op 26-12-2011 06:43 PM - laatst bewerkt op 26-12-2011 06:46 PM
SchumiFAST schreef:
Mag je dan twee keer deelnemen?
Leuk geprobeerd. ![]()
Maar dat kan dus niet. Als je de officiele race verprutst door een schuiver of schade, krijg je op woensdag geen 2e kans meer. Dat zou niet fair zijn tegenover de coureurs die op woensdag rijden. Iedereen krijgt 1 kans om een goed resultaat neer te zetten.
Hoe zit het met je teamgenoot van Flemish Racing Team, Wimpie? Heeft die geen zin om mee te doen? Of maakt die zich nog steeds nog druk om die kampeerders en killcams van 25 seconden?
op 26-12-2011 09:36 PM
Ik heb vanavond 4 natte races gereden op Spa-Francorchamps, van 8 ronden, is +- 56 km
Instelling tijdsverloop: 1
weer : 100%
veranderlijkheid : 5
oppervlaktewater : 0%
Bij het starten van race 1 was het oppervlakte water al 4%,liep gedurende 5 ronden op , toen werd het droog, tot het eind,oppervlaktewater was nog 15%
Race 2 gestart na 10 min was helemaal droog
Daarna opnieuw ingesteld als in race 1
Bij de start was het net als in de 1e race, oppervlakte water 4%,maar nu werd het in de 2e ronde droog, met als gevolg de laatste 3 ronden 0% oppervlkte water.Deze race was aanmerkelijk sneller
Conclusie dat het niet een race hetzelfde is bij natte omstandigheden.
Meschien dat er meer deelnemers dit willen uitproberen ,om zo tot een juiste beslissing te komen.
Het is voor iedereen belangrijk om gelijkwaardige kansen te creeren
op 27-12-2011 12:45 AM
Het spel laat het weersverloop steeds in tegengestelde richting verlopen. Als je 100 procent weer kiest (allerslechtste) dan zal het weer gedurende de race steeds beter worden en kan het ophouden met regenen. Bij 0% oppervlaktewater zal dit alleen maar toenemen. Deze 2 uitersten (0 en 100) lopen naar elkaar toe, maar het is wel zo dat het weer de meeste invloed heeft. Als het percentage oppervlaktewater oploopt terwijl het langzaam ophoudt met regenen en droog wordt, zullen deze droge omstandigheden zorgen voor een stabiele of teruglopende wateroppervlakte.
Het weer kan erg variabel zijn. Je kan het ongeveer voor 90 procent sturen, maar er blijft een onzekere factor van 10 procent die het spel random bepaalt. Ik denk dat ik bij de wisselvallige races start met het weer op 25 procent en het oppervlaktewater op 50 procent. Dan zijn we bij de start zeker van een natte baan en doordat het weer vrijwel zeker slechter gaat worden (verhoogde regenkans) zou het oppervlaktewater moeten oplopen of stabiel blijven.
op 27-12-2011 07:34 AM
Ik ga deze instelling ook proberen, is wel leuk om te doen,en gelijk een goede oefening.
heb ook nog even geGoogled,over het regelement in natte omstandigheden,vind er niets over,wel geeft hij links naar dit forum en Race Online
op 27-12-2011 10:48 AM
Volgens mij heb ik nu de meest geschikte auto's bij elkaar. De rondetijden van deze 14 auto's liggen allemaal heel dicht bij elkaar op de High Speed Ring, variërend van 1:06 tot 1:08 in hun beste setups. Het lijkt mij dus verstandig als iedereen maximaal 2 auto's kiest uit deze lijst.
FR aandrijving:
- Toyota 86 GT '12 (premium)
- Nissan Silvia Spec-R AERO (S15) RM ’02 (premium)
- Subaru Cusco Subaru Advan Impreza '03 (standard)
- BMW 320i Touring Car '03 (standard)
- Toyota Wedssport Celica '03 (standard)
- Mazda RX-7 LM Race Car (standard)
- Toyota au Cerumo Supra '01 (standard)
- Toyota Castrol Tom's Supra '00 (standard)
- Honda S2000 LM Race Car (standard)
FF aandrijving:
- Honda Civic Type R '08 (premium)
- Honda Integra Type R (DC5) RM '04 (premium)
- Volkswagen Scirocco R '10 (premium)
- Honda Integra Type R Touring Car (standard)
- Clio Renault Sport 2.0 16V ’02 (standard)
op 27-12-2011 10:51 AM
kan k nog mee doen?
op 27-12-2011 01:32 PM
op 27-12-2011 01:35 PM - laatst bewerkt op 27-12-2011 01:48 PM
balen :/
Kan dan niet me ouders zeuren dan dat ze tv willen kijken...
Ik had gehoopt dat het op een zaterdag was
op 27-12-2011 02:46 PM
op 27-12-2011 02:48 PM - laatst bewerkt op 27-12-2011 02:55 PM
Op raceonline.nl heb ik hier ook op gereageerd wat betreft de inhaal race op Woensdag, hier ook maar een stukje over:
Als je op Dinsdagavond een race hebt met 10 personen, moet je (hopelijk) veel inhaal acties doen, of juist niet kunnen inhalen waardoor langzamere tijden, veel meer last van LAG, waardoor de tijden omhoog gaan.
Rijd je dan op Woensdag de inhaalrace met 3 of 4 personen, heb je daar allemaal minder last van dus, je zult minder LAG hebben, minder inhaalacties en zo kan je dus makkelijker je rondjes aftrappen, waardoor je sneller bent dan iemand die wel met de hoofdrace meedoet.
+ mis je zo de volle room die je juist wilt hebben lijkt me.
Ik denk dat het handiger/eerlijker en leuker is, als je de eerste race op Dinsdag houd, kijken wie er allemaal meerijden, en dan na de race een stemmingsronde doet voor de week erop welke dag je dan gaat racen.
ps. mischien handig om een lijstje te maken met de deelnemers, wat overzichtelijker
Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.
Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!
Website ©2011 Sony Computer Entertainment Europe
Alle inhoud, speltitels, handelsnamen en/of handelsimago's, handelsmerken, illustraties en aanverwante beelden zijn de handelmerken en/of het auteursrechtelijk materiaal van hun respectievelijke eigenaars. Alle rechten zijn voorbehouden.[meer info]