Beantwoorden

Re: Logitech Driving Force GT

het begint te beteren. speel nu wel NFS Shift. morgen nog eens prologue proberen en zien wat ik kan doen.

Delen
Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Re: Logitech Driving Force GT

[ Bewerkt ]

ik ben nog niet overtuigt van de DFGT voor Gran Turismo hoor. op de eiger norwand ben ik nog steeds 2

seconden langzamer.

in een lancer is mijn top tijd 1:13.202 en haal makelijk 1.15. bij het stuur is mijn best tijd 1.15.500. meestal rond 1:17

het stuur is beter opgebied van bochten nemen. vooral flauwe bochten die kan je nu vloeiend nemen.

maar ik heb dus zo weing gevoel in het remmen.( de rem is trouwens overgevoelig.) en je kan je gas niet echt doseren. ik weet niet of ik door ga met het stuur voor de prologue en GT5...

Delen

Re: Logitech Driving Force

ik vandaag veel geoefend met het stuurtje en GT Prologue.steed op suzuka

Ik merk dat de auto's  nog harder verschillen van elkaar qua besturing dan bij de controller. ik moet dus per voertuig serieus oefen  om scherpen tijden terijden. het rare is dat ik bij de ene wagen nauwlijks kan besturen terwijl ik bij controller er best goed mee was en de andere juist beter.

Zo heb ik enkele wagens getest op suzuka.

Blitz

CONTROLLER: Zalige wagen, stuurt direct, snel, remmen zijn uitstekend. een echte racecar dus. ik rij foutloos bij deze wagen.

STUUR: eigelijk het zelfde als de controller. al zoek ik nog steeds naar de grenzen. en heb ik bij het remmen snel grip verlies. vooral als ik rem voor de hairpin of de chicane op het einde.

Ferrari F1

CONTROLLER: ik kan er niet mee rijden. het stuurt te hard. en ik kan geen mooie rijlijn volgen

STUUR: zalig om mee te rijden ik kan eindelijk over een circuit cruisen lijk een echte F1-piloot

Ferrari (die oude)
CONTROLLER: niet echt leuk om er mee t rijden, maar rijd eigelijk goed

STUUR: Onbestuurbaar dat ding met het stuur

Ferrari F430

CONTROLLER/STUUR: Rijd eigelijk net het zelfde, al moet ik bij het stuurtje nog wat oefenen voor gelijke tijden.

Lancer Evo '07

CONTROLLER: ideale wagen om een racegame te spelen als het je eerste keer is. deze wagen is niet te snel, maar rijd soepel en heeft enorm vel grip en geen last dus van onder of overstuur.

STUUR: Dit ervaar je ook bij het stuur. wat me opvalt als je hier voor het eerst mee rijd met logitec driving force GT is het direct sturen. tijdens het spelen van andere racegames of het besturen van andere wagens in de prologue heb je een "dode zone" in het midden van de as van het stuur je kan dan lichtjes naar rechts en links sturen zonder weerstand en heeft meestal geen effect op je wagen. Maar als je met die Lancer rijd dan heb je direct weerstand en je moet je niet veel draaien voor je auto reageerd en soepel de bocht in stuurt. het sturen gaat zo direct en soepel dat ik steeds te vroeg instuurde en vervolgen de bocht ongewild afsnijden. maar met een paar ronden ging dit al veel beter.

die 2 rechtse bochten op Suzuka (na de vele S-bochten van sector 1 of net voor de brug.) is net even leuk met het stuur als met de controller. bij het nadere van de bocht afhankelijk van de wagen remmen of voet even van het gas lichten en goed timen bij het in gaan van de bocht, bij het uitkomen zo snel mogelijk gas en ver over de boordsteenen om vervolgens snel te remmen om het zelfde te doen maar deze bocht is 90graden en als de 2 bochten te snel neemt verlies veel tijd in het grind maar hier kan je ook veel winnen.

Delen

Je moet is met de Lancer evo X racen in haarspeldbochten met je stuur, dat is pas werken :smileywink:
Delen

dat is zalig he. 4WD's zijn altijd wel leuk in haarspeltbochten.

Delen
Member
Ferrari-Schumi
Bericht 16 van 49 (1.633 Weergaven)

@Maxitsu: schakel je ook zelf? Dat doe ik vaker de laatste tijd en dat is echt leuk:smileyhappy:

Delen

Nog niet, ik hou me vooral bezig met het leren rijden met stuur. schakelen zal later komen. met de controller had ik altijd moeite met het terug schakelen... dat doe ik altijd verkeerd.

Delen
Member
Ferrari-Schumi
Bericht 18 van 49 (1.617 Weergaven)

terugschakelen is inderdaad best lastig. Maar als je kijk welke versnelling geadviseerd word kun je gewoon terugschakelen bij het remmen
Delen

Re: Logitech Driving Forcek

ik weet het en dat lukt tegenwoordig en meestal ook maar dan mis ik mijn bocht weer. het is alsof ik beide tergelijk niet kan.

Delen
Member
Ferrari-Schumi
Bericht 20 van 49 (1.607 Weergaven)

Re: Logitech Driving Forcek

lukte mij ook pas na een hele tijd.
Delen
Aankondigingen
Welkom op het GT forum Anonymous!

Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.

Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!

GT5 Fun Night

GT5 Seizoensevent

Community Websites