Games

Gran Turismo

Gran Turismo

Beantwoorden
19 mei 2012
door: Am4deos Award Winner 4634 posts
Level 7

B-spec Endurance bug?

18 reacties 175 Weergaven Aangemaakt: 19-05-2012

Ik ben bezig met die 24 uren van Le Mans in B-spec mode en daar maak ik iets vreemds mee. Bij de voorwaarden om mee te mogen doen staat dat je HARDE, NORMALE EN ZACHTE RACEBANDEN mag gebruiken. Andere zijn niet toegestaan.

OK, ik rij op die 3 soorten banden met een Audi R10 TDI Race Car. Snelste tegenstander is de Audi R8 Race Car. Na veel moeite en tijd kom ik eindelijk na 13 uur op voorsprong en zet de Audi R8 op een ronde achterstand. De a.i. tegenstanders rijden allemaal op NORMALE RACEBANDEN. Na deze voorsprong ga ik de pit in en sluit het spel af.

Iets later start ik het spel weer op en kom ik opeens in de regen terecht. Vreemd, want toen ik afsloot was het zonnig en droog. Ik kies eerst INTERMEDIATES en daarna REGENBANDEN want het gaat naar 100 procent toe. Al snel merk ik dat mijn opgebouwde voorsprong plotseling minder wordt en het komt zelfs zover dat ik tijdens een bandenwissel weer voorbij gereden wordt door de Audi R8.

Benieuwd waar die zijn snelheid opeens vandaan haalt, zet ik de camera op de Audi R8 en tot mijn verbazing rijdt die op SPORT-SUPERZACHTE BANDEN. ???? Waar komen die banden opeens vandaan? En wat nog vreemder is... Die Audi R8 rijdt per ronde 15 seconden sneller dan mijn R10 met regenbanden!! Zachte sportbanden horen juist langzamer te rijden op een 100 procent natte baan!

Binnen 5 ronden was ik de ronde voorsprong kwijt. Dan gaat de R8 pitten en wisselt hij weer naar de superzachte sportbanden. Maar dan wordt het wat realistischer. De R8 komt nauwelijks nog vooruit in de bochten en ik kan gelukkig mijn ronde voorsprong weer terugpakken.

Na ongeveer 17 uur wordt het droger en ik wissel naar de normale en zachte racebanden. Alle a.i. tegenstanders houden echter die SUPERZACHTE SPORTBANDEN er onder. Daardoor kan de R8 mij weer voorbij komen en nu heb ik nog ongeveer 2 minuten voorsprong op hem. Met veel moeite en vaker pitten hou ik mijn voorsprong constant op 2 minuten. Het vreemde is dat die SUPERZACHTE SPORTBANDEN van de R8 totaal niet slijten. Ze gaan zonder te slijten 10 ronden mee en de R8 komt alleen maar de pit in omdat hij moet tanken na 10 ronden. Ik moet om de 4 ronden naar binnen voor een bandenwissel. Aan de voorkant heb ik de zachte racebanden en aan de achterkant de normale racebanden. Met deze tactiek ben ik aardig in staat om de R8 nog voor te blijven, die dus een pitstop minder hoeft te doen. Maar het verschil is dat mijn pitstops veel korter duren dan die van de R8 omdat die zijn hele tank leegrijdt en dan heel lang moet bijtanken. Daar pak ik de winst dan weer.

Maar heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Superzachte sportbanden die nooit slijten? Dit lijkt me toch echt een bug, want de eerste 13 uur reed iedereen netjes op de normale racebanden. Het gebeurde pas nadat ik de game weer opnieuw startte om verder te racen.

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Bericht 1 van 19 (175 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 8

Re: B-spec Endurance bug?

nee bij mij liep alles perfect in deze race

Bericht 2 van 19 (162 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 4

superzachte sportbanden? heb wel van zachte gehoord maar nie van harde :s

zelf nog niet die event gedaan volgens mij, of zonder coaching 24 uur lang aan laten staan :smileytongue:
Bericht 3 van 19 (157 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

[ Bewerkt ]

Zal later vandaag ... als ik wakker ben ... wel een foto van die banden laten zien. Heb er inmiddels 20 uur opzitten en heb mijn voorsprong op de R8 vergroot naar 3 minuten. Als alles blijft zoals het is, kan ik misschien nog net voor de 24 uur de Audi R8 op een ronde achterstand zetten.

Ik probeer dan een foto te maken als die R8 met een lege tank de pitstraat in rijdt. Dan is ook te zien dat hij totaal geen versleten SUPERZACHTE SPORTBANDEN heeft na 10 rondjes Le Mans.

Bericht 4 van 19 (153 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

[ Bewerkt ]

Het fotobewijs van deze vreemde bandensoort. Let op de blauwe bandenicoontjes die totaal geen slijtage laten zien als de R8 na 10 ronden Le Mans moet bijtanken.

Sportsuperzacht1.JPG

Sportsuperzacht2.JPG

Sportsuperzacht3.JPG

Bericht 5 van 19 (137 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 3

Hoe raar is dat ? Nog noooit gezien ! Wel had ik toen ik de 4 uursrace reed met die Mazda's op Tsukuba , hebben er maar 4 gepit ?! Op 4 uur ?! Vind ik toch maar raar...
Bericht 6 van 19 (132 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 3

toch een wonder dat er opeens superzachte sportbanden het leven in geroepen zijn :smileyvery-happy:

Bericht 7 van 19 (128 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

[ Bewerkt ]

Ja, maar de vraag is .... waar komen die superzachte sportbanden opeens vandaan?

Iemand die geholpen heeft met vertalen van GT5 in het nederlands, moet dat ooit eens hebben ingetypt in het spel. Anders kan die tekst niet opeens op mijn scherm verschijnen. Lijkt me toch het meest op een bug, want die banden sleten totaal niet en de a.i. reed er ook mee in de regen. Na mijn eerste "herstart" (verdergaan vanuit de pit) heeft de a.i. continu op deze superzachte sportbanden gereden. Het is dat ze voor het bijtanken de pitstraat in moesten, maar als ze niet hoefden bij te tanken, waren ze gewoon uur na uur continu op die banden door blijven rijden.  

Ohja... race gewonnen met 1 ronde voorsprong op de Audi R8 Race Car. :Winner:

Bericht 8 van 19 (122 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 8

daarstraks bij de 4u van de nurburgring zelfs superzachte racebanden gezien bij een a.i. maar heb niet op het slijtagetempo gelet.

Bericht 9 van 19 (109 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 4

hmmm, zou t zelf ff niet kunnen bekijken, ben net begonnen met a-spec Le Mans 24h :smileywink:

moet zelf nog even wachten voordat ik aan 24h Nürburg b-spec mag beginnen, moet je lvl 40 voor zijn en ik zit op 1/6 of 1/5 van 39.... ga denk ik maar heel vaak mn coureurs in een x2011/x2012 die 60 ronden endurance laten rijden :smileytongue:

Bericht 10 van 19 (106 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos