Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

Ik heb een PSN account

Welkom terug!

Ik ben nieuw!

Het duurt slecht een minuut of twee.

• 19

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

04 jan 2011
Door DarkCrusaderBE

DarkCrusaderBE

79%
09 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post

PS3 volledig gehackt

116 reacties 805 Weergaven Aangemaakt: 04-01-2011

Hackers zijn er in geslaagd de PS3s gehele beveiliging plat te leggen. De console is nu volledig gehackt en stelt derden in staat om eigen code te draaien. Een simpele firmware van Sony haar kant kan hier dan ook niet meer op ingrijpen.

Root key
George 'Geohot' Hotz, beroemd voor het cracken van het iPhone-platform en de Wii, heeft de zogeheten "root key" van de PS3 decrypt en beschikbaar gesteld voor iedereen die daar behoefte aan heeft. Officieel uitgebrachte games en applicaties worden ondertekend met deze root key, die voorheen enkel in beheer was van Sony. De firmware van de console laat alleen code starten die van deze sleutel is voorzien. Nu hackers in het bezit zijn van de sleutel wordt het op korte termijn mogelijk om eigen code op de PS3 te draaien. De sleutel zou echter ook kunnen worden gebruikt om games te ontsleutelen of om alternatieve firmware te ontwikkelen.

Payback
Eerder dit jaar verscheen al de PS Jailbreak, maar in vergelijking tot deze nieuwe ontwikkelingen waren de opties hiermee vrij beperkt. GeoHot stelt dat de hackers besloten om de firmware van de PS3 aan te vallen toen Sony besloot om de OtherOS-mogelijkheid uit de firmware te halen. Hierdoor kon Linux niet langer worden gestart.

bron: PSonly.nl

slecht nieuws :(

0 Kudos
LABELS:
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer
02
/16
64%
02 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Awesome_Username
geaccepteerde oplossing

NipponExpress schreef:

Awesome_Username schreef:
Helaas is het zo dat je alleen de licentie betaalt voor software, niet alleen Sony maar voor alle software (niet alleen OS maar ook bijv. games enz. die kan je trouwens in de kleine letters). En dat is het probleem met software en eigendomsrecht want je betaalt eigenlijk niet om die software te 'hebben' maar voor een licentie om het te gebruiken onder de voorwaarden die de producent bepaalt.

Zelf vind ik ook dat iedereen gewoon kan/mag doen met hun eigendom maar omdat wij hier spreken van software, iets dat wij niet fysiek in hebben, is het moeilijk vrij moeilijk om die zelfde gedachtegoed te hanteren als bijv. een auto. Als iedereen zomaar iets mag veranderen aan software (kopiëeren/verspreiden) dan hebben wij waarschijnlijk nu geen markt voor software meer.

Volgens mij vind je in bijna elke elektronische product met software dezelfde EULA/licentievoorwaarden dus of je nu bij MS/Nintendo gaat blijft hetzelfde situatie tenzij je freeware gaat gebruiken.

Als Sony wil dat mensen alleen het recht hebben om het te gebruiken in plaats van hebben, dan moeten ze dat duidelijk maken bij aankoop. Op deze manier kan iedereen zo'n systeem kopen die niks weet van de rechten.

Het huidige systeem heb ik gewoon geen boodschap aan. Het is niet duidelijk. Het moment dat ik de PS3 koop kan ik nergens lezen dat ik niks met de software mag doen, dus houd ik ook nergens rekening mee. En als ik ergens voor betaal en vervolgens in mijn bezit heb om te gebruiken. Dan is het van mij.

Begrijp me niet verkeerd. Gratis verspreiden ben ik ook tegen. Ik vind gewoon, als mensen hun acties maar voor hunzelf houden, wat software betreft, dan mogen ze doen wat ze willen.

Het probleem ligt in de wetgeving rond software licenties... dus het is niet alleen Sony maar ook andere bedrijven die hard- en software produceren. Je hebt gelijk dat het niet echt duidelijk is wat men precies kan doen voor aanschaf van een console en die wordt dan ook niet echt geadverteerd (wat ik wel kan begrijpen aangezien het niet echt mensen aanzet om console te kopen)... maar ik kan de principe rond de wetgeving rond software licenties wel begrijpen.

Maar goed, ik heb ook geen probleem met wat mensen willen doen offline (cheat codes/eigen media player installeren/emulatie van oude consoles) maar kijk naar wat er gebeurd is met de PSP. Hacks leidt zoiezo naar digitale piraterij, zelfs als de hackers het niet bedoelen en dat schaadt niet alleen de producenten maar ook de consumenten op lange termijn.

0 Kudos

Re: PS3 volledig gehackt

Award Winner
08
/16

ejk1913

• Award Winner
93%
08 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
ejk1913
geaccepteerde oplossing
Ik denk dat Awsome_Username in deze gelijk heeft.

Daarbij staan de licenties en voorwaarden allemaal beschreven in de handleiding van je console en ze staan ook gewoon online (nl.playstation.com)
Dus inprinciepe kun je ze allemaal inzien en is het helemaal niet onduidelijk...

Waar je wel gelijk in hebt is dat je voor je eigen er homebrew op moet kunnen zetten voor bijvoorbeeld linux etc.
Maar echt het 'hacken" zowel van games als online in MW2 bijv. daar ben ik helemaal tegen en degene die dat doen mogen van mij een lifetime ban krijgen.....
0 Kudos

--------------------------------------------------------------------------------
Sony Playstation helpdesk:
NL: 020 709 5025
BE: 02 588 42 40
Openingstijden:
Ma t/m Vrij : 09:30 uur tot 19.30 uur
Za : 10.00 tot 17.00 uur
Award Winner
09
/16

SchumiFAST

• Award Winner
92%
09 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
SchumiFAST
geaccepteerde oplossing

ejk1913 schreef:

Daarbij staan de licenties en voorwaarden allemaal beschreven in de handleiding van je console en ze staan ook gewoon online (nl.playstation.com)
Dus inprinciepe kun je ze allemaal inzien en is het helemaal niet onduidelijk...

Waar je wel gelijk in hebt is dat je voor je eigen er homebrew op moet kunnen zetten voor bijvoorbeeld linux etc.
Maar echt het 'hacken" zowel van games als online in MW2 bijv. daar ben ik helemaal tegen en degene die dat doen mogen van mij een lifetime ban krijgen.....

Het is wel nogal onduidelijk voor de gewone man, jan met de pet... Het staat er in, uiteraard, maar vaag en je moet goed zoeken.

Voor de rest ben ik het wel volledig eens hoor! :Thumbs:

Je zou toch wel de vrijheid moeten hebben om eigen software op een apparaat te kunnen zetten. Zolang je daar niemand mee schaadt!

0 Kudos

08
/16

ShadowhunterrX

85%
08 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
ShadowhunterrX
geaccepteerde oplossing

Mag ik vragen waar dat staat op de site over die licentie voorwaardens enzo :) Wil het lezen :)

0 Kudos

[ Bewerkt ]
Award Winner
08
/16

ejk1913

• Award Winner
93%
08 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
ejk1913
geaccepteerde oplossing

Hier staan alle voorwaarden en licentie voorwaarden omtrent de PlayStation consoles :

http://nl.playstation.com/legal/

0 Kudos

[ Bewerkt ]
--------------------------------------------------------------------------------
Openingstijden:
08
/16

ShadowhunterrX

85%
08 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
ShadowhunterrX
geaccepteerde oplossing

Dank u. Ok effe doorgespit zijn er nog wat bescherm regels voor de koper ? Ik lees alleen maar Privacy schendingen en zelfverdediging regels van sony en derde.

Deze vind ik persoonlijk het leukst : U mag de spelsoftware niet doorverkopen tenzij dit uitdrukkelijk door Sony Computer Entertainment Europe is toegestaan.

Dus volgens sony is je game verkopen verboden  of begrijp ik het verkeerd :D ?

Die van het verhuren vind ik best wel apart want jullie mogen wel spullen verhuren met PSN+ en winkels zoals videoland nie ?? Hoezo da ???

0 Kudos

[ Bewerkt ]
Award Winner
07
/16

NipponExpress

• Award Winner
97%
07 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
NipponExpress
geaccepteerde oplossing

ShadowhunterrX schreef:

Deze vind ik persoonlijk het leukst : U mag de spelsoftware niet doorverkopen tenzij dit uitdrukkelijk door Sony Computer Entertainment Europe is toegestaan.

Dus volgens sony is je game verkopen verboden  of begrijp ik het verkeerd :D ?

w00t gamemania (en iedereen die daar van hun service gebruik maken) is illegaal bezig!! :O

Laat me niet lachen zeg..

0 Kudos

[ Bewerkt ]
08
/16

ShadowhunterrX

85%
08 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
ShadowhunterrX
geaccepteerde oplossing

Sorry man ik meen het staat bij de licentie voor speldisc`s :) Mmm stond ook iets bij van licentie van je games binnen de PAL regio kopen  , dus uuuuh import ook verboden :S ?

0 Kudos

[ Bewerkt ]
Award Winner
09
/16

SchumiFAST

• Award Winner
92%
09 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
SchumiFAST
geaccepteerde oplossing
Tjah, Nippon, dankzij het rechtsysteem waar je Sony (en andere) voor alles kan laten opdraaien hebben ze ondertussen een gigantische lijst met regels die ze nooit allemaal kunnen vermelden. Je hebt wel gelijk, maar je moet begrijpen dat het technisch onmogelijk is. Je kan moeilijk alles vertellen...
0 Kudos

Award Winner
07
/16

NipponExpress

• Award Winner
97%
07 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
NipponExpress
geaccepteerde oplossing
Je kan moeilijk alles vertellen...
Ja, dan moeten Sony en andere ook niet verbaast wezen als mensen dingen niet naar hun wensen doen.
Ik zou wel eens willen dat al de grote bedrijven die gigantisch grote bewapende zelfverdedigingsmuur van woorden, voorwaarden en licenties kleiner maken en gewoon meer vertrouwen hebben in de mens. Houd de voorwaarden kort. Zo'n 3 regels kort. Zet daar de belangrijkste punten in en klaar. Dat kan je wél bij aankoop aan mensen laten zien. Dat is een stuk eerlijker, duidelijker en na het lezen weten de mensen tenminste nog waar de tekst over ging. Als mensen al de tijd nemen om zo'n hele zee van woorden door te kammen, hebben ze koppijn van alle regels die ze hebben moeten lezen en zijn ze zeker 80% al lang weer vergeten tegen de tijd dat ze klaar zijn.
0 Kudos

Award Winner
09
/16

SchumiFAST

• Award Winner
92%
09 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
SchumiFAST
geaccepteerde oplossing
Tjaaah, opnieuw, ik begrijp je, maar het is gewoonweg allemaal heel vervelend geworden. Dat vertrouwen waar je over spreekt is langzaam (en vanzelf, sociale norm, of hoe je het ook noemt) maar zeker overgeheveld tot vertrouwen in documenten. Vroeger, heel lang geleden, was een man zijn woord nog wat waard. Toen stierven mensen nog voor de eer... Nu, is het anders. Dat vertrouwen steekt men in op zich waardeloze dingen. Papieren met lettertjes (contracten, geldbriefjes,...), boeken met nog meer lettertjes (wetboeken) tot zelfs lettertjes die op een computerscherm verschijnen (bankrekeningen, aandelen, obligaties,...).
Het vertrouwen bestaat enkel nog in vertrouwen op de wet, en bovendien dan nog enkel als het strafbaar is (uiteraard zal een zakenman zeggen)
Nu bestaan er heel wat wettelijke regelingen die de consument beschermen, behalve als de producent de consument er op wijst dat het niet kan/mag. Nu is het vanuit het standpunt van Sony wel een beetje logisch dat ze een gigantische bundel van dingen die je niet mag doen erbij leveren, aangezien je al rechtzaken hebt gehad van mensen die bedrijven verantwoordelijk stellen omdat ze hun hond in microgolf hebben gestoken om te drogen, waardoor de hond in kwestie ontploft is, vreselijk! Of rechtzaken omdat er niet "hete koffie" op de koffiebeker stond en die dame een schadevergoeding wou omdat ze door die hete koffie verbrand raakte (ze had die koffie tussen haar benen gezet bij het autorijden, dacht ik...)
Dus ja, die bedrijven dekken zich in, net zoals elke normale mens wil je niet opdraaien voor de stommiteiten van een ander, wat nogal logisch is, toch? Al die regeltjes zijn dan nog eens vaag en erg algemeen (je raakt er niet wijs uit) zodat ze zoveel mogelijk risico's uitsluiten.

Zou je jouw vertrouwen steken in een maatschappij waar onnozelaars rondlopen die je een proces aan je broek smeren omdat ze te stom zijn om te weten dat er hete koffie in een tas hete koffie zit? Njah, beetje moeilijk, hé?
0 Kudos

Award Winner
07
/16

NipponExpress

• Award Winner
97%
07 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
NipponExpress
geaccepteerde oplossing

Hond in de magnetron HAHA wat the hell.... :D Ik heb het verhaal al gehoord, maar het is gewoon zo stom dat ik er weer echt om moet lachen. sorry :')

Goed, natuurlijk zit er wel een verschil tussen USA en de rest van de wereld. Dat ze in de USA al een rechtzaak aanspannen vanwege een bananenschil is belachelijk. Dat zal je hier niet snel hebben. Maar ja, zulke mensen zijn hier ook wel een paar van natuurlijk. Meer vertrouwen is hier makkelijker te realiseren. Het feit is gewoon, als je als bedrijf of wat dan ook wantrouwen (dus negatieve energie) uitstraalt, dan zal je ook meer negatieve energie terugkrijgen. Waar je acties en gedachten naar uit gaan, dat is wat je terugkrijgt. Vertrouw je de klanten meer, breek je die woordenmuur af en ben je duidelijker, geef je de klanten meer vrijheid, dan straal je positieve energie uit en dat is dan ook wat je terugkrijgt. Als Sony de PS3 gebruikers meer vrijheid had gegeven dan was dat hele "gehackt" verhaal ook niet zo een groot probleem geweest.
Als ik een bedrijf zou starten, dan zou ik niet eens de tijd nemen voor een hele woordenmuur, maar ik zou mij hoogstens gewoon houden aan "3" regels tekst waar de belangrijkste dingen in staan. Vervolgens zou ik de complete vertrouwen in mensen steken en als mensen een speciale wens hebben zou ik er niet te moeilijk over doen. Zolang als er ook maar wat voor mijn bedrijf in zit zou ik de speciale wens gewoon toelaten. Dan zal je zien dat mijn bedrijf het minste problemen heeft en het meeste respect heeft gewonnen bij mensen. Word ik een keer belazerd door iemand? Dan denk ik er lang genoeg over na om er zelf wat van te kunnen leren en vervolgens laat ik de gedachte gaan. Want als ik er te lang over inzit en een hele rechtzaak aanspan, dan krijg je alleen maar gemekker, gezeur, neppe verhalen, allemaal slechte energie. En ik wil geen slechte energie, maar een goed probleemloos bedrijf.
Mensen die een rechtzaak beginnen omdat ze niet snappen dat er hete koffie in een koffiekan zit... Een normaal persoon (dat houd ook de rechter in) hoort hun gewoon te negeren.
Ik weiger mezelf neer te leggen bij het fabeltje dat er tegenwoordig weinig vertrouwen meer mogelijk is. We zitten nu in een tijd dat juist dát moet gaan veranderen. De mensen tegenwoordig (zowel degene met goede bedoelingen als de mensen die misbruik maken van situaties a.k.a. hackers e.d.) zitten veel te diep met hun hoofd in de papieren en techniek en zijn verleerd hoe ze met hun gevoel moeten leven. Er is zo veel mogelijk om de wereld beter te maken. Laten we er ook gebruik van maken. Al die papieren, regels en de vele wetten creëren samen een eeuwig doorlopende cirkel van wantrouwen en negativiteit. Het kan ook anders.

Edit: En als je als bedrijfsleider geen idee heb waar ik het zojuist over gehad heb. Dan kan je altijd nog proberen om zaken te doen onder het motto: "If the money is there, we don't care..". Dat creëert altijd nog meer positiviteit als je verschuilen achter alle voorwaarden.

0 Kudos

[ Bewerkt ]
04
/16

GuitarHero-NL

91%
04 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
GuitarHero-NL
geaccepteerde oplossing
Wat NipponExpress zegt kan werken op kleinschalig gebied, want als jouw bedrijf 400.000 klanten heeft, die ALLEMAAL een speciale wens hebben, reken er dan maar op dat je zo 30 regels tekst nodig hebt
0 Kudos

Award Winner
09
/16

SchumiFAST

• Award Winner
92%
09 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
SchumiFAST
geaccepteerde oplossing
Ik wou net hetzelfde zeggen!

Het werkt voor een aardbeienboer in Limburg, waar ze aan een (toeristisch) fietspad een tafel zetten met bakjes, een briefje waarop staat dat ze €2 kosten en een gleef om het geld in te steken. Spijtig genoeg is dat vertrouwen waar je het over hebt nu gewoonweg verschoven naar vertrouwen in papieren zoals ik al aangaf. Toch draait het in de economie en bedrijfsleven nog altijd om vertrouwen (als je iemand aanwerft moet je hem eerst vertrouwen, als je geld geeft aan de bank moet je die vertrouwen,...), tegenwoordig echter wordt al dat vertrouwen gestoken in de overheid (rechtssysteem). De samenleving is nu gewoon te complex om 'blindelings' te vertrouwen.
Wat je zegt is allemaal heel mooi hoor :) Het zou leuk zijn moest het werken maar ik vrees dat het een beetje is zoals het communisme. Mooi in theorie, maar in de praktijk gaat het ten onder aan mensen die willen profiteren van het systeem en zich niet inzetten (hun inzet maakt toch niets uit denken sommige, maar als iedereen zo denkt...)

De tijd dat we vroeger geen sloten op de deuren van de huizen hadden staan is voorbij...
0 Kudos

Award Winner
07
/16

NipponExpress

• Award Winner
97%
07 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
NipponExpress
geaccepteerde oplossing

Als je denkt of zegt dat het niet kan, dan zal het inderdaad ook nooit kunnen. (De natuurlijke wet van de aantrekkingskracht.)
en
Als mijn intuïtie zegt dat ik iemand op zijn woord kan vertrouwen, dan doe ik dat. Geen poespas. Complexe samenleving of niet, ik snij eerder m'n keel door als dat ik stop met vertrouwen. En dat zegt dus best wat. Een betere en eerlijkere wereld begint bij jezelf, niet in de papieren.

Nou kan je ook wel zeggen dat ik overdreven ben, maar dat is niet zo. Meer vertrouwen brengen in de wereld is één van de redenen dat mijn ziel is teruggekomen. Een levensdoel is het dus. Als ik stop met vertrouwen kan ik net zo goed gelijk weer terug naar 'boven'.

0 Kudos

[ Bewerkt ]
Award Winner
09
/16

SchumiFAST

• Award Winner
92%
09 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
SchumiFAST
geaccepteerde oplossing

Ik stel alleen maar vast hoe het is hé ;) Ik bedoel daarmee niet dat ik er voorstander van ben...

Moest iedereen zijn zoals jij, dan zou het werken. Eerlijk gezegd vertrouw ik mensen eigenlijk ook wel snel, uit ervaring soms al iets te snel, maar in de meeste gevallen zorgt dat voor een goeie vriendschap :)

't Is misschien gewoon typisch in deze tijd om achter alles iets te zoeken! Hier thuis, worden echt bijna nooit complimenten gegeven, enkel kritiek als het niet goed is. Geef je eens een compliment (de positieve energie waar je over sprak) dan wordt er meestal de opmerking gemaakt of je iets nodig hebt (en daarom dan wat slijmt, hielen likt) terwijl je gewoon zei dat het eten lekker was. Nu ja, een stom voorbeeld om maar te zeggen dat er precies achter alles iets schuilt en dat alles een reden moet hebben. Zo kan je ook niet tegen iemand zeggen dat zij er goed uit ziet, ze zal dan meestal denken dat je wat met haar wilt ofzo...

Dat is het fijne aan een leuke vriendenkring, mensen waarop je kan vertrouwen. Als ik je meningen zo lees denk ik wel dat jij een goede vriend zou zijn :) Echt, moesten de mensen wat meer denken zoals jij, de wereld zou aangenamer zijn.

0 Kudos

08
/16

lperBELGIUM

97%
08 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
lperBELGIUM
geaccepteerde oplossing

Woodstock ? 

0 Kudos

LinkinParkLivingThingsBanner
Award Winner
04
/16

moppersmurf_

• Award Winner
89%
04 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
moppersmurf_
geaccepteerde oplossing
Misschien een topic starten over het vertrouwen in de mensheid ?
0 Kudos

Award Winner
07
/16

NipponExpress

• Award Winner
97%
07 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
NipponExpress
geaccepteerde oplossing

ejk1913 schreef:

Daarbij staan de licenties en voorwaarden allemaal beschreven in de handleiding van je console

die je pas kunt doorlezen NADAT je de console heb gekocht..

ejk1913 schreef:
en ze staan ook gewoon online (nl.playstation.com)

Lang niet iedereen denkt daaraan. En als Sony wil dat mensen zich aan die regels houden zullen ze de regels bij aankoop duidelijk moeten maken.

Een voorbeeld;

Ik werk in een winkel en verkoop iets aan Dhr Jantje. Ookal heeft het nogal een hoop gekost, Dhr Jantje is er erg blij mee. Volgende dag komt Dhr Jantje licht geirriteerd terug. Hij zegt; "Moet je eens luisteren, ik heb dit gisteren hier gekocht maar het is niet compleet. Er ontbreekt gewoon een hoop terwijl er wel voor geadverteerd word." Ik kijk even na of alles erin zit en zeg dan; "Sorry, maar ik kan U niet helpen. Er staat zowel in de handleiding als op onze site dat die onderdelen los verkocht worden. Daar had U alles kunnen lezen."

Nu aan jouw de vraag, is dat eerlijk?

0 Kudos

Award Winner
08
/16

ejk1913

• Award Winner
93%
08 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
ejk1913
geaccepteerde oplossing

NipponExpress schreef:

ejk1913 schreef:

Daarbij staan de licenties en voorwaarden allemaal beschreven in de handleiding van je console

die je pas kunt doorlezen NADAT je de console heb gekocht..

ejk1913 schreef:
en ze staan ook gewoon online (nl.playstation.com)

Lang niet iedereen denkt daaraan. En als Sony wil dat mensen zich aan die regels houden zullen ze de regels bij aankoop duidelijk moeten maken.

Een voorbeeld;

Ik werk in een winkel en verkoop iets aan Dhr Jantje. Ookal heeft het nogal een hoop gekost, Dhr Jantje is er erg blij mee. Volgende dag komt Dhr Jantje licht geirriteerd terug. Hij zegt; "Moet je eens luisteren, ik heb dit gisteren hier gekocht maar het is niet compleet. Er ontbreekt gewoon een hoop terwijl er wel voor geadverteerd word." Ik kijk even na of alles erin zit en zeg dan; "Sorry, maar ik kan U niet helpen. Er staat zowel in de handleiding als op onze site dat die onderdelen los verkocht worden. Daar had U alles kunnen lezen."

Nu aan jouw de vraag, is dat eerlijk?

Nogmaals ik snap je punt goed hoor, maar speel even advocaat van de duivel ;)

Als consument heb je rechten en plichten bij aankoop van producten.

1 van die plichten is dat je, je goed inleest en laat voorlichten over het product wat je koopt, dus in princiepe is het antwoord ja dat is eerlijk want je had je vantevoren moeten laten informeren over het product.

Maar aan de andere kant is het natuurlijk zo dat niemand dat doet, ook ik niet, ik lees ook nooit de kleine lettertjes, maar is dat het probleem van een fabrikant, of mijn probleem ?

0 Kudos

Openingstijden:
09
/16

DarkCrusaderBE

79%
09 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
DarkCrusaderBE
geaccepteerde oplossing

Terug wat nieuwtjes over de hackers en Sony :P

Hackers zijn er nu al in geslaagd om firmware 3.56 - die gisteren verscheen - te kraken.

Beveiliging
Gisteren bracht Sony firmware versie 3.56 uit met als toevoeging een beveiligingsmaatregel. Het was de eerste stap van Sony sinds dat de beveiliging van de PS3 eerder deze maand volledig werd gekraakt. In slechts een aantal uren is Wii-hacker Youness Alaoui, beter bekend als KaKaRoToKs, erin geslaagd de firmware te kraken en zijn bevindingen via de community te delen. Daarmee staat de deur voor een custom firmware met toegang tot het PlayStation Network weer open.

Sony wint rechtszaak
Aan de positieve kant heeft Sony vandaag de rechtszaak tegen George 'Geohot' Hotz gewonnen. Geohot, die hoofdverantwoordelijke was voor het uitlekken van de root key van de PS3, mag nu niet meer deelnemen aan hack-activiteiten met betrekking tot de PS3.

bron: psonly.nl

Lol, maar die rechtzaak is wel grappig, hoe gaan ze nu weten dat Geohot niet meer meedoet aan hack-activiteiten?

0 Kudos

Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer