Gran Turismo

Beantwoorden

Level 2

Level 2
Don-Wakita
Bericht 1 van 18 (407 Weergaven)

thrustmaster t500rs

hello allemaal,

bij deze wil ik eens mijn mening geven over de thrustmaster t500rs.

een paar weken geleden heb ik mij zo eentje aangeschaft met bijhorende th8 shifter en wheel stand pro. kostprijs; 660€.

na een paar dagen testen viel mij op dat een rotatie van 900° veel te veel is. als bij het racen de achterkant van je wagen uitbreekt kan je nooit op tijd corrigeren en vlieg je het decor binnen. bij het driften is het zelf onbegonnen werk met een stuur dat tegenwringt en zichzelf centreert vanaf je het los laat.

ben dan maar beginnen zoeken naar een oplossing.

de stuurinstellingen van GT5 zijn heel beperkt; force feedback en gevoeligheid controller.

ben ik dan naar de site van thrustmaster gaan kijken en daar kon ik een firmware updater en conrol panel downloaden en installeren op mijn pc. zo gezegd, zo gedaan. toen ik control panel opende en het stuur aansloot op mijn pc ging er licht branden aan het eind van de tunnel.

via control panel kan je je stuur volledig aanpassen naar je verwachtingen; rotatie, vering, centering, stekte van de effecten,...

toen het stuur ingesteld was naar mijn smaak, OK aanklikken, los koppelen van pc en aansluiten op de PS3 en toen ging het licht weer uit!

alle instellingen waren weg. wat blijkt nu, de thrustmaster t500rs slaat geen gegevens op!

blijkbaar bestaat er geen control panel voor de PS3 en dat voor een officieel stuur van GT5?!

op het net hoor je in reclames dat de thrustmaster t500rs HET beste stuur is voor GT5 samen met de driving force gt van logitech.

voor mij was dit de grootste miskoop ooit!!!

benieuwd naar jullie mening.

m.v.g.

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken

Re: thrustmaster t500rs

"na een paar dagen testen viel mij op dat een rotatie van 900° veel te veel is. als bij het racen de achterkant van je wagen uitbreekt kan je nooit op tijd corrigeren en vlieg je het decor binnen. bij het driften is het zelf onbegonnen werk met een stuur dat tegenwringt en zichzelf centreert vanaf je het los laat."

Dat is bij een controller ook precies het geval. De physics van GT5 zijn gewoon niet realistisch genoeg bij driften of overstuur momenten. Je stuurt tegen, maar de auto reageert niet of veel te laat. In games als DiRT 3 is dat allemaal veel realistischer en heb je eerder je auto weer onder controle door middel van tegensturen.

Ik heb zelf geen stuurtje, maar ik kan me voorstellen dat je not amused bent met een stuurtje dat niet aan de verwachtingen voldoet. Alternatief is om aan de setups van je auto's te werken.

Level 2

Level 2
Don-Wakita
Bericht 3 van 18 (391 Weergaven)

bij een controller vind ik dat het nog mee valt maar bij dat stuur is het echt overdreven.

tegen dat je rond bent met je stuur is het al te laat...

met aan de set-up van je wagen te werken zal het niet veel verschil maken aangezien ik tegenwoordig constant online rij en vele ruimteeigenaars zetten de aids uit waardoor het echt niet meer leuk is om te rijden met zo een stuur.

ik heb een mail gestuurd naar thrustmaster met de vraag of zij geen oplossing hebben.

hopelijk krijg ik goed nieuws...

Level 4

Level 4
storm-1977
Bericht 4 van 18 (388 Weergaven)

Ik wil ook al een tijdje dit stuur testen, dan wel kopen.

Is het niet zo dat je de rotatie wel in gt5 kunt instellen? Volgens mij kan dit bij mijn G27 stuur wel. Al weet ik

dit niet meer zo zeker, daar dit lang geleden was.

Dat je die instellingen niet kunt opslaan lijkt me logisch, daar dit via de pc voor de pc gebeurt.

Ieder spel bazeert zijn race ervaring op zijn spel. Dus hun instellingen.

Het lijkt me sterk dat je juist geen voordeel haalt met een stuur terwijl alle aids uit staan.

Met stuur moet je veel precieser kunnen rijden, meer gedosseerd gas kunnen geven dan een controlle

rijder. Wek je zelf niet de ilussie dat je iedereen met een controller zoek rijd, dat gaat niet gebeuren.

Er zijn echt veel rijders met controller die je zoek rijden, hulpmiddelen aan of uit.

Ze noemen het dan wel een real driving sim, maar het blijft niets meer dan een spel, net als alle andere titels. Zelfs op de pc waar je betaalt om te kunnen racen, het blijft een spel.

Maar nogmaals, ik meen me te herinneren dat de optie voor de rotatie er wel degelijk in zit.

Met het g27 stuurtje heb ik niet de problemen die jij schrijft, maar ja ik drift dan ook niet.

Level 2

Level 2
Don-Wakita
Bericht 5 van 18 (386 Weergaven)

je kan de rotatie enkel instellen dankzij een control panel maar deze bestaat niet voor de PS3, enkel voor PC.

je hebt wel een punt dat je meer gedoseerd kan rijden maar zoals ik in mijn eerste bericht heb geschreven, als de achterkant van de wagen uitbreekt, moet je teveel met je stuur gaan draaien tegen dat de wagen reageerd.

in GT5 kan je enkel de force feedback aanpassen en gevoeligheid controller maar daar heb je niet veel.

Level 4

Level 4
storm-1977
Bericht 6 van 18 (381 Weergaven)

hmmmm was ik net online, vergeten te kijken.

Maar je kan als het goed is veel meer instellen (als dit stuur ondersteund word, g27 eerst ook niet).

Als je naar opties gaat kan je alle knoppen instellen, maar ook de rotatie volgens mij.

Morgen zal ik er eens naar kijken voor je.

En je mag je stuur altijd gratis en voor niks ruilen met mijn g27 hoor als je dat liever hebt................

Level 2

Level 2
Don-Wakita
Bericht 7 van 18 (364 Weergaven)

heb het nog es nagekeken.

via gt5 kan je enkel de volgende settings veranderen;

- knoppen veranderen van locatie

- stuurbekrachtiging aan of uit

- kracht feedback verminderen of verhogen

met de control panel ben je dus niets.

goe geprobeerd storm, maar wisselen zit er zeker niet in! :Wink:

vraag 1 : Wanneer gebruik je in de game in godsnaam nou die 900 graden? Als je gewoon op de baan rijdt stuur ik niet meer dan 180 graden links en 180 graden rechts..

En het lijkt me dat als je in overstuur of onderdstuur terecht komt deze moelijk kan corrigeren. Je moet het aanvoelen dat je begint te glijden of de auto de bocht niet door wilt. Echte coureurs grijpen vaak ook al van te voren in, als je eenmaal aan het glijden bent is het niet meer te houden. 

Met gevoel een ruk aan je stuur geven doet wonderen !!! Gewoon even oefenen, en je hebt het zo onder controle.

De eerste dagen voor mij met een stuur waren dramatisch te noemen. De simpelste bochten begon ik te glijden enzo. Maar na een tijdje oefenen, kan ik er zelfs mee driften ! 

En een G27 staat aangeschreven als het beste stuur, de stuuruitslag heb je in het echt ook. 

Member

Member
TheCause65
Bericht 9 van 18 (331 Weergaven)

Op een pc kan dit ingesteld worden vanwege de driver die uitgebracht is, dit wordt niet op het interne pcb board geschreven, de rotation angle voor de PS3 wordt door de game developer ingesteld en kan dus niet veranderd worden, dit komt door de SDK (Software Development Kit) die aan de game developer wordt gegeven, deze kiest de correcte rotation angle voor het spel, dit heeft niets met het wiel zelf te maken maar enkel met het spel.

Dat dit op de Pc wel mogelijk is komt doordat Thrustmaster de driver ontwikkeld heeft, op de PS3 is deze plug and play en hangt de rotation angle dus af van de game developer.

Officiele antwoord van Thrustmaster:

PlayStation® 3:
Belangrijke ontwikkelstudio's van games voor de PlayStation® 3 krijgen van ons de beschikking over
het T500 RS-racestuur en de bijbehorende SDK (Software Development Kit) om compatibiliteit met
toekomstige releases te garanderen.
Met de T500 RS SDK kunnen developers van PlayStation® 3-games de Force Feedback-effecten
configureren en beheren.
Met de SDK kan de draaihoek van het stuur worden ingesteld tussen 40 en 1080°. Elk ontwikkelteam
kan hierdoor de draaihoek van het stuur aanpassen aan en insteIlen op de eigen voorkeur. Het stuur
past zich automatisch aan de keuze aan die een ontwikkelteam heeft gemaakt.
De T500 RS is een officieel racestuur voor GRAN TURISMO® 5 en is daardoor perfect en volledig
geschikt voor de instellingen en configuratie van deze game.
GRAN TURISMO® 5 wordt ook voortdurend via updates verbeterd waarbij goed wordt geluisterd
naar de wensen van de gebruikers.
Pc:
Via de tab Instellingen kan de gebruiker de draaihoek van het racestuur instellen tussen de 40 en
1080°. Deze instellingen zijn beschikbaar in het configuratiescherm van de T500 RS-gamecontroller.

Level 4

Level 4
storm-1977
Bericht 10 van 18 (322 Weergaven)

Dus je hoort het don wakita,

Je mag hem deze week nog komen omwisselen hoor.......... sterker nog, daar wil ik best een ritje voor doen speciaal voor jou! Je hoort het zelf, G27 is HET stuurtje voor gt5..........en laat ik die nu net toevallig hebben.

Van ruilen komt echt geen huilen hoor.........whahahaha

Blijf het wel raar vinden dat je de stuuruitslag niet kan aanpassen. Maar hoe bevalt het stuurtje verder? bij andere games wel oke?

Heb ooit eens een engels review gezien waarbij ze de G27 en de t500 deden testen, en vonden het beide goede sturen. De t500 voelde wel beter in de handen met de force feedback, en die pedalen.......grrrrrrrrr

Alleen minpuntje was geloof ik dat de flippers op deelfde positie bleven in een bocht, hoe ervaar jij dit? of rijd je niet met flippers

Deze widget kan niet worden weergegeven.
Aankondigingen
Welkom op het GT forum Anonymous!

Dit is het startpunt voor iedereen die nog meer uit Gran Turismo wil halen! Post je foto's, ruil items op de markt, start je eigen race of kampioenschap en discusieer mee in de vele topics.

Neem deel aan de wekelijkse Fun Night of bezoek één van de vele GT Community websites voor meer races en kampioenschappen!

GT5 Fun Night

GT5 Seizoensevent

Community Websites

Recent nieuws