02-01-2012 08:40 AM - edited 02-01-2012 08:57 AM
Jeg har nu besluttet mig for ikke at købe PS Vita foreløbigt - hvis det overhovedet bliver aktuelt.
Jeg havde egentligt lagt rigeligt med penge til side til en 3G-version, så det er ikke fordi priserne på et samlet system MED mencards er dyrere end antaget - Det er pga. Sony arrogance mht. hvordan region 2 behandles.
Helt specifikt er det fordi 32GB kortene er blevet sendt til US i stedet for til os - Europæerne skal nu nøjes med 16 GB kortet, selvom de fleste vil være interesseret i 32 GB udgaven.
Jeg er mildt sagt p.....træt af at blive behandtlet som en andenrangs-kunde af Sony. Ligesom med PS3'en skal vi nu vente på at få mættet det amerikanske marked før vi kan få lov til at købe et dårligere produkt end det som Japan og USA kan købe.
Sony gør det kun fordi de dominerer markedet i EU, og fordi de prøver at vinde tabte markedsandele i US, men jeg mener efterhånden ikke at de fortjener den loyalitet de hidtil har nydt i bl.a. DK.
Beklager Sony, jeg bruger nu de penge som jeg egentligt havde lagt til side til en PSVita på en ny, smart Nexus Prime, og en Asus Transformer TF201 tablet når den kommer i februar - fra firmaer der ikke diskriminerer deres kunder på samme måde som Sony - Og det kan jo være at de på sigt gør en PSVita overflødig... Den vil under alle omstændigheder ikke længere være et højt prioriteret køb for mig.
02-01-2012 04:15 PM - edited 02-01-2012 04:16 PM
Der er uden tvivl en masse gode grunde til at være sur på SCE over den unødvendige forskelsbehandling der er. Men at fravælge en PlayStation Vita bare fordi der ikke kommer et 32gb hukommelseskort til Danmark når du sagtens kan købe to kort med 16gb synes jeg er noget overdrevet.
on 02-01-2012 04:45 PM
Jeg ved godt jeg bare kan købe flere mindre kort - men det er nu engang lettere at have ét kort, der sidder permanent i maskinen fremfor at skulle holde styr på f.eks. 2*16GB eller 4*8GB kort.
Vi får jo ikke engang pungen med ved preorder i EU, så at skulle holde styr på mange små SD-kort kan hurtigt blive irriterende - især når man ved at det er en kunstig situation som Sony bevidst har sat os i.
Om det er en overdrivelse er vel subjektivt - Men jeg mener at Sony gang på gang har bevist at SCEE bliver snydt så længe vi giver dem lov til det. Det skete med PS3'en og det sker igen nu med Vita'en.
Jeg har derfor besluttet at jeg ikke vil købe en PSVita foreløbigt og vil argumentere overfor venner, familie og kolleger at de heller ikke skal belønne et firma der bliver ved med at sætte dem bagerst i køen i forhold til andre steder i verden.
Det kan godt være at jeg forsøger at vælte vindmøller, men det har jeg det egentligt fint med... ![]()
on 07-01-2012 08:44 AM
Ville bare lige sige at man nu kan få 32GB PlayStation Vita Memory Card til 99.99$ sat ned fra 119.99$
som er ca 581,89 Kr. stadig temlig dyrt men bedre end før. fra GameStop.com.
|
|
|
|
|
|
|
|
Följ också vår Skandinaviska Community Manager DancingTurian
Website ©2013 Sony Computer Entertainment Europe
All content, game titles, trade names and/or trade dress, trademarks, artwork and associated imagery are trademarks and/or copyright material of their respective owners. All rights reserved. [more info]