op 05-12-2009 10:54 PM
een paar vraagjes over Logitech Driving Force GT.
1) als GT5 uitkomt. zal dit stuurtje dan in een pakket zitten met gt5?
2) hoeveel kost dit stuur ongeveer kosten?
3) zitten daar handschakelaars op?
op 06-12-2009 02:30 PM
1) geen idee
2) Stuur staat op de logitech website voor 149 euries, dus zal ongetwijfeld goedkoper te vinden zijn in diverse (online) winkels (op bol.com voor 99 volgens mij)
3) vraag snap ik niet helemaal, maar als je over schakelen hebt dan gaat dit sequentieel, 2 knoppen achter het stuur voor schakelen en de pook + en -, geen H patroon
En uiteraard de gebruikelijk playstation knoppen die ook op je DS3 of Sixaxis zitten.
Google geeft je genoeg resultaten in beeld ![]()
op 06-12-2009 02:53 PM
3) sommige wagens hebben aant het stuur zo'n handschakelaars. en dus sommige stuurtjes ook. uit je uitleg versta ik dat er dus 2 knoppen achteraan zitten. Wel spijtig dat een geen H-patroon heeft.
ik ben er niet uit of het stuur koop ja of nee. ik heb namelijk niet veel optie om het stuur te monteren. mijn TV-kast is vrij hoog en bestaat uit glazen leggers. ik weet niet of het verstandig is om die te bevestigen op zo'n legger.
en als ik er al één koop twijfel ik de LDF GT en andere stuurtjes. de LDF GT is speciaal gemaakt voor GT en van "google" weet ik dat het goed werkt en heel degelijk is maar als nadelen vind ik het spijtig dat het geen H-patroon heeft en op een youtube filmpjes merkte ik dat het stuur een irratant geluid maakt als je er aan draait....
wie heeft er een Logitech Driving Force GT, of raad iets anders aan?
op 07-12-2009 09:55 PM
Ik heb de voorganger, het stuur voor GT4, ik vermoed dat deze niet bijzonder veel verschillen heeft met Driving Force GT.
Dit stuur maakt idd geluid, heeft te maken met de motor die weerstand bied en de force feedback verzorgt, maar dit is geheel niet storend, elk stuur met zulke force feedback zal dat hebben.
De Force Pro is een zeer degelijk en solide stuur, al hadden de pedalen iets beter gekund, heb deze ook 1x zelf moeten repareren.
D'r vanuit gaande dat de Driving Force Pro en Driving Force GT niet veel in kwaliteit verschillen, denk ik dat de Force GT een goede aankoop is voor z'n prijs.
Wil je H shifter met koppeling dan zit je al snel aan 300+ euro, heb verder geen ervaring met hoe deze werken met GT.
Zonder goede bevestiging verkies ik wel de controller.
op 08-12-2009 05:18 PM - laatst bewerkt op 08-12-2009 05:38 PM
300 euro is een wat te prijzig voor een stuurtje :/ 100€ is ook al veel maar dat heb ik er wel nog voor over.
zijn er een soort standard afmetingen voor een idealen posities qua afstand van tv; hoogt stuur/TV, afstand van stuur tot tv... enz.?
ik heb namelijk niet veel plaats. ik heb eens zitten meten. ik heb op de positie waar ik hem wil/moet plaatsen maar 125cm plaats. als ik mijn TV zover mogelijk naar de muur toe zet en op een stoel ga zitten, zover mogelijk naar achter. dan is de afstand tussen mijn scherm en mijn gezicht 90cm. en dat op een HDTV-scherm van zo'n 94cm groot (diagonaal). Dat is vrij overweldigend als je gewend bent van op ca. 2,80m tezitten.
Ik heb eens geprobeerd op die 90cm-afstand met een gewone controller en het is nog tedoen maar het is dan al vrij irritant om tekijken naar informatie op het beeld in de hoeken. zoals laptimes, aantal ronde, positie, enz. en is dit niet schadelijk voor de ogen?
nu K.Yamauchi-san zit ook vrij kort op een groot scherm. en rijd best goed zo. http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5s-nurburgrin
op 09-12-2009 07:05 PM
Ideaal/aanbevolen = beeld diagonaal x 4 voor zit afstand, maar bijna niemand die zich daar druk om maakt.
Ik game momenteel zelf op een 23 inch LCD scherm, gebruik ik die voor pc dan zit ik d'r zo'n 70cm vanaf, voor PS3 gamen ga ik altijd wat verder achteruit zit, is iets minder vermoeiend voor de ogen en mooier overzicht.
Op een LCD scherm kan ik makkelijker dichter op het scherm zitten dan bij een CRT, of zoiets schadelijk is voor de ogen weet ik niet...weet wel dat het vermoeiend wordt voor je ogen als je er te dicht op zit. ![]()
M'n stuur heb ik nog altijd in m'n huiskamer staan (ivm ruimte bij de pc), maar daar staat het stuur op 1m van het scherm, en zelf zit je ongeveer op 1.30m (scherm is 32inch CRT).
Wat wel handig is, is om de pedalen iets te kantelen (scheelt je paar cm ruimte
), krijg je niet zo snel kramp in je benen/voeten
en kan je er makkelijker bij.
Had nog wat oude foto's (2004) op m'n PC staan van hoe ik destijds de setup had.
Misschien dat je er iets aan hebt.
Frame is op maat gemaakt voor mijn zitpositie, en door z'n gewicht blijft ie op z'n plek staan.
op 09-12-2009 08:59 PM - laatst bewerkt op 09-12-2009 09:00 PM
leuk gemaakt. spijtig dat ik er geen plaats voor heb....
zeg wat ik niet via google vind. wat is de maximaal dikte van (bv. het tafelblad) waar je je stuur monteerd. hoe ver geraken dus die "klemmen" open. (van de LDF GT)
op 12-12-2009 11:32 AM
Maxitsu schreef:.
zeg wat ik niet via google vind. wat is de maximaal dikte van (bv. het tafelblad) waar je je stuur monteerd. hoe ver geraken dus die "klemmen" open. (van de LDF GT)
Bij de Driving Force Pro is dit 5cm.
op 14-12-2009 03:56 PM
Ik heb nu de Driving Force GT. ik heb er need for speed shift bij gekocht om nog een game te hebben waar ik het stuur bij kan gebruiken. en mijn eerste vastelling is dat ik de grafische vrormgeving naast de circuits heel spectaculair vind. Dat stuur lijd gewoon een eigen leven....
Gran turisismo proloog deed ik 14 minuten voor 4 rondjes suzuka met een nissan skyline bnrXXX
en met een lancer evolution ben 5 seconden trager in een rondje eiger norwand.
ik zal nog heel wat trainings uurtjes nodig hebben. mijn grootste probleem is dat het stuur na een bocht begint heen en weer te hobellen, alsof de as van het stuur in een halve circkel heen en weer rolt. wat meestel eindigd in een crash...
op 14-12-2009 07:40 PM - laatst bewerkt op 14-12-2009 07:40 PM
Je moet je stuur goed vasthouden, dan heb je dit probleem niet.
Website ©2011 Sony Computer Entertainment Europe
Alle inhoud, speltitels, handelsnamen en/of handelsimago's, handelsmerken, illustraties en aanverwante beelden zijn de handelmerken en/of het auteursrechtelijk materiaal van hun respectievelijke eigenaars. Alle rechten zijn voorbehouden.[meer info]