Gran Turismo

Beantwoorden

GT Fun Nights - Uitslagen en Discussie

[ Bewerkt ]

Cappuccino forumbanner.JPG

Zoals de titel al doet vermoeden worden hier de startopstellingen en uitslagen van de GT Fun Nights gepost. Je kan hier ook napraten over de race, foto's plaatsen of een discussie opstarten.

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Level 4

Level 4
Spa-F_FR3AK
Bericht 2 van 457 (1.146 Weergaven)

Re: GT Fun Night - Uitslagen en Discussie

[ Bewerkt ]

ik had me dus al aangemeld bij stormpie, denk dat ik wel in zijn lobby meerijdt :smileywink:
hoe gaan jullie dit eigenlijk verder bepalen voor de eerste races op Cape Ring? (leuke baan btw!)

[ Bewerkt ]

Spa-F_FR3AK schreef:
ik had me dus al aangemeld bij stormpie, denk dat ik wel in zijn lobby meerijdt :smileywink:
hoe gaan jullie dit eigenlijk verder bepalen voor de eerste races op Cape Ring? (leuke baan btw!)

Mijn idee is om iedereen eerst vrijwillig te laten kiezen in welke Klasse hij wil rijden.

Als er teveel mensen in 1 room willen - of een onevenwichtige verdeling - dan was het plan om op vrijdagavond 23 maart een race te houden voor degenen die niet vrijwillig gekozen hebben. En dan worden de coureurs verdeeld op basis van de uitslag van die race. De snelsten gaan dan naar de Expert Klasse en de laatste finishers naar de Pro Klasse.

Level 4

Level 4
storm-1977
Bericht 4 van 457 (1.138 Weergaven)

[ Bewerkt ]

Precies Am4deos, mooi opgezet zo!

En Spa-F_Fr3ak: Inderdaad heb je je eigen al opgegeven, maar omdat er nu al 17 inschrijvingen zijn, willen we proberen dit samen te organiseren, Am4deos de Pro klasse, en ik de Expert klasse. Waarbij wij rijden als race-director en niet strijden voor de punten.

We hopen dat er meer mensen zich zullen inschrijven, ook vanwege de lagere instap via Am4deos, waarbij je de hulpmiddelen aan mag zetten als je dit wilt. Word je na 1 raceavond na 2 races overall 1e 2e, promoveer je naar de expert klasse, eindig je overall na 2 races als laatste in de expert klasse mag je de week erop in de pro klasse gaan rijden. Als je promoveert, moet je met alle hulpmiddelen uit gaan rijden, wat het leuk maakt voor iedereen, zelfs voor de nieuwkomers, zo kan je wennen aan het idee van hulpmiddelen uit.

De bedoeling is om zo een leuk kampioenschap te gaan rijden, waarbij iemand die nog nooit heeft gereden ook mee te laten doen, en kans maakt op leuke prijzen. Promoveer je, houd je je punten, maar heb je kans op 1.5x de punten te gaan rijden.

De prijzen die zijn te verdienen blijven staan zoals ik ze opgezet had. Alleen omdat we waarschijnlijk met 2 divisies gaan rijden, moeten we even kijken wat we daar voor prijzen kunnen gaan uitdelen, ik stel hiervoor ook een bumpersticker ter beschikking, moeten alleen even kijken waaraan we die gaan uitdelen? Mischien voor diegene die alle starts heeft meegedaan, of diegene die het cleanst heeft gereden. Bedoeling is om divisie 2 ook prijzen te geven, alleen ivm promotie degradatie even kijken hoe we dit gaan doen.

Het beloofd een top kampioenschapje te worden, hellaas maar 5 wedstrijden, maar met pasen er tussen zijn we toch weer 6 weken onderweg, en hadden we geweten dat er zoveel mee zouden doen hadden we het mischien wel langer gemaakt, maar goed, zo vlak voor de warme zomer dagen  een prima lengte lijkt me, en kunnen we prima checken of iedereen bereid is om zulke events te rijden, wat we in de toekomst kunnen veranderen!

Laten we proberen dit event met 32 man te gaan rijden! Discusseren kan je via dit forum of via het raceonline.nl forum, Am4deos en ik houden bij wie er meerijd, welke divisie ze moeten gaan rijden!

Dus kom op, schrijf je in voor dit super event(tje) iedereen kan winnen, lekker close racing, en heb je nog nooit online geraced, een mooie gelegenheid om dit eens te gaan proeven!

Nog niet overtuigd? check dit filmpje dan: http://www.youtube.com/watch?v=bfPyD7A-Np0&feature=g-upl&context=G28f6d81AUAAAAAAAAAA

Promotie filmpje van de cappuccino RM cup

Level 4

Level 4
r2d2-007
Bericht 5 van 457 (1.134 Weergaven)

[ Bewerkt ]

WOW ,ZO goe uitgedoktert die raceklasses, daarmee bereik je een heel groot publiek, echt waar ,aan alle organisatoren myn felicitaties, zeer mooi gevonden!!

ik doe mee in de pro-klasse ahahahahahah nee ....expert-klasse natuurlyk (ook met abs uit?)

vraagje? als je bv laatste eindigt by de experts? heb je dan vrye keuze om te degraderen of is het een verplichte ?

Level 4

Level 4
Spa-F_FR3AK
Bericht 6 van 457 (1.128 Weergaven)

Re: GT Funnight - GT Fun Night - Uitslagen en Discussie

[ Bewerkt ]

Onder 'alle hulpmiddelen uit' verstaat men in het algemeen dus ook ABS uit haha :smileywink:

En is volgens mij gedwongen degradatie, omdat je plaats moet maken voor een gepromoveerde coureur uit de Pro-klasse. Maar ik verwacht eerlijk gezegd van jou niet dat JIJ degradeerd haha

Level 4

Level 4
storm-1977
Bericht 7 van 457 (1.128 Weergaven)

[ Bewerkt ]

@R2, vrije keuze is er volgens mij niet echt bij?

Rijd je belabberd, word je terug gezet, ten zij er te weinig aanmeldingen zijn denk ik.

Het idee is, rijd je niet goed genoeg bij de Experts, word je terug gezet naar de Pro's, rijd je daar weer uitstekend en word je eerste, kom je weer terug bij de Experts.

De expert klasse word gereden met alle assist off, de Pro mag je zelf kiezen wat je aan gaat zetten.

Diegene die continu in de expert klasse bovenaan finishen zullen dus nooit degraderen. Diegene in de Pro klasse promoveren dus wel, zij kunnen laten zien of ze zonder ABS etc. ook goed kunnen rijden.

Het is een probeersel, maar lijkt ons wel een perfecte setup om zo ook de wat mindere rijders (zoals ik, al rijd ik niet voor de punten)  een kans te geven voor een goed event, en een prima gevoel na het kampioenschap, zo kan iedereen wat leren, en ook al heb je pas net gt5 gekocht, kan je alsnog deelnemen en goed meerijden.

Maar dan moeten er wel meer mee gaan doen R2, dus check je vriendenlijst en stuur ze een berichtje dat ze dit forum of van raceonline ff doen checken! en mee laten racen!!!! Iedereen mag meedoen!!!!

Level 4

Level 4
r2d2-007
Bericht 8 van 457 (1.114 Weergaven)

[ Bewerkt ]

kheb net een heel eerbetoon geschreven in BGC voor de hosts en de mooie events hier om ze te overtuigen mee te doen, hopelyks doen ze mee he! 

[ Bewerkt ]

Heel goed r2d2-007. :Thumbs:

Nog even wat informatie voor degenen die niet zo bekend zijn met RM uitvoeringen en online racen.

Om mee te doen ga je via de Premium dealer naar Suzuki. Daar koop je de Cappuccino uit 1995 voor 14.600 credits. Ga er mee naar GT-Auto en kies helemaal rechts voor Race-aanpassingen. Dit kost iets meer credits, maar je krijgt er ook heel wat voor terug. Na de aanpassingen is je Cappuccino nu veranderd in een RM (Race Modification) uitvoering. Koop er nog wel even harde, normale en zachte racebanden bij, geef hem nog een leuk kleurtje en je bent helemaal klaar om mee te doen.

Als je mij (Am4deos) en storm-1977 nog niet als vriend hebt toegevoegd, moet je dat nog even doen via PSN. Om mee te doen met de online race kies je in GT5 voor Community. In de lijst met vrienden kies je mij of storm-1977 en via de Lounge (koffiekopje) kom je in de racelobby waar je klikt op "meedoen".

Geef nog wel even aan in welke Klasse je wil rijden. Ben je nog niet zo ervaren met racen en race je puur voor de fun, dan kies je voor de Pro Klasse en mag je meedoen in mijn Lounge. Daar zijn alle hulpmiddelen toegestaan, maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om enkele hulpmiddelen niet te gebruiken. Dit kan je zelf instellen bij de Auto-opties in het onderste menu. Ben je een zeer ervaren racer die wel van een uitdaging houdt, dan kies je voor de Expert Klasse en moet je de Lounge van storm-1977 binnen gaan. Daar staan alle hulpmiddelen uit - ook ABS uit.

Maak snel je keuze, zodat we allemaal gereed zijn om aanstaande zondagavond te starten. :smileyhappy:

Level 4

Level 4
storm-1977
Bericht 10 van 457 (1.099 Weergaven)

[ Bewerkt ]

@ R2, super man! Heb het eens gelezen, moest even zoeken naar die site, maar gevonden.

Top dat je reclame maakt voor dit event, hopelijk zijn er genoeg welke (weer) eens keer gt5 erin willen gooien, en mee racen!

Hopelijk een mooi startveld, zodat als dit event geslaagd is, echt eens een mega event erop gaan gooien.

En voor diegene die nog iemand kennen die ook mischien wil meerijden, zeg het voort! Er zijn voorlopig al 17 rijders, en we kunnen met max. 32.

De punten worden apart bij gehouden van de Pro en Expert klasse, maar laten we ook samen lopen, dus zowel voor de Pro als voor de Expert klasse mooie prijzen zijn te verdienen.

Het zijn maar 5x 2 races, dus niet zo erg lang kampioenschap, prima event om eens online te testen hoe je rijd tegen diegene die vaker rijder, mocht je dit nog nooit ervaren hebben!

Iedereen is welkom, zolang er clean en fair gereden gaat worden

@Am4deos, wil ik nog even toevoegen, dat je in je eigen garage het startnummer van je auto kan wijzigen, dit zodat niet iedereen met nummer 1 rond rijd, en kies natuurlijk je favoriete kleurtje uit!

Wil je meeracen, meld dit dan hier of bij raceonline.nl

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op het GT forum Anonymous!

Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.

Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!

GT5 Fun Night

GT5 Seizoensevent

Community Websites

Recent nieuws