Beantwoorden
13 jul 2012
Community Manager
Playstation Staff

[Weekend Wedstrijd] Lego Batman 2: DC Superheroes voor PS Vita!

13 reacties 412 Weergaven Aangemaakt: 13-07-2012

Hoi allemaal,

Kennen jullie de Weekend Debates op de EU Blog? Er is weer een nieuwe dit weekend en je kunt Rainbow Moon winnen! Een tijdje terug kon je LEGO Batman 2 winnen, misschien heb je dat debate gemist, of misschien heb je niet gewonnen. Dus willen we jullie nog een kans geven met onze eigen Nederlandse weekend wedstrijd! :smileyhappy:

De vraag is hetzelfde:

Heb je ooit je liefde voor gaming/games moeten uitleggen?

Mijn antwoord (more or less)

Spoiler

Soms wil je misschien gewoon een avond lekker gamen! Ik voelde soms alsof ik me moest verdedigen. 'Dames en meiskes houden ook van gamen!'. Dit was vooral het geval op de middelbare school, aangezien de mannelijke klasgenoten niet geloofden dat mijn PS2 ook daadwerkelijk van mij was en niet van 'mijn broer' (ik heb geen broer..) of vriendinnen die zeiden ' Ik snap niet wat er nou zo leuk is aan zo'n spelletje.' Gelukkig waren er ook genoeg die er net zo over dachten als ik en dat zorgde voor leuke middagen Tekken, Magical Drop en andere games met elkaar spelen op de PSone en PS2. Op de hogeschool was de Nintendo DS erg in trek voor de 'casual gamers' en speelden we massaal Mario Kart en Mario Party. Dus toen hoefde er niks verklaard te worden wat betreft de aantrekkingskracht van gamen! Het interessante is dat je je soms in een totaal andere wereld bevind, dat probeer ik altijd maar uit te leggen. :smileyhappy:

Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen!

Deadline: Maandag16 juli om middernacht Nederlandse tijd.

Gelieve aub geen opmaak te gebruiken
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 1 van 14 (412 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 8

Playstation Staff

Re: [Weekend Wedstrijd] Lego Batman 2: DC Superheroes voor PS Vita!

toen ik nog op de lagere school zat moesten we een spreekbeurt maken over onze hobby. (natuurlijk gamen in mijn geval :smileyhappy:

ik schreef dus een spreekbeurt over gamen: (hieronder de laatste zinnen)

"Gamen geeft je vrijheid. De vrijheid om te doen wat je wil en alles is mogelijk. Zoals op gebouwen klimmen , oorlogje spelen , de Tour De France rijden , en nog zoveel meer!

Je kan ook chatten met je echte vrienden en nieuwe vrienden maken. Daarom is gamen mijn hobby! :smileyhappy: "

De juf was duidelijk niet blij dat ik gamen gekozen had en zei: "Zou je geen fatsoenlijke bezigheid kiezen? Sport ofzo. "

Ik antwoordde daar op:

"Juf, je kan me veel wijsmaken over school enzo maar over mijn hobby heb je niet te moeien!"

Door dit antwoordt kreeg ik wel een nota maar dat heb ik er wel voor over.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 2 van 14 (404 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 10

Playstation Staff

Ik zelf heb me niet echt vaak moeten verdedingen over het gamen wat ik nu al heel lang doe.

Misschien komt het omdat ik al heel vroeg een Atari 2600 kreeg van mijn moeder omdat ik en mn broertje graag spelletjes wilde spelen tegen elkaar en een PC was er nog niet echt.

We hebben toen heel lang op een oude zwart wit tv van Philips tegen elkaar gespeeld. Terwijl er rond die tijd al wel een SNES was. De Atari heb ik nog steeds trouwens.

Op de Mavo werd je wel raar aangekeken als je zei dat je graag op de computer spelletjes speelde, terwijl de rest meer op MSN zat met elkaar te praten. En ik speelde dan graag Counter-Strike met wat vrienden die je zo maakt, heb met een aantal nog steeds contact.

De opleiding daarna was een IT Media opleiding, veel computer dus. En ja de meeste vonden het leuk om na de les ook wat te gamen, of in de pauze Photoplay te doen.

Maar in de tussentijd is de wereld kwa gamen wel veranderd denk ik. Nintendo heeft laten zien met de DS dat iedereen kan gamen. Iedereen die mij vroeger aan keek dat ik het leuk vond om een spelletje te spelen op mn PS2 of mn PC heeft nu wel een DS thuis liggen en een Wii of XBOX of PS3 bij de tv staan. Mede ook omdat er een aantal kleine kinderen hebben en die willen dan ook graag een spelletje spelen. Zoals mn neefjes, die spelen het liefst op de Wii. Maar ook Minecraft op de pc. En voor hen is het nog meer normaal geworden om een spelletje te spelen dan naar buiten te gaan daar verder te voetballen. En als ze geen zin of moe zijn dan weer verder te gaan.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 3 van 14 (378 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 3

Playstation Staff

Het uitkijken naar de computer les was wel top,kon je weer naar PS forum gaan neuzen.

De gehele schooldag verlang je naar het einde,omdat je op je PS3 wil gaan spelen.

Ze noemen mij vaak 'noliver',maar in feite klopt dat niet want ik leef nog steeds :smileyhappy:

Als vrienden vragen ga je mee naar buiten,heb ik een uitvlucht van 'nee ik moet nog weg',of 'er komt nog bezoek',of beter (we moeten de hele dag weg en we zijn niet thuis'..

Dat klopt niet want dan zit ik te spelen hihi :smileyhappy:

In sommige lessen waren er dan mulitmedia thema's,en ik vroeg steeds of we de voorgaande thema's niet gingen leeg laten zodat we steeds naar de pagina konden waar het over gaming ging :smileyvery-happy:

Een Playstation is echt geen stuk speelgoed,het is een deel van je leven.

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 4 van 14 (372 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 1

Playstation Staff

[ Bewerkt ]

Tja, mijn liefde voor gamen uitleggen... Kan dit überhaupt?

Hoe zou het zijn als ik iemand vertel dat ik graag auto's steel vervolgens een bankoverval pleeg en daarna mijn vrienden opbel om gezellig een potje te bowlen?

Of het feit dat ik samen met een Lombax en zijn vrolijke robot vriend op pad ga om het heelal te redden? Hoe maak ik duidelijk dat ik Messi ben en al honderden doelpunten heb gescoord?

Of dat mijn alter ego het voor elkaar heeft gekregen om Raffael Nadal in drie grand slam finales te verslaan?

Wie gelooft mij nou als ik vertel dat ik al tientallen levels heb ontworpen als een echte game designer die vervolgens al weer duizend keer gedownload en gespeeld zijn door gamers over de hele wereld?

Of het feit dat ik samen met drie vrienden al verscheiden uitverkochte concerten heb gehad met onze razend populaire band!?

Hoe leg je de spanning uit die ontstaat wanneer de release van dat ene spel wel erg dichtbij komt?

Met zo een enorme diversiteit aan spellen/soorten is er voor ieder wat wils, het grootste probleem is dat je bereid moet zijn om dit te ervaren. Mijn liefde voor gamen is al aanwezig sinds mijn derde levensjaar (gameboy) maar zonder de kans om het te ervaren was ik denk ik nooit een gamer geweest. Met zo een breed scala aan opties is het haast onmogelijk om geen liefde voor gamen te hebben, ook al is het een game op de telefoon of zelfs een spelletje in je browser. Een game zuigt je op en laat je pas los wanneer de credits over het scherm rollen...

Ik kan al mijn ervaringen, hoogtepunten en geweldige dieptepunten vertellen maar er is eigenlijk maar 1 manier om te begrijpen waarom ik van gamen hou: probeer het eens!

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 5 van 14 (354 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 4

Playstation Staff

Heel toevallig eigenlijk, maar ht ging gisteren aan tafel over games. Mijn vader zei dat hij vroeger nooit graag had gegamed - denk hierbij aan pac man en die dingen-. Dit komt naar eigen zeggen omdat hij daar stress van kreeg en daar alleen maar zenuwachtig van werd.

Natuurlijk kon ik niet anders dan hem ongelijk geven en zeggen dat de game-industrie al 'lichtjes' is geevolueerd. Uiteraard zijn er ook games waar ikzelf ook stress van krijg, om niet te zeggen alle online shooters.

Het komt er gewoon op neer dat ik hem eens netjes heb uitgelegd dat de game-industrie in die euhm 35 jaar grondig is veranderd en dat hij ze zeker een tweede kans moet geven. Nu kan dat niet direct, maar als we thuis zijn steek ik hem ongetwijfeld mijn controller in zijn handen en dan dwing ik hem om heavy rain te spelen. Hij zal dan net als mij niet kunnen wachten op beyond two souls, daar ben ik nu eens zeker van!

Gelukkig zijn er ontwikkelaars die geen dertiende shooter in een dozijn maakt, maar een andere game maken wdie je rustig kan spelen en niet zenuwachtig van wordt. Daarom ging het al snel over heavy rain en little big planet en dat soort games (bijna ieder genre buiten shooters).

Volg me op Twitter: http://twitter.com/axeldc_
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 6 van 14 (339 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 10

Playstation Staff

Zijn Panda en Marty op vakantie :smileytongue:
Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 7 van 14 (301 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 8

Playstation Staff

Weten jullie al wie er gewonnen heeft Marty en ?

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 8 van 14 (274 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Playstation Staff

[ Bewerkt ]

[edit] Sorry, 2 winnaars, niet 1! :smileyhappy:

We hebben de winnaars ! :smileyhappy: Excuses voor het wachten!

Gefeliciteerd axeldc!

Ik heb toevallig mijn moeder Heavy  Rain proberen laten spelen een paar maanden geleden, maar zij had er geen geduld voor en vond de bediening lastig. Dus toen werd het maar Bejeweled. :Lol:

En gefeliciteerd RFCB23!

Stuur me alsjeblieft een PM met je adres!

Nanananananaannaa Batmannnn! :smileyhappy:

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 9 van 14 (257 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Level 13

Playstation Staff

Congratzzzzzzzzzzzzzzz!

Beantwoorden
0 Kudos
Bericht 10 van 14 (247 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos