Gran Turismo

Beantwoorden

[EVENT] WTCC

WTCC.jpg

Een mix tussen het FIA WTCC en Gran Turismo 5 levert het GT5 World Touring Car Championship op! Check de voorwaarden om deel te nemen en schrijf je in als je mee wil doen aan dit sportieve kampioenschap.

Specificaties voor deelnemende auto's:
- maximaal 2000 cc cilinderinhoud.
- maximaal getuned tot 350 PK.
- minimaal 1100 kg.
- vanaf bouwjaar 2000.
- minimaal voorzien van 2 deuren en dak.
- spoilers en vleugels van GT-Auto zijn toegestaan.
- touringcars en RM-uitvoeringen zijn toegestaan.

Race specificaties:
- 20 minuten kwalificatie.
- 2 races van 50 km per event.
- harde en zachte racebanden.
- 1 verplichte pitstop in beide races.
- minimaal 2 ronden op de harde raceband in elke droge race.
- zware straffen.
- zware mechanische schade.
- variabele weersomstandigheden
- geen tractiecontrole
- geen slipherstel
- geen stuurhulp
- geen ASM
- auto's met 3 schadepunten moeten een verplichte pitstop maken. Bij 2 schadepunten mag er doorgereden worden.

Circuits en racekalender: (volgt nog)

PUNTENVERDELING.
De winnaar krijgt 25 punten, nummer 2 krijgt 18 en nummer 3 krijgt 15 punten.
Vanaf finishplek 4 (12 punten) gaat het steeds met 2 punten verschil naar beneden. De 10e finisher krijgt tenslotte 1 punt.

BONUSPUNTEN CLEAN RACER: De coureur met de minste schade, het minst naast de baan of tegen de vangrail, het minste contact met anderen en de meest nette inhaalacties krijgt 5 extra punten! *

BONUSPUNTEN SNELSTE RONDE: De coureur met de snelste rondetijd krijgt 5 extra punten!

BONUSPUNTEN DRIFTKIKKER: De coureur die de meeste en best uitgevoerde driftacties maakt in bochten, krijgt 5 extra punten!

BONUSPUNTEN SNELHEIDSDUIVEL: De coureur met de hoogste topsnelheid krijgt 5 extra punten!

BONUSPUNTEN DUBBELE INHAALACTIE: De coureur die met 1 inhaalactie 2 of meer voorliggers weet te passeren, krijgt 5 extra punten!

BONUSPUNTEN INHALEN 2.0: De coureur die na te zijn ingehaald meteen zijn voorligger weer weet in te halen en zijn positie heroverd, krijgt 5 extra punten!

* De bonuspunten clean racer worden niet toegekend aan de winnaar als die meer dan de helft van het aantal ronden aan de leiding heeft gereden. Het gaat dan om hele ronden van start/finishlijn tot start/finishlijn zonder dat de koploper in zo'n ronde ingehaald is.

De top 3 ontvangt weer een gratis auto na afloop. Verder zijn er nog leuke prijsauto's te winnen voor degenen die uitblinken bij het scoren van bonuspunten. En alle deelnemers mogen na afloop een setje helmen en pakken uitzoeken.

DEZE SERIE START BIJ EEN MINIMALE DEELNAME VAN 8 COUREURS!

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Level 3

Level 3
Tommy-160
Bericht 2 van 233 (537 Weergaven)

Re: [EVENT] WTCC

I'm in !!

Hoop dat dit event niet ten koste gaat van de USA stock cars !?!

Wordt dit event op 1 dag gereden ?

Level 1

Level 1
Sh1van
Bericht 3 van 233 (524 Weergaven)

hier wil ik wel weer aan medoen :smileyhappy:

Level 4

Level 4
r2d2-007
Bericht 4 van 233 (518 Weergaven)

ik doe ook mee, cool event , eindelyk no assist en hopelyk ook geen ideale racelijn, kweetnie of het ertuss tusse je lijstje, leuk met die wagens, dus waarom zou ik nie meedoen?

ik wil nie pessimistisch doen maar ik denk ni dat we aan 8 coureurs gaan graken, maar als dat dus nie lukt kunne we toch op dat afgesproken uur een keertje racen maar dan zonder punten ofzo? kzeg wel, als we nie aan 8 coureurs graken.

ps: schoon foto am4 :smileywink:

[ Bewerkt ]

EDIT: OK, dat zijn al 4 coureurs (mezelf meegerekend).

De bedoeling is om iedere week 1 race te houden, dus 10 races over 10 weken. Per racedag rijden we wel 2 races van minimaal 50 kilometer per race. Dit schijnen ze in de echte WTCC ook zo te doen. En dan lijkt het me weer uitdagend om voor de 2e race een omgekeerde startvolgorde te doen.

En racelijn staat ook uit. Er zal van tevoren genoeg tijd zijn om individueel te oefenen, ook op een circuit van de circuitontwerper (heb weer een hele mooie gemaakt) en dan kan je met racelijn aan oefenen om de rempunten te leren. Maar in de race zelf zal de racelijn uit zijn.

Ik neem aan dat de deelnemers ook allemaal de DLC kopen? Dan kunnen we ook op Spa racen. :smileyhappy:

Level 4

Level 4
r2d2-007
Bericht 6 van 233 (510 Weergaven)

sorry nee, ik had heel graag op spa geracet maar ik ben niet van plan om in hun verkooptruckjes te lopen. 3.99 euro voor 2 tracks wa een oplichters, kga zeker niet dood gaan van 4 euro maar kheb geen zin om da te doen. racepakken in die dlc heb ik ook nie nodig want kheb nu al een racepak die mooi in asorti is en nieuwe wagens heb ik ook nie nodig die x2011bv moet ik nie hebbe aangezien ik al het schijt had aan die x2010 en kweetnie wa er nog in zit....

weet je wa je kan een elfde race maken, 'een extratje' zonder my dan om ze een kans te geven om dichter bij mij te graken in de puntentelling!!:smileyvery-happy: even mijn dikke nek opzetten xDD

Level 2

Level 2
poisonic
Bericht 7 van 233 (504 Weergaven)

jah erg jammer die nieuwe content.... ze hadden beter de winkel in GT5 aan kunnen passen....

Gvd t ergste vond ik nog nu plotseling de X2010 voor iedereen :smileysad: en idd de car pack bijna deprimerend gewoon.... ik had liever gehad dat er een update op alle auto's kwam... zodat je niet een briek silouet ziet als je je auto van binnen ziet :/ en wat moet je nou met die pakjes en helmpjes heel leuk hoor maar als t imvu was kon ik t nog begrijpen.... jah spa en cart space zijn mooi maar ben benieuwd hoesnel de ballon van GT5 leeg loopt...

en nascar haat ik die crash van in het echt gister was schokkend.... vervang die nascar troep in bijv European race track challenge....

Level 3

Level 3
srDIAZE
Bericht 8 van 233 (484 Weergaven)

leuk event

denk dat ik spa wel zal bij kopen

Member

Member
geefgang
Bericht 9 van 233 (473 Weergaven)

r2d2-007 schreef:

sorry nee, ik had heel graag op spa geracet maar ik ben niet van plan om in hun verkooptruckjes te lopen. 3.99 euro voor 2 tracks wa een oplichters, kga zeker niet dood gaan van 4 euro maar kheb geen zin om da te doen. racepakken in die dlc heb ik ook nie nodig want kheb nu al een racepak die mooi in asorti is en nieuwe wagens heb ik ook nie nodig die x2011bv moet ik nie hebbe aangezien ik al het schijt had aan die x2010 en kweetnie wa er nog in zit....

weet je wa je kan een elfde race maken, 'een extratje' zonder my dan om ze een kans te geven om dichter bij mij te graken in de puntentelling!!:smileyvery-happy: even mijn dikke nek opzetten xDD

Hoe kun je het verzinnen, heb nog niet van die domme praat gezien:SadWitch:, en laten we het maar niet over je EGO hebben.

Jij schrikt deelnemers af:Argh:

Level 2

Level 2
poisonic
Bericht 10 van 233 (472 Weergaven)

Als er een DLC track gehost word kun je gewoon joinen zonder het te hoeven kopen :smileyvery-happy::smileyvery-happy:

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op het GT forum Anonymous!

Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.

Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!

GT5 Fun Night

GT5 Seizoensevent

Community Websites

Recent nieuws