Gran Turismo

Beantwoorden

Member

Member
racingf13
Bericht 1 van 6 (119 Weergaven)

geld inzetten op een race

zo als de titel als zegt  het lijkt me leuk

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Re: geld inzetten op een race

En illegaal voor velen op dit forum omdat ze nog geen 18 zijn (volgens mij is er in Belgie een algemeen verbod)

En fraudegevoelig omdat niemand kan controleren of de races doorgestoken kaart zijn.

En mocht je geld winnen, hoe wil je dat geld ontvangen, of opsturen? of het nou echt of Gran Turismo Cr. zijn......

Ik sta er hoe dan ook niet voor open!

Level 4

Level 4
Spa-F_FR3AK
Bericht 3 van 6 (104 Weergaven)

ik ook niet. zeker met zo'n grote community waarvan je de andere leden amper tot totaal niet kent zou ik geen geld in gaan zetten op races. just saying :smileyhappy:

Level 4

Level 4
storm-1977
Bericht 4 van 6 (94 Weergaven)

tjaaa je kan hier een hoop over zeggen of het wel of niet mag etc. etc.

Feit is dat we dit met een clubje mensen gedaan hebben. (let wel allemaal bekende van elkaar met online racen) en wel voor luttele bedragen. We hadden een inleg van 2euro waarvan 100% werd uitgekeerd. 70% aan de winnaar, 30% aan de nummer 2, en voor de nummer 3 nog een aardigheidje.

Alles werd dus uitgekeerd, zodat er geen winst aanzit (want dit mag al helemaal niet zomaar)

Hoe we dit deden? Iedereen stuurde 2euro naar de host via pay-pall, en hij keerde alles netjes uit.

Voordeel hierbij is dat we mekaar allemaal goed kennen van online racen, met een vreemde zou ik het niet doen.

Je moet dan wel allemaal dezelfde auto hebben, en genoeg trainen (met elkaar) zodat iedereen een kans maakt.

Ik zou het zeker niet met een hele community doen, maar gewoon met je vaste vriendengroep zou je iets kunnen afspreken. Let wel: het kan ilegaal zijn om dit te doen.

Wij verdiende er helemaal niks mee, ik had 1euro winst. Het ging bij ons meer om het idee dat we ergens voor reden, dan altijd maar die crd. in het spel, we net dat beetje meer actie hadden.

Het idee is gaaf en leuk om te doen kan ik uit ervaring spreken, leuk voor 1 keertje.

Beter is als je zoiets wilt gaan doen, het niet met geld gaat doen, maar met prijzen. Heb je een vast clubje rijders kan je omste beurt een prijsje aanbieden.

Zo hadden wij ooit vroeger de cappuccino cup. Daarbij deelde ik bumperstickers uit aan de winnaars.

Er waren toen heel veel inschrijvingen (en dit kwam niet door die sticker maar doordat iedereen deze race aansprak). Danzkij dit succes met zoveel rijders en het goed organiseren kregen we van PSN 4 games ter beschikking om uit te delen aan de winnaars van de 2 divisies. Dat is natuurlijk veel toffer dan echt geld winnen! Daar zijn wat trainings uurtjes door iedereen in gaan zitten, en veel verhitte discussies gehad.

Ook beide host's konden niet op hun gemak zitten, waren er de hele week mee bezig.

Het is een spel, en moet ook een spel zijn. We moeten het niet gaan zien als een plek om geld te gaan verdienen. Dan loopt het helemaal verkeerd met belastingen etc. die dan ook nog om de hoek komen kijken. En niet iedere leeftijdsgroep mag dit doen.

Kortom: Probeer een leuk event op te zetten wat iedereen aanspreekt in je vriendenlijst. Probeer het dan te promoten hier, en doe oefen racejes ofzo online. Ga open lobby's binnen van Nederlanders en Belgie en laat zien dat je kunt rijden, en promoot je event aldaar ook.  Zoek ook echt iets uit samen met je vrienden om te kijken of het wel of niet leuk is. Er zit een hoop werk in om iets succesvol te krijgen, en geef nooit de moed op! Vaak genoeg heb ik races af moeten blazen.

Prijzenauto's en pakken enz. zijn echt geen must om een leuk event te hebben, gewoon eerlijke strijd voor iedereen is al genoeg. Het blijft een spel, en daar moeten we geen kans-spel van gaan maken

Member

Member
racingf13
Bericht 5 van 6 (85 Weergaven)

ik bedoel een online race. waaraan je dan niet meedoet maar je dan denkt wie er wint zet je cr. op

racingf13 schreef:

ik bedoel een online race. waaraan je dan niet meedoet maar je dan denkt wie er wint zet je cr. op

Net zoals in Motorstorm Apocalypse bedoel je.

Daar kan je online ook betten op je mederacers. Versla je zo'n coureur door hoger te finishen als degene waartegen je gebet hebt, pak je de winst.

Denk dat zoiets met GT5 niet gaat werken, want als je zelf niet mee doet met de race zul je dus in de lobby de race moeten bekijken. Aangezien er maar 16 mee kunnen doen, heb je bij zo'n systeem dus al een aantal mensen die credits inzetten en de race gaan bekijken. Lijkt me niet leuk voor de racers omdat er dan minder coureurs op de baan zijn en ik betwijfel of het zal aanslaan onder GT5 gamers. Die racen liever dan dat ze gaan wedden op andere coureurs.

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op het GT forum Anonymous!

Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.

Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!

GT5 Fun Night

GT5 Seizoensevent

Community Websites

Recent nieuws