Beantwoorden
Heb je iets toe te voegen?

Meld je aan om verder te gaan

Ik heb een PSN account

Welkom terug!

Ik ben nieuw!

Het duurt slecht een minuut of twee.

• 20

Nieuwe berichten gedurende het laatste uur

• ontvang binnen enkele minuten een antwoord

• 92%

92% percent van berichten die beantwoord zijn

04 mei 2012
Door y0uknOwWh01aM

y0uknOwWh01aM

83%
04 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post

De wet van de aantrekkingskracht.

20 reacties 285 Weergaven Aangemaakt: 04-05-2012

Een stuk over de 'Wet van de aantrekkingskracht' waar ik het eerder over had.

The law of attraction is a pseudoscientific belief or theory, (Het is eerder spiritueel en een feit. Maar dat terzijde) that "like attracts like," and that by focusing on positive or negative thoughts, one can bring about positive or negative results.[1][2][3][4]

For example, writer Lisa Nichols suggests that if a subject opens an envelope expecting to see a bill, the envelope will "confirm" those thoughts and contain a bill when opened. A person who decided to instead expect a check might find a check instead of a bill.

Thomas Troward, who was a strong influence in the New Thought Movement, claimed that thought precedes physical form and that "the action of Mind plants that nucleus which, if allowed to grow undisturbed, will eventually attract to itself all the conditions necessary for its manifestation in outward visible form."[6]

In 1906, William Walker Atkinson (1862–1932) used the phrase in his New Thought Movement book Thought Vibration or the Law of Attraction in the Thought World, stating that "like attracts like."[7] The following year, Elizabeth Towne, the editor of The Nautilus Magazine, a Journal of New Thought, published Bruce MacLelland's prosperity theology book Prosperity Through Thought Force, in which he summarized the principle, stating: "You are what you think, not what you think you are." [8]

The book "The Science of Getting Rich" by Wallace D. Wattles espouses similar principles — that truly believing in the object of your desire and focusing onto it will lead to that object or goal being realized on the material plane (Wattles indicates in the Preface and later chapters of this book that his premise stems from the monistic Hindu view that God pervades everything and can deliver that which we focus on). In addition, the book also indicates that negative thinking will manifest negative results.[9]

The phrase "law of attraction" appeared in the writings of the Theosophical authors William Quan Judge in 1915,[11] and Annie Besant in 1919.[12] Besant compared her version of the 'law of attraction' to gravitation, and said that the law represented a form of karma.

Een video die nog wat uitlegd; http://www.youtube.com/watch?v=baibnEnIvyk

En de eerste 20 minuten van de Documentaire, The Secret; http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8

Die docu heb ik helemaal gezien en hij is echt de moeite waard!

Beantwoorden
0 Kudos
LABELS:
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer
Award Winner
05
/16

TheMerovingian

• Award Winner
94%
05 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
TheMerovingian
geaccepteerde oplossing
Ok!
Beantwoorden
0 Kudos

Re: De wet van de aantrekkingskracht.

04
/16

y0uknOwWh01aM

83%
04 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
y0uknOwWh01aM
geaccepteerde oplossing
Beantwoorden
0 Kudos

07
/16

axeldc

94%
07 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
axeldc
geaccepteerde oplossing

Hebben daar ooit eens een stuk uit gezien tijdens de les godsdienst. 
Ik snap/geloof niet dat je geld kunt 'krijgen' door er iedere dag aan te denken (komt ook voor in de docu.) 

Beantwoorden
0 Kudos

Volg me ook op Twitter: http://twitter.com/_axelBE

Award Winner
09
/16

XxGandhixX

• Award Winner
98%
09 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
XxGandhixX
geaccepteerde oplossing
nee je kan geen geld krijgen door er de hele dag aan te denken maar door der overna te denken ga je mogelijkheden zien om bv geld te verdienen maar als je er nooit overna denkt ga je het ook niet verdienen

Award Winner
05
/16

Am4deos

• Award Winner
95%
05 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Am4deos
geaccepteerde oplossing

XxGandhixX schreef:
nee je kan geen geld krijgen door er de hele dag aan te denken maar door der overna te denken ga je mogelijkheden zien om bv geld te verdienen maar als je er nooit overna denkt ga je het ook niet verdienen

En ook dit klopt niet. Net zoals de theorie in de eerste post is dit puur gebaseerd op een stelling die in de praktijk nog nooit bewezen is bij meerdere personen. Denken dat je geld in een envelop zult vinden terwijl er feitelijk een rekening in zit, zal natuurlijk die rekening niet opeens veranderen in een geldbiljet.

En ik denk mijn hele leven al na over mogelijkheden om geld te verdienen, maar de miljoenen staan nog steeds niet op mijn bankrekening. En dan is er in dit land nog altijd ons regime dat ons zware lasten oplegt en onze vrijheden en mogelijkheden inperkt. Gaat niet lukken in dit land, hoe lang je er ook over nadenkt.

Beantwoorden
0 Kudos

Award Winner
09
/16

XxGandhixX

• Award Winner
98%
09 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
XxGandhixX
geaccepteerde oplossing

Am4deos schreef:

XxGandhixX schreef:

En ook dit klopt niet. Net zoals de theorie in de eerste post is dit puur gebaseerd op een stelling die in de praktijk nog nooit bewezen is bij meerdere personen. Denken dat je geld in een envelop zult vinden terwijl er feitelijk een rekening in zit, zal natuurlijk die rekening niet opeens veranderen in een geldbiljet.

En ik denk mijn hele leven al na over mogelijkheden om geld te verdienen, maar de miljoenen staan nog steeds niet op mijn bankrekening. En dan is er in dit land nog altijd ons regime dat ons zware lasten oplegt en onze vrijheden en mogelijkheden inperkt. Gaat niet lukken in dit land, hoe lang je er ook over nadenkt.

je moet er natuurlijk niet alleen aandenken maar ook dingen doen :)

ben je al echt bezig geweest met een van je ideeën, heb je al een plan gemaakt?

dus al die nederlandse bedrijven die nu multinational zijn hebben het mis? eyeworks? score kleding winkels? wil je er nog meer? dus volgens jou komt er nu geen miljoenair meer in NL met een goed lopend bedrijf "want het kan niet in NL?"

sorry maar dat is schuld verschuiven neem je verantwoordelijkheid en zeg dan ik wil het niet!!

als je echt wilt zul je er hard voor moeten werken hoor, en je zult er aan moeten blijven denken en werken elke dag.

Beantwoorden
0 Kudos

Award Winner
09
/16

XxGandhixX

• Award Winner
98%
09 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
XxGandhixX
geaccepteerde oplossing

kan mijn bericht niet aan passen:( staan nog een paar dingen niet op de goede plek.

je moet er natuurlijk niet alleen aandenken maar ook dingen doen :smileyhappy:

ben je al echt bezig geweest met een van je ideeën, heb je al een plan gemaakt? ben je al bij de bank of andere mensen geweest voor je idee?

Dus al die nederlandse bedrijven die nu multinational zijn hebben het mis?

eyeworks?

score kleding winkels?

wil je er nog meer?

Volgens jou komt er nu geen miljoenair meer in NL met een goed lopend bedrijf "want het kan niet in NL?"

En dan is er in dit land nog altijd ons regime dat ons zware lasten oplegt en onze vrijheden en mogelijkheden inperkt. Gaat niet lukken in dit land, hoe lang je er ook over nadenkt.

sorry maar dat is schuld verschuiven, neem je verantwoordelijkheid, en zeg dan :ik wil het niet!!

Als je echt wilt zul je er hard voor moeten werken hoor, en je zult er aan moeten blijven denken en werken elke dag. Iedereen in je omgeving moet gek worden van je idee en je de grond in boren omdat je idee niet werkt :( dan moet je geloven in de wet van aantrekkings kracht en in je zelf en je idee dan pas ben je echt bezig.

ik heb zelf een eigen bedrijf ik ben nog geen miljoenair maar ik geloof wel in wie goed doet die goed ontmoet

Beantwoorden
0 Kudos

04
/16

y0uknOwWh01aM

83%
04 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
y0uknOwWh01aM
geaccepteerde oplossing

@Am4deos
Bovendien ziet het er uit alsof je teveel twijfels hebt over "of het wel werkt". Daar moet je helemaal niet over nadenken. Het enigste waar je over moet nadenken is het eindresultaat zoals jij het wil zien. En niets meer. Blokkeer alle andere gedachtes en twijvels. Hoe beter de gevoelens bij je wens zijn, hoe sneller de wens uit kan komen.
Er zijn een hoop dingen in de wereld waarin de wetenschappelijke geest absoluut niet meewerkt.

Beantwoorden
0 Kudos

[ Bewerkt ]
Award Winner
05
/16

TheMerovingian

• Award Winner
94%
05 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
TheMerovingian
geaccepteerde oplossing
*Denkt hele dag aan Kate Upton* :Blush:

MVP
09
/16

Handige_Harry

• MVP
92%
09 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Handige_Harry
geaccepteerde oplossing

TheMerovingian schreef:
*Denkt hele dag aan Kate Upton* :Blush:

:Love:

Beantwoorden
0 Kudos

Award Winner
05
/16

Am4deos

• Award Winner
95%
05 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Am4deos
geaccepteerde oplossing

Ach, ach, ach.... keep on dreaming guys. Veel succes met nadenken.

En het is wel erg goedkoop om aan te komen met een paar bedrijven die zogenaamd "succes" hebben. Je vergeet natuurlijk de duizenden bedrijfjes die jaarlijks failliet gaan, nadat ze uit goede en positieve ideeën ontstaan zijn. Maar die vergeet je natuurlijk te vermelden omdat dat niet past in jouw denkbeeld. Stop met dromen en kijk eens om je heen naar de realiteit. Om succes te hebben in het leven is meer nodig dan een slappe theorie over blijven nadenken en doen.

Beantwoorden
0 Kudos

Award Winner
09
/16

XxGandhixX

• Award Winner
98%
09 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
XxGandhixX
geaccepteerde oplossing

Am4deos schreef:

Ach, ach, ach.... keep on dreaming guys. Veel succes met nadenken.

En het is wel erg goedkoop om aan te komen met een paar bedrijven die zogenaamd "succes" hebben. Je vergeet natuurlijk de duizenden bedrijfjes die jaarlijks failliet gaan, nadat ze uit goede en positieve ideeën ontstaan zijn. Maar die vergeet je natuurlijk te vermelden omdat dat niet past in jouw denkbeeld. Stop met dromen en kijk eens om je heen naar de realiteit. Om succes te hebben in het leven is meer nodig dan een slappe theorie over blijven nadenken en doen.

klopt ...maar stop dan ook maar met sporten, niet iedere sporter wordt topsporter.

Beantwoorden
0 Kudos

Award Winner
06
/16

Angershock

• Award Winner
94%
06 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Angershock
geaccepteerde oplossing
Ik kan wel denken dat ik naar NBA ga, maar dat wil nog niet zeggen dat dat zo is :p
Je moet positief denken, maar ook realistisch blijven.
Beantwoorden
0 Kudos

Image and video hosting by TinyPic
04
/16

y0uknOwWh01aM

83%
04 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
y0uknOwWh01aM
geaccepteerde oplossing

Angershock schreef:
Ik kan wel denken dat ik naar NBA ga, maar dat wil nog niet zeggen dat dat zo is :p

Dat je kan doen en krijgen wat je wil IS realistisch. Als je de tijd nam om de deze natuurwet te 'bestuderen' wist je dat.

Beantwoorden
0 Kudos

Award Winner
05
/16

Am4deos

• Award Winner
95%
05 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Am4deos
geaccepteerde oplossing

y0uknOwWh01aM schreef:

Angershock schreef:

Dat je kan doen en krijgen wat je wil IS realistisch. Als je de tijd nam om de deze natuurwet te 'bestuderen' wist je dat.

Als het een "natuurwet" zou zijn, was die wet allang ontdekt door de wetenschap. Je kan roepen wat je wil, maar jouw denkbeeld blijft nog altijd een theorie die niet voor alle mensen geldt en waarbij je geen invloed hebt op externe factoren die zo'n theorie kunnen dwarsbomen. De geschiedenis bewijst dat er vele mensen met grote dromen en geweldige ideeën zijn geweest, mensne die in die ideeën geloofden en er alles aan deden om het waar te maken, maar dat ze toch volledig mislukten.

Om succes te hebben, zul je 7 fundamentele regels in acht moeten nemen. Alle mensen die ooit succes hebben gehad, hebben zich allemaal aan deze 7 regels gehouden. De meesten deden dat onbewust, niet wetende dat ze bezig waren met het uitvoeren van die 7 regels.

Heeft niets te maken met natuurwetten, maar puur met gedragsregels die sommige mensen kunnen uitvoeren. En nee, ik ga hier niet vertellen wat die 7 regels voor succes zijn.

Beantwoorden
0 Kudos

04
/16

y0uknOwWh01aM

83%
04 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
y0uknOwWh01aM
geaccepteerde oplossing
Zoals ik al zei, is dit een natuurwet die veel meer naar spiritualiteit neigt dan wetenschap. De wetenschap kan nou eenmaal niet veel met spiritualiteit. De wetenschap is echt niet de alles. In deze moderne wereld hebben we de wetenschap zeker nodig, maar al je geld op 1 paard zetten is gewoon stom.
Zoals de documentaire zegt, het is wel door de wetenschap bewezen dat je geen universum kan hebben zonder dat de geest zich erin vermengd.
De wet van de aantrekkingskracht werkt voor iedereen, waar dan ook, elke seconde, of je er nou in geloofd of niet.
Beantwoorden
0 Kudos

Award Winner
09
/16

XxGandhixX

• Award Winner
98%
09 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
XxGandhixX
geaccepteerde oplossing

Am4deos schreef:

.....

Om succes te hebben, zul je 7 fundamentele regels in acht moeten nemen. Alle mensen die ooit succes hebben gehad, hebben zich allemaal aan deze 7 regels gehouden. De meesten deden dat onbewust, niet wetende dat ze bezig waren met het uitvoeren van die 7 regels.

Heeft niets te maken met natuurwetten, maar puur met gedragsregels die sommige mensen kunnen uitvoeren. En nee, ik ga hier niet vertellen wat die 7 regels voor succes zijn.

bedoel je dees: https://www.stephencovey.com/8thHabit/8thhabit.php

Beantwoorden
0 Kudos

Award Winner
05
/16

Am4deos

• Award Winner
95%
05 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Am4deos
geaccepteerde oplossing

y0uknOwWh01aM schreef:

@Am4deos
Bovendien ziet het er uit alsof je teveel twijfels hebt over "of het wel werkt". Daar moet je helemaal niet over nadenken. Het enigste waar je over moet nadenken is het eindresultaat zoals jij het wil zien. En niets meer. Blokkeer alle andere gedachtes en twijvels. Hoe beter de gevoelens bij je wens zijn, hoe sneller de wens uit kan komen.
Er zijn een hoop dingen in de wereld waarin de wetenschappelijke geest absoluut niet meewerkt.

En jij werkt zeker bij Astro TV.  :Party:

04
/16

y0uknOwWh01aM

83%
04 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
y0uknOwWh01aM
geaccepteerde oplossing
hah no-way
Beantwoorden
0 Kudos

Award Winner
06
/16

Angershock

• Award Winner
94%
06 Rang
voortgang
Playstation Staff

Probleem opgelost

Bekijk originele post
Angershock
geaccepteerde oplossing

Am4deos schreef:

y0uknOwWh01aM schreef:

@Am4deos

En jij werkt zeker bij Astro TV.  :Party:

Hahaha zo klonk het inderdaad :Lol:

Beantwoorden
0 Kudos

Image and video hosting by TinyPic
Geavanceerd
U moet aangemeld zijn om bijlagen toe te voegen
Bekijk onze huisregels voor posts
Antwoord plaatsen Antwoord bijwerken Annuleer