Gran Turismo

Beantwoorden

Re: [EVENT] WTCC

De Toyota ALTEZZA Touring Car is ook toegestaan.

Is wel gemaakt door het Gran Turismo team, maar dat is geen bestaand tuningbedrijf zoals Mugen, TRD, Spoon, HKS en anderen. In de beschrijving is te lezen dat de auto een cilinderinhoud van 2 liter heeft.

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Level 4

Level 4
r2d2-007
Bericht 132 van 233 (97 Weergaven)

mogen al de gasten die dinsdag ryden ook op woensdag ryden? zoda we op woensdag ook een geestige race kunne ryden? maar die die dinsdag ryden krygen dan gwn hun ptn van dinsdag, begryp je? of beter nie?

r2d2-007 schreef:

mogen al de gasten die dinsdag ryden ook op woensdag ryden? zoda we op woensdag ook een geestige race kunne ryden? maar die die dinsdag ryden krygen dan gwn hun ptn van dinsdag, begryp je? of beter nie?

Ja, dat mag. Ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen.

Het is natuurlijk wel zo dat degenen die dinsdag rijden, op dinsdag de punten scoren. Ook al rijden ze op woensdag een snellere totaaltijd, de tijd van dinsdag blijft hun geldige tijd.

Het is ook wel handig om wat rijders van dinsdag er bij te hebben zodat ze kunnen controleren dat de race op woensdag met precies dezelfde instellingen wordt gereden.

Het moet natuurlijk wel eerlijk verlopen tijdens de race. Er mag niet expres gehinderd worden door de rijders van dinsdag of expres tegen een rijder aangereden worden. De race op woensdag is geen Motorstorm of Destruction Derby.

Level 3

Level 3
Tommy-160
Bericht 134 van 233 (83 Weergaven)

Am4deos schreef:

SchumiFAST schreef:
Mag je dan twee keer deelnemen? :smileyvery-happy:

Leuk geprobeerd. :Lol:

Maar dat kan dus niet. Als je de officiele race verprutst door een schuiver of schade, krijg je op woensdag geen 2e kans meer. Dat zou niet fair zijn tegenover de coureurs die op woensdag rijden. Iedereen krijgt 1 kans om een goed resultaat neer te zetten.

Hoe zit het met je teamgenoot van Flemish Racing Team, Wimpie? Heeft die geen zin om mee te doen? Of maakt die zich nog steeds nog druk om die kampeerders en killcams van 25 seconden?

Hoe zit het nou precies ? Mag t nou wel of nie ? :smileytongue:

Ik heb nog een gave zelfgemaakte track die online staat. :-D Hoop dat jou tracks ook gaaf zijn ? :smileyvery-happy: of een uitdaging

Tommy-160 schreef:

Am4deos schreef:

SchumiFAST schreef:
Mag je dan twee keer deelnemen? :smileyvery-happy:

Leuk geprobeerd. :Lol:

Maar dat kan dus niet. Als je de officiele race verprutst door een schuiver of schade, krijg je op woensdag geen 2e kans meer [edit]om punten te scoren[/edit]. Dat zou niet fair zijn tegenover de coureurs die op woensdag rijden. Iedereen krijgt 1 kans om een goed resultaat neer te zetten.

Hoe zit het met je teamgenoot van Flemish Racing Team, Wimpie? Heeft die geen zin om mee te doen? Of maakt die zich nog steeds nog druk om die kampeerders en killcams van 25 seconden?

Hoe zit het nou precies ? Mag t nou wel of nie ? :smileytongue:

Ik heb nog een gave zelfgemaakte track die online staat. :-D Hoop dat jou tracks ook gaaf zijn ? :smileyvery-happy: of een uitdaging

Ja, scherp opgemerkt Tommy. Heb het even verduidelijkt. zie edit. :smileytongue:

Coureurs die op dinsdag hebben gereden, mogen (als ze dat willen) op woensdag ook meerijden. Met de nadruk op meerijden. Deze coureurs kunnen geen punten meer scoren.

Kan zijn dat ik Cracking Park nog iets uitdagender maak en wat breder. We rijden daar in de regen en dan is een brede baan wel prettig en veiliger.

Nog een belangrijke mededeling die met een bandenbug te maken heeft.

GT5 laat je alleen starten op de banden die je vóór de race bij Auto-opties gekozen hebt!
Als je tijdens de kwalificatie of tussen de beide races de pitstraat in gaat en een andere bandensoort laat monteren, zul je deze andere bandensoort bij de start van de race niet meer hebben. Dan sta je weer op de banden die je bij Auto-opties hebt gekozen. Hou hier dus rekening mee, want het kan je hele race verpesten als je dit niet weet. Je kan tijdens de aanvang van de race niet zien op welke bandensoort je vertrekt, maar ervaren rijders merken wel dat het anders aanvoelt tijdens de race. Ook aan de rondetijden is dan te zien dat er iets niet goed is. Als je bijvoorbeeld bij een droge kwalificatie zachte racebanden kiest bij Auto-opties, en tijdens de kwalificatie via de pit naar intermediates wisselt, zet de game je bij de natte start weer terug op de zachte racebanden. En dat wil je echt niet hebben.

Let hier vooral op tijdens de kwalificatie en tijdens vrij rijden tussen race 1 en 2 in de 5 minuten pauze.

Level 2

Level 2
stonelejo
Bericht 137 van 233 (52 Weergaven)

Am4deos schreef:

Nog een belangrijke mededeling die met een bandenbug te maken heeft.

GT5 laat je alleen starten op de banden die je vóór de race bij Auto-opties gekozen hebt!
Als je tijdens de kwalificatie of tussen de beide races de pitstraat in gaat en een andere bandensoort laat monteren, zul je deze andere bandensoort bij de start van de race niet meer hebben. Dan sta je weer op de banden die je bij Auto-opties hebt gekozen. Hou hier dus rekening mee, want het kan je hele race verpesten als je dit niet weet. Je kan tijdens de aanvang van de race niet zien op welke bandensoort je vertrekt, maar ervaren rijders merken wel dat het anders aanvoelt tijdens de race. Ook aan de rondetijden is dan te zien dat er iets niet goed is. Als je bijvoorbeeld bij een droge kwalificatie zachte racebanden kiest bij Auto-opties, en tijdens de kwalificatie via de pit naar intermediates wisselt, zet de game je bij de natte start weer terug op de zachte racebanden. En dat wil je echt niet hebben.

Let hier vooral op tijdens de kwalificatie en tijdens vrij rijden tussen race 1 en 2 in de 5 minuten pauze.

Dit is dus alleen van toepassing voor race 2, dan moet gokken of het droog of nat is,en dan de juiste band kiezen.     Tijdens een natte race,want de start van een natte [wisselende weersomstandigheden]race 1 dus moet toch altijd worden begonnen met regen of intermidiums, ook al is het toevallig droog bij de start. Dus deze kiezen bij auto opties, en met de kwalificatie kan en mag je wisselen voor droog weer banden als de omstandigheden daar naar zijn. de start is automaties met de banden die gekozen zijn in de opties.

Heb ik het hiermee goed Am4deos,

Level 2

Level 2
stonelejo
Bericht 138 van 233 (49 Weergaven)

Nog even een vraag over de instelling van het weer

Is de weersinstelling vanaf het moment dat de kwalificatie begint, en dan met een automatiche start?

[ Bewerkt ]

stonelejo schreef:

Nog even een vraag over de instelling van het weer

Is de weersinstelling vanaf het moment dat de kwalificatie begint, en dan met een automatiche start?

Nee, het weer tijdens de kwalificatie is anders dan bij de start.

Ik wil namelijk een natte start met het oppervlaktewater rond de 70%. Vlak voor de race zal ik het weer op 25% zetten, het oppervlaktewater op 70% en de veranderlijkheid op 10.

Ja, er zal een automatische start zijn tijdens de kwalificatie, zodat de race precies begint om 19:45. Volgens mij is dit ook de enige manier om de snelste coureur vooraan te krijgen.

Met de banden had je het helemaal goed. Het speelt vooral een rol tijdens de 5 minuten tussen race 1 en 2. Als je dan wat vrije rondjes gaat rijden en je wisselt in de pit naar een andere bandensoort, dan zal de game bij de start van race 2 toch de banden nemen die je bij Auto-opties gekozen hebt.

Het is juist dat we allemaal verplicht starten op intermediates of regenbanden bij de start van race 1. Maar stel dat iemand regenbanden kiest bij Auto-opties en daarmee de kwalificatie rijdt. Hij weet dat we bij de start vertrekken met oppervlaktewater 70% en besluit dat het dan beter is met de intermediates. Hij gaat tijdens de kwalificatie naar de pit en wisselt naar de intermediates en gaat er van uit dat hij deze banden nog steeds heeft bij de start. Dat is dus niet het geval, want die regenbanden staan nog steeds ingesteld bij zijn Auto-opties.

Check ook dit topic  http://community.eu.playstation.com/t5/Gran-Turismo/EVENT-GT5-WTCC-Kampioenschap/td-p/14603313  voor alle specifieke race info per race.

Level 1

Level 1
Rikson66
Bericht 140 van 233 (20 Weergaven)

Dat ging niet best.Was al bang dat ik problemen zou krijgen toen ik zag dat de lounge al zo vol zat.

Headset werkte niet,en in de tweede ronde werd ik vol van achter aangereden zodat ik lekker hard de vangrail in ketste,en gelijk de pits in kon.

Waarschijnlijk heeft de persoon die me aanreed nog niet eens gezien.

Pits inrijden was ook al een avontuur op zich,daar hoorde ik nog iemand over klagen.

Lag dus al 1 ronde achter,race voorbij,net als de lol trouwens.

Ronduit waardeloos dat t on-line gedeelte van GT5 zo slecht functioneerd bij volle lounges :Argh:

Ben er maar uitgestapt.

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op het GT forum Anonymous!

Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.

Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!

GT5 Fun Night

GT5 Seizoensevent

Community Websites

Recent nieuws