op 22-01-2010 11:54 AM
Hey allemaal.
Ik heb al een aantal ronden gereden met tuned car 370 z.
Alleen ik ben bijna kansloos om met me ps3 controller in de top100 te komen.
Nu zie ik dat bijna iedereen die in de top100 zit met de een stuurtype:
900 graden stuurcontroller met sequentiele vesnellingsbak rijden.
Wat is dit precies? Is dit een complete set met stuur/versnellingsbak en gas/rem pedaal?
Zo ja kunnen jullie er een aantal opnoemen?
Alvast bedankt!!
Mvg jL!
op 22-01-2010 12:28 PM
op 22-01-2010 12:48 PM - laatst bewerkt op 22-01-2010 01:09 PM
Jaa heb ik ook gedaan.
Maar ben gewoon benieuwd, en als je dan zo een stuur pakket koopt, moet je zeker nog los een stoel etc kopen om er een race kabine alsware van te maken zeker?
Ik zal even mijn vragen wat duidelijker neerzetten.
Ben je dus echt duidelijk sneller als je met zo een stuurpakket rijdt?.
En hoe zetten jullie hem allemaal neer? Ik neem aan dat jullie niet allemaal een playseat erbij kopen?
Dus als ik bijv de logitech driving force gt ga kopen. Hoe kan ik em dan et best neerzetten zonder playseat?
Enige opties?
grtz
op 22-01-2010 04:39 PM
op 22-01-2010 06:26 PM
op 23-01-2010 10:26 AM
Ik zou even rondbladeren in Rijden & Racen en Gran Turismo sectie van die forum, de meeste van je vragen zijn hier al eens voorbij gekomen.
http://community.eu.playstation.com/t5/Gran-Turism
, hier staan ook 2 foto's van hoe zo'n 5 - 6 jaar geleden m'n setup had.
Andere tip wat veel mensen doen die geen mogelijkheid hebben om hun stuur fatsoenlijk te bevestigen aan een tafel of playseat, is het gebruik van een strijkplank. ![]()
Bijna iedereen heeft er wel een in huis, stuur kan je er perfect op bevestigen, goed in hoogte verstelbaar en je kan er met je benen onderdoor om bij de pedalen te komen.
De forums van race sim central waren altijd een prachtige bron om inspiratie op te doen voor zelfbouw van cockpits (veel foto materiaal en bouwtips), maar deze site is helaas opgeheven na een servercrash ![]()
op 25-01-2010 12:08 PM
een strijkplank, is dat niet een beetje wankel? Ik heb zelf een oud schoolbankje waar mijn stuur op zit en een lage luie stoel, dit gaat prima (toch 41e mee geworden
).
Een 900 graden stuurcontroller betekent dat je het stuur 2,5 keer rond kan draaien, stuurt daardoor preciezer (alleen iets minder direct maar dat is wennen) dan een 200 graden stuur. Sequentiele versnellingbak betekent dat je met knoppen achter het stuur kunt schakelen.
Succes!
op 25-01-2010 02:46 PM
MartijnV1979 wrote:een strijkplank, is dat niet een beetje wankel? Ik heb zelf een oud schoolbankje waar mijn stuur op zit en een lage luie stoel, dit gaat prima (toch 41e mee geworden
).
Een 900 graden stuurcontroller betekent dat je het stuur 2,5 keer rond kan draaien, stuurt daardoor preciezer (alleen iets minder direct maar dat is wennen) dan een 200 graden stuur. Sequentiele versnellingbak betekent dat je met knoppen achter het stuur kunt schakelen.
Succes!
Nee mee de sequentiele bak doelen ze op de pook die naast het stuur staat.
op 25-01-2010 08:57 PM
Oke bedankt voor jullie reacties!..
Ik heb de driving force gt vandaag gekocht alhoewel ik de momo racing f mooier vond en er beter uitzag vinden, Ik ben er nu ook mee aan t oefenen tijdens de gt 5 demo.
Alleen ik kan me instellingen zoals traction control etc niet veranderen tijdens de race. Ook niet n t begin menu want daar zet ik m op 7 zoals je met de controller doet en dan verandert er niks?
Wie weet hoe ik dat tijdens de game kan veranderen?
Alvast bedakt
grtz
op 25-01-2010 10:07 PM
Ik speelde net even gt5 proloque en daar kan ik t wel gewoon instellen tijdens de race?
Zou dit misschien komen omdat t evenement afgelopen is met de gt5 demo?
Snap dr niks van.
Website ©2011 Sony Computer Entertainment Europe
Alle inhoud, speltitels, handelsnamen en/of handelsimago's, handelsmerken, illustraties en aanverwante beelden zijn de handelmerken en/of het auteursrechtelijk materiaal van hun respectievelijke eigenaars. Alle rechten zijn voorbehouden.[meer info]