Beantwoorden
Level 4

Playstation Staff

Re: GT Fun Nights - Uitslagen en Discussie Caterham Challenge

Een setup met deze auto is heel belangrijk!
Voornaamste (en makkelijkste imo) wat je kan doen is met rijhoogte spelen. Vind je dat je teveel overstuur hebt, zet je rijhoogte achter iets lager, of je voorkant iets hoger. Dit verplaatst het gewicht van de auto meer naar de achterkant zodat je daar meer grip krijgt. Heb je teveel overstuur doe je alles andersom :smileywink:.
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 281 van 457 (163 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

Playstation Staff

Spa-F_FR3AK schreef:
Een setup met deze auto is heel belangrijk!
Voornaamste (en makkelijkste imo) wat je kan doen is met rijhoogte spelen. Vind je dat je teveel overstuur hebt, zet je rijhoogte achter iets lager, of je voorkant iets hoger. Dit verplaatst het gewicht van de auto meer naar de achterkant zodat je daar meer grip krijgt. Heb je teveel overstuur doe je alles andersom :smileywink:.

Je verplaatst het gewicht niet. Je manipuleert de voorwaartse kracht / energie een beetje. De gewichtsverdeling kan je aanpassen door extra ballast toe te voegen en deze dan te verschuiven. Op die manier verplaats je gewicht en kan je de balans aanpassen.

Het is te simpel om te stellen dat de rijhoogte het overstuur of onderstuur kan oplossen. Je moet eerst kijken bij de gewichtsverdeling hoe het gewicht is verdeeld. De Seven Fireblade heeft het meeste gewicht aan de voorkant (58 - 42). Dit zal niet veranderen als je de rijhoogte aanpast. Bij aanremmen zal het meeste gewicht nog altijd op de voorwielen rusten omdat de auto door de vering en dempers zal inzakken aan de voorkant om het gewicht op te vangen. Ook al staat de rijhoogte aan de voorkant op +20 en achter op -10.

Ga er maar eens mee testrijden. Moet je alleen de rijhoogte maximaal veranderen en dan kijken of je meer of minder overstuur hebt. Je zal merken dat alleen de rijhoogte aanpassen niet veel verbetering oplevert.

Zelf rij ik met deze auto met een relatief zachte vering (onder de 10). Rijhoogte heb ik voor en achter op -10 om een zo laag mogelijk zwaartepunt te hebben. Zelf had ik het meeste effect met meer toespoor zetten om het overstuur weg te werken. Met controller moet je echter niet teveel toespoor zetten, omdat je met controller zowiezo al meer last hebt van onderstuur doordat je niet zo scherp kan insturen. Hoe meer toespoor, hoe meer onderstuur. Kan zijn dat je met een stuurtje best meer toespoor kan zetten, omdat een stuurtje een grotere stuuruitslag heeft en dus minder risico op onderstuur.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 282 van 457 (144 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 2

Playstation Staff

Hey am4deos,

Heb je misschien al een indicatie hoe snel de ronde tijden op Fuji zullen zijn>?

Ik zou het fijn vinden als je zit zou willen doen/zeggen want ik heb nu vakantie en dan kan ik met die tijden oefenen.

Mvg

Sander

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 283 van 457 (134 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

Playstation Staff

Mijn snelste rondje is 1:39.6 geweest. Denk dat de gemiddelde tijden zo rond de 1:40 en 1:41 zullen liggen.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 284 van 457 (116 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 2

Playstation Staff

Waar reed je? 

In je lounge of in het oefenen?

Ik reed in mijn lounge 1.42.1

Maar mijn laatste 2 bochten falen, dus ik moet nog ff oefenen

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 285 van 457 (102 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 4

Playstation Staff

probeer bij de laatste bocht (nr. 12) bij het aanrijden wijd te zitten, en dan langs/over de kerbs waar ze de scherpste bocht maken. daarna rustig naar buitenkant laten lopen om op die manier zo min mogelijk te hoeven sturen :smileywink:
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 286 van 457 (99 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 7

Playstation Staff

sanderboy97 schreef:

Waar reed je? 

In je lounge of in het oefenen?

Ik reed in mijn lounge 1.42.1

Maar mijn laatste 2 bochten falen, dus ik moet nog ff oefenen

Ik reed dat bij Oefenen, offline dus.

Online heb je altijd iets minder grip, dus zal de rondetijd ook iets trager zijn.

Die laatste 2 bochten zijn het lastigste. Bij die laatste bocht kan je idd het beste iets aan de linkerkant zitten voordat je instuurt. Ik probeer hem zo rond mogelijk te nemen om niet teveel snelheid te verliezen. Wat ook wel handig is, is om je topsnelheid niet helemaal op de grens te zitten aan het einde van het rechte stuk. Beter nog iets vermogen overhouden voor het geval je kan slipstreamen achter iemand.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 287 van 457 (94 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 3

Playstation Staff

Ik heb gisteren even een paar rondjes gereden, maar kom toch echt niet verder als 1.45.3

Dat wordt nog ff flink oefenen.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 288 van 457 (85 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 4

Playstation Staff

Ik moet ook nog behoorlijk aan de bak,want dat is me toch een strakke tijd Am4deos.........

groeten

GET YOUR KICKS @ GT6 !!!
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 289 van 457 (63 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 2

Playstation Staff

ik kwam niet verder dan 1.41.7 maar ik weet waar ik me moet verbeteren dus hij word nog wel wat sneller

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 290 van 457 (61 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos