Nyheter, aktiviteter & tävlingar

Reply
Community Manager
DancingTurian
Registered: ‎22-11-2011
Message 1 of 8 (206 Views)

Ändringar i forumet

[ Edited ]

Hej!

Som ni kanske har märkt så har det skett lite ändringar i forumet. Efter mycket planering med många möten så har vi nu ändrat forumet :smileyhappy:. Några av de större ändringarna är följande:

Lobbys

Vi har sammanfogat alla tre lobbys. Detta för att slå ihop det Skandinaviska communityt mer och för att se till att ni inte missar intressanta diskussioner etc.

PlayStation 3 Games

Denna sektion har tagits bort och istället har vi öppnat en ”Allmän diskussion” – sektion i varje Spel genre. Förhoppningsvis så hjälper detta till att sortera de olika trådarna och att det blir enklare för er att hitta andra spelare som vill diskutera samma spel som er :smileyhappy:.

Varför har en svensk invasion kommit till forumet?

Jag är som ni säkert vet svensk och för enkelhetens skull så har namnen ändrats till svenska för att organisera forumet bättre. Vi håller på att titta på andra alternativ när det kommer till de tre språken i det Skandinaviska forumet, men för tillfället har jag ingen information om detta.

Jag vet att det är lite kaos med alla trådarna i våra lobbys just nu, men vi jobbar med att sortera dem så snabbt som möjligt.

Om ni har frågor, kommentarer etc. skriv dem i denna tråd.

- DancingTurian :smileyhappy:

Edit: Vill bara lägga till att trådarna i PlayStation 3 Games inte har blivit raderade. De kommer att dyka upp så småningom. Vi jobbar på det :smileyhappy:.

Tw_logo.pngyt_logo.png
Please use plain text.

Re: Ändringar i forumet

Når i flytter rundt med en besked, kan i så vælge om den skal vises som ny, eller om ens "read - status" bevares? 

Please use plain text.
Community Manager
DancingTurian
Message 3 of 8 (184 Views)

[ Edited ]

Det verkar som att en tråd visas som "oläst" när jag har flyttat på den. Du kan markera den som läst genom att klicka på "Board options" som är över den första posten. Där har du alternativet "Mark all as read". Om du vill göra så med alla trådar i en sektion så finns samma "Board option" - knapp bredvid "Nytt meddelande". 

Tw_logo.pngyt_logo.png
Please use plain text.
Community Manager
DancingTurian
Message 4 of 8 (163 Views)

Eftersom jag har flyttat på en massa trådar så markeras de automatiskt som nya inlägg. För att markera dem som "lästa" se bilden nedan.

board.jpg

Tw_logo.pngyt_logo.png
Please use plain text.

Så da har både det norske og dansk forumet blitt slettet. Jeg synes dette er dårlig. Liker ikke at jeg må lese på svensk. Det er veldig misvisende at forumet heter skandinavisk forum, når kun svensk språk blir støttet. Dette er dårlig av sony :smileysad:

Please use plain text.

Der var heller ikke et dansk, svensk eller norsk forum før. Der var en "lobby" hvor brugerne kunne skrive dansk, svensk eller norsk til hinanden.

Den største forskel på før og nu er at community lederen er svensk så menuerne og mangee af beskederne SCEE er på svensk (nogle beskeder er også oversat) før da community lederen (IzzyJ) var norsk skrev hun også de fleste ting på norsk.

Et sted hvor de fleste (måske alle) beskeder er oversat er eu.playstation.com der kan du også vælge norsk sprog. 

Da er som sagt det Norsk og Danske støtten på dette forumet tatt vekk. Noe jeg sa i min forrige post.

Det skandinaviske forumet eksisterer ikke lenger, det er Svensk nå.

Please use plain text.

Dette er min siste post her. Jeg gidder ikke å være på et forum som liksom skal støtte mitt språk, men har gått over til å kun støtte Svensk.

Kommer tiilbake, hvis mitt språk igjen blir støttet.

Please use plain text.
This widget could not be displayed.
Announcements
Välkommen till det officiella PlayStation Forum!

I denna sektion kan du läsa om de senaste nyheterna och tävlingar som kommer att ske på forumet. För att kunna posta i forumet måste du logga in med dig PLAYSTATION@Network "Sign in ID". Om du inte har ett SEN - konto så kan du registrera dig här.

Recent News