Beantwoorden
Member
debskif1
Bericht 1 van 51 (1.205 Weergaven)

GT Academy 2010

Ben je met een stuur sneller als met een controller ? want ik kom nog 2 sec tekort op de nr1 tijd en sneller lukt echt niet. zoja welke stuurtje is dan het best?

en als ik met de standaart auto wil gaan rijden staat de tractioncontrol op 7 en kun je niet veranderen en die met de snelste tijd hebben de tractioncontrol allemaal uit staan hoe kan dat?

GR rick

Delen
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Re: GT Academy 2010

ik heb een Driving force GT en ik maak maar donutjes. het wil niet lukken.

ook bij de prologue mis ik enkele seconden met het stuur. maar ik denk wel dat het nog wel zal beteren als ik veel GT5 kan spelen in de toekomst.

Delen
pAvax
Bericht 3 van 51 (1.200 Weergaven)

Ik gebruik de DS3 en kom op 1.55.247... :smileyhappy: (normale auto)
Delen
Member
DTiGerr
Bericht 4 van 51 (1.181 Weergaven)

Racen met stuur vergt oefening, 't is niet even stuur aanschaffen en meteen sneller zijn....denk nog eerder tegenovergestelde. :smileyhappy:

De mensen die nu toptijden neerzetten met sturen zijn (althans vermoed ik) personen die meer tijd en geld steken in hun hobby, met veel ervaring in racegames en racen met stuur.

Ik heb een stuur (driving force pro), als ik die zou kunnen gebruiken dan zou ik nu niet sneller zijn dan met de sixaxis, maar wel nauwkeuriger.

En ik acht mezelf met welke besturing dan ook niet in staat de top tijden te kunnen rijden, dat is toch een stapje te hoog voor me.

Delen
pAvax
Bericht 5 van 51 (1.174 Weergaven)

Ik wil gewoon de snelste tijd van het kantoor hier :smileyvery-happy:
Maar je hebt gelijk. Het vergt oefening en dergelijke, en daarom ook in het begin zal je tijd slechter zijn dan met de controller... maar als het eenmaal goed gaat :smileyhappy:

Maarja, ik hou sturen wel voor in het echte leven :smileyhappy:
Delen

DTiGerr schreef:

....

Ik heb een stuur (driving force pro), als ik die zou kunnen gebruiken dan zou ik nu niet sneller zijn dan met de sixaxis, maar wel nauwkeuriger.

En ik acht mezelf met welke besturing dan ook niet in staat de top tijden te kunnen rijden, dat is toch een stapje te hoog voor me.

Misschien wel leuk om even te vertellen. Ongeveer een jaar geleden hadden wij bij Dutch Speedfreax een GT5: Prologue Time Trial competitie waar ook steeds dezelfde persoon met een stuurtje won. Uit nauwkeurige vergelijkingen van de replays van degenen die met stuurtje en met controller reden bleek steeds 1 groot verschil. Tijdens de replay van degene met het stuurtje was steeds te zien dat hij een grotere stuuruitslag had in bochten. De hand van de in-game bestuurder ging altijd naar 12 uur toe (als je het stuur als klok beschouwd) en er ook overheen (op 1 uur). Het grote verschil met degenen die met controller reden was dat zij bleven steken op 11 uur en dus een minder grote stuuruitslag hadden.

Door de grotere stuuruitslag kon hij de bochten veel scherper aansnijden en had daardoor geen last van onderstuur. Degenen met controller hadden in bijna alle bochten onderstuur doordat ze hun stuur (de pijltjestoetsen of sticks op de controller) niet scherp genoeg naar de binnenkant van de bocht konden draaien.

Of dit verschijnsel nou aan de stuurtjes ligt of aan de game is niet te achterhalen. Kan best zijn dat Gran Turismo 5 geprogrammeerd is om de stuurtjes beter te ondersteunen dan de controller. Misschien heeft Kazunori Yamauchi wel aandelen van Logitech. :smileywink:

Delen

ja heeft het stuur een grotere struuruitslag? nog niets van gemerkt. Bij een bocht rem ik op voorand stuur ik lichtjes in (bij een scherpe of een flauwe bocht) en geef ik zo vlug mogelijk terug op de gas. als ik het stuur over de 90graden draai dan krijg ik een soort terugslag als ik uit de bocht kom. mijn wagen blijft dus nog draaien terwijl ik al uit de bocht ben. dus draai ik bij elke bocht ongeveer even ver. hoe groot dan de stuuruitslag is hangt dus eigelijk af op welke snelheid dat ik de bocht neem. Het kan ook zijn dat ik stuur nogsteeds niet goed gebruik :smileyhappy: .

Delen

Maxitsu schreef:

ja heeft het stuur een grotere struuruitslag? nog niets van gemerkt. Bij een bocht rem ik op voorand stuur ik lichtjes in (bij een scherpe of een flauwe bocht) en geef ik zo vlug mogelijk terug op de gas. als ik het stuur over de 90graden draai dan krijg ik een soort terugslag als ik uit de bocht kom. mijn wagen blijft dus nog draaien terwijl ik al uit de bocht ben. dus draai ik bij elke bocht ongeveer even ver. hoe groot dan de stuuruitslag is hangt dus eigelijk af op welke snelheid dat ik de bocht neem. Het kan ook zijn dat ik stuur nogsteeds niet goed gebruik :smileyhappy: .

Oorzaak en gevolg heb ik even vet gemaakt in je reactie. Doordat je te vroeg op het gas gaat ontstaat er overstuur. Er komt teveel vermogen op de achterwielen terwijl je het stuur nog niet recht hebt staan. Doordat de achterkant naar buiten zwenkt, komt je auto te scherp naar de binnenkant van de bocht te staan. Je wilt juist dat je auto recht naar voren gaat, maar door het overstuur lukt dit niet goed. Gevolg van overstuur is dat je veel snelheid verliest doordat de voorwielen (die nog in een stuurstand staan) de auto afremmen.

Nu is het wel zo dat die Nissan erg veel last heeft van overstuur. Vooral in bocht 1 en 3. Zelfs in bocht 4 die je in het echt volgas kan nemen, heeft ie nog de neiging om naar rechts te schieten.

Dat van die grotere stuuruitslag hebben we toen gemerkt op Standaard niveau. Weet niet of het op Professional ook zo is en of het nu nog steeds voorkomt. Je kan het zien als je tijdens een replay naar de cockpit camera gaat en dan letten op de stuurhand van de in-game bestuurder. Kijken hoe ver die over 12 uur gaat.

Delen
pAvax
Bericht 9 van 51 (1.167 Weergaven)

Dat uitbreken is vet vervelend... Je kan niet normaal volgas een bocht uit... zonder weer je gas te laten gaan en corrigeren... Vooral met de DS3 heb ik dit... Bah!

Heb je een schema van de bochten en hoe je ze het beste kunt nemen, Am4deos?
Delen
Member
DTiGerr
Bericht 10 van 51 (1.161 Weergaven)

D'r staan tips op de academy site pAvax, filmpje met commentaar over hoe de bochten te nemen.

http://www.gtacademy.nl/site/home.html   (kijk bij Nissan real driving tips)

En op GTPlanet de tijden van Yamauchi en Ordonez (momenteel 36e en 43e in NL ranking)

http://www.gtplanet.net/celebrity-laps-from-the-gt5-demo/

Delen
Aankondigingen
Welkom op het GT forum Anonymous!

Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.

Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!

GT5 Fun Night

GT5 Seizoensevent

Community Websites