Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

• 15

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
14 okt 2012
Door Am4deos

Am4deos

• Award Winner
95%
05 Rang
voortgang

GT Fun Night V17 - RM Teamkampioenschap

210 reacties 1.594 Weergaven Aangemaakt: 14-10-2012
14 okt 2012
Door Am4deos

Teambanner.png

Het grote en uitdagende kampioenschap voor racingteams! Op 8 zondagavonden in november en december kan er alleen in teamverband gereden worden. Er kunnen maximaal 8 teams meedoen, bestaande uit 2, 3 of 4 personen per team. Een team mag per race met maximaal 2 auto's meedoen. Elk team kiest een naam, een kleur en racenummer zodat ze tijdens de races steeds herkenbaar zijn. Ter bevordering van de afwisseling en de uitdaging racen we elke race met een andere RM-auto. Heb je interesse om met iemand een racingteam te vormen, hou dit event dan in de gaten en schrijf je snel in.

Hou deze site in de gaten voor alle updates en info.

http://members.ziggo.nl/dutchspeedfreax/Teamkampioenschap.html

Belangrijkste race specificaties:

• Alleen ABS toegestaan
  • Harde, normale en zachte racebanden
  • Bandenslijtage aan
  • Lichte schade
  • Lichte straffen

Aanvullende regels:

• Vanaf 19:00 uur is er gelegenheid om te kwalificeren. De kwalificatieronden moeten op de harde racebanden gereden worden. Rij je snelste rondetijd en blijf daarna in de pit of langs de baan wachten tot de start van de race. Als je terug gaat naar de lobby is je rondetijd verdwenen.
  • Tijdens de kwalificatie mag je terug gaan naar de lobby om aan je setup te sleutelen. Zorg er wel voor dat je op de harde racebanden weer terug naar de baan gaat om een snelle kwalificatieronde neer te zetten. Vanaf 19:25 uur mag niemand meer terug naar de lobby, maar moet iedereen zich op het circuit (pit of track) bevinden.
  • Iedereen start op de harde racebanden! Na de start moet er verplicht 5 ronden op de harde racebanden gereden worden. Dit betekent dat er pas in ronde 6 naar andere banden gewisseld mag worden. De bandenwissel in ronde 6 is echter niet verplicht. Men mag ook doorrijden op de harde racebanden en later naar andere banden wisselen. Deze regel is niet van toepassing tijdens regenraces.
  • Als een coureur de race moet/wil staken, dan mag hij/zij de auto op een veilige plek langs de baan parkeren of terugkeren naar de pit en daar op de startknop drukken. Hierdoor blijft de auto in de race aanwezig en pakt de coureur toch de laatste punten mee.
  • Eventuele klachten kunnen binnen 24 uur NA de race gemeld worden bij de organisatie. Ga NIET via de headset of chatbox dingen roepen tegen een coureur, want dit is erg storend voor de concentratie van de andere coureurs.

Puntenverdeling - gescoorde punten zijn teampunten, geen individuele punten

Nummer 1 (25), nummer 2 (20), nummer 3 (18), nummer 4 (16), nummer 5 (14), nummer 6 (12), nummer 7( 10), nummer 8 (9), nummer 9 (8), nummer 10 (7), nummer 11 (6), nummer 12 (5), nummer 13 (4), nummer 14 (3), nummer 15 (2) en nummer 16 (1).

Bonuspunten!

• 2 extra punten gaan naar de coureur met de snelste rondetijd.

Meedoen? Voeg Am4deos toe aan je PSN vriendenlijst en kom op de avond van de race naar de Lounge van Am4deos via GT5. Klik op het geel/zwarte koffiekopje en je bent in de lobby.

Let op! Degenen die zich reeds ingeschreven hadden, hoeven zich hieronder niet opnieuw in te schrijven. Nieuwe aanmeldingen mogen zich wel hieronder inschrijven.

reactie
LABELS:
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
03
/16

Spa-F_FR3AK

98%
03 Rang
voortgang
Spa-F_FR3AK
geaccepteerde oplossing
ZOOOOO VET die Mercedes 190 Evo! ben echt verliefd op die auto!
dat geweldige ontwerp + de DTM-uitvoering :kwijlkwijl:
Beantwoorden
0 Kudos

Re: GT Fun Night V17 - RM Teamkampioenschap

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
03
/16

Spa-F_FR3AK

98%
03 Rang
voortgang
Spa-F_FR3AK
geaccepteerde oplossing
eigenlijk al die oude auto's = autop0rn0!
silkcut jaguar, oude porsches, Ford GT40 + ferrari 330p3! Ik ben zo gek op die dingen!
Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
07
/16

jebbe_1-

99%
07 Rang
voortgang
jebbe_1-
geaccepteerde oplossing

Wat heeft dat met het RM kampioenschap te maken? :p

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
03
/16

Spa-F_FR3AK

98%
03 Rang
voortgang
Spa-F_FR3AK
geaccepteerde oplossing
ging over die fotoserie :p en idd weinig maar waar meot het anders? geen apart topic voor ;)
Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

mausio36

80%
02 Rang
voortgang
mausio36
geaccepteerde oplossing

he Spa,

Nog jammer dat je niet mee kon doen afgelopen zondag. Je moest zeker werken helaas?

Misschien ander keertje dan maar.

greetz,

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
03
/16

Spa-F_FR3AK

98%
03 Rang
voortgang
Spa-F_FR3AK
geaccepteerde oplossing
Komende zondag probeer ik erbij te zijn! Kijk dan wel welke vacatures er open staan anders rij ik met mijn eigen kleur en nummer voor de lol mee ;)

En ja, ik moest werken tot 18:00 en dan red ik het niet om op tijd aanwezig te zijn helaas...

Bedrock valley = race in het donker? Heb een keer gereden daar en t werd gelijk donker...
Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
07
/16

jebbe_1-

99%
07 Rang
voortgang
jebbe_1-
geaccepteerde oplossing

Spa-F_FR3AK schreef:
Komende zondag probeer ik erbij te zijn! Kijk dan wel welke vacatures er open staan anders rij ik met mijn eigen kleur en nummer voor de lol mee ;)

En ja, ik moest werken tot 18:00 en dan red ik het niet om op tijd aanwezig te zijn helaas...

Bedrock valley = race in het donker? Heb een keer gereden daar en t werd gelijk donker...

Misschien kan je met Qwaribo meerijden?

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
05
/16

Am4deos

• Award Winner
95%
05 Rang
voortgang
Am4deos
geaccepteerde oplossing

Spa-F_FR3AK schreef:
..............

Geen zorgen. De tijd wordt bij aanvang (kwalificatie) op 18:00 uur gezet en het tijdsverloop staat op 1. Als het goed is, hebben we dan voldoende licht. Als jullie tenminste binnen een uur na de start weten te finishen. :P

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
05
/16

Am4deos

• Award Winner
95%
05 Rang
voortgang
Am4deos
geaccepteerde oplossing

De replay met de hoogtepunten uit race 6.

http://youtu.be/XPzzrsBc3sw

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
03
/16

Qwaribo

90%
03 Rang
voortgang
Qwaribo
geaccepteerde oplossing

Am4deos schreef:

De replay met de hoogtepunten uit race 6.

http://youtu.be/XPzzrsBc3sw

Nice! 

Die roze auto van mij is ook echt geen porem... :Lol:

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
02
/16

mausio36

80%
02 Rang
voortgang
mausio36
geaccepteerde oplossing

ja, lijkt wel een beetje op een barbie auto :BigGrin: :Lol: :Lol: :Lol:

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
05
/16

Am4deos

• Award Winner
95%
05 Rang
voortgang
Am4deos
geaccepteerde oplossing

mausio36 schreef:

Waarom denk je dat jebbe de pits in gevlucht is. :Lol::Lol::Blush::Blush:

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
07
/16

jebbe_1-

99%
07 Rang
voortgang
jebbe_1-
geaccepteerde oplossing

Am4deos schreef:

mausio36 schreef:

Beantwoorden
0 Kudos

[ Bewerkt ]

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
07
/16

jebbe_1-

99%
07 Rang
voortgang
jebbe_1-
geaccepteerde oplossing

Niet waar eh. :p

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
03
/16

Qwaribo

90%
03 Rang
voortgang
Qwaribo
geaccepteerde oplossing

Am4deos schreef:

mausio36 schreef:

Zeggggg...... :xEvil: Te ver gaan kan ook he! :Lol:

Volgende keer richt ik me eigen team op of zorg ik iig dat ik niet in een team zit met roze... Of ik maak er me handelsmerk van, opvallend is het wel! :Stupid:

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
05
/16

Am4deos

• Award Winner
95%
05 Rang
voortgang
Am4deos
geaccepteerde oplossing

BedrockValley.png

Zondagavond de zevende race van het Kampioenschap. We rijden op een circuit dat gemaakt is met de Circuit Ontwerper en dat heb ik Bedrock Valley genoemd. Onze auto is de Lexus IS F RM (600 PK). De auto is behoorlijk zwaar en heeft de neiging tot onderstuur als je te vroeg gas geeft. De echte uitdaging is echter het circuit. De kunst is om de bochten zo snel mogelijk te nemen. Op en boven de baan zul je geen visuele aanwijzingen voor rempunten aantreffen. Die zul je naast de baan moeten zoeken of gewoon op je snelheidsgevoel met de auto afgaan. In vrijwel alle bochten zijn goede inhaalmogelijkheden.

Voor degenen die moeite hebben met het circuit ... een beschrijving.

Vanaf het rechte stuk gaat het volgas via de binnenkant van bocht 1 naar de buitenkant om te positioneren voor bocht 2. Vroeg remmen want je snelheid is bijna 300 km/u en je auto is aan de zware kant. Omdat je auto iets onderstuur heeft, kan je al vroeg insturen naar bocht 2. Probeer langs de binnenkant van bocht 2 te gaan, zodat je weer vroeg op het gas kan. Na het heuveltje heb je zicht op bocht 3. Ook weer vroeg aanremmen om scherp langs de binnenkant van bocht 3 te gaan. Als je op de goede lijn zit, kan je in een rechte lijn door naar bocht 4. Dit is de eerste uitdaging. Ga strak langs de binnenkant en wees geduldig met gas geven. Bocht 4 loopt lichtjes omhoog en als je te vroeg op het gas gaat, kom je vrijwel zeker te ver aan de linkerkant uit en krijg je wheelspin. Pas als je auto weer recht is, kan je veilig gas geven. Bocht 5 is speciaal voor de waaghalzen. Je kan er volgas doorheen met de Lexus, maar dan moet je wel op de goede lijn zitten en bij het uitkomen strak terug kunnen sturen naar het midden van de baan. De veilige methode is echter om heel even van het gas te gaan en dan met veilige snelheid door bocht 5 te scheuren. Meteen na bocht 5 zoek je het midden van de baan op, en moet je stevig afremmen voor bocht 6. Hij lijkt ruim genoeg om er met hoge snelheid doorheen te gaan, maar het is en blijft een haakse bocht, zoals ook te zien is op het kaartje. Vanuit het midden van de baan probeer je via de binnenkant een hoge exit-speed te halen bij het uitkomen. Pas bij het uitkomen wel op voor wheelspin. Met hoge snelheid gaat het dan naar bocht 7. Lastige bocht vanwege het licht omhoog lopen. Rem op tijd af en zoek naar de binnenkant. Bij het uitkomen niet te vroeg op het gas, want ook hier is weer een groot risico op wheelspin. Dan volgt een nieuwe uitdaging. De waaghalzen zullen bocht 8 en 9 volgas nemen als ze op de juiste lijn weten te blijven. Er hoeft dan zelfs niet afgeremd te worden voor bocht 8. Met de camera achter de auto is het juiste instuurmoment als de zwarte vlag boven de baan helemaal zichtbaar is. De veilige methode is echter om vóór bocht 8 even te liften en dan veilig op het juiste moment in te sturen. Bocht 9 kan dan ook volgas genomen worden. Het veilige rempunt voor bocht 10 is als je naast de linkerboom met de ronde kruin bent. Je hebt namelijk geen zicht op bocht 10, dus je moet ergens naast de baan een punt vinden waar je moet aanremmen. Ga niet te snel door bocht 10, en probeer aan de binnenkant te blijven. Je moet namelijk snel weer naar links, door bocht 11. Bocht 12 kan volgas genomen worden langs de binnenkant. Blijf bij het uitkomen in het midden van de baan en rem daar af. Als je later aanremt voor bocht 13, kom je verkeerd uit of verlies je de controle over je auto. Bocht 13 is de langzaamste bocht van het circuit. Je gaat vrij steil omhoog via de binnenkant en bij het uitkomen is het weer oppassen met gas geven. Na bocht 13 ga je terug naar links om te positioneren voor bocht 14. Het gaat iets naar beneden en je moet weer vroeg aanremmen om strak langs de binnenkant van bocht 14 het rechte stuk met start/finish op te komen. Hou wel rekening met de hobbel in bocht 14. Je moet daar niet te snel overheen gaan.

Zie ook http://youtu.be/Mkr6YlcRXSI

Het slipstream effect staat op ZWAK.

Let ook speciaal op de ingang van de pitstraat. Om problemen te voorkomen moet je met langzame snelheid en uiterst rechts de pitstraat inrijden. Ga je te snel of zit je teveel aan de linkerkant, dan zal de game dit zien als een illegale actie en rij je zonder stop door de pitstraat.

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
03
/16

Tommy-160

96%
03 Rang
voortgang
Tommy-160
geaccepteerde oplossing

Qwaribo schreef:

Volgende keer richt ik me eigen team op of zorg ik iig dat ik niet in een team zit met roze... Of ik maak er me handelsmerk van, opvallend is het wel! :Stupid:

TOF IDEE !! Bij deze stel ik voor om (jou) ons team kleur te vervangen :P geef wel even door welke kleur en hoe je eraan komt, zodat ik hem ook kan krijgen :)

als het natuurlijk mag van am4deos ...

Zie het maar als een luchtvaartmaatsschappij die faillet is verklaard, en een doorstart heeft gemaakt in nieuwe kleuren :)

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
03
/16

Spa-F_FR3AK

98%
03 Rang
voortgang
Spa-F_FR3AK
geaccepteerde oplossing
goed idee, heb ik geen moeite met een nieuwe kleur uitkiezen haha
Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Award Winner
05
/16

Am4deos

• Award Winner
95%
05 Rang
voortgang
Am4deos
geaccepteerde oplossing

Tommy-160 schreef:

Qwaribo schreef:

TOF IDEE !! Bij deze stel ik voor om (jou) ons team kleur te vervangen :P geef wel even door welke kleur en hoe je eraan komt, zodat ik hem ook kan krijgen :)

Zie het maar als een luchtvaartmaatsschappij die faillet is verklaard, en een doorstart heeft gemaakt in nieuwe kleuren :)

Geen probleem hoor. Jullie mogen kiezen tussen lichtroze, donkerroze, violet, pink of flamingo. :BigGrin:

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
03
/16

Spa-F_FR3AK

98%
03 Rang
voortgang
Spa-F_FR3AK
geaccepteerde oplossing

Am4deos schreef:

Tommy-160 schreef:

Qwaribo schreef:

Geen probleem hoor. Jullie mogen kiezen tussen lichtroze, donkerroze, violet, pink of flamingo. :BigGrin:

+veel!

Beantwoorden
0 Kudos

Accepted Solution

View Original

Probleem opgelost

Bekijk originele post
07
/16

jebbe_1-

99%