04-05-2012 09:54 PM - bewerkt 04-05-2012 10:01 PM
Hallo allen,
Ik ben over het algemeen tevreden met de PS Store voor de Vita, alhoewel ik sommige dingen niet snap en sommige gewoon onlogisch zijn.
Mijn eerste punt is dat wanneer je kijkt bij de tab "Nieuwste" krijg je eerst heel netjes 3 opties voor games, extra's en demo's. Dat vind ik heel mooi, maar het is erg jammer dat het niet gesorteerd staat op verschijningsdatum, dus als je bijvoorbeeld wilt zien wat er deze week bij gekomen is, moet je eerst de hele lijst op datums nakijken. Dus onder de tab Nieuwste alles sorteren op verschijningsdatum zou veel moeite sparen.
Mijn tweede punt is dat ik niet goed snap wat het verschil is tussen de tab "Populairst" en "Top Downloads", ik neem aan dat het meest gedownloade item toch ook het meest populair is. Wat ik me kan bedenken is bijvoorbeeld dat populairst veranderd word naar "Best beoordeeld" en dat je onder die tab items kunt vinden die door gebruikers de hoogste waardering hebben gehad, en dat dan weer sorteert op het cijfer (dus items met 5 sterren bovenaan).
Volgens mij word top downloads wel op aantal downloads gesorteerd.
Wat mij nog meer opviel en wat me eigelijk ook wel irriteert is dat er tussen de demo's ook volledige games staan waar een demo van beschikbaar is, maar die staat er dan niet bij als je die ooit al eens hebt gedownload. Dus dan kijk je bij demo's en zie je inneens dingen staan met een prijskaartje.
Dat was zo'n beetje mijn inbreng wat ik kon bedenken, hopelijk word er aan gewerkt of gaat dat spoedig gebeuren.
Mochten er nog meer mensen suggesties, op/aan-merkingen, fouten of andere dingen hebben over de PS Store (voor Vita) laat het hier weten zodat we het allemaal in één topic kunnen houden en het overzichtelijk blijft voor de moderators.
op 05-05-2012 01:02 PM
Ik ben het met je eens. Ook vind ik dat het tijd word dat de PS Vita games gesorteerd worden per genre, net zoals bij de psp versie van de store (ps3 weet ik niet, ik heb er geen).
op 24-05-2012 04:05 PM
ik weet ook nog een paar verbeteringen:
beschikbare dingen moeten beter gefilterd worden(alle PSN stores eigenlijk)
de mirage DLC pack van wipeout pulse bijvoorbeeld staat als niet beschikbaar voor de vita, andere dlc packs werken wel en de mirage pack kan wel gedownload worden via een ps3.
ik heb gehoord dat dit ook voorkomt met een aantal volledige psp spellen.
dit is overigens een probleem met elke versie van de PSN, het psp spel xyanide is bijvoorbeeld lange tijd alleen maar beschikbaar geweest via een ps3, en was niet te vinden via mediago of een PSP.
de gedownloade spellen lijst: deze lijst zou een filter voor "beschikbaar" en "alles" moeten hebben, die lijst staat namelijk behoorlijk vol met PS+ PS3 games en PSP games die niet vita-geschikt zijn bij mij.
daarnaast schiet de lijst ook elke keer dat je iets opnieuw download weer terug naar het begin, wat het erg lastig maakt om meerdere eerder gekochte spellen/DLC packs tegelijk te downloaden
24-06-2012 05:52 PM - bewerkt 24-06-2012 06:00 PM
Wat moet er gebeuren 1 = meer games van het niveau ac.
integratie met ps3 = vita als controller gebruiken ( optioneel )
u tube en alle soort manieren om films afspelen ondersteunen = must
ps+ integratie , is men volop mee bezig = + punt
enkel nog advatars veranderen op vita een optie om te kijken wat er over blijft in je portefeuille ( zonder je eerst moet doen alsof je een game koopt ) een buton met € of een bank icoon zou gemakelijk zijn in de store ( kan je snel kijken wat je hebt staan
)
een filter lijst van ps3/ vita of games die op bijde werken
ook indeel maps voor games vraag ik al een eeuwigheid voor ps3 dus ook op vita
= alle dlc van een game bij elkaar in een map vb ik heb over de 100 dlc intims van wkc 1 en 2 steek die in een map zou veel ordelijker zijn als ik dan daar na zoek een optie om in die map te kiezen of heel de map in 1 x te downloaden
zou ook voor andere games handig zijn vb. cod of bf 3
alle advatars in een map enz....
indie games + minnis en indie game trophie suport = bronze en 2 zilvere vb.
dan een prijsdaling naar 200 € zo kost ie inderdaad wat sony gezegd had tijdens vorige toky beurs+-250€ met een 32 gig of ge laat hem aan 250€ en zet er min een 16 gb bij .
op 25-06-2012 02:14 PM
04-07-2012 05:51 AM - bewerkt 04-07-2012 06:05 AM
ik ben zeker heel wat blijer
nu u tube en ps+ er bij zitten
noch te doen voor ik voledig blij ben met aankoop = advatars kopen en beheren op vita
vrienden berichten en party in 1 app zoals shadowhunterrx zegd
dat bas geluid van de vita , kan daar iets aangedaan worden = veel gekraak ( ben blijkbaar niet enige die dit opmerkt)????
en dan games games games = rpg = phantasy star online 2 - monsterhunter vita / ps3 kombinatie
een moderne cim cyti ? gta op ps3 en vita en gelieve een die combinatie doet ( maar dat zal wel dromen zijn , ben het een beetje moe die stories die ons altijd de vorige doen herbeleven )
wat wil ik voor de rest = dat men is beter gaat nadenken over mischien er standaart bij de vita een mem kaart bij te zetten van -8 gb = men gelijk af van dat geklaag over mem stick dat te duur zijn , later koop je meestal toch waneer je geld hebt een grotere ( bitere pil waneer je de vita koopt zijn die kaartjes)
en hopelijk met julie nieuwe aanwinst eindelijk een huur service van films ( deftig geprijst)
en het uiteindelijk besef dat games in de store - 10 € goed kopper moeten zijn dan in de real store
en men 100 % digitaal aan bied
maar ook 100% de winkels blijft bevooraden laat mensen de keus = daar draait alles om .
dag dat men solo digitaal of enkel via stream gaat = ga ik naar de console fabrikant die gewone media blijft ondersteunen .
voor de rest zeer blij met zowel ps3 als vita
op 04-07-2012 01:09 PM
@Monoliet Dat geluid (Gekraak), dat viel mij ook op bij de vita. Ik dacht al dat ik hem op moest sturen, maar ik hoor er zoveel mensen over.
op 06-07-2012 10:14 PM
Trophy's die je op de vita krijgt ook te zien valt op je PS3 door jezelf en door andere mensen en niet dat het nog steeds verstopt is.
Homescreen van vita meer mogelijkheden van menu aanpassen, bijvoorbeeld dat je standaard van alles bolletjes heb dat je dit ook kan omzetten in lijsten of zelfs net als de XMB menu kan instellen van de PS3. Zo geef je toch elke vita eigenaar nog meer mogelijkheden en ik vind dan zelf een XMB menu als de ps3 geordend werken.
Meer mogelijkheden aan game developers dat we de game op beide consoles krijgen maar en zo de vita versie meer kan combineren met de PS3 versie.
En er zullen wel nog meer ideeën zijn en hoop ook dat de Vita toch nog opgepimpt word en beter loopt want kwa game verkoop in de winkels is het triest. Elke keer als ik in verschillende winkels komt liggen de zelfde games voor de zelfde prijs en als een nieuwe game uitkomt verkoopt geen enkele winkel het. Winkels vullen zo slecht aan ik moet zowat alles online bestellen omdat ik toch wel voor niks naar de winkels ga.
op 15-08-2012 08:14 PM
Meer games in de import sectie. Het is van den zotte dat games als Parasite eve hier nog niet verkrijgbaar zijn ondanks Squeenix hun pogingen deze IP nieuw leven in te blazen.
Verder is het nogsteeds wachten tot europa eens een degelijke video provider krijgt als netflix en crunchyrroll maar goed dat is gewoon wishful thinking en zal in de komende 4 jaar toch nog niet serieus spelen in europa.
"Get back to the pits!" Teammanager in F1 2011
"You fool! You gave cheese to a lactose intolerant volcano god" Lemonhead, Curse of Monkey Island
Nick: "Guess I'm into some side-scrolling from time to time."
Juliet: "Nick, now's not the time to be talking dirty."
Lollipop Chainsaw
"My people... Sons and Daughters of Helghan." Scolar Visari, Killzone
Duke: "Who are you? My evil twin?"
Toekomst-Duke: "I'm you genius! Only back in time" Duke Nukem: Zero Hour
Link: "You feel all warm and fluffy" Zelda: Majora's Mask (Als je de melkkoets hebt beschermt krijg je een masker. Als je nadien nog eens hetzelfde doet, krijg je een knuffel)
Welke quotes wil jij hier zien? Post het hier!
Website ©2013 Sony Computer Entertainment Europe
Alle inhoud, speltitels, handelsnamen en/of handelsimago's, handelsmerken, illustraties en aanverwante beelden zijn de handelmerken en/of het auteursrechtelijk materiaal van hun respectievelijke eigenaars. Alle rechten zijn voorbehouden.[meer info]