op 12-02-2012 09:07 AM
op 12-02-2012 10:34 AM
Met een verandering aan de setup kan je niet veel doen om slijtage te verminderen. Het enige wat een beetje meehelpt tegen slijtage is een hogere waarde instellen bij de acceleratiegevoeligheid.... 50 -55. Nadeel is dat je dan wel meer risico op onderstuur hebt.
De beste manier is toch je rijtechniek aanpassen. De auto veel laten rollen in bochten en pas gas geven als je stuur weer recht staat bij het uitkomen van bochten. In het middengedeelte met de hairpin zou je je auto goed kunnen laten rollen en ook in die bocht naar rechts voordat je de laatste tunnel in gaat. Als het niet lukt om je banden te sparen, zou je ook 2 x een pitstop kunnen doen, bijvoorbeeld in ronde 6 en in ronde 12.
op 14-02-2012 04:29 PM
Gaat een top race worden vanavond hoop ik (mocht ik geen schade rijden), heb de auto en baan redelijk goed onder controle dus ben benieuwd.
Ik denk dat ik een goede setup heb, en heb de baan redelijk onder controlle nu, vorige week vond ik het helemaal niks deze baan, heb ook veels te weinig kunnen trainen met al dat gedoe met stroom thuis.
Maar ik heb een goed gevoel, nu maar hopen dat er de eerste paar ronden rustig gereden word mbt schade op deze baan als je met 2 door de bocht wilt, maar ook hier een goed gevoel over. Als het op Monaco al super ging, moet het hier zeker ook goed komen lijkt me!!!!
Ik heb er weer zin an!!!!!!
op 14-02-2012 04:56 PM - laatst bewerkt op 14-02-2012 04:56 PM
op 14-02-2012 05:06 PM
dan kan je beter meedoen op de woensdag zo lijkt me!
op 14-02-2012 05:07 PM
op 14-02-2012 07:16 PM
Bij deze was dit mijn laatste wedstrijd op GT5.
Ik heb tal van reden maar de grootste is dat ik door mijn job me niet kan concentreren zoals het zou moeten.
Mijn hoofd is moe, vrij stresserende job.
Als je dan nog eens een uurtje moet op je scherm je zo focussen dat lukt me niet zo goed.
Zeker vandaag niet, het ging gewoon niet.
Had ook niet geoefend, is ook al een reden waarom het niet goed ging.
Nog een reden is dat de racegame op PC meer tijd vraagt dan ik in gedachte had.
Het realisme is ook veel groter, de racegroep ook.
RFactor is ook veel moeilijker, alle hulp staat af, cockpit vieuw, schade staat op max.
Misschien dat het niet beter is dan GT5 maar het tijdstip van de races liggen me beter.
Deze worden op zondagavond gereden dus kopke is leeg en uitgerust.
Om een lang verhaal kort te maken.
Ik kies voor RFactor, GT5 gaat de kast in.
Nog veel plezier met het huidige kampioenschap.
Am4deos, bedankt voor de leuke races.
Greetz
op 14-02-2012 08:06 PM
Ik wil nu niet moeilijk doen.
Maar regels zijn er om nageleefd te worden en ik vind dat Broos voor de beide races moet gediskwalificeerd (en geen tijdstraf) worden daar dat hij met de verkeerde auto aan de start kwam, hij kwam met de Tom`s Castrol Supra `97 terwijl hij in de andere races met de Tom`s Castrol Supra `01 aan de start kwam.
@mactuffer : veel succes met je races op de pc met Rfactor.
op 14-02-2012 08:12 PM
op 14-02-2012 08:40 PM
@mactuffer:
Jammer joh!!!! leuke races gehad, maar goed, je moet doen wat je leuk vind!!!! Succes verder, en mischien tot ooit weer eens ziens!!! (zal best wel een keer)
@Matrix, ik hoorde zoiets vallen na de tweede race toen ik de headset weer aanzette (ik denk zet hem een keer uit, want op deze baan weet ik gewoon dat als ik lul ik fouten ga maken, en die kosten hier veel met schade)
Zoals ik weet heeft hij hier al een aantal races meegereden, ik weet niet beter of Broos heeft met deze auto gereden. Toevallig hoorde ik racetijger hierover, mij was het totaal niet opgevallen, de vraag is alleen, ben je met deze auto sneller dan een 2000 model of niet? Kan je er sneller mee, ben ik het met je eens, maar anders lekker belangrijk, er rijd tenminste nog iemand mee (word een beetje dun lijkt me?)
En volgens mij zijn er meerdere die met deze auto hebben gereden volgens mij tijdens vorige wedstrijden??
Afijn, wat Am4deos erover zegt vind ik ook, mij boeit het niet, toevallig weet hij deze race zeer goed te rijden, maar dit ligt meer aan de tactiek die wij hadden, dan aan het beter rijden met deze auto, laat dit duidelijk zijn.
En dat deze auto niet mag weten we allemaal, en toch word er al een tijdje meegereden, totdat Broos vooraan eindigd, dan zijn er ineens wel vooroordelen.
Maar ondanks dit, ook ik een lekkere wedstrijd gereden, had zeker meer ingezeten voor mij, maar door een aantal spins en 2 schadepunten voor, kreeg ik niet echt de rondentijden die ik wilde rijden die ik in practice van de week reed, dan had ik net als broos vooraan gereden, zeker race 2 had meer in mogen zitten voor mij. Maar goed, met zo'n positie ben ik super tevreden, weer super gereden door iedereen, allemaal netjes ruimte gelaten als het moest, of als er iemand gespint was, netjes gewacht op de rest van het veld, dit vind ik een enorm pluspunt van alle rijders en kan volgens mij geen een gt5 event tegen op zo netjes word er gereden ondanks de lag of weet ik wel niet meer met de server, ik heb prima genoten!!!!!!!!
En inderdaad, als je de regels goed gaat volgen heeft Broos een verkeerde auto gehad, maar heeft hij hier voordeel meegehad of niet? Ik denk van niet, omdat ik net als Broos ongeveer dezelfde tijden noteerde tijdens de practice, dit dus zou betekenen dat ook ik vooraan moest rijden (dit deed ik niet door schade en voorzichtig rijden)......Toevallig hadden Broos en ik dezelfde tactiek die goed werkte, voor broos beter omdat hij beter rijd dan ik, maar ook ik had p2 moeten rijden normaal gesproken, maar omdat ik zoveel prutste en te onzeker rond reed deed ik dat niet.
Voor de goede orde, wij hadden in gedachte 10 a 11 rondjes race hard, en dan op race zacht, omdat je die tweede pitstop niet zou goed maken (bleek in race 1 wel anders lol)
Maar omdat Broos al een tijdje met deze auto rijd, vind ik niet dat je er nu pas mee moet komen omdat hij toevallig goed rijd, dit komt puur door de tactiek en niet de auto denk ik.......
We laten Am4deos maar beslissen wat hij ervan vind, ik vind in iedergeval, het is wel een racer die elke race meerijd, en niet afhaakt zoals velen hier doen
Ik neem aan dat als Am4deos dit eerder had gezien hij dit had verteld aan de coureur?
Ach jaaaaaa, Storm heeft genoten van de race met zoveel mensen na zoveel races, ik heb alleen maar lof over dit event!!!!!!! Top circuits, top coureurs, lekker close racing, flink veel practice tijdens de week door velen van ons, dus dat verdient ook wel wat!!!!! Allemaal lekker fanatiek!! Zo houden zou ik zeggen!!!!
Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.
Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!
Website ©2011 Sony Computer Entertainment Europe
Alle inhoud, speltitels, handelsnamen en/of handelsimago's, handelsmerken, illustraties en aanverwante beelden zijn de handelmerken en/of het auteursrechtelijk materiaal van hun respectievelijke eigenaars. Alle rechten zijn voorbehouden.[meer info]