on 14-01-2009 07:06 PM - last edited on 14-01-2009 07:06 PM
on 14-01-2009 09:28 PM
on 14-01-2009 09:42 PM
on 14-01-2009 11:29 PM
Det verkar vara en missuppfattning bland många att man får dela med sig sina PSN köpta spel till 5 personer. Jag har fått förfrågningar av ett antal på min friends list om vi ska "byta" spel. ![]()
Jag ger aldrig ut mitt konto till nån och jag tycker det är fel att sno spel men alla har sin egen moral att stå till svars mot. Jag dömmer ingen heller utan sysslar folk med sånt är det upp till Sony att sätta stopp för det.
Det tråkiga är bara att ju mer sånt förekommer ju krångligare kommer vi laglydiga få det.
Ta tex. det här med att man "bara" får ladda ner ett köpt spel 5 ggr. Skulle inte fusk förekomma skulle man få ladda ner spelet hur många gånger som helst på hur många konsoler som helst. Men nu är det som det är. Bara gilla läget. ![]()
on 20-01-2009 05:00 PM
Det er ikke lovlig å dele spill med andre enn med vennene dine. Gi aldri ut ditt PSN-passord! Spill er kun for å dele med venner hvis man skulle dra bort til dem og ikke har med seg disken
Se også postene av Neshy og ktd.
Mvh Izzy
JanssonFTW wrote:
Undrar om någon här har lust att dela med sig av detta spel via PSN ? Jag har blivit av med alla mina spel och det skulle vara sjukt nice om det fanns nån vänlig själ därute som skulle kunna dela med sig liteJag själv kommer naturligtvist bjuda tillbaks om jag får tag i nått du vill ha.
on 20-01-2009 05:17 PM
Vel det er dumt å gjøre det hos venner også! Jeg hadde akivert hos en kompis som solge sin PS3.....
Så den får jeg vel aldri deaktivert! +Jeg har en kaputt PS3 som jeg heller ikke får deaktivert!
Men Izzy!! Er det lov da? Å laste ned spillet ditt hos venner fordi du ikke har det med er jo det samme som "Game Sharing" ![]()
"Ikke lov å dele spill med andre en dine venner" Alle jeg har på PSN er jo mine venner!
on 03-12-2009 04:35 PM
Enten har du ikke særlig mange på din liste, eller også lever du blot i en verden der kun tæller virtuelt .. Er samtlige personer du har på din Friendslist nogen du kender IRL og går i skole med / arbejder med ? Angående Game Sharing, og specielt af Gran Turismo ..Der står faktisk i bunden af licensen at den kun er lovlig at aktivere på EN maskine, og det er fordi det ikke blot er et spil til 80 kroner .. men 299, det samme står der med Warhawk. Du skal nemlig være online med den konto du har downloaded den til fra start - Og du kan derfor ikke have spillet kørende på 2 maskiner samtidigt med samme konto logget ind. OG sker det en kammerat får det hentet ned på sin maskine fordi du nu er hos ham f.eks og bruger din account. Så skal du være opmærksom på spillet rent faktisk ikke kan bruges de første 24 timer på den nye maskine fordi spillet er "Låst" til en PS3s ID ..Og samme den anden vej, går du så hjem for at spille samme dag på din egen igen selv om det er slettet på den anden så kan du ikke spille det der hjemme.før efter 24 timer. Og spillet kan slet ikke startes op uden netforbindelse fordi den skal tjekke om ID passer med Spillets ID ..
Jeg har hellere aldrig forstået at folk overhovedet gør det specielt med folk de ikke kender ud over de har spillet sammen med dem i et spil .. har de adgang til din konto har de adgang til faktisk at ændre det hele selv login email, og kan så downloade en masse spil hvis dit kreditkort er indsat i profieln, og du kan intet gøre du kan ikke engang melde det stjålet fordi det er dit eget ansvar

För att kunna skriva i forumet måste du vara inloggad. Du kan logga in med ditt PLAYSTATION@Network - konto här. Om du inte har ett PLAYSTATION®Network Sign In ID och lösenord kan du registrera dig här.
Vi finns också på Twitter! Där kan ni följa oss och få de senaste uppdateringarna. Ni kan också följa den Skandinaviska Community Team Leadern DancingTurian.
För de senaste nyheterna, evenemang och tävlingar, besök Nyheter, aktiviteter & tävlingar
Följ våra Twitter och Facebook - sidor för Danmark, Norge & Sverige!|
|
|
|
|
|
Med vänliga hälsningar,
Community Teamet
Website ©2012 Sony Computer Entertainment Europe
All content, game titles, trade names and/or trade dress, trademarks, artwork and associated imagery are trademarks and/or copyright material of their respective owners. All rights reserved. [more info]