op 03-12-2010 10:11 AM
Hoi allemaal,
Hoe krijg je je coureur in de B-Spec mode op een hoger level qua mentale en fysiek kracht?
Paar dagen rust gunnen? Hem ff naar de vrouwtjes laten gaan of ....:-)
De gedachte bij dit is, als een coureur zoals die van mij... die in de afgelopen 2 dagen machtig veel racen moest, zoveel werken moet...is dat in dit spel dan ook zo realistisch dat hij ff rust hebben moet?
En, als Fysiek en mentaal op topnivo is, kan hij dan ook beter de zware race klassen handelen?
ff een paar gedachten aan deze kant, want mijn Minolta Toyota Race car komt totaal niet mee in B-Spec All Stars.
Peet
op 03-12-2010 10:29 AM
Hahaha.... denk niet dat het zooooo realistisch is. Werkt bij mensen wel, maar ik betwijfel of het ook werkt bij een hoopje gekleurde pixels dat de vorm van een gehelmde coureur heeft.
Wat ik wel heb gemerkt is dat je coureur het beste rijdt als je het streepje in het midden kan houden op die schuifbalk van zijn mentale kracht. Als ik hem constant opdrachten geef, staat het streepje helemaal rechts in het rode gebied en dan gaat hij ook meer fouten maken. Als ik hem dan een tijdje met rust laat, zakt het streepje naar het midden toe en dan valt op dat hij geen fouten meer maakt in de bochten. Als het streepje helemaal links in het blauwe gebied staat, dan gaat hij veel te langzaam rijden. Hij gaat dan wel heel netjes door de bochten, maar met te weinig snelheid.
Volgens mij is het dus de truuk om het streepje tijdens de hele race in het midden te houden. Dat doe je door hem niet teveel op te jagen met opdrachten. En dat is lastig, want vaak zal hij uit zichzelf echt niet gaan inhalen als er wel genoeg ruimte voor is. Heb al zo vaak gezien dat hij achter iemand zit, eerst naar links wijkt, dan toch maar weer naar rechts, om er vervolgens weer gewoon achter te blijven plakken. Als je dan uit frustratie steeds opdracht geeft om in te halen, zal het streepje van je coureur ook meer naar het rode gebied gaan met als risico dat hij meer fouten gaat maken. Blijft lastig rijden met B-spec Bob.
op 03-12-2010 01:01 PM
zelfs als ik geen commando's geef is zit het balkje al helemaal rechts
de coureur is voor het einde van de race zowel mentaal als fysiek volledig uitgeput
nog nooit iemand gezien die gestresst wordt van 70km/h rijden ![]()
en dat met een Ford Mustang GT 05, terwijl ik dezelfde race met 20 seconden voorsprong win

op 03-12-2010 01:53 PM
Hey..
Ik ben ook al een tijdje aan de gang met B-spec
Wat mij idd ook is opgevallen is dat dat streepje in t midden moet zitten tussen kalm/hittig in.
Alleen wanneer je coureur nog midden tussen de autos raced, maakt t niet uit wat voor opdracht je de coureur geeft hij blijft hittig, pas als hij 1e staat of een stuk ruimte achter/voor zich heeft kan je hem er tussen in laten rijden.
Wat ook een rol meespeelt is de vorm van je coureur, zo heb je bijvoorbeeld het groene rechthoekje dat is geloof ik gemiddeld, t blauwe rechthoekje is in vorm en t oranje rechthoekje is uit vorm.
Dat scheelt ook een hoop!, zo won ik nooit een race wanneer me coureur gemiddeld in vorm was, wanneer hij in vorm was probeerde ik de race een keer te winnen en ja hoor dat lukte.
Nu heb ik ook een vraag over b-spec.
In gt4, kon je de tijdversnellen als je b-spec aan het rijden was. Kan dat in gt5
Pas bij de extreme races ofzo?..
Grtz harry
op 03-12-2010 06:15 PM
op 04-12-2010 09:27 AM
Wie heeft in de B-Spec reeks voor Experts de All Stars met goud kunnen winnen?
Wat ik ook doe, in dat kampioenschap heb ik alleen zilver kunnen halen als eindresultaat. Van de 5 races heb ik 1 kunnen winnen, maar de rest zilver. De Audi R8 is zeer sterk in dit kampioenschap.
Maar goed, hier heb ik wel(weet het niet zeker meer, want alles gaat rap hier) de Toyota 7 Race Car uit 1970 mee gewonnen. En uiteraard in B-Spec ook eindelijk de klassieke race kunnen winnen.
Nu die race nog trachten te winnnen in A-Spec :-))) Eindelijk, zal tijd worden...om die hele reeks af te kunnen sluiten.
Naast de Toyota Race Car, nog 2 leuke gewonnen: Audi Nuvolari Quatro en de Honda NSX R Prototype LM Race Car.
B-Spec level nu op 21 en Like The Wind en Zwarte Woud ook al gewonnen.
Peet
op 04-12-2010 09:57 AM
Is het nodig om meer dan 1 racer in B-spec te gebruiken ?? Ik bedoel als je bijvoorbeeld een race van 24 uur moet doen je dan 2 rijders in moet zetten ??
Anders moet ik die ander ook even trainen ![]()
op 04-12-2010 10:59 AM
Ik zou het nog niet weten, ik heb ook nog maar 1 racer.:-) Wel handig er nog 1 of meer te hebben,als de coureur teveel eisen stelt...zet je hem op non-actief.:-)))))
Ben weer met All Stars in B-Spec aan de gang, lijken nu andere tegenstanders te zijn ...die bloedsnelle Audi R8 is vervangen door een mindere R8 racer. De eerste race van het kampioenschap al op goud binnen...met uiteraard de Suzuki Escudo.![]()
Peet
op 04-12-2010 02:11 PM - laatst bewerkt op 04-12-2010 02:18 PM
Hoi allemaal,
Ik rij nu in B-Spec in de reeks Extreme de race Europees kampioenschap. Nu kom ik er dus ook achter, dat je meer als 1 coureur moet hebben, want de mijne (een mietje) is na 10 ronden(van de 20) kapot.
Dussssss ... snel 1 er bij zien te krijgen, maar vraag me dan wel af...of die ook alle levels zo moet doorlopen. Zal ook best wel zo zijn. Maar win je dan met die nieuwe coureur ook weer de vele diverse auto's in alle reeksen?
Peet.
UPDATE : De nieuwe coureur die ik aangemaakt heb, mag dus wel degelijk gelijk op hoog nivo racen, alleen hij rijdt me Audi Abt overal tegenaan.:-) Kijken hoe ik hem wisselen kan...halverwege de race. Want ik weet nog niet hoe dat moet.
op 04-12-2010 08:27 PM
Hoi Allemaal,
Inmiddels heeft mijn nieuwe B-Spec coureur zijn vuurdoop gehad en mocht hij net samen met de andere het Super GT kamioenschap in de Extreme reeks afsluiten. De winst was een Castrol Tom's Supra 97 als auto...maar geen extra centen.
3 uur duurde dit alles en heb ik laten doen met de Minolta Toyota 88C, wat normaal een makkie is voor die bak.![]()
Maar met een rookie als coureur was het even goed uitkijken, beide coureurs reden zich leeg.:-)
Peet
Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.
Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!
Website ©2011 Sony Computer Entertainment Europe
Alle inhoud, speltitels, handelsnamen en/of handelsimago's, handelsmerken, illustraties en aanverwante beelden zijn de handelmerken en/of het auteursrechtelijk materiaal van hun respectievelijke eigenaars. Alle rechten zijn voorbehouden.[meer info]