op 26-02-2010 11:20 AM
* spoiler *
op 26-02-2010 11:21 AM
Dus jullie zijn gewaarschuwd!!!!
op 26-02-2010 11:21 AM
Als je eindelijk weet wie de origama killer is, zie je flashbacks van wat hij gedaan heeft.
Zo is er ook te zien hoe hij Malfred (de klokkenmaker) vermoord. Nu dit is compleet verkeerd. Heel het spel heet een zekere logica, waar je in mee wilt gaan. Maar dit is totaal verkeerd gedaan.
Je speelt heel de tijd met Schot. Je verliest hem geen moment uit het ook. En toch heeft hij wonder boven wonder Malfred gedood. Op dat moment hadden ze Laura een speelbaar personage moeten maken, als ze met dat 18de eeuws ding speelt. Of zeer close gaan als dat ding werkt.
Heel het spel speelt echt als een triller, maar dit is voor mij compleet ongeloofwaardig. Haalt heel het niveau naar beneden.
Ben ik de enige die dit vreemd vindt?
op 26-02-2010 03:40 PM
dit was een van de dingen die van heavy rain een veel mindere ervaring maakten.
Het spel hangt bijna volledig af van zijn verhaal en ik vind het plot gewoonweg belachelijk.
De keuzes zijn niet zo groot moet ik zeggen en de ongeloofwaardigheid stijgt met het uur.
iemand die verdacht wordt van 8 moorden kan met een simpele regenvest ontsnappen uit een zwaar bewaakt politiebureau?
De dialogen waren ook zo flauw. Er was toch iets té weinig interactie naar mijn zin. (Gamesradar heeft ook eens mooi alle plotgaten uitgelegd)
En die scène met manfred was te erg voor woorden. Na de moord wordt shelby niet eens deftig ondervraagd.
het eerste uur vond ik nog het best eigenlijk. Alles kwam rustig op gang en het zag ernaar uit dat we een complex verhaal gingen krijgen met diepgaande personages, niets was echter minder waar.
Heavy rain is dus een grote teleurstelling voor mij.
op 26-02-2010 04:04 PM
op 26-02-2010 06:04 PM
op 26-02-2010 07:12 PM
op 26-02-2010 10:30 PM - laatst bewerkt op 26-02-2010 10:33 PM
Ik vind het juist goed. Ik heb het vergeleken met m'n zwager die Heavy Rain, net als mij, ook net heeft uitgespeeld, maar die had een ander einde dan ook. Tevens waren er met zijn personages halverwege het spel al dingen gebeurd, die bij mij niet waren gebeurd.
Zo heb ik ook bepaalde dingen niet gezien (scenes) die hij wel heeft gehad.
En de toestand rondom Scott Shelby is wat mij betreft volledig gerechtvaardigd. In films zouden ze het net zo doen. Misschien hadden ze de camera even moeten draaien naar Lauren, maar aan de andere kant is er wel een moment dat er even geknipt is in de scene.
Ik vond het juist tof en totaal onverwacht (maar niet ongeloofwaardig) dat Scott Shelby de killer is. Alle scenes tot nu met hem erin kloppen. Zelfs met die Kramer gasten. Hij heeft gewoon een hekel aan die gasten vanwege die grijpgrage zoon. Daarom heb ik die vader gewoon laten stikken in zijn hartaanval.
Het blijft een game, en dus ben je gelimiteerd. Maar Quantic Dreams heeft hier echt iets moois neergezet. Topper!
op 27-02-2010 10:55 AM
Maulerr schreef:
En de toestand rondom Scott Shelby is wat mij betreft volledig gerechtvaardigd. In films zouden ze het net zo doen. Misschien hadden ze de camera even moeten draaien naar Lauren, maar aan de andere kant is er wel een moment dat er even geknipt is in de scene.
oh nee. In films is de set-up and pay-off in een scenario zeer belangrijk. Je moet de kijker al de info geven, soms zelf te veel. Dat de kijker zelf kan zien wat er gebeurd of het gebeurd is iets heel anders. Dat stuk vind ik echt een groot minpunt in de game.
Zodra je met die 2 kleine jongentjes speelt op het constructiesterrein zie je echt goed dat het een jonge Scott Shelby is.
op 27-02-2010 12:35 PM
Maulerr schreef:[..]
Ik vond het juist tof en totaal onverwacht (maar niet ongeloofwaardig) dat Scott Shelby de killer is. [..]
Ze hadden inderdaad de camera even moeten draaien naar Lauren. Dat had misschien beter geweest. Geloof het of niet maar ik wist al wie de origami killer was toen ze de karakters aan het onhullen waren, dus was niet verrast. En het is ook niet zozeer ongeloofwaardig dat hij de killer was, meer dat deze scene raar in elkaar zit.
|
|
|
|
|
Volg ook Community Teamleader Pandapandora en Moderator MartyatMax.
Website ©2011 Sony Computer Entertainment Europe
Alle inhoud, speltitels, handelsnamen en/of handelsimago's, handelsmerken, illustraties en aanverwante beelden zijn de handelmerken en/of het auteursrechtelijk materiaal van hun respectievelijke eigenaars. Alle rechten zijn voorbehouden.[meer info]