstrijden

SoulSacrifice.jpg

Social Media

playstationNL-twitter.png

playstationBE-twitter.png

specuwazig-twitter.png

thepandorapandora-twitter2.png

Game Character Quotes

"Have you tried AIMING the gun?" - Big Momma (Eva), Metal Gear Solid 4.

"So, wake up, Mister Freeman." Wake up and … smell the ashes. - G-Man, Half Life 2

"That's it! I'm buying a gun!" - Willekeurige vrouwelijke voorbijganger, GTA IV:The Ballad of Gay Tony

"War never changes" - Fallout 3
"War has changed." - Metal Gear Solid 4

"If all those on Olympus would deny me my vengeance, then all of Olympus will die."My vengeance...ends now!" - Kratos, God of War: Ascension.

We zoeken nog meer nieuwe game character quotes, ga naar het topic!

Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!

Artikeldashboard