Gran Turismo

Beantwoorden

Level 4

Level 4
Spa-F_FR3AK
Bericht 11 van 35 (95 Weergaven)

Re: 12uur Nurburgring race

ik vergeef het je wel :smileywink:
maar denk er aan dat als je al waarschuwingen krijgt en je al duidelijk hoort dat mensen over je klagen je er het beste wat aan kan doen ipv ermee doorgaan tot je gekickt wordt :smileywink:
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Level 8

Level 8
jebbe_1-
Bericht 12 van 35 (94 Weergaven)

[ Bewerkt ]

Spa-F_FR3AK schreef:
ik vergeef het je wel :smileywink:
maar denk er aan dat als je al waarschuwingen krijgt en je al duidelijk hoort dat mensen over je klagen je er het beste wat aan kan doen ipv ermee doorgaan tot je gekickt wordt :smileywink:

maar ik dacht aan mijn waarschuwing wou gewoon men lijn beschermen! :xCry:

en storm zou je ook zo'n event willen organiseren voor de 24u van le mans 16juni?

zo kan ik ook eens 12u meeracen. nogmaals sorry allemaal! :xCry:

Level 4

Level 4
Spa-F_FR3AK
Bericht 13 van 35 (88 Weergaven)

je hebt zelf zo vaak de regels gekopieerd, daar staat (uit mn hoofd) ook wat tussen over 'waaieren': het constant blijven beschermen van je lijn. in de F1 (en andere klassen ook hoor) is het de regel dat je maar 1x van je lijn af mag om te verdedigen, en ook niet meer terug mag om ideale lijn te pakken :smileywink:

en ik hoorde ook dat je meerdere keren bij iemand achterin zat, en bleef zitten. dat is neit beschermen van je lijn maar gewoon mensen eraf drukken (deed je ook bij mij en Mitch tegelijk bij die streetcars-race)

van Storm mag je weer terug komen, dus ga je gang. room zit al best vol dus ik zou opschieten als je dit nog snel leest :smileywink:

man , je hebt geen moord gepleegt ofzo..

T is maar een spelletje. 

Level 4

Level 4
storm-1977
Bericht 15 van 35 (66 Weergaven)

Tommy, inderdaad het is maar een spelletje, maar om bij vele  een race van 1uur op de 24h baan te verknallen gaat gewoon te ver. Iedereen maakt welleens een remfoutje, maar dit sloeg echt alles.

Juist met zulke endurance races win je het niet in de eerste bocht, gevolg is ook dat anderen hun race in rook op zien gaan.

We hebben met zijn allen 3races! Jep 3uur achter elkaar, gevraagd of er netter gereden kon worden, zowel op de voicechat als ook via de berichtvenster, en tja als je dan nog niet luistert ga je maar even met je dublo spelen.

En Jebbe, je racelijn verdedigen moet je zelf weten, maar wij rijden met respect voor elkaar, zodra we zien dat iemand naast ons zit, gaan we niet naar links en rechts sturen op een rechtstuk. We rijden allemaal voor ons plezier, willen allemaal winnen, maar gaan mekaar er niet aframmen om onze positie veilig te stellen, zien we iemand aankomen die vele malen sneller is, laten we zelfs weten aan welke kant hij er voorbij mag. En vooral op deze baan moet je rustig wachten tot je iemand veilig kan inhalen, je zet druk bij die persoon maar haalt pas in als het echt kan. Op veel plekken op de 24h baan is dit gewoon onmogelijk.

Jij ramt de auto er gewoon gelijk tussen, gevolg dat de ander spint en pissig wordt, terwijl we allemaal dit spel aan zetten voor het plezier.

En net wat Spa zegt, piste bijna in mijn broek, bij iedere post van je zet je er raceregels bij (kopie van Am4deos) dan denk je dat zoiemand zelf dit ook hanteert, maar dan rijd je de eerste bocht gelijk net een blind paard in.

Maar goed Prutser en ik 12uur lang op de 24h nurburgring gereden, gekke huis was het maar wel top!

tot 12uur continu volle lobby, daarna werd het steeds minder, en om 3uur zatten we een paar uur alleen, op een buitenlander na zo af en toe.

Rond 6uur smorgens kwam Pepesbold vanuit zijn werk nog lekker meetoeren, geweldig, waren zo gaar als wat.

Level 4

Level 4
r2d2-007
Bericht 16 van 35 (63 Weergaven)

ik was er natuurlyk nie by maar racen dat is geen contactsport he

dat je geen contact maakt gaat voor op hoeveel wagens je kan uitverdedigen of inhalen en iedereen maakt wel eens per ongeluk een botsing maar als ik dat hier zo hoor had storm beter zo'n ram-race georganiseerd hahahaa :smileytongue: , tis misschien ook te wyten aan je leeftyd jebbe, als je ooit eens geracet gaat hebben in et echt zal je dat wel beter begrypen....hoop ik :smileywink:

ahha ze ram-race idd :smileytongue:

Het kan idd aan de leeftijd liggen. Maar ik bedoel, ik ben ook pas 16. Rij nog geen auto of scooter (ga wel volgende maand beginnen met autorijles) maar ik rij ook gewoon netjes rond. Je moet gewoon wat voorzichtiger zijn. En ik wil me auto ook in elk gaatje prikken dat er is. Maar dat gaat gewoon soms niet. 

Je kan altijd over de baan heen slingeren zodra je achter iemand zit. Om zo de druk op te voeren, en gewoon laten blijken dat je op ze bumper zit !! Maar je auto er tussen steken op een moment dat het niet kan, is stom. Dat is vragen om ongelukken en boze mensen. En zodra je een gruwelijke remfout maakt (wat mij ook wel eens overkomt) wijk dan het gras op. zo kan je ook niemand raken (deze tip is niet gegarandeerd) .  

Level 1

Level 1
cFeyenoord
Bericht 18 van 35 (48 Weergaven)

Wanneer organiseren jullie weer een event? En is het echt een race of gewoon een oefenrace want ik wil best meedoen maar dan van 20:00 tot 22:00 ofzo en niet de hele nacht.

Level 4

Level 4
Spa-F_FR3AK
Bericht 19 van 35 (45 Weergaven)

cFeyenoord schreef:

Wanneer organiseren jullie weer een event? En is het echt een race of gewoon een oefenrace want ik wil best meedoen maar dan van 20:00 tot 22:00 ofzo en niet de hele nacht.

Dit was een speciaal event vanwege de Nürburgring 24-uursrace die gister en vandaag verreden is, dus had storm het gekke idee opgevat om een nacht lang te blijven rijden.

je was vrij om te joinen en te leaven wanneer je wilde, niemand was dus verplicht om een hele nacht mee te doen.

zowat ieder weekend wordt er wel wat georganiseerd door oa Storm-1977, Am4deos of andere mensen, als je denkt: dat is nou echt wat voor mij! nadat je het topic door hebt gelezen meld je daar dat je mee wilt doen. iedereen mag eraan meedoen, als je maar in ieder geval de goede auto's hebt voor die race of dat kampioenschap.

Als je mee wilt doen, voeg je de organisator toe aan je vriendenlijst, en dan ga je op het aangegeven tijdstip (eigenlijk is de room altijd wel 30 minuten van te voren open) naar de lobby van de organisator en je doet mee :smileyhappy:

Meeste races/kampioenschappen beginnen rond 19.00 of 20.00 en zijn wel klaar rond 22.00, daarna is het gewoon een klasse pakken die mensen willen en wordt het geheel wat losser, ben je niet verplicht om mee te rijden (ben je sowieso niet haha) maar kan je ook een voorstel doen om met het soort wagens te rijden wat jij leuk vindt bijvoorbeeld.

gister was dus die 12-uurs endurance van Storm, vandaag had Am4deos een NASCAR-event georganiseerd en volgende week organiseert hij een Classic Car Cup. Hiervoor hebben wij onze eigen versie van de WTCC gereden, of hebben we bijvoorbeeld een Suzuki Cappucino RM Cup gehouden. Zo is er voor ieder wat wils op een gegeven moment wel iets leuks te rijden :smileyhappy:

Het is ook aan de organisator de keus of hij er een heel kampioenschap van wil maken (bijvoorbeeld 5 tot 10 weken lang iedere week een race rijden, puntentelling bijhouden etc.) of maar 1 avond met die wagens wil rijden. Ook kan de organisator voorstellen om er een (simpele) prijs aan te verbinden, om het net wat leuker te maken voor de winnaar(s).

Dus samengevat: wil je eraan meedoen, meld je dan aan en voeg de organisator toe aan je vriendenlijst! zo leer je meer mensen kennen en het wordt steeds gezelliger!!

Level 4

Level 4
storm-1977
Bericht 20 van 35 (33 Weergaven)

[ Bewerkt ]

@cfyenoord, inderdaad iedere week is er wel wat te beleven, zoals de funnight van Am4deos, steevast op de Zondagavond. Zo nu en dan doe ik ook eens een eventje, al word het komende tijd misschien iets rustiger, EK voetbal komt er aan (ben geen voetbal fan, maar dit kijk ik dan weer wel lol) houd gewoon het forum goed in de gaten, kijk ook eens op de andere forums, zover ik nu weet is er morgenavond via pepesbold72 een mazda roadster dlc wagen eventje.

En zoals Spa al zij, dit event was ECHT eenmalig (of in iedergeval 1keer per jaar). Een hele nacht door racen was echt gekkewerk, P_Ruster en ik hebben het de volle 12uur volgehouden, 6uur lang 1uurs races, daarna omdat het steeds minder werd 2 of 1ronde races gedaan, zelfs nog even met aantal buitenlanders gereden, wel steevast op de 24h track van de Ring (tja you just gotto love the ring) Dit alles gedaan om het echte gevoel te krijgen van dit event wat ook daadwerkelijk dit weekend was, tijdens het racen ook live meegekeken.

En Tommy en R2d2, jahaha de wackey races, doen we meestal nu op Vrijdagavond na een paar serieuze races, altijd lachen om zo het weekend in te gaan.

Maar goed een foutje kan altijd gebeuren, ook ik tik wel eens iemand van de baan perongeluk, dan probeer je de positie terug te geven, geef je aan dat het je fout was, zeg je even sorry en we rijden weer.

Iedereen schat welleens een situatie verkeerd in, zeker ook met lag kan dit gebeuren, en met 16man op de baan hadden we dit wel even.

Maar als je na 2 1uurs races nog steeds de eerste bocht als eerste wilt halen, iedereen vraagt of je normaal wilt rijden, zelfs via de chat, tja dan vraag je erom bij Stormpie. Bij race 3 hoorde ik weer het zelfde geklaag (leek een beetje op die Smigel? van Dora de explorer, daar roepen ze ook heel de tijd smigel niet doen toch hahaha))) Toen ben ik uit de race gestapt om zelf mee te kijken hoe er werd gereden, wat niet nodig was, want P_rutser ging hem zelf hardhandig te lijf op de baan om het zo misschien wel te laten doordringen. Maar zag weer zelfde acties, en tja dan mag je even met je duplo gaan spelen van ons en word je uit de ruimte verwijdert.

Maar goed er is netjes excuses aangeboden, ervaarde het zelf niet zo, en nadat ik een vastloper had, een nieuwe lobby aangemaakt en daar mog Jebbe weer in, en toen reed hij keurig rond, deed netjes wachten tot er een eventueel gaatje was, niks op aan te merken dus!!!

Ook gisteravond tijdens de nascar's reed hij keurig zijn rondjes, niks op aan te merken. Die jongen kan heus wel netjes rijden, misschien was het het tijdstip of nog niet eerder met zoveel mensen die allemaal keurig proberen te rijden in een lobby geweest, het maakt mij niet uit, heeft zich na dit euvel prima weten te gedragen. (Al moet Jebbe nog wel even leren dat herhadelijk typen zeer irritant is, nogmaals Jebbe, de Host bepaalt de regels en wat er gereden gaat worden, een keer een suggestie geven prima, maar niet 10keer achter elkaar het zelfde roepen, de host bepaalt alles, je rijd bij hem, dus respecteer je wat hij doet)

Afgelopen Donderdag tijdens mijn Clio event had ik ook iemand, die ging eerst zijn bandjes op staan roken, om vervolgens ronddraaiend en wel rondjes te gaan rijden, continu bij iedereen in de weg gaan rijden, en geen respect voor andere rijders toonde, die is na 2races ook aan de kant gezet en mag het via een open lobby nog eens proberen om te laten zien dat hij het wel kan, zodra ik een dichte lobby heb mag hij lekker met de duplo spelen.

Kortom (voor iedereen) wij willen allemaal graag winnen, maar respecteren de raceregels welke je standaard moet weten wil je een event joinen. Je houd dus rekening met elkaar, houd gepaste afstand (in een slipstream moet je eerder remmen als je voorligger, anders knal je er vol op)

Respect voor elkaar staat boven het winnen van een event. De meeste events zijn met vrij serieus aantal rondes, ga je in de eerste ronde vol erin, verknal je de race voor meerdere mensen (zij willen daarna ook niet meer met je rijden). Iedereen die ik ken met racen, verwachten ook van nieuwe mensen die zij niet kennen dat ze keurig rijden.

En laten we wel wezen, plezier gaat voorop!!! Dat je niet eerste word maar wel alle rondes close battles hebt is toch veel leuker? Dan rijd je maar een paar sec. langzamer dan je eigenlijk kan, dit is in het echt ook zo, kijk naar de F1, er naartoe rijden is gemakkelijk, maar inhalen, doen ook hun een aantal rondes over.

Nou genoeg gezeken weer, laten we weer lekker gaan racen!!!

ps @Jebbe, las net je berichtje pas over lemans............. weet je ik vind dit dus echt een ****baan, om hierop te racen vind ik niks aan, 1 ronde vind ik al teveel, laat staan 12uur hahahahaha

Opzich wel een leuk idee om ook hier 12uur mee te racen, maar ik heb zo'n hekel aan deze baan, dat gaat hem niet worden nie

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op het GT forum Anonymous!

Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.

Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!

GT5 Fun Night

GT5 Seizoensevent

Community Websites

Recent nieuws