op 13-02-2012 12:13 PM
Misschien nog te nieuw met DLC, maar onze eerste ervaring is niet zo positief. Na heel wat rompslomp dan toch kunnen een paar nieuwe wagens aanschaffen. Deze werden gedownload, en ze werden ook geinstalleerd. Alles succesvol. Fantastisch.
Alleen zijn die nergens te vinden ???
Dus even gaan rondsnorren in de verschillende menus en een toets "Downloadbare Content" gevonden. De DLC knop ergens helemaal rechts in een duister menu. Daarop geklikt, maar er kwam alleen een errormelding dat de server niet bereikbaar was.
De netwerkconnectie werkt prima, want dezelfde doqnload konden we nog eens doen en we konden ook nog eens de installatie uitvoeren, zonder probleem. Maar binnen GT5 is deze content gewoon niet beschikbaar.
Hoe dit probleem op te lossen???
op 13-02-2012 03:22 PM
op 20-02-2012 08:47 AM
Bedankt voor de snelle reactie.
Het heeft even geduurd om een en ander uit te proberen (we dachten eerst effectief aan een server die niet reageert), maar de oorzaak is inmiddels gevonden. Desalniettemin weerom heel teleurstellend...
Laten we het als volgt stellen: Ik heb een master account M en een subaccount S.
De Master account M laat toe het financiele onder controle te houden (portefeuille te beheren, maximale uitgaven onder controle te houden enz...) en ook eventuele parental control toe te passen en behoort mij toe als ouder.
De Subaccount behoort toe aan mijn kinderen, zodat die kunnen aanschaffen wat ze willen.
Wat blijkft?
Via M heb ik geld toegevoegd, en heb ik een maandelijks volume toegelaten om hun aanschaf te doen.
Via S hebben ze de aanschaf gedaan, maar kunnen ze niet installeren.
Via M kan ik wel installeren, maar alleen op mijn account op de PS3. Dit wil zeggen dat S zelf aankopen doet voor M... Dit is de omgekeerde wereld!!! Dit is gewoon niet aanvaardbaar en helemaal niet logisch.
Het is niet de bedoeling dat S iets aanschaft dat enkel in de M-account kan worden gebruikt??? Hoe kan S zelf iets aanschaffen en zelf installeren???
Ik heb ook geprobeerd om in de PS3 setup van S met mijn login en paswoord de aanschaf te installeren, maar at laat het systeem ook niet toe.
Op deze manier is het de enige en de laatste keer dat ik een aankoop doe vrees ik.
op 20-02-2012 10:00 AM - laatst bewerkt op 20-02-2012 10:02 AM
Voor dat soort problemen moet je de gratis Family Pack downloaden. Als het goed is, kunnen dan alle accounts op 1 PS3 de DLC gebruiken.
op 20-02-2012 01:50 PM
op 20-02-2012 07:56 PM
Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.
Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!
Website ©2011 Sony Computer Entertainment Europe
Alle inhoud, speltitels, handelsnamen en/of handelsimago's, handelsmerken, illustraties en aanverwante beelden zijn de handelmerken en/of het auteursrechtelijk materiaal van hun respectievelijke eigenaars. Alle rechten zijn voorbehouden.[meer info]