Reply

Cockpit view er på gal side i GT5P!

[ Edited ]

Hei, jeg lurer på hvorfor alle bilene har rattet på høyre side? Det er irriterende når man kjører i cockpit-view.  I Norge (Og omtrent resten av verden, bortsett fra et par land) sitter man jo på venstre side. Vil GT5 også være sånn? For da vil de miste en kunde. Dette er irriterende når jeg kjøpte GT5P for 349 (399, husker ikke helt) NOK på playstation store. Man burde forvente at man får kjøre på riktig side. Er dette en versjon som bare er lagd for England, og resten av europa er tvungen til å bruke denne versjonen?

Hilsen en irritert kunde!

Meldingen ble endret av maniac81 den 21-08-2008 05:18 PM
Share
Please use plain text.
MVP
WhiteWolfDK
Registered: 23-09-2004
Message 2 of 23 (3,575 Views)

Re: Cockpit view er på gal side i GT5P!

Det er jo ikke så svært, spillet udvikles i Japan og de har rattet i den side, så de tager bare bilerne fra deres hjemlige marked. Japan har venstre kørsel

//WhiteWolf

My PS3 Stats
Blank PSN friend requests are ignored, state who you are and from where I know you
If you're caught cheating with trophies you will be deleted from my list
Share
Please use plain text.

Sv: Re: Cockpit view er på gal side i GT5P!

[ Edited ]

Dette burde være en enkel ting å fikse for utviklerne. De burde ha lagt inn denne muligheten, enten som et valg eller lagd to utgaver en for England og en annen for resten av europa. Jeg hadde ikke kjøpt dette spillet hvis jeg hadde visst dette. Og jeg kommer heller ikke til å kjøpe GT5 hvis det er det samme der. Men det kommer jeg ikke til å få vite før noen i Norge har kjøpt den. Selvfølgelig etter at jeg har sendt ut masse meldinger på mange forum for å finne ut av dette. Cockpit view er verdiløs for meg, siden jeg ikke kan bruke den. Jeg har aldri kjørt med en bil som rattet på gal side, og derfor er det ekstremt vanskelig for meg å kjøre i cockpit-view.

Dette gjelder selvsagt ikke Engelske biler. Det vil være naturlig at de har rattet på gal side. Men ikke for Japanske biler, siden alle biler som sendes ut derifra (bortsett fra England ) har rattet på rett side.

Meldingen ble endret av maniac81 den 21-08-2008 05:43 PM
Meldingen ble endret av maniac81 den 21-08-2008 05:46 PM
Share
Please use plain text.
MVP
WhiteWolfDK
Registered: 23-09-2004
Message 4 of 23 (3,567 Views)

Re: Sv: Re: Cockpit view er på gal side i GT5P!

Så alle udviklere i USA og Europa skal altså lave det samme, hvis deres spil skal sælges i Japan, England og Australien skal rattet flyttes og så lægger jeg lige et link til alle de andre lande:

http://www.pubquizhelp.com/misc/leftdrive.html

Det vil ganske enkelt skabe alt for meget unødvendigt programmering og grafikmodelering, ikke at forglemme de biler hvor rattet sidder i midten - som f.eks F1 raceren og Bugatti hvis den ender i den færdige udgave.

Vil vove den påstand at der ikke er meget forskel på om du har et cockpit view i højre eller venstre, det er blot et spørgsmål om tilvænning. Så enkelt er det altså ikke, det er meget programmering bag det og med de mange 100 biler der findes i GT serien ville det ganske enkelt tage dem for lang tid, ikke blot skal de lave det til alle biler, men derudover skal de så også til at tage hensyn til hvilke biler der leveres med det og hvilke der ikke gør.

//WhiteWolf

My PS3 Stats
Blank PSN friend requests are ignored, state who you are and from where I know you
If you're caught cheating with trophies you will be deleted from my list
Share
Please use plain text.

Sv: Re: Sv: Re: Cockpit view er på gal side i GT5P!

[ Edited ]

Ja, hvis de forventer å selge verden over. Det er kun noen få land som har rattet på gal side (England, Japan og New Zealand og kanskje Australia men er ikke sikker). Enten det eller så får de bare kutte ut cockpit view. Det er ihvertfall min mening.

Som jeg har sagt, så kommer jeg til å kutte ut GT serien, hvis de viderefører dette til GT5. Jeg angrer på at jeg kastet pengene mine ut av vinduet.

Og det er ikke over 200 biler i GT5P, det er bare 70.

Det trodde jeg de gjorde. Men det har jeg ingen kunnskap om. (anngående EU og USA utviklere)

Meldingen ble endret av maniac81 den 21-08-2008 07:51 PM
Share
Please use plain text.
Member
Tatanka_Iyotake
Registered: 29-06-2007
Message 6 of 23 (3,539 Views)

Re: Sv: Re: Sv: Re: Cockpit view er på gal side i GT5P!

Du får köpa amerikanska bilar t.ex. Viper, så har du ratten på "rätt" sida.

Eller varför inte en BMW, som också har ratten på "rätt" sida...

Köp helt enkelt inga japanska eller engelska bilar....

Share
Please use plain text.
Member
Hemske
Registered: 15-06-2007
Message 7 of 23 (3,531 Views)

Re: Sv: Re: Sv: Re: Cockpit view er på gal side i GT5P!

"Enten det eller så får de bare kutte ut cockpit view. Det er ihvertfall min mening."

Ja, eller så kan du ju själv låta bli att använda cockpit läget. Hela världen behöver inte anpassa sig till dig.... Ska du köra på riktigt bra varvtider i GT5P så måste du ändå lära dig varje enskild bil du vill köra med och i det ingår att vänja sig vid t.ex. rattplacering.

Jag har svårt att se att en riktig racerförare skulle gnälla över att ratten satt på fel sida om han eller hon bytte serie till ett land med vänstertrafik, han eller hon skulle helt enkelt anpassa sig till detta på samma sätt som man måste anpassa sig till bilens andra karaktärsdrag.

För övrigt så kör drygt 1 miljarder indier på "fel" sida vägen... åtminstonde de som kör bil ;-)

Share
Please use plain text.

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Cockpit view er på gal side i GT5P!

Er det ikke sånn at de bilmerkene som kommer fra land hvor de kjører med rattet på høgre side har rattet på høgre side og bilmerker fra land der de kjører med rattet på venstre side er rattet på venstre side i spillet? Slik blir det jo rettferdig for alle.:smileywink:

Share
Please use plain text.
Member
T_Reichel
Registered: 01-11-2009
Message 9 of 23 (2,433 Views)

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Cockpit view er på gal side i GT5P!

De må da bare lave 2 udgaver af spillet. Et højrestyret og et venstrestyret.

Jeg kan godt køre med rattet i den "forkerte" side, men mener stadig at det er latterligt og belastende.

Hvis du køber en bmw i japan sidder rattet i højre side og køber du en nissan i danmark sidder rattet i venstre side. I Biler der ikke bliver eksporteret til andre lande, er det ok at rattet sider i den "forkerte" side.

Share
Please use plain text.

Re: Sv: Re: Cockpit view er på gal side i GT5P!

maniac81 wrote:

Dette burde være en enkel ting å fikse for utviklerne. De burde ha lagt inn denne muligheten, enten som et valg eller lagd to utgaver en for England og en annen for resten av europa. Jeg hadde ikke kjøpt dette spillet hvis jeg hadde visst dette. Og jeg kommer heller ikke til å kjøpe GT5 hvis det er det samme der. Men det kommer jeg ikke til å få vite før noen i Norge har kjøpt den. Selvfølgelig etter at jeg har sendt ut masse meldinger på mange forum for å finne ut av dette. Cockpit view er verdiløs for meg, siden jeg ikke kan bruke den. Jeg har aldri kjørt med en bil som rattet på gal side, og derfor er det ekstremt vanskelig for meg å kjøre i cockpit-view.

Dette gjelder selvsagt ikke Engelske biler. Det vil være naturlig at de har rattet på gal side. Men ikke for Japanske biler, siden alle biler som sendes ut derifra (bortsett fra England ) har rattet på rett side.

Meldingen ble endret av maniac81 den 21-08-2008 05:43 PM
Meldingen ble endret av maniac81 den 21-08-2008 05:46 PM

Enkelt, nej! Det vil tage langt længere tid hvis de skulle deseigne 900 biler om!
Sonderceeeeeeeeeeeeeeeeee...
...eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed :smileywink:
Share
Please use plain text.
Announcements

Hej Anonymous och välkommen till PlayStation Forum!

För att kunna skriva i forumet måste du vara inloggad. Du kan logga in med ditt PLAYSTATION@Network - konto här. Om du inte har ett PLAYSTATION®Network Sign In ID och lösenord kan du registrera dig här.

Vi finns också på Twitter! Där kan ni följa oss och få de senaste uppdateringarna. Ni kan också följa den Skandinaviska Community Team Leadern DancingTurian.

För de senaste nyheterna, evenemang och tävlingar, besök Nyheter, aktiviteter & tävlingar

Följ våra Twitter och Facebook - sidor för Danmark, Norge & Sverige!

Med vänliga hälsningar,

Community Teamet

Kalender

Tävlingar/Konkurrence/Konkurrens

Evenemang

Fun Nights

Utvalda