Gran Turismo

Beantwoorden
SchumiFAST
Bericht 141 van 233 (104 Weergaven)

Re: [EVENT] WTCC

Bedoel je de lag?

Mijn verslag:
In race één startte ik op de pool, al kwam dat door een bug denk ik. Ik had niet de snelste tijd. Hierdoor kon ik wel met een vrije baan starten en ik was ook meteen een stuk sneller weg dan al de rest. Het leek net of iedereen stil stond? :smileytongue:
Voorzichtig verder gereden en het veld kwam al snel weer dichterbij, daarna gingen Tommy en Am4deos me voorbij omdat ze sneller waren. Vervolgens heb ik nog een gestreden met [weet naam niet meer] maar dat beviel me niet zo goed. Ik vond hem nogal agressief rijden. Hij beukte in mijn flank omdat hij zijn rijlijn niet vast kon houden waardoor ik de wagen maar net uit de vangrail kon houden, bovendien had ik daardoor de rest van de race nog eens schade ook. Rest van de race rustig uitgereden om in de laatste bocht nog de vierde positie kwijt te spelen. Bedankt nog aan Matrix voor de vele slipstream :smileytongue:
De tweede race startte ik niet vooraan en waar ik wat voor vreesde gebeurde ook, er volgde een niet te vermijden crash waardoor ik zware schade had. Dat samen met het feit dat ik voor intermediates had gekozen zorgde ervoor dat mijn race niet goed meer ging komen.
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

mijn verslag.

Race 1 ging erg goed. Ik startte goed, en stoof er met am4deos vandoor. Alleen maar achter hem gezeten, totdat hij een klein foutje maakte en ik in slip stream positie zat. Telkens op het rechte stuk kwam am4deos me weer voorbij, maar haalde ik hem de eerste bocht in. Am4deos begon mijn inhaalacties door te krijgen, en nam in de laatste ronde afstand. (ik had dit al stiekem een beetje verwacht). En hij had het zo uitgerekend dat hij op het punt waar ik hem altijd inhaalde toesloeg. Ik heb alles op alles gezet om de laatste ronde de leiding terug te pakken. Ongeveer de hele baan naast am4deos afgelegt. En in de enerlaatste bocht zat ik aan de binnekant, waardoor ik sneller bij de laatste bocht was. En de race won. Erg spannend de laatste rondes.

Race 2,

Ik startte achteraan. Reed bij de start al in het midden van het veld, totdat er een megacrash was. Ik reed express wat rustiger, maar werd van achter geraakt. Voor mij schoot er opeens uit het niets iemand naar links. Waardoor ik binnen een seconde ook dwars stond en vervolgens iemand nog vol op mij in reed. Met volle schade de pits gehaald. Maar de race was al verloren. Ik koos nog steeds voor intermediates omdat ik er van overtuigt was dat het droog zou worden.... NIET DUS :smileytongue: Verkeerde keus. En een keer in de tunnel gespind, bijna me hele band al weg. Dus toen toch maar gegaan voor regenbanden.. Maar ik bleef maar glijden en crashen.   Helaas pindakaas.

Wauw. Ik vond het echt kicken om met ze 15e aan de start te staan. Woooh. Ik keek de replay ff terug en het zag er onwijs gaaf uit met zo'n vol veld

Jongens bedankt allemaal en tot volgende week allemaal (hopelijk) !! :smileyvery-happy:

[ Bewerkt ]

Aan het begin van de 1e ronde was er een beetje lag, maar ik vond dat niet storend. Het was niet zo dat auto's compleet verdwenen en 100 meter verder weer tevoorschijn kwamen (het zogenaamde teleporten). Sommigen reden wat schokkerig, maar bleven wel zichtbaar en op hun rijlijn. Toen het veld later wat verder uitgerekt werd, heb ik geen lag meer gezien. Het was ook alleen in de eerste ronden, als iedereen nog dicht bij elkaar rijdt. Dan kan die server de grote hoeveelheid data niet snel genoeg verwerken.

In de eerste race was ik goed weg vanaf een 8e positie en kon in de eerste ronde de meeste voorliggers ontwijken. Ook dankzij een paar slippartijen van 2 voorliggers in de 1e langzame bocht na de brug. In de laatste bocht had SchumiFAST last van overstuur en verloor snelheid door het corrigeren. Ik stoof hem voorbij en heb bijna de hele race Tommy-160 achter me aan gehad. In ronde 11 had ik even een klein remfoutje waardoor Tommy-160 te dicht bij kon komen. Hij slaagde er in om in mijn slipstream mee te komen. De laatste 2 ronden wisselden we vaak van koppositie. De laatste ronde reden we inderdaad praktisch naast elkaar in de laatste bochten, maar volgens mij waren de banden van Tommy net iets beter. Hij trok met iets meer grip de tunnel uit en in de laatste bocht kon ik niet echt meer volgen. Ik nam daar ook geen risico, want ik was ook best tevreden met een 2e positie. Gefinisht achter Tommy met nog geen halve seconde verschil.

De 2e race startte ik op de achterste rij. Van een crash bij de start heb ik niet veel gezien. Ik weet wel dat ik heel wat auto's voorbij ging en alweer in het midden van het veld was. In de laatste bocht kreeg ik echter een tikje van Thunder1411 aan de binnenkant waardoor ik schade had. Kwam me wel goed uit, want ik was op de verkeerde banden vertrokken. Intermediates gewisseld voor regenbanden en schade gerepareerd. Toen de race rustig naar voren proberen te komen en in de laatste ronde kwam ik opeens heel snel naar Thunder1411. Denk dat die een bandenprobleem had, want ik kon hem in de tunnel passeren en pakte daarmee de 3e plaats.

Morgenavond een herkansing voor degenen die vanavond problemen hadden of de lounge niet in konden. Ik meen dat srDIAZE weer verbindingsproblemen had. Degenen die voortijdig gestopt zijn, mogen het morgen ook opnieuw proberen. Kijken of het dan beter gaat.

Naar aanleiding van een opmerking over de " verplichte pitstop bij 3 schadepunten" regel op www.raceonline.nl hier nog een extra verduidelijking van die regel.

Deze regel is enerzijds bedoeld als penalty voor teveel contact met anderen of met de omgeving en anderzijds om het verschil weg te nemen tussen stuurtjesrijders en controller rijders. Als iemand 3 x door eigen schuld hard in contact komt met een andere auto of de vangrail en daardoor schade veroorzaakt bij zichzelf, dan moet zo iemand bij wijze van "straf" de pit in voor reparatie en mag die het opnieuw proberen. Het blijft natuurlijk altijd de verantwoordelijkheid van die coureur om naar de pit te gaan. De andere reden heeft te maken met stuurtjesrijders en controller rijders. Sommige stuurtjes passen zich automatisch aan de schade aan. Iemand met zo'n stuurtje kan dan probleemloos verder rijden zonder dat zijn auto naar 1 kant trekt. Die luxe hebben controller rijders niet. Als je met controller op 1 punt schade hebt, trekt je auto al heel sterk naar 1 kant en wordt je auto vrijwel onbestuurbaar. Iemand met controller wordt in feite dus al meteen gedwongen om naar de pit te gaan voor reparatie. Nou snap ik wel dat iemand met een stuurtje veel geld heeft betaald en dus ook wat voordeel wil halen uit zijn stuurtje. Daarom mogen stuurtjesrijders door rijden met 2 schadepunten. Maar bij 3 schadepunten ligt de grens. Net als controller rijders moeten de stuurtjesrijders dan ook naar binnen toe voor reparatie.

Belangrijk bij deze regel is wel dat het gaat om schade door eigen schuld. Als iemand schade krijgt door de schuld van een ander, telt dit niet mee als schadepunt. Stel dat iemand 3 x een beuk krijgt van een ander en daardoor rondrijd met 3 schadepunten. Dan zou het niet fair zijn om die persoon te verplichten een pitstop te moeten maken. Het is al erg genoeg dat hij moet rondrijden met 3 schadepunten die niet zijn schuld zijn. Een verplichte pitstop zou dan nog een extra straf zijn. Zo iemand mag dus wel door rijden met 3 schadepunten. Mag ook de pit in, maar is in dat geval niet verplicht.

Tijdens het bekijken van de replays noteer ik ook wie er schade door eigen schuld heeft gekregen en of die persoon ook gepit heeft. Is dat niet het geval, dan wordt 1 punt van zijn score afgetrokken.

Ik heb besloten om volgende week op Cote d'Azur de lichte schade in te stellen. :smileyhappy:

Level 4

Level 4
r2d2-007
Bericht 145 van 233 (73 Weergaven)

ooh am4 laat aub die harde schade aanstaan plz I beg you!! ge weet, ik ben nogal een freak als et op no-contact aankomt en zware schade zorgt ervoor dat de mensen weten da ze 0 contact mogen maken!

ik bedoel, gy doet wa ge wilt natuurlyk maar dit is myn suggestie!:smileyhappy:

SchumiFAST
Bericht 146 van 233 (70 Weergaven)

Het is goed dat er zware schade is als je zelf tegen vangrail rijdt, maar het is minder leuk als je aangereden wordt door mensen of het slachtoffer wordt van een massacrash, maar ja, dat is natuurlijk eigen aan het racen. Het feit dat er twee races na elkaar zijn vind ik een goed punt als de zware schade aanstaat, als je dan eens pech hebt kan je je nog bewijzen in de andere race.

r2d2-007 schreef:

ooh am4 laat aub die harde schade aanstaan plz I beg you!! ge weet, ik ben nogal een freak als et op no-contact aankomt en zware schade zorgt ervoor dat de mensen weten da ze 0 contact mogen maken!

ik bedoel, gy doet wa ge wilt natuurlyk maar dit is myn suggestie!:smileyhappy:

Ik snap wel dat het uitdagender is om met zware schade te rijden, maar het moet natuurlijk wel leuk blijven voor iedereen. Kan best zijn dat iemand heel netjes zonder contact kan rijden, maar het wordt minder leuk als je door een ander aangetikt wordt en naar de pit moet voor reparatie. En het risico op aanrijdingen en schade is in Cote d'Azur levensgroot. Het is ook alleen maar op Cote d'Azur dat de schade op licht staat. Daarna wordt het weer zwaar.

Ik ben ook wel een voorstander van zware schade. Ook al is het heeeeeeeel gevaarlijk in Monaco. Maar dit maakt het veel spannender en uitdagender om elkaar niet te raken. Ik weet dat t heel moeilijk is voor controller rijders.. maar t is wel erg gaaf !! :smileyhappy:

Alleen verwacht ik als er weer 15 mensen zijn, een megacrash in de eerste bocht, omdat t zo smal is en iedereen goed wil rijden :smileytongue: Maar ik vind dat persoonlijk heel erg gaaf om dan met zware schade te rijden.

T is een van mijn slechtste circuits. Ik crash er namelijk ongeveer elke ronde :smileytongue: Maar dat maakt het voor mij alleen maar uitdagender

Level 4

Level 4
storm-1977
Bericht 149 van 233 (45 Weergaven)

Ook al zijn er wat crashes geweest ( de meeste door LAG of niet zien aankomen) ik vind echt wel dat, ook al kennen we mekaar niet allemaal (met racen) iedereen de regels zeer goed heeft gehandhaafd. We reden op een makkelijke baan in extreem weer toch zeer zeer netjes als ik het zo mag zeggen uit mijn ervaringen.Iedereen had respect voor elkaar wat ik ondervond
Tuurlijk hadden we LAG de eerste ronden op Dinsdag, en was het weer op Woensdag veel beter, ik vind dat er door Am4deos een top event is geplaatst, dat er LAG is kan hij niks aan doen. Daar moeten we mee leren leven denk ik.
Ook op Woensdag was de opkomst toch nog best positief (Wij reden zowel gisteren als vandaag mee, 2 man)en vonden ook dit een leuke race, we lieten iedereen genoeg ruimte om snelle rondes te rijden. jammer dat R2D2 op iemand anders knalde schijnbaar, deze persoon had je de gehele race niet zien rijden.

Jammer dat de server van gt5 niet meewerkte, maar ondanks dat (en op Dinsdag hadden we er ook last van, van de LAG) een top event!!!! Probeer zoiets maar eens op te zetten, alle wagens zijn vrijwel even snel, en er dan zoveel moeite voor doen om bonus punten uit te delen, ik zeg hulde!!!!!! Speciaal voor de eerste race

Level 4

Level 4
r2d2-007
Bericht 150 van 233 (30 Weergaven)

ja storm, niet erg al dat ik heel de race met myn steur krom mocht ryden terwyl ik nog 1e ben geworden voor race nr1!!

ooooooooh ik verlang naar monaco, thats my thing yeah als ik geen klappen kryg van een ander moet ik daar normaal vlammen dus ik heb er zin in!!!! net jammer dat de schade op licht wordt gezet

ik ben zelf slachtoffer geweest en daardoor blyvende schade maar ik blyf erby dat die aanmoet blyven maar ik begryp de am4 hoor!, maar et voornaamste vind ik nog altyd da dieje assist te minste af sta :smileyvery-happy:

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op het GT forum Anonymous!

Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.

Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!

GT5 Fun Night

GT5 Seizoensevent

Community Websites

Recent nieuws