Beantwoorden

Cockpit camara

Hoewel ik altijd met "roof camara" vanaf GT4 heb gereden en ook in de prologue en daarbij ook mijn snelste tijden kan rijden begin ik steeds meer en beter om te gaan met de cockpit camara. hoewel ik met de cockpitcamara van de Ford GT test car en de Citroen GT meer naast het circuit zit rij ik met alle andere wagens met de cockpit camara veel voorzichtiger en mooier dan andere camaras. Ik heb dan veel minder de neiging om te laat te remmen en mooier de rijlijn tevolgen. waarom weet ik niet. maar hoe gaan jullie hier met om?

Delen
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Re: Cockpit camara

Ik heb meestal de camera achter de auto omdat je dan meer zicht hebt op de zijkant en het gedrag van de auto.

Bij de cockpit camera zie je soms de track niet meer op een glooiend circuit. Vanuit de cockpit zie je slechts een smalle strook van ongeveer 4 a 5 centimeter hoog in het midden van je TV-scherm waar je op moet rijden (op een vlakke track). 90 procent van je beeldscherm is dan gevuld met "overbodige" beelden, want vanuit de cockpit ben je toch alleen gefocust op die 10 procent in het midden van je beeldscherm, ook wel het circuit genoemd.

Delen

ik rij liefst met roof camera

met cockpitcamera zie ik veel te weinig, ik heb nog een SD TV, met een HD TV kan je nog wel redelijk wat zien

cockpitcamera heeft ook het nadeel om soms links en soms rechts te zitten, waardoor ik verward ben

Delen

Ja bij cockpit camara had ik ook altijd het probleem met beperkt zicht. waardoor ik het eigenlijk nooit gebruikte.

maar ik heb met zowat alle auto's event C7- Eiger norwand gereden. en daarna A7- Suzuka Circuit. en het begint echt te wennen.

alleen met de Citroen GT en Ford GT40 testcar wil het maar nie lukken... en ik kan me wel inbeelden dat een SD TV dit niet goed weergeeft. mijn HD TV is immers 94cm diagonaal. niet super groot maar wel ideaal. 

achter de wagen  rij ik nooit bij echte race games... enkel GTA of NFS games is dit leuk als je een andere wagens moet rammen of zo...

Delen

94cm vind ik al erg groot hoor :smileysurprised:

ik heb een 26" SD TV :smileytongue:

achter de wagen rijden vind ik echt niet leuk, dan heb je geen snelheidsgevoel. Het is wel waar dat je beter rond je wagen kan kijken om anderen niet te rammen, maar als je het gewoon wordt kan je dat na verloop van tijd op het gevoel :smileyhappy:

Delen

er zijn nog grotere hoor maar dat is inderdaad groot als je een 26"SD hebt. ik ben ook van een kleine SDTV direct naar een 94cm HDTV gegaan. dat was ook wel aanpassen. int begin las ik de ondertitelling alsof ik een tennis match aant kijken was. maar het went snel hoor. ik zou niets groter of kleiner willen...

en ja er is geen enkel snelheids gevoel achter je wagen...

Delen
Member
P--Y--T--H--O--N
Bericht 7 van 9 (641 Weergaven)

Ik heb toch ook het gevoel dat je vlotter lijkt te rijden in de cockpit ... ga haast nooit uit de bocht als ik zo rijd ... maar ... neem toch meestal zicht achter de wagen .... beter overzicht bij inhalen enzo ...

Delen

Een andere reden om te rijden met de camera achter de auto kan zijn dat je dan de auto kan bewonderen van de buitenkant. :smileyhappy:

Ik heb zelf eens in real life een BMW 528 gehad, helemaal met sideskirts, voorspoiler, achtervleugel, sportvelgen en belijning rondom. Maar ik heb nooit gezien hoe dat eruit zag als die auto reed. Ik zat altijd achter (voor) het stuur en dan zie je dus niets van de mooie buitenkant van je auto. Je hebt in real life ook geen replay, he. :smileywink:

Dan is het wel prettig als je in een game een camera kan kiezen waarbij je wel kan genieten van de buitenkant van je auto.

Delen
Member
Ferrari-Schumi
Bericht 9 van 9 (628 Weergaven)

Am4deos schreef:

Een andere reden om te rijden met de camera achter de auto kan zijn dat je dan de auto kan bewonderen van de buitenkant. :smileyhappy:

Ik heb zelf eens in real life een BMW 528 gehad, helemaal met sideskirts, voorspoiler, achtervleugel, sportvelgen en belijning rondom. Maar ik heb nooit gezien hoe dat eruit zag als die auto reed. Ik zat altijd achter (voor) het stuur en dan zie je dus niets van de mooie buitenkant van je auto. Je hebt in real life ook geen replay, he. :smileywink:

Dan is het wel prettig als je in een game een camera kan kiezen waarbij je wel kan genieten van de buitenkant van je auto.

Haha, dat is wel een mooie rede ja.

Zelf rij ik altijd in de wagen, geeft altijd wel een lekker race-gevoel:smileytongue:

Delen
Aankondigingen
Welkom op het GT forum Anonymous!

Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.

Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!

GT5 Fun Night

GT5 Seizoensevent

Community Websites