Gran Turismo

Beantwoorden

Re: Setup Service

Thanks heb net de site bekeken erg top ga het vanavond proberen

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
MVP
Am4deos
Bericht 22 van 375 (719 Weergaven)

Re: Setup Service - BMW M5

[ Bewerkt ]

In de standaard setup vond ik de M5 erg stug geveerd en nerveus aanvoelen in de bochten. Wel goede respons op het gaspedaal, maar het voelde door de harde vering niet prettig aan. Ook was er sprake van licht onderstuur. Daarom heb ik het rijgedrag wat comfortabeler ingesteld waardoor de auto veel soepeler in de bochten is.

BMW M5 ‘08

Tunen tot 718 pk (vermeerdering door rijden)

Gewicht verlagen naar 1394 kg

Neerwaartse kracht achter op 20 (spoiler van GT-Auto)

Topsnelheid naar 330 km/u

Startkoppel achter op 15

Acceleratiegevoeligheid achter op 45

Remgevoeligheid achter op 55

Rijhoogte voor -25, achter -22

Veerkracht voor 11.0, achter 10.5

Dempers (uit) voor 7, achter 7

Dempers (compressie) voor 7, achter 7

Stabilisatoren voor 5, achter 5

Camber voor 2.0, achter 0.5

Toe/uitspoor voor 0.00, uitspoor (-) achter -0.50

Rembalans voor 8, achter 6

Opmerking: Auto stuurt opmerkelijk snel en soepel door de langzame, korte bochten zoals chicanes en hairpins.

MVP
Am4deos
Bericht 23 van 375 (705 Weergaven)

[ Bewerkt ]

@ peetjuh: Hier is mijn replay met de getunede Impreza WRX STI '07. Ligt toch aardig stabiel op de snelle rechte stukken, dacht ik zo.

http://www.youtube.com/watch?v=rEq8wCzXIeQ

Level 1

Level 1
Djuvinile
Bericht 24 van 375 (701 Weergaven)

Te gek hoor Am4deos! Thanx!

ik ga er vanavond direct ff mee aan de *****!

Maar best een fijne wagen toch? althans ondanks mn probleempjes vond ik 'm best aardig van z,n plek komen. :smileyvery-happy:

Ik zal zelf ook es wat gaan proberen te fine tunen.. heb bijvoorbeeld nog een Peugot 908 Fap '10

waar ik nog niet geheel tevreden over ben. (dus mocht je nog ff niks te doen hebben ;-) )

nee hoor ben hier erg blij mee!

Nogmaals bedankt!

Am4deos schreef:

@ peetjuh: Hier is mijn replay met de getunede Impreza WRX STI '07. Ligt toch aardig stabiel op de snelle rechte stukken, dacht ik zo.

Ik heb net je filmpje gezien...snelle tijd, zekerr ook als je de kleine foutjes en verkeer bekijkt!! Kan dus onder de 6.50:smileytongue:

Stabiel oogt ie zeker, ofschoon ik hem met snelle overgangen te veel de carosserie zie hellen...of het lijkt zo.

Jij schakelt zelf...geloof ik, daar zit ook zonder meer de snelheidswinst in...want ik heb hem nog op automaat staan.

Ik zal nog eens kijken...als mijn bob klaar is ...wat ik verder nog aanpas. Misschien eerst de rembalans, waar ik nog niet tevreden over ben. Misschien verleg ik die meer naar achteren.

Daarna toch nog die camer en toe proberen van je, desnoods in stappen.

Kun jij online die film van mij zien? Staat onder favorieten.

Peet

MVP
Am4deos
Bericht 26 van 375 (691 Weergaven)

peetjuhh schreef:

Am4deos schreef:

Ik heb net je filmpje gezien...snelle tijd, zekerr ook als je de kleine foutjes en verkeer bekijkt!! Kan dus onder de 6.50:smileytongue:

Stabiel oogt ie zeker, ofschoon ik hem met snelle overgangen te veel de carosserie zie hellen...of het lijkt zo.

Jij schakelt zelf...geloof ik, daar zit ook zonder meer de snelheidswinst in...want ik heb hem nog op automaat staan.

Ik zal nog eens kijken...als mijn bob klaar is ...wat ik verder nog aanpas. Misschien eerst de rembalans, waar ik nog niet tevreden over ben. Misschien verleg ik die meer naar achteren.

Daarna toch nog die camer en toe proberen van je, desnoods in stappen.

Kun jij online die film van mij zien? Staat onder favorieten.

Peet

Nee, dat lukt niet om replays van anderen te bekijken in GT5.

En ik schakel ook automatisch hoor. Zeker op de Ring ... heb daar al mijn concentratie al nodig om snel door die bochtjes te komen, dat ga ik niet verprutsen door ook nog eens handmatig te schakelen.

Kan zeker nog wel sneller dan 6'51. De eerste 2 voorliggers passeer ik moeiteloos, maar die 3e (Impreza sedan) raak ik net van achteren op de hoek tijdens de inhaalactie. Kost wat tijd. En ook verlies ik de auto bijna bij die zandbak. Net met het achterwiel een stukje in het zand en hij slipt weg. Gelukkig kon ik op tijd corrigeren om hem op de weg te houden.

Level 3

Level 3
imGibbs
Bericht 27 van 375 (672 Weergaven)

zou er geen zijn voor die redbull ? :smileytongue:

Level 1

Level 1
lekkerdinghy
Bericht 28 van 375 (671 Weergaven)

Als echte Ring addict uiteraard ook even gespeeld met de Scooby!

Resultaat: Weliswaar met alle cambers etc op 0 (rijd namelijk met DFGT) toch een zeer snelle lap gehaald van 6:44. Ik was bij een vriend (die overigens professioneel coureur is) en hij haalde rondjes van 6:42 :smileytongue: 

Allebei gereden handgeschakeld en settings van jouw Am4deos, alleen wij kwamen tot de conclusie dat je beter de spoiler van GT5 eraf kan halen gekgenoeg, met spoiler waren rondentijden telkens zo 1,2 seconden langzamer :smileyfrustrated:. Heel gek dus !

Ik wil je btw wel hier wel mee komen helpen, is stukkie leuker dan alleen maar B-Spec, in drie dagen van lvl 22 naar level 31 :smileytongue: I love remote racing :smileytongue: maar dat terzijde. Ik ga vanavond is rijden met de Ferrari 458 en de BMW M3 en Z4M kijken hoe dat afloopt!

To be continued!:smileyvery-happy:

Level 1

Level 1
Djuvinile
Bericht 29 van 375 (666 Weergaven)

Dit lijkt inderdaad prima hoor ! (op de spoiler na, want die is echt foei lelijk..)

maar hier kom je inderdaad prima mee de nordschleife rond..  hoewel de topsnelheid nu iets te kort komt op 't lange stuk, verder uitstekend!

ik vroeg me alleen nog ff af hoe je aan die 700+ PK's komt... de mijne gaat tot dusver niet verder dan 685 ongeveer..

Maar nogmaals , mijn dank is groot

MVP
Am4deos
Bericht 30 van 375 (637 Weergaven)

[ Bewerkt ]

Djuvinile schreef:

Dit lijkt inderdaad prima hoor ! (op de spoiler na, want die is echt foei lelijk..)

maar hier kom je inderdaad prima mee de nordschleife rond..  hoewel de topsnelheid nu iets te kort komt op 't lange stuk, verder uitstekend!

ik vroeg me alleen nog ff af hoe je aan die 700+ PK's komt... de mijne gaat tot dusver niet verder dan 685 ongeveer..

Maar nogmaals , mijn dank is groot

Alle premium auto's hebben de vreemde eigenschap dat er pk's bijkomen als je er een tijd mee gaat rijden. Ik dacht dat de M5 bij aankoop 699 pk heeft, maar na een honderdtal kilometers rijden is dat vermeerderd naar 718. En dat merk je echt wel bij het optrekken uit bochten. En natuurlijk niet vergeten om regelmatig olie te verversen he.

Ja, die spoiler is echt lelijk, maar zorgt wel voor meer downforce op de achterwielen. En op de Nordschleife moet je idd de topsnelheid flink hoger zetten. Je trekt iets minder snel op uit de bochten, maar dat tijdverlies maak je weer goed op het laatste rechte stuk.

@ lekkerdinghy: Dat kan kloppen, dat je zonder spoiler ietsje sneller bent op de Ring. Ik heb namelijk maximale dowforce ingesteld en dat zorgt voor meer luchtweerstand op de lange rechte stukken. Als je die spoiler weghaalt, wordt de luchtweerstand ook minder met een hogere topsnelheid als gevolg. Gaat wel een beetje ten koste van de wegligging in de bochten, maar als je doel is om een snelle tijd te rijden, is het beter zonder spoiler.

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op het GT forum Anonymous!

Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.

Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!

GT5 Fun Night

GT5 Seizoensevent

Community Websites

Recent nieuws