op 25-12-2011 03:24 PM
Am4deos schreef:Het lastige van zo'n duidelijke grens (80 procent) is wel dat er twijfelachtige situaties kunnen ontstaan. Bijvoorbeeld bij de start is het 81 procent en heb je te maken met een teruglopende baanvochtigheid. Dan zou je volgens de regel moeten starten op regenbanden om die na 1 ronde weer in te wisselen voor zachte of harde racebanden.
Of de situatie dat de baanvochtigheid 2 ronden voor het einde oploopt naar 80 procent. Dan zou iedereen in de laatste ronde nog naar regenbanden moeten wisselen. Ik denk dat de meeste dan liever zouden doorrijden.
hoeft al niet meer
t spel heeft het al opgelost. Met water heb je bakken meer grip dan racebanden
op 26-12-2011 12:09 AM
Ik heb een idee! Om zoveel mogelijk mensen de kans te geven mee te doen, rijden we op dinsdagavond en woensdagavond. Op dinsdag de officiele hoofdrace, inclusief de bonuspunten. Dan op woensdagavond een soort inhaalrace voor degenen die dinsdag niet konden.
Doordat we op 2 dagen racen, zal de finishpositie afhangen van de snelste totaaltijd van alle coureurs. Om die totaaltijd te bepalen kan ik steeds de replay stoppen precies op het moment dat de voorwielen over de finish gaan. De tijd blijft dan ook stilstaan. Degenen die ooit met Belgian_Stig hebben meegedaan aan zijn Formula One kampioenschap weten waar ik het over heb.
Een ander verschil is dat er op woensdagavond geen bonuspunten te scoren zijn. Het gaat dan alleen om de snelste totaaltijd om zo de finishpositie te bepalen. Degenen die op woensdagavond rijden weten dus niet hoe snel de coureurs op dinsdag gereden hebben. Dat legt extra druk op hen. Uiteraard zullen de weersomstandigheden bij de start precies hetzelfde zijn als op dinsdagavond, net zoals de overige regels.
Nou, wat vinden jullie er van? Goed voorstel?
op 26-12-2011 12:41 AM
op 26-12-2011 09:06 AM
Tommy-160 schreef:Mijn vorige bericht klopt niet :-)
Ben er achter gekomen dat ze ook hebben aangepast dat je met regenbanden meer grip hebt dan zachte race banden.
Ben even aan het testen op high speed ring / wisselvallig. Op regenbanden is het wel te doen. Zodra je op race zacht banden gaat rijden, komt je auto zelfs met 24km/u de bocht niet door
. En als je de bocht voor de tunnel spint, en je glijd de tunnel in. Kun je het vergeten en opnieuw nieuwe banden gaan halen
Het is inderdaad aangepast, het is zelfs zo, dat boven de 45% regen banden het al beter doen dan inters of soft,
gewone race banden doen het helemaal niet meer in de regen.
Daarom bij natte races verplicht om inters of regenbanden te monteren, mocht de baan droog worden, dus 0%, dan de keuze vrij laten
op 26-12-2011 09:33 AM
Am4deos schreef:Ik heb een idee! Om zoveel mogelijk mensen de kans te geven mee te doen, rijden we op dinsdagavond en woensdagavond. Op dinsdag de officiele hoofdrace, inclusief de bonuspunten. Dan op woensdagavond een soort inhaalrace voor degenen die dinsdag niet konden.
Doordat we op 2 dagen racen, zal de finishpositie afhangen van de snelste totaaltijd van alle coureurs. Om die totaaltijd te bepalen kan ik steeds de replay stoppen precies op het moment dat de voorwielen over de finish gaan. De tijd blijft dan ook stilstaan. Degenen die ooit met Belgian_Stig hebben meegedaan aan zijn Formula One kampioenschap weten waar ik het over heb.
Een ander verschil is dat er op woensdagavond geen bonuspunten te scoren zijn. Het gaat dan alleen om de snelste totaaltijd om zo de finishpositie te bepalen. Degenen die op woensdagavond rijden weten dus niet hoe snel de coureurs op dinsdag gereden hebben. Dat legt extra druk op hen. Uiteraard zullen de weersomstandigheden bij de start precies hetzelfde zijn als op dinsdagavond, net zoals de overige regels.
Nou, wat vinden jullie er van? Goed voorstel?
De totaaltijd wordt altijd aan gegeven in de uitslag,alleen ben ik niet overtuigt van de weersomstandig heden,maar het is het proberen waard.
Door het vernieuwde banden systeem,wordt het wel realisties.
heb een aantal natte races gereden op div banen, met het weer op 100%, veranderlijkheid 1, en vochtigheid 30%. De vochtig heid loopt dan op met +- 5% per rondje
Ik ga nog een aantal races doen met andere instellingen,laat mijn bevindingen wel weten.
Nogmaals Am4deos, zoals ik al eerder heb aangegeven, lijkt mij met dit vernieuwde banden systeem, gewoon starten met nat weer banden
op 26-12-2011 09:55 AM
De totaaltijd van de hele race loopt door totdat de extra finishtijd verstreken is. Dan is te zien hoe lang de race geduurd heeft voor iedereen. Om de totaaltijd van de winnaar en alle volgende finishers te bepalen moet ik steeds in hun replays de replay stoppen op het moment dat ze over de finish rijden. Dan hun totaaltijd noteren.
Dat zou wel ideaal zijn, dat de regenbanden nu sneller zijn op een natte baan dan soft banden. Ik heb er vorige week nog niets van gemerkt tijdens het testen. Ik heb online in mijn eigen Lounge getest om dezelfde omstandigheden te krijgen als tijdens een echte online race. Kan zijn dat ze het stiekum veranderd hebben de laatste dagen.
Ik heb ook gemerkt dat het weer zich veranderd naar het tegenovergestelde. Als je bij de start 0 of 25% weer en 0 of 25% oppervlaktewater instelt, dan zal het vanaf de start alleen maar oplopen. Bij 100 en 75% zal alles aflopen (droger worden). Denk dat het twijfelachtig is bij 50%. Heb dat 1 keer ingesteld en toen liep alles op (meer regen en meer vochtigheid).
Ik zal de bandenregels bij Wisselvallige races aanpassen, nu blijkt dat die regenbanden toch beter zijn. We hebben dan zowiezo altijd een start in de regen en dan zijn intermediates of regenbanden dus altijd de betere keus. En als het in de 2e race echt kurkdroog wordt, kan er naar soft gewisseld worden.
op 26-12-2011 10:10 AM
Yep mee eens
op 26-12-2011 11:10 AM
op 26-12-2011 04:18 PM
SchumiFAST schreef:
Mag je dan twee keer deelnemen?
Ja,
maar dan geld de langzaamste tijd
op 26-12-2011 05:01 PM
stonelejo schreef:
SchumiFAST schreef:
Mag je dan twee keer deelnemen?
Ja,maar dan geld de langzaamste tijd
phoe, geen probleem, dan win ik nog ![]()
Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.
Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!
Website ©2011 Sony Computer Entertainment Europe
Alle inhoud, speltitels, handelsnamen en/of handelsimago's, handelsmerken, illustraties en aanverwante beelden zijn de handelmerken en/of het auteursrechtelijk materiaal van hun respectievelijke eigenaars. Alle rechten zijn voorbehouden.[meer info]