op 21-03-2011 07:34 PM
op 21-03-2011 08:07 PM
SchumiFAST schreef:
Meneer am4deos, zou je alstublieft eens de set-up van de Mitsubishi FTO hier willen plaatsen. Ik had eens gezocht in een oud topic en daar kwam ik bij dit uit:
Setup (voor / achter)
Sringrate 12.8 / 12
Rijhoogte -15 / -15
Demper Uit 6 / 7
Demper Comp 7 / 8
Camber 2.0 / 1.5
Toe +0,50/ -0,20
Stabilisatie 6 / 7
Remmen 5 / 5
Dwn. Force 35 / 55
LSD init. 10 / 10
LSD Acc 10 / 30
LSD rem 10 / 20
Tractie verdeling 50% - 50%
Banden Race Zacht
Zie boven.
Rij er mee, camera achter de auto en kijk hoe de auto reageert op stuurbewegingen, remmen, gas geven. Kijk of er onderstuur is of overstuur. Kijk wat de carrosserie doet als je remt en scherpe bochten neemt. Kijk naar de achterkant tijdens het accelereren uit bochten. Kijk naar de voorkant als je stuurt om zwabberen of schudden te ontdekken. Kijk of de auto op de baan blijft in snelle bochten waar je volgas doorheen kan, zoals de lange rechterbocht na de 1e chicane op Monza, om de camberwaarde te bepalen. Kijk of de setup past bij jouw rijstijl. Als er iets niet helemaal naar wens is, hoor ik het wel van je. ![]()
op 22-03-2011 02:12 PM
Am4deos schreef:Ik denk dat als je in real life met de standaard setup van deze auto een race zou moeten rijden, dat je er dan zeeziek en kotsmisselijk uit zou komen. De vering was erg zacht afgesteld, waardoor de carrosserie hevig slingerde in bochten. Voeg daarbij een flinke dosis overstuur en je raakt al gauw het spoor bijster. Onderstaande setup verhelpt het overstuur en maakt de ophanging flink stugger. Ik heb het echter niet al te extreem gewijzigd om het karakter van deze oldtimer niet teveel te verstoren.
Jaguar E-type Coupe ‘61
Tunen tot 419 pk
Gewicht verlagen naar 1038 kg
Topsnelheid naar 340 km/u
Let op! Eerst topsnelheid verhogen, daarna pas de eindoverbrenging
Hoogste versnelling (eindoverbrenging) op 3.700
Startkoppel achter op 20
Acceleratiegevoeligheid achter op 45
Remgevoeligheid achter op 50
Rijhoogte voor -15, achter -20
Veerkracht voor 10, achter 9.5
Dempers (uit) voor 6, achter 6
Dempers (compressie) voor 6, achter 6
Stabilisatoren voor 4, achter 4
Camber voor 0.5, achter 0.0
Toespoor (+) voor 0.20, toespoor (+) achter 0.20
Rembalans voor 9, achter 6
Opmerking: Leuke auto om te cruisen, relaxed door de bochten, niet te veel van verwachten.
Bedankt, straks eens uitproberen!
op 22-03-2011 02:24 PM
De auto reed al lekker met de standaard setup, dus viel er niet zo heel erg veel meer te verbeteren. Maar als je dan toch in de eerste ronde al de leiding pakt met dit snelheidsmonster, dan kan je net zo goed iets relaxter en comfortabeler gaan rijden om de leiding onbedreigd vast te houden. Met de onderstaande setup rijdt de auto wat comfortabeler met meer downforce, meer grip en verbeterde wegligging. In comfort-mode dus.
Toyota Minolta Toyota 88C-V Race Car ‘89
Tunen tot 1055 pk
Gewicht verlagen naar 850 kg
Neerwaartse kracht voor op 60, achter op 85
Topsnelheid naar 450 km/u
Hoogste versnelling (eindoverbrenging) op 3.900
Startkoppel achter op 25
Acceleratiegevoeligheid achter op 45
Remgevoeligheid achter op 30
Rijhoogte voor -28, achter -28
Veerkracht voor 14.5, achter 15.5
Dempers (uit) voor 8, achter 8
Dempers (compressie) voor 8, achter 8
Stabilisatoren voor 6, achter 5
Camber voor 1.0, achter 0.5
Uitspoor (-) voor -0.10, uitspoor (-) achter -0.10
Rembalans voor 8, achter 8
Opmerking: Auto rijdt erg soepel door bochten, probleemloos en comfortabel rijgedrag.
op 22-03-2011 02:52 PM
Hey Am4deos,
Bedankt voor weer een afstelling, Ga hem vanavond gelijk proberen.
Hij reed inderdaad al fantastisch.
Alleen nu kan ik er misschien net iets meer uithalen in de bochten e.d.
Pff wat is gran turismo een gaaf spel alleen het is wel echt werken bij sommige races vooral die historic cup.
Thanks voor de setup
Groetjes
op 22-03-2011 09:37 PM
En weer een auto die slechts een klein beetje aangepast moest worden. Hij reed al perfect met de standaard setup, maar hij kon nog iets meer grip en downforce hebben. Ook nog even de wegligging en de stijfheid van de carrosserie verbeterd om hem helemaal perfect te maken.
Toyota 7 Race Car ‘70
Tunen tot 956 pk
Gewicht verlagen naar 620 kg
Neerwaartse kracht voor op 60, achter op 85
Topsnelheid naar 400 km/u
Hoogste versnelling (eindoverbrenging) op 4.500
Startkoppel achter op 10
Acceleratiegevoeligheid achter op 35
Remgevoeligheid achter op 15
Rijhoogte voor -22, achter -20
Veerkracht voor 13.5, achter 15.5
Dempers (uit) voor 10, achter 10
Dempers (compressie) voor 9, achter 9
Stabilisatoren voor 6, achter 6
Camber voor 1.5, achter 1.5
Uitspoor (-) voor -0.10, uitspoor (-) achter -0.10
Rembalans voor 5, achter 6
Opmerking: zeer snelle acceleratie, erg goede stuurrespons.
op 23-03-2011 08:06 AM
Thanks dat is vlot. Ik ga hem morgen gelijk uit proberen want helaas is de vrouw vanavond thuis. haha
Maar die toyata 7 rijd inderdaad heerlijk. Alleen met de standaard setup had ik weleens dat min banden spinden in de bocht doordat ik later rem.
toppie.
Oja ik heb gisteren een Dodge Viper SRT10 ACR '08 gekocht en getuned wat een power alleen ik moet niet te vroeg op het gas gaan!!
Heb jij hier ook een afstelling voor Am4deos??
Groetjes
op 23-03-2011 10:14 AM
dylantheunissen schreef:Thanks dat is vlot. Ik ga hem morgen gelijk uit proberen want helaas is de vrouw vanavond thuis. haha
Maar die toyata 7 rijd inderdaad heerlijk. Alleen met de standaard setup had ik weleens dat min banden spinden in de bocht doordat ik later rem.
toppie.
Oja ik heb gisteren een Dodge Viper SRT10 ACR '08 gekocht en getuned wat een power alleen ik moet niet te vroeg op het gas gaan!!
Heb jij hier ook een afstelling voor Am4deos??
Groetjes
Als je een rijstijl hebt waarbij je steeds laat remt is het handig om bij het slipdifferentieel de remgevoeligheid flink te verhogen en de acceleratiegevoeligheid te verlagen. Hierdoor heb je meer grip tijdens een late remactie. Een effect van een hogere remgevoeligheid is echter wel dat je meer kans op onderstuur hebt tijdens het remmen en insturen. Om dat effect weer ongedaan te maken, moet je de acceleratiegevoeligheid verlagen (lager dan 30). Hierdoor ontstaat meer kans op overstuur tijdens het gas geven, waardoor je na een late remactie toch scherper door de bocht kan. Ook kan je nog de rembalans meer naar achteren zetten, wat ook bevorderlijk is om meer overstuur te krijgen. En de voorkant van de carrosserie lager zetten dan de achterkant. Tot slot kan je nog meer uitspoor zetten, maar dit heeft soms een negatief effect op de balans en de stuurrespons.
Volgens mij heb ik die Viper wel in mijn garage. Zal vandaag eens kijken.
op 23-03-2011 03:30 PM
Zou mooi zijn als je een setup hebt van die viper.
IBedankt voor je tips ik ga het weekend wel weer even proberen om een auto af te stellen.
Ben benieuwd of het mij ook gaat lukken.
Groetjes
op 23-03-2011 08:40 PM
Viel niet mee om deze auto van zijn onderstuur af te helpen. Heb lang moeten zoeken naar de juiste balans in de bochten. Eerste probleem was de gigantisch zwakke vering van de standaard setup. Die moest vooral aan de voorkant flink versterkt worden. Daarna gezocht naar de juiste oplossing om van het onderstuur af te komen zonder dat dit ten koste zou gaan van de grip. Maar denk dat ik uiteindelijk wel een goede balans heb gevonden. Overigens kan je met deze auto ook prima driftend door de haakse bochten als de nette manier toch iets te traag gaat.
Dodge Viper SRT10 ACR ‘08
Tunen tot 1045 pk (vermeerdering door rijden)
Gewicht verlagen naar 1257 kg
Neerwaartse kracht achter op 40 (spoiler van GT-Auto)
Topsnelheid naar 430 km/u
Hoogste versnelling (eindoverbrenging) op 3.700
Startkoppel achter op 15
Acceleratiegevoeligheid achter op 30
Remgevoeligheid achter op 20
Rijhoogte voor -20, achter -10
Veerkracht voor 16.5, achter 15.5
Dempers (uit) voor 10, achter 10
Dempers (compressie) voor 9, achter 9
Stabilisatoren voor 7, achter 7
Camber voor 3.0, achter 2.0
Uitspoor (-) voor -0.10, uitspoor (-) achter -0.20
Rembalans voor 5, achter 9
Opmerking: Auto klein beetje in een drift gooien om sneller bochten te kunnen nemen.
Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.
Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!
Website ©2011 Sony Computer Entertainment Europe
Alle inhoud, speltitels, handelsnamen en/of handelsimago's, handelsmerken, illustraties en aanverwante beelden zijn de handelmerken en/of het auteursrechtelijk materiaal van hun respectievelijke eigenaars. Alle rechten zijn voorbehouden.[meer info]