Gran Turismo

Beantwoorden

Level 4

Level 4
Spa-F_FR3AK
Bericht 1 van 28 (141 Weergaven)

Poll: Spa 1000km Organiseren?

[ Bewerkt ]

Poll: Zou jij meedoen aan een Spa 1000km Race?

Tussenstand:

Zet het aub op het topic als je gestemd hebt en ook wat je gestemd hebt, vind wel handig om te weten wie het ziet zitten om mee te doen :smileywink:

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Level 4

Level 4
Spa-F_FR3AK
Bericht 2 van 28 (136 Weergaven)

Re: Poll: Spa 1000km Organiseren?

Ik ben zelf een fan van enduranceraces, ben al meerdere keren naar de Spa 1000km geweest met mn pa, ook omdat dit goedkoper, vrijer en langer is dan F1-races. kosten om op het circuit te komen waren laatste keer in totaal €50, daar kan je bij een F1-race geeneens een kaartje voor kopen, en met deze kaarten mag je ook Paddock op :smileytongue:

Vond het nogal jammer toen ik erachter kwam dat deze race niet in het spel zat, en had nu dus bedacht om deze zelf te gaan organiseren. ook omdat ik merkte dat de 1-uursraces op de Ring (you just gotta love the Ring) van Storm afgelopen weekend zo'n succes waren!

Ik zat eraan te denken om gt500 of Le Mans Prototypes (audi, bentley, peugeot etc.) te kiezen als auto's voor deze race, aangezien dit het meest overeenkomt met de auto's die in het echt deze race rijden.

Als de rondetijden in GT5 ongeveer gelijk zijn aan die van de echte wagens dan zou een race van 1000 kilometer (is om en nabij 145 rondes) 5 tot 6 uur duren. HET IS ALTIJD EEN OPTIE OM EEN RACE VAN 500KM TE HOUDEN, OF EEN ANDERE AFSTAND!

Regels zullen de regels zijn van Am4deos, die iedereen wel kent die online racet met hem of Storm, aangezien dit duidelijke en goede regels zijn.

Ik dacht eraan om de bandenslijtage aan te zetten en de straffen op licht. Schade kan makkelijk op zwaar omdat dit rondje veel korter is dan de Ring en je dus niet zo veel tijd verliest als je banden op zijn of je auto is te zwaar beschadigd om goed door te kunnen rijden :smileywink:

Wat ook leuk zou zijn is als we (als er genoeg mensen meedoen) de helft in LMP-wagens rond zouden rijden en de andere helft in GT500, net als in het echt waar er ook gt's tussen zitten. natuurlijk mag iedereen zelf kiezen of hij of zij dat wilt.

tijdstip van de race: ik had bedacht om dit ergens in de zomervakantie te doen in de middag/avond.

En als bonus: misschien ga ik een kleine prijs aan de winnaar geven, dit zie ik nog wel :smileywink:

Hoop dat ik veel stemmen krijg op de poll, en meedenken mag altijd!

groet,

Bas

Level 4

Level 4
storm-1977
Bericht 3 van 28 (127 Weergaven)

Hej Spa, dit soort eventjes zijn mega leuk natuurlijk, alleen zit je met het feit dat niet iedereen de DLC wil kopen waar je de track kan halen.

idee van zware schade zou ik prima vinden, klein rondje die je makkelijk uitrijd.

Je zit alleen met 1probleem, welke wij ook hadden: een 6uurs race is niet te doen met internet, krijg je een vastloper, word je internet verbinding verbroken, ben je klaar en kan je ook niet meer joinen.

Je kunt dan beter 1uurs wedstrijden doen denk ik, zoals wij deden, knalt je verbinding eruit, kan je na een uur weer joinen, zijn er mensen die er mee willen stoppen omdat het toch te lang duurt, kan iemand anders erin.

Maar goed, 6uurtjes Spa daar ben ik dan weer wel voor.

Level 4

Level 4
Spa-F_FR3AK
Bericht 4 van 28 (122 Weergaven)

Waarom zou je die geweldige baan niet willen hebben :smileytongue: Nee ik snap het wel als sommige die baan niet willen, maar die hebben dan ff pech :smileywink:

de totale race opsplitsen in 5x30 rondes is ook een optie, leg je ook 1000 km af.

Wat storm al zegt. Vanwege de onbetrouwbaarheid van de server / internetverbinding / PS3 wordt het risico op een disconnect erg groot als je 5 a 6 uur gaat racen. Je zou het eens kunnen proberen met 1 a 2 uur om te kijken hoe dat gaat.

En LMP auto's tussen GT500 ... ook leuk, maar de GT500 auto's zullen dan waarschijnlijk de finish niet halen. Die LMP auto's rijden veel sneller en zullen waarschijnlijk de GT500 auto's op 1 of meerdere ronden rijden. Als de snelste LMP gefinisht is, heeft de rest nog maar 180 seconden om ook te finishen. Dat gaat dus helaas niet werken.

Level 4

Level 4
Spa-F_FR3AK
Bericht 6 van 28 (111 Weergaven)

in het echt rijden de GT's de hele 1000 km ook niet, natuurlijk rijden ze zoveel mogelijk maar het is altijd vet om te zien hoe men omgaat met langzamere wagens.

we kunnen altijd een testevent organiseren met een race van een half uur waarin de GT's en LMP's gelijk zijn verdeeld (wat snelle en langzame rijders per klasse) en dan zien we wel hoe groot het snelheidsverschil is :smileywink: en of het goed gaat met de tijd en betrouwbaarheid van de server

als we met 2 klassen gaan rijden en ik geef echte of ingame prijzen weg krijgt natuurlijk ook de winnaar van de GT-klasse een prijs :smileywink:

Level 8

Level 8
jebbe_1-
Bericht 7 van 28 (109 Weergaven)

ik heb gestemd:ja

als auto's zou ik persoonlijk liever met LMP rijden (gt500 vind ik echt een k*tklasse)

en ik zou eerder 500km rijden omdat 1000km nogal lang duurt (5 a 6u volgens jou, ik weet het niet)

zou je vroeg moeten beginnen om op een fatsoenlijk uur de race te eindigen en dan zouden de oudere racers onder ons niet kunnen joinen. :Wink:

en vooral dat zomervakantie idee is goed ben ik zeker thuis.

ps: de regels ken ik goed ,  niet waar storm? :Wink:

Level 4

Level 4
storm-1977
Bericht 8 van 28 (106 Weergaven)

je begint het te leren Jebbe hahaha komt wel goed.

Afgelopen Zaterdag ook 2 keer een vastloper gehad, dus dan is het lullig als je er uit geknalt word.

En laten we niet vergeten, playstation wil ook hebben dat je na een uurtje gamen een kwartiertje rust neemt :Wink:

Maar 5 of 6x 1uur is goed te doen. Dat niet finishen zou me niet echt intresseren eigenlijk, ik zou wel met de gt500 rijden denk ik dan, lekker wat rustiger aan. En als je 1uurs races doet hebben de gt500 rijders ook niet zo'n grote achterstand. Je zou de ronden van iedereen kunnen optellen om tot een eindstand te komen, na 1uur racen snelste eerst, en rijden maar weer, ook lekker even plas pauze

Level 8

Level 8
jebbe_1-
Bericht 9 van 28 (102 Weergaven)

en kaka pauze moest gisteren lang inhouden met die nascar race op daytona :Wink:

Level 2

Level 2
sanderboy97
Bericht 10 van 28 (86 Weergaven)

1000 km is wat aan de lange kant.

Ik rijd liever races van een uurtje. Ik moet trouwens ook rekening houden met andere mensen. 

Ik kan dus niet langer dan 1,5 uur achter de ps3 ('s avonds)

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op het GT forum Anonymous!

Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.

Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!

GT5 Fun Night

GT5 Seizoensevent

Community Websites

Recent nieuws