Reply

Ny disc = start forfra...?

Hej alle,

Indtil for en måned siden spillede jeg Gran Turismo 5 Prologue fra en lånt disc. Min kammerat skulle så have spillet igen, og jeg måtte undvære den fede racer følelse spillet gi'r.. Men så igår købte jeg det endelig, kunne ikke vente med at komme hjem og køre videre på de 2-3 løb jeg manglede i S class før Prologue var gennemført! Men så kaster jeg discen i maskinen, og den starter straks med at installere spillet, igen? Da det så (endelig) er fuldført + opdateringer, kommer jeg ind og skal starte med at købe en bil... Nogen der har prøvet eller hørt om dette før?? Kan det virkelig passe at man ikke kan forsætte med sit gamle save data bare fordi der kommer en ny disc i maskinen??

Jens

Share
Please use plain text.
MVP
WhiteWolfDK
Registered: 23-09-2004
Message 2 of 11 (2,209 Views)

Re: Ny disc = start forfra...?

JensChrDK wrote:

Hej alle,

Indtil for en måned siden spillede jeg Gran Turismo 5 Prologue fra en lånt disc. Min kammerat skulle så have spillet igen, og jeg måtte undvære den fede racer følelse spillet gi'r.. Men så igår købte jeg det endelig, kunne ikke vente med at komme hjem og køre videre på de 2-3 løb jeg manglede i S class før Prologue var gennemført! Men så kaster jeg discen i maskinen, og den starter straks med at installere spillet, igen? Da det så (endelig) er fuldført + opdateringer, kommer jeg ind og skal starte med at købe en bil... Nogen der har prøvet eller hørt om dette før?? Kan det virkelig passe at man ikke kan forsætte med sit gamle save data bare fordi der kommer en ny disc i maskinen??

Jens

Som udgangspunkt burde det ikke være nødvendigt, da langt de fleste PS3 spil tillader flere brugere at *eje* det samme spil, men lige præcis GT5 og Warhawk gør ikke, så om det er derfor at det ikke vil anerkende dit gamle savegame aner jeg ikke, men det er en mulighed - jeg kan desværre ikke komme med bedre oplysninger da jeg ikke er stødt på det problem endnu.

//WhiteWolf

My PS3 Stats
Blank PSN friend requests are ignored, state who you are and from where I know you
If you're caught cheating with trophies you will be deleted from my list
Share
Please use plain text.

Okay, jamen det lyder sgu da meget sandsynligt!! Men hvad, er lidt over halvvejs igen, så det gør nu ikke så meget alligevel.. =)

Lækkert trophy card du har dig der ellers!!

Jens

Share
Please use plain text.

Det er IKKE noe forskjell på disken! Samme hvilken du bruker skal savegamet ditt virke!

Bare hvis du bytter til download versjonen av GT5P må du starte nytt savegame!

Savegame til GT5P kan man jo laste ned overalt....

F.eks her: Gamefaqs

Share
Please use plain text.

Oj, blir det inte mycket trophyfusk med de här "gamesaves"?
Share
Please use plain text.
MVP
WhiteWolfDK
Registered: 23-09-2004
Message 6 of 11 (2,156 Views)

holm95 wrote:
 Oj, blir det inte mycket trophyfusk med de här "gamesaves"?

Det är inte möjligt at fuska på det sättet, man provade med Uncharted men utveklarna har fixat det så det inte går.

Annars ville det fort bli som det fusk som fins på XBL och det vil vi inte ha.

//WhiteWolf

My PS3 Stats
Blank PSN friend requests are ignored, state who you are and from where I know you
If you're caught cheating with trophies you will be deleted from my list
Share
Please use plain text.

Dessuten GT5P har ikke Trophy's! Men det er fult mulig å laste ned ett 100% gamesave!

Men uansett, det er juks!!

Share
Please use plain text.

Vet, men jag tänkte på andra spel, såg att det fanns en gamesave med 100% på allt på LBP. Tråkigt om folk kan fuska på det sättet men hoppas det är som WhiteWolf säger.
Share
Please use plain text.

Har du prøvet at sætte disken stille i istedet for at kaste den i. Måske kan det hjælpe...
Sonderceeeeeeeeeeeeeeeeee...
...eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed :smileywink:
Share
Please use plain text.

[ Edited ]
Kan det hende at disc'en du lånte er en import version? Bestilte selv først den amerikanse GT 5Prolgue før det ble klart at det kom omtrent samtidig til europa og da jeg senere kjøpte den europeiske utgaven pga at jeg ikke kunne spille mot andre fra europa over PSN med US import utgaven så måtte jeg starte spillet på nytt!
Message Edited by Tronder-007 on 11-09-2009 10:58 PM
Share
Please use plain text.
Announcements

Hej Anonymous och välkommen till PlayStation Forum!

För att kunna skriva i forumet måste du vara inloggad. Du kan logga in med ditt PLAYSTATION@Network - konto här. Om du inte har ett PLAYSTATION®Network Sign In ID och lösenord kan du registrera dig här.

Vi finns också på Twitter! Där kan ni följa oss och få de senaste uppdateringarna. Ni kan också följa den Skandinaviska Community Team Leadern DancingTurian.

För de senaste nyheterna, evenemang och tävlingar, besök Nyheter, aktiviteter & tävlingar

Följ våra Twitter och Facebook - sidor för Danmark, Norge & Sverige!

Med vänliga hälsningar,

Community Teamet

Kalender

Tävlingar/Konkurrence/Konkurrens

Evenemang

Fun Nights

Utvalda